Trendy konsumenckie a strategie e-biznesu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 235330-S |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.0
|
Nazwa przedmiotu: | Trendy konsumenckie a strategie e-biznesu |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: |
Przedmioty kierunkowe do wyboru NMMS-EBI |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Po zrealizowaniu programu przedmiotu student: 1. ma wiedzę dotyczącą mechanizmów powstawania i rozpowszechniania się trendów konsumenckich, 2. wie, jakie są zasadnicze cechy współczesnego społeczeństwa konsumpcyjnego, 3. wie, jak firmy dostosowują swoje strategie marketingowe i biznesowe do zmian w zachowaniach konsumentów. Umiejętności: Po zrealizowaniu programu przedmiotu student umie: 1. dokonywać diagnozy nowych trendów konsumenckich oraz formułować wnioski i uogólnienia dotyczące zmian w zachowaniach konsumentów, 2. określać ich konsekwencje marketingowe i skutki dla strategii biznesowych firm, 3. wykorzystać zdobytą wiedzę do formułowania praktycznych wskazówek i rekomendacji menedżerskich dotyczących dostosowania strategii firm do zmian w zachowaniach konsumentów i w otoczeniu rynkowym. Kompetencje społeczne: Po zrealizowaniu programu przedmiotu student wykazuje: 1. zdolność pracy w grupie w celu podjęcia wspólnych decyzji, 2. "empatię konsumencką", wyrażającą się w uwrażliwieniu na potrzeby konsumentów i odpowiednim profilowaniu oferty przedsiębiorstwa. |
Zajęcia w cyklu "Preferencje - Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Zajęcia prowadzącego
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Bogdan Mróz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Zajęcia prowadzącego - Ocena |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Bogdan Mróz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Konsument w globalnej wiosce - globalizacja konsumpcji i stylów życia. Charakterystyka współczesnego społeczeństwa konsumpcyjnego. Wpływ internetu i nowych technologii na zachowania konsumentów. Powstawanie i rozprzestrzenianie się nowych trendów w zachowaniach konsumentów. Charakterystyka wybranych trendów konsumenckich. Implikacje trendów konsumenckich dla strategii e-biznesowych firm - wyzwania i szanse. Reakcje firm na nowe trendy konsumenckie - analizy przypadków. |
|
Pełny opis: |
Dostarczenie studentom wiedzy, opartej na najnowszych wynikach badań, dotyczącej mechanizmów powstawania i rozprzestrzeniania się trendów konsumenckich oraz ich implikacji biznesowych. Ukształtowanie umiejętności diagnozowania nowych trendów konsumenckich i określania ich konsekwencji dla strategii firm oraz wykorzystywania do podejmowania trafnych decyzji menedżerskich. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Grabiwoda B., Mróz, B. The Economics of Digital Shopping in Central and Eastern Europe, Cambridge University Press 2022. Mróz B., Consumer shopping behaviours on social media platforms, w: Disruptive platforms: markets, ecosystems, monopolists (ed. by T. Doligalski, M. Goliński, K. Kozłowski), Routledge, Abingdon -New York 2021. Mróz B. (red. naukowa), Bezpieczeństwo konsumentów na rynku tradycyjnym i wirtualnym, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2020. Mróz B., Konsument a wyzwania technologiczne XXI wieku, "Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach", nr 330, 2017; Mróz B., New Information Technologies: Implications for Business Strategies and Marketing Communication. W: The Impact of the Digital World on Management and Marketing, ed. by G. Mazurek and J. Tkaczyk, Poltext, Warszawa 2016, s. 125-140; Mróz B., Trendy konsumenckie: implikacje marketingowe i wyzwania badawcze, w: Badania marketingowe. Praktyka nauce - nauka praktyce, red. naukowa A. Dąbrowska, A. Wódkowski, Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, Warszawa 2015, s. 31-50; Mróz B., Odwrót od konsumpcjonizmu? Nowe tendencje w zachowaniach konsumentów, "Marketing i Rynek", nr 8, 2015; Mróz B., Konsument w sieci - wyzwania i zagrożenia, "Handel Wewnętrzny", nr 4, 2014; Mróz B., Konsument w globalnej gospodarce. Trzy perspektywy, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2013; Solomon M., Bamossy G., Askegaard A., Hogg M.K., Consumer Behaviour. A European Perspective, Pearson-Prentice Hall, 2010. Literatura uzupełniająca: Palfrey J., Gasser U., Born Digital. Understanding the First Generation of Digital Natives, Basic Books, Philadelphia 2010; Tkaczyk J., Trendy konsumenckie i ich implikacje marketingowe, "Handel Wewnętrzny", maj-czerwiec 2012; Bergh van den J., Behrer J., Jak kreować marki, które pokocha pokolenie Y, Edgard, Warszawa 2012; Surowiecki J., Mądrość tłumu. Większość ma rację w ekonomii, biznesie i polityce, Helion, Gliwice 2010; Schiffman L.G., L.L. Kanuk L.L., Wisenblit J., Consumer Behaviour, Pearson-Prentice Hall 2010; Beemer B.C., Shook R.L., Konsument w centrum uwagi, Oficyna Wolters Kluwer Business, Warszawa 2010; Fisk P., Geniusz konsumenta. Prowadzenie firmy skoncentrowanej na oczekiwaniach nabywców, Oficyna Wolters Kluwer Business, Warszawa 2009. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: referaty/eseje: 75.00% prezentacje indywidualne lub grupowe: 25.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Bogdan Mróz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Konsument w globalnej wiosce - globalizacja konsumpcji i stylów życia. Charakterystyka współczesnego społeczeństwa konsumpcyjnego. Wpływ internetu i nowych technologii na zachowania konsumentów. Powstawanie i rozprzestrzenianie się nowych trendów w zachowaniach konsumentów. Charakterystyka wybranych trendów konsumenckich. Implikacje trendów konsumenckich dla strategii e-biznesowych firm - wyzwania i szanse. Reakcje firm na nowe trendy konsumenckie - analizy przypadków. |
|
Pełny opis: |
Dostarczenie studentom wiedzy, opartej na najnowszych wynikach badań, dotyczącej mechanizmów powstawania i rozprzestrzeniania się trendów konsumenckich oraz ich implikacji biznesowych. Ukształtowanie umiejętności diagnozowania nowych trendów konsumenckich i określania ich konsekwencji dla strategii firm oraz wykorzystywania do podejmowania trafnych decyzji menedżerskich. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Grabiwoda B., Mróz, B. The Economics of Digital Shopping in Central and Eastern Europe, Cambridge University Press 2022. Mróz B., Consumer shopping behaviours on social media platforms, w: Disruptive platforms: markets, ecosystems, monopolists (ed. by T. Doligalski, M. Goliński, K. Kozłowski), Routledge, Abingdon -New York 2021. Mróz B. (red. naukowa), Bezpieczeństwo konsumentów na rynku tradycyjnym i wirtualnym, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2020. Mróz B., Konsument a wyzwania technologiczne XXI wieku, "Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach", nr 330, 2017; Mróz B., New Information Technologies: Implications for Business Strategies and Marketing Communication. W: The Impact of the Digital World on Management and Marketing, ed. by G. Mazurek and J. Tkaczyk, Poltext, Warszawa 2016, s. 125-140; Mróz B., Trendy konsumenckie: implikacje marketingowe i wyzwania badawcze, w: Badania marketingowe. Praktyka nauce - nauka praktyce, red. naukowa A. Dąbrowska, A. Wódkowski, Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, Warszawa 2015, s. 31-50; Mróz B., Odwrót od konsumpcjonizmu? Nowe tendencje w zachowaniach konsumentów, "Marketing i Rynek", nr 8, 2015; Mróz B., Konsument w sieci - wyzwania i zagrożenia, "Handel Wewnętrzny", nr 4, 2014; Mróz B., Konsument w globalnej gospodarce. Trzy perspektywy, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2013; Solomon M., Bamossy G., Askegaard A., Hogg M.K., Consumer Behaviour. A European Perspective, Pearson-Prentice Hall, 2010. Literatura uzupełniająca: Palfrey J., Gasser U., Born Digital. Understanding the First Generation of Digital Natives, Basic Books, Philadelphia 2010; Tkaczyk J., Trendy konsumenckie i ich implikacje marketingowe, "Handel Wewnętrzny", maj-czerwiec 2012; Bergh van den J., Behrer J., Jak kreować marki, które pokocha pokolenie Y, Edgard, Warszawa 2012; Surowiecki J., Mądrość tłumu. Większość ma rację w ekonomii, biznesie i polityce, Helion, Gliwice 2010; Schiffman L.G., L.L. Kanuk L.L., Wisenblit J., Consumer Behaviour, Pearson-Prentice Hall 2010; Beemer B.C., Shook R.L., Konsument w centrum uwagi, Oficyna Wolters Kluwer Business, Warszawa 2010; Fisk P., Geniusz konsumenta. Prowadzenie firmy skoncentrowanej na oczekiwaniach nabywców, Oficyna Wolters Kluwer Business, Warszawa 2009. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: referaty/eseje: 75.00% prezentacje indywidualne lub grupowe: 25.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Bogdan Mróz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Konsument w globalnej wiosce - globalizacja konsumpcji i stylów życia. Charakterystyka współczesnego społeczeństwa konsumpcyjnego. Wpływ internetu i nowych technologii na zachowania konsumentów. Powstawanie i rozprzestrzenianie się nowych trendów w zachowaniach konsumentów. Charakterystyka wybranych trendów konsumenckich. Implikacje trendów konsumenckich dla strategii e-biznesowych firm - wyzwania i szanse. Reakcje firm na nowe trendy konsumenckie - analizy przypadków. |
|
Pełny opis: |
Dostarczenie studentom wiedzy, opartej na najnowszych wynikach badań, dotyczącej mechanizmów powstawania i rozprzestrzeniania się trendów konsumenckich oraz ich implikacji biznesowych. Ukształtowanie umiejętności diagnozowania nowych trendów konsumenckich i określania ich konsekwencji dla strategii firm oraz wykorzystywania do podejmowania trafnych decyzji menedżerskich. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Mróz B., Consumer shopping behaviours on social media platforms, w: Disruptive platforms: markets, ecosystems, monopolists (ed. by T. Doligalski, M. Goliński, K. Kozłowski), Routledge, Abingdon -New York 2021. Mróz B. (red. naukowa), Bezpieczeństwo konsumentów na rynku tradycyjnym i wirtualnym, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2020. Mróz B., Konsument a wyzwania technologiczne XXI wieku, "Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach", nr 330, 2017; Mróz B., New Information Technologies: Implications for Business Strategies and Marketing Communication. W: The Impact of the Digital World on Management and Marketing, ed. by G. Mazurek and J. Tkaczyk, Poltext, Warszawa 2016, s. 125-140; Mróz B., Trendy konsumenckie: implikacje marketingowe i wyzwania badawcze, w: Badania marketingowe. Praktyka nauce - nauka praktyce, red. naukowa A. Dąbrowska, A. Wódkowski, Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, Warszawa 2015, s. 31-50; Mróz B., Odwrót od konsumpcjonizmu? Nowe tendencje w zachowaniach konsumentów, "Marketing i Rynek", nr 8, 2015; Mróz B., Konsument w sieci - wyzwania i zagrożenia, "Handel Wewnętrzny", nr 4, 2014; Mróz B., Konsument w globalnej gospodarce. Trzy perspektywy, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2013; Solomon M., Bamossy G., Askegaard A., Hogg M.K., Consumer Behaviour. A European Perspective, Pearson-Prentice Hall, 2010. Literatura uzupełniająca: Palfrey J., Gasser U., Born Digital. Understanding the First Generation of Digital Natives, Basic Books, Philadelphia 2010; Tkaczyk J., Trendy konsumenckie i ich implikacje marketingowe, "Handel Wewnętrzny", maj-czerwiec 2012; Bergh van den J., Behrer J., Jak kreować marki, które pokocha pokolenie Y, Edgard, Warszawa 2012; Surowiecki J., Mądrość tłumu. Większość ma rację w ekonomii, biznesie i polityce, Helion, Gliwice 2010; Schiffman L.G., L.L. Kanuk L.L., Wisenblit J., Consumer Behaviour, Pearson-Prentice Hall 2010; Beemer B.C., Shook R.L., Konsument w centrum uwagi, Oficyna Wolters Kluwer Business, Warszawa 2010; Fisk P., Geniusz konsumenta. Prowadzenie firmy skoncentrowanej na oczekiwaniach nabywców, Oficyna Wolters Kluwer Business, Warszawa 2009. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: referaty/eseje: 75.00% prezentacje indywidualne lub grupowe: 25.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Bogdan Mróz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Konsument w globalnej wiosce - globalizacja konsumpcji i stylów życia. Charakterystyka współczesnego społeczeństwa konsumpcyjnego. Wpływ internetu i nowych technologii na zachowania konsumentów. Powstawanie i rozprzestrzenianie się nowych trendów w zachowaniach konsumentów. Charakterystyka wybranych trendów konsumenckich. Implikacje trendów konsumenckich dla strategii e-biznesowych firm - wyzwania i szanse. Reakcje firm na nowe trendy konsumenckie - analizy przypadków. |
|
Pełny opis: |
Dostarczenie studentom wiedzy, opartej na najnowszych wynikach badań, dotyczącej mechanizmów powstawania i rozprzestrzeniania się trendów konsumenckich oraz ich implikacji biznesowych. Ukształtowanie umiejętności diagnozowania nowych trendów konsumenckich i określania ich konsekwencji dla strategii firm oraz wykorzystywania do podejmowania trafnych decyzji menedżerskich. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Mróz B., Consumer shopping behaviours on social media platforms, w: Disruptive platforms: markets, ecosystems, monopolists (ed. by T. Doligalski, M. Goliński, K. Kozłowski), Routledge, Abingdon -New York 2021. Mróz B. (red. naukowa), Bezpieczeństwo konsumentów na rynku tradycyjnym i wirtualnym, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2020. Mróz B., Konsument a wyzwania technologiczne XXI wieku, "Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach", nr 330, 2017; Mróz B., New Information Technologies: Implications for Business Strategies and Marketing Communication. W: The Impact of the Digital World on Management and Marketing, ed. by G. Mazurek and J. Tkaczyk, Poltext, Warszawa 2016, s. 125-140; Mróz B., Trendy konsumenckie: implikacje marketingowe i wyzwania badawcze, w: Badania marketingowe. Praktyka nauce - nauka praktyce, red. naukowa A. Dąbrowska, A. Wódkowski, Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, Warszawa 2015, s. 31-50; Mróz B., Odwrót od konsumpcjonizmu? Nowe tendencje w zachowaniach konsumentów, "Marketing i Rynek", nr 8, 2015; Mróz B., Konsument w sieci - wyzwania i zagrożenia, "Handel Wewnętrzny", nr 4, 2014; Mróz B., Konsument w globalnej gospodarce. Trzy perspektywy, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2013; Solomon M., Bamossy G., Askegaard A., Hogg M.K., Consumer Behaviour. A European Perspective, Pearson-Prentice Hall, 2010. Literatura uzupełniająca: Palfrey J., Gasser U., Born Digital. Understanding the First Generation of Digital Natives, Basic Books, Philadelphia 2010; Tkaczyk J., Trendy konsumenckie i ich implikacje marketingowe, "Handel Wewnętrzny", maj-czerwiec 2012; Bergh van den J., Behrer J., Jak kreować marki, które pokocha pokolenie Y, Edgard, Warszawa 2012; Surowiecki J., Mądrość tłumu. Większość ma rację w ekonomii, biznesie i polityce, Helion, Gliwice 2010; Schiffman L.G., L.L. Kanuk L.L., Wisenblit J., Consumer Behaviour, Pearson-Prentice Hall 2010; Beemer B.C., Shook R.L., Konsument w centrum uwagi, Oficyna Wolters Kluwer Business, Warszawa 2010; Fisk P., Geniusz konsumenta. Prowadzenie firmy skoncentrowanej na oczekiwaniach nabywców, Oficyna Wolters Kluwer Business, Warszawa 2009. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: referaty/eseje: 75.00% prezentacje indywidualne lub grupowe: 25.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.