Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Trendy konsumenckie a strategie e-biznesu

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 235330-S
Kod Erasmus / ISCED: 04.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0410) Biznes i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Trendy konsumenckie a strategie e-biznesu
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty kierunkowe do wyboru NMMS-EBI
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Po zrealizowaniu programu przedmiotu student:

1. ma wiedzę dotyczącą mechanizmów powstawania i rozpowszechniania się trendów konsumenckich,

2. wie, jakie są zasadnicze cechy współczesnego społeczeństwa konsumpcyjnego,

3. wie, jak firmy dostosowują swoje strategie marketingowe i biznesowe do zmian w zachowaniach konsumentów.

Umiejętności:

Po zrealizowaniu programu przedmiotu student umie:

1. dokonywać diagnozy nowych trendów konsumenckich oraz formułować wnioski i uogólnienia dotyczące zmian w zachowaniach konsumentów,

2. określać ich konsekwencje marketingowe i skutki dla strategii biznesowych firm,

3. wykorzystać zdobytą wiedzę do formułowania praktycznych wskazówek i rekomendacji menedżerskich dotyczących dostosowania strategii firm do zmian w zachowaniach konsumentów i w otoczeniu rynkowym.

Kompetencje społeczne:

Po zrealizowaniu programu przedmiotu student wykazuje:

1. zdolność pracy w grupie w celu podjęcia wspólnych decyzji,

2. "empatię konsumencką", wyrażającą się w uwrażliwieniu na potrzeby konsumentów i odpowiednim profilowaniu oferty przedsiębiorstwa.

Zajęcia w cyklu "Preferencje - Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Zajęcia prowadzącego więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Bogdan Mróz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Zajęcia prowadzącego - Ocena

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Bogdan Mróz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Konsument w globalnej wiosce - globalizacja konsumpcji i stylów życia. Charakterystyka współczesnego społeczeństwa konsumpcyjnego. Wpływ internetu i nowych technologii na zachowania konsumentów. Powstawanie i rozprzestrzenianie się nowych trendów w zachowaniach konsumentów. Charakterystyka wybranych trendów konsumenckich. Implikacje trendów konsumenckich dla strategii e-biznesowych firm - wyzwania i szanse. Reakcje firm na nowe trendy konsumenckie - analizy przypadków.

Pełny opis:

Dostarczenie studentom wiedzy, opartej na najnowszych wynikach badań, dotyczącej mechanizmów powstawania i rozprzestrzeniania się trendów konsumenckich oraz ich implikacji biznesowych. Ukształtowanie umiejętności diagnozowania nowych trendów konsumenckich i określania ich konsekwencji dla strategii firm oraz wykorzystywania do podejmowania trafnych decyzji menedżerskich.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Grabiwoda B., Mróz, B. The Economics of Digital Shopping in Central and Eastern Europe, Cambridge University Press 2022. Mróz B., Consumer shopping behaviours on social media platforms, w: Disruptive platforms: markets, ecosystems, monopolists (ed. by T. Doligalski, M. Goliński, K. Kozłowski), Routledge, Abingdon -New York 2021. Mróz B. (red. naukowa), Bezpieczeństwo konsumentów na rynku tradycyjnym i wirtualnym, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2020. Mróz B., Konsument a wyzwania technologiczne XXI wieku, "Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach", nr 330, 2017; Mróz B., New Information Technologies: Implications for Business Strategies and Marketing Communication. W: The Impact of the Digital World on Management and Marketing, ed. by G. Mazurek and J. Tkaczyk, Poltext, Warszawa 2016, s. 125-140; Mróz B., Trendy konsumenckie: implikacje marketingowe i wyzwania badawcze, w: Badania marketingowe. Praktyka nauce - nauka praktyce, red. naukowa A. Dąbrowska, A. Wódkowski, Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, Warszawa 2015, s. 31-50; Mróz B., Odwrót od konsumpcjonizmu? Nowe tendencje w zachowaniach konsumentów, "Marketing i Rynek", nr 8, 2015; Mróz B., Konsument w sieci - wyzwania i zagrożenia, "Handel Wewnętrzny", nr 4, 2014; Mróz B., Konsument w globalnej gospodarce. Trzy perspektywy, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2013; Solomon M., Bamossy G., Askegaard A., Hogg M.K., Consumer Behaviour. A European Perspective, Pearson-Prentice Hall, 2010.

Literatura uzupełniająca:

Palfrey J., Gasser U., Born Digital. Understanding the First Generation of Digital Natives, Basic Books, Philadelphia 2010; Tkaczyk J., Trendy konsumenckie i ich implikacje marketingowe, "Handel Wewnętrzny", maj-czerwiec 2012; Bergh van den J., Behrer J., Jak kreować marki, które pokocha pokolenie Y, Edgard, Warszawa 2012; Surowiecki J., Mądrość tłumu. Większość ma rację w ekonomii, biznesie i polityce, Helion, Gliwice 2010; Schiffman L.G., L.L. Kanuk L.L., Wisenblit J., Consumer Behaviour, Pearson-Prentice Hall 2010; Beemer B.C., Shook R.L., Konsument w centrum uwagi, Oficyna Wolters Kluwer Business, Warszawa 2010; Fisk P., Geniusz konsumenta. Prowadzenie firmy skoncentrowanej na oczekiwaniach nabywców, Oficyna Wolters Kluwer Business, Warszawa 2009.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

referaty/eseje: 75.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 25.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Bogdan Mróz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Konsument w globalnej wiosce - globalizacja konsumpcji i stylów życia. Charakterystyka współczesnego społeczeństwa konsumpcyjnego. Wpływ internetu i nowych technologii na zachowania konsumentów. Powstawanie i rozprzestrzenianie się nowych trendów w zachowaniach konsumentów. Charakterystyka wybranych trendów konsumenckich. Implikacje trendów konsumenckich dla strategii e-biznesowych firm - wyzwania i szanse. Reakcje firm na nowe trendy konsumenckie - analizy przypadków.

Pełny opis:

Dostarczenie studentom wiedzy, opartej na najnowszych wynikach badań, dotyczącej mechanizmów powstawania i rozprzestrzeniania się trendów konsumenckich oraz ich implikacji biznesowych. Ukształtowanie umiejętności diagnozowania nowych trendów konsumenckich i określania ich konsekwencji dla strategii firm oraz wykorzystywania do podejmowania trafnych decyzji menedżerskich.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Grabiwoda B., Mróz, B. The Economics of Digital Shopping in Central and Eastern Europe, Cambridge University Press 2022. Mróz B., Consumer shopping behaviours on social media platforms, w: Disruptive platforms: markets, ecosystems, monopolists (ed. by T. Doligalski, M. Goliński, K. Kozłowski), Routledge, Abingdon -New York 2021. Mróz B. (red. naukowa), Bezpieczeństwo konsumentów na rynku tradycyjnym i wirtualnym, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2020. Mróz B., Konsument a wyzwania technologiczne XXI wieku, "Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach", nr 330, 2017; Mróz B., New Information Technologies: Implications for Business Strategies and Marketing Communication. W: The Impact of the Digital World on Management and Marketing, ed. by G. Mazurek and J. Tkaczyk, Poltext, Warszawa 2016, s. 125-140; Mróz B., Trendy konsumenckie: implikacje marketingowe i wyzwania badawcze, w: Badania marketingowe. Praktyka nauce - nauka praktyce, red. naukowa A. Dąbrowska, A. Wódkowski, Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, Warszawa 2015, s. 31-50; Mróz B., Odwrót od konsumpcjonizmu? Nowe tendencje w zachowaniach konsumentów, "Marketing i Rynek", nr 8, 2015; Mróz B., Konsument w sieci - wyzwania i zagrożenia, "Handel Wewnętrzny", nr 4, 2014; Mróz B., Konsument w globalnej gospodarce. Trzy perspektywy, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2013; Solomon M., Bamossy G., Askegaard A., Hogg M.K., Consumer Behaviour. A European Perspective, Pearson-Prentice Hall, 2010.

Literatura uzupełniająca:

Palfrey J., Gasser U., Born Digital. Understanding the First Generation of Digital Natives, Basic Books, Philadelphia 2010; Tkaczyk J., Trendy konsumenckie i ich implikacje marketingowe, "Handel Wewnętrzny", maj-czerwiec 2012; Bergh van den J., Behrer J., Jak kreować marki, które pokocha pokolenie Y, Edgard, Warszawa 2012; Surowiecki J., Mądrość tłumu. Większość ma rację w ekonomii, biznesie i polityce, Helion, Gliwice 2010; Schiffman L.G., L.L. Kanuk L.L., Wisenblit J., Consumer Behaviour, Pearson-Prentice Hall 2010; Beemer B.C., Shook R.L., Konsument w centrum uwagi, Oficyna Wolters Kluwer Business, Warszawa 2010; Fisk P., Geniusz konsumenta. Prowadzenie firmy skoncentrowanej na oczekiwaniach nabywców, Oficyna Wolters Kluwer Business, Warszawa 2009.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

referaty/eseje: 75.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 25.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Bogdan Mróz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Konsument w globalnej wiosce - globalizacja konsumpcji i stylów życia. Charakterystyka współczesnego społeczeństwa konsumpcyjnego. Wpływ internetu i nowych technologii na zachowania konsumentów. Powstawanie i rozprzestrzenianie się nowych trendów w zachowaniach konsumentów. Charakterystyka wybranych trendów konsumenckich. Implikacje trendów konsumenckich dla strategii e-biznesowych firm - wyzwania i szanse. Reakcje firm na nowe trendy konsumenckie - analizy przypadków.

Pełny opis:

Dostarczenie studentom wiedzy, opartej na najnowszych wynikach badań, dotyczącej mechanizmów powstawania i rozprzestrzeniania się trendów konsumenckich oraz ich implikacji biznesowych. Ukształtowanie umiejętności diagnozowania nowych trendów konsumenckich i określania ich konsekwencji dla strategii firm oraz wykorzystywania do podejmowania trafnych decyzji menedżerskich.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Mróz B., Consumer shopping behaviours on social media platforms, w: Disruptive platforms: markets, ecosystems, monopolists (ed. by T. Doligalski, M. Goliński, K. Kozłowski), Routledge, Abingdon -New York 2021. Mróz B. (red. naukowa), Bezpieczeństwo konsumentów na rynku tradycyjnym i wirtualnym, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2020. Mróz B., Konsument a wyzwania technologiczne XXI wieku, "Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach", nr 330, 2017; Mróz B., New Information Technologies: Implications for Business Strategies and Marketing Communication. W: The Impact of the Digital World on Management and Marketing, ed. by G. Mazurek and J. Tkaczyk, Poltext, Warszawa 2016, s. 125-140; Mróz B., Trendy konsumenckie: implikacje marketingowe i wyzwania badawcze, w: Badania marketingowe. Praktyka nauce - nauka praktyce, red. naukowa A. Dąbrowska, A. Wódkowski, Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, Warszawa 2015, s. 31-50; Mróz B., Odwrót od konsumpcjonizmu? Nowe tendencje w zachowaniach konsumentów, "Marketing i Rynek", nr 8, 2015; Mróz B., Konsument w sieci - wyzwania i zagrożenia, "Handel Wewnętrzny", nr 4, 2014; Mróz B., Konsument w globalnej gospodarce. Trzy perspektywy, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2013; Solomon M., Bamossy G., Askegaard A., Hogg M.K., Consumer Behaviour. A European Perspective, Pearson-Prentice Hall, 2010.

Literatura uzupełniająca:

Palfrey J., Gasser U., Born Digital. Understanding the First Generation of Digital Natives, Basic Books, Philadelphia 2010; Tkaczyk J., Trendy konsumenckie i ich implikacje marketingowe, "Handel Wewnętrzny", maj-czerwiec 2012; Bergh van den J., Behrer J., Jak kreować marki, które pokocha pokolenie Y, Edgard, Warszawa 2012; Surowiecki J., Mądrość tłumu. Większość ma rację w ekonomii, biznesie i polityce, Helion, Gliwice 2010; Schiffman L.G., L.L. Kanuk L.L., Wisenblit J., Consumer Behaviour, Pearson-Prentice Hall 2010; Beemer B.C., Shook R.L., Konsument w centrum uwagi, Oficyna Wolters Kluwer Business, Warszawa 2010; Fisk P., Geniusz konsumenta. Prowadzenie firmy skoncentrowanej na oczekiwaniach nabywców, Oficyna Wolters Kluwer Business, Warszawa 2009.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

referaty/eseje: 75.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 25.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Bogdan Mróz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Konsument w globalnej wiosce - globalizacja konsumpcji i stylów życia. Charakterystyka współczesnego społeczeństwa konsumpcyjnego. Wpływ internetu i nowych technologii na zachowania konsumentów. Powstawanie i rozprzestrzenianie się nowych trendów w zachowaniach konsumentów. Charakterystyka wybranych trendów konsumenckich. Implikacje trendów konsumenckich dla strategii e-biznesowych firm - wyzwania i szanse. Reakcje firm na nowe trendy konsumenckie - analizy przypadków.

Pełny opis:

Dostarczenie studentom wiedzy, opartej na najnowszych wynikach badań, dotyczącej mechanizmów powstawania i rozprzestrzeniania się trendów konsumenckich oraz ich implikacji biznesowych. Ukształtowanie umiejętności diagnozowania nowych trendów konsumenckich i określania ich konsekwencji dla strategii firm oraz wykorzystywania do podejmowania trafnych decyzji menedżerskich.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Mróz B., Consumer shopping behaviours on social media platforms, w: Disruptive platforms: markets, ecosystems, monopolists (ed. by T. Doligalski, M. Goliński, K. Kozłowski), Routledge, Abingdon -New York 2021. Mróz B. (red. naukowa), Bezpieczeństwo konsumentów na rynku tradycyjnym i wirtualnym, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2020. Mróz B., Konsument a wyzwania technologiczne XXI wieku, "Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach", nr 330, 2017; Mróz B., New Information Technologies: Implications for Business Strategies and Marketing Communication. W: The Impact of the Digital World on Management and Marketing, ed. by G. Mazurek and J. Tkaczyk, Poltext, Warszawa 2016, s. 125-140; Mróz B., Trendy konsumenckie: implikacje marketingowe i wyzwania badawcze, w: Badania marketingowe. Praktyka nauce - nauka praktyce, red. naukowa A. Dąbrowska, A. Wódkowski, Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, Warszawa 2015, s. 31-50; Mróz B., Odwrót od konsumpcjonizmu? Nowe tendencje w zachowaniach konsumentów, "Marketing i Rynek", nr 8, 2015; Mróz B., Konsument w sieci - wyzwania i zagrożenia, "Handel Wewnętrzny", nr 4, 2014; Mróz B., Konsument w globalnej gospodarce. Trzy perspektywy, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2013; Solomon M., Bamossy G., Askegaard A., Hogg M.K., Consumer Behaviour. A European Perspective, Pearson-Prentice Hall, 2010.

Literatura uzupełniająca:

Palfrey J., Gasser U., Born Digital. Understanding the First Generation of Digital Natives, Basic Books, Philadelphia 2010; Tkaczyk J., Trendy konsumenckie i ich implikacje marketingowe, "Handel Wewnętrzny", maj-czerwiec 2012; Bergh van den J., Behrer J., Jak kreować marki, które pokocha pokolenie Y, Edgard, Warszawa 2012; Surowiecki J., Mądrość tłumu. Większość ma rację w ekonomii, biznesie i polityce, Helion, Gliwice 2010; Schiffman L.G., L.L. Kanuk L.L., Wisenblit J., Consumer Behaviour, Pearson-Prentice Hall 2010; Beemer B.C., Shook R.L., Konsument w centrum uwagi, Oficyna Wolters Kluwer Business, Warszawa 2010; Fisk P., Geniusz konsumenta. Prowadzenie firmy skoncentrowanej na oczekiwaniach nabywców, Oficyna Wolters Kluwer Business, Warszawa 2009.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

referaty/eseje: 75.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 25.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0