Komunikacja marketingowa na rynku internetowym
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 235260-S |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.7
|
Nazwa przedmiotu: | Komunikacja marketingowa na rynku internetowym |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: |
Przedmioty kierunkowe do wyboru NMMS-EBI Przedmioty kierunkowe do wyboru NMMS-ZAR |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Student rozumie rolę uwarunkowań (społecznych, biznesowych, technologicznych) komunikacji marketingowej w zmieniającym się otoczeniu. Student zna proces projektowania komunikacji marketingowej na rynku internetowym. Student zna formy i narzędzia komunikacji marketingowej na rynku internetowym. Umiejętności: Student potrafi zidentyfikować i analizować uwarunkowania skutecznej komunikacji marketingowej, Student potrafi zaprojektować kampanię komunikacji marketingowej na rynku internetowym. Student analizować wyniki komunikacji marketingowej na rynku internetowym. Kompetencje społeczne: Student posiada umiejętność skutecznej komunikacji z wykorzystaniem najnowszych technologii komunikacyjnych. Student rozumie potrzebę i przestrzega zasad etycznego działania na rynku internetowym. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Jacek Wójcik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Ćwiczenia - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Uwarunkowania komunikacji marketingowej. Etapy budowania skutecznej komunikacji marketingowej. Marka a działania komunikacyjne. Plan mediów. Strona www. Reklama graficzna - narzędzia, psychologiczne mechanizmy. Reklama w wyszukiwarkach. PR w Internecie. Promocja sprzedaży w e-sklepach. Internetowe narzędzia marketingu bezpośredniego. Komunikacja marketingowa w grach komputerowych. Pomiar wyników działań komunikacyjnych. Etyczne i prawne aspekty komunikacji w Internecie. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest przekazanie kompleksowej wiedzy i kształtowanie umiejętności niezbędnych do przeprowadzenia skutecznej kampanii promocyjnej w Internecie. Omówione zostaną wszystkie narzędzia komunikacji marketingowej w Internecie w kontekście uwarunkowań rynkowych (w tym innych mediów dostępnych dla marketera) oraz społecznych i technologicznych. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Ph.Kotler, G. Armstrong, Marketing, Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa 2012, rozdziały 12-14, s.527-662 lub Ph.Kotler, G. Armstrong, Principles of marketing, Pearson, Harlow, 2014, rozdziały 14-17, s.426-545; A.Maciorowski, E-marketing w praktyce, Samo Sedno, Warszawa 2013. Literatura uzupełniająca: S.Krug, Nie każ mi myśleć! O życiowym podejściu do funkcjonalności stron internetowych, Helion, Gliwice, 2010, wydanie II; M.Gąsiewski, Przewodnik po Google Analytics, www.ittechnology.us, 2007; M.Gąsiewski, Przewodnik SEO - SEM, www.ittechnology.us, 2007; Gry w marketingu, Interactive Advertising Bureau Polska, 2010; J.W. Wiktor, Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, PWN, Warszawa, 2005. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin testowy: 20.00% ocena z ćwiczeń: 30.00% projekty: 50.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Jacek Wójcik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Ćwiczenia - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Uwarunkowania komunikacji marketingowej. Etapy budowania skutecznej komunikacji marketingowej. Marka a działania komunikacyjne. Plan mediów. Strona www. Reklama graficzna - narzędzia, psychologiczne mechanizmy. Reklama w wyszukiwarkach. PR w Internecie. Promocja sprzedaży w e-sklepach. Internetowe narzędzia marketingu bezpośredniego. Komunikacja marketingowa w grach komputerowych. Pomiar wyników działań komunikacyjnych. Etyczne i prawne aspekty komunikacji w Internecie. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest przekazanie kompleksowej wiedzy i kształtowanie umiejętności niezbędnych do przeprowadzenia skutecznej kampanii promocyjnej w Internecie. Omówione zostaną wszystkie narzędzia komunikacji marketingowej w Internecie w kontekście uwarunkowań rynkowych (w tym innych mediów dostępnych dla marketera) oraz społecznych i technologicznych. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Ph.Kotler, G. Armstrong, Marketing, Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa 2012, rozdziały 12-14, s.527-662 lub Ph.Kotler, G. Armstrong, Principles of marketing, Pearson, Harlow, 2014, rozdziały 14-17, s.426-545; A.Maciorowski, E-marketing w praktyce, Samo Sedno, Warszawa 2013. Literatura uzupełniająca: S.Krug, Nie każ mi myśleć! O życiowym podejściu do funkcjonalności stron internetowych, Helion, Gliwice, 2010, wydanie II; M.Gąsiewski, Przewodnik po Google Analytics, www.ittechnology.us, 2007; M.Gąsiewski, Przewodnik SEO - SEM, www.ittechnology.us, 2007; Gry w marketingu, Interactive Advertising Bureau Polska, 2010; J.W. Wiktor, Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, PWN, Warszawa, 2005. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin testowy: 20.00% ocena z ćwiczeń: 30.00% projekty: 50.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
CW
CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Jacek Wójcik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Ćwiczenia - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Uwarunkowania komunikacji marketingowej. Etapy budowania skutecznej komunikacji marketingowej. Marka a działania komunikacyjne. Plan mediów. Strona www. Reklama graficzna - narzędzia, psychologiczne mechanizmy. Reklama w wyszukiwarkach. PR w Internecie. Promocja sprzedaży w e-sklepach. Internetowe narzędzia marketingu bezpośredniego. Komunikacja marketingowa w grach komputerowych. Pomiar wyników działań komunikacyjnych. Etyczne i prawne aspekty komunikacji w Internecie. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest przekazanie kompleksowej wiedzy i kształtowanie umiejętności niezbędnych do przeprowadzenia skutecznej kampanii promocyjnej w Internecie. Omówione zostaną wszystkie narzędzia komunikacji marketingowej w Internecie w kontekście uwarunkowań rynkowych (w tym innych mediów dostępnych dla marketera) oraz społecznych i technologicznych. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Ph.Kotler, G. Armstrong, Marketing, Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa 2012, rozdziały 12-14, s.527-662 lub Ph.Kotler, G. Armstrong, Principles of marketing, Pearson, Harlow, 2014, rozdziały 14-17, s.426-545; A.Maciorowski, E-marketing w praktyce, Samo Sedno, Warszawa 2013. Literatura uzupełniająca: S.Krug, Nie każ mi myśleć! O życiowym podejściu do funkcjonalności stron internetowych, Helion, Gliwice, 2010, wydanie II; M.Gąsiewski, Przewodnik po Google Analytics, www.ittechnology.us, 2007; M.Gąsiewski, Przewodnik SEO - SEM, www.ittechnology.us, 2007; Gry w marketingu, Interactive Advertising Bureau Polska, 2010; J.W. Wiktor, Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, PWN, Warszawa, 2005. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin testowy: 20.00% ocena z ćwiczeń: 30.00% projekty: 50.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N CW
CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Jacek Wójcik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Ćwiczenia - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Uwarunkowania komunikacji marketingowej. Etapy budowania skutecznej komunikacji marketingowej. Marka a działania komunikacyjne. Plan mediów. Strona www. Reklama graficzna - narzędzia, psychologiczne mechanizmy. Reklama w wyszukiwarkach. PR w Internecie. Promocja sprzedaży w e-sklepach. Internetowe narzędzia marketingu bezpośredniego. Komunikacja marketingowa w grach komputerowych. Pomiar wyników działań komunikacyjnych. Etyczne i prawne aspekty komunikacji w Internecie. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest przekazanie kompleksowej wiedzy i kształtowanie umiejętności niezbędnych do przeprowadzenia skutecznej kampanii promocyjnej w Internecie. Omówione zostaną wszystkie narzędzia komunikacji marketingowej w Internecie w kontekście uwarunkowań rynkowych (w tym innych mediów dostępnych dla marketera) oraz społecznych i technologicznych. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Ph.Kotler, G. Armstrong, Marketing, Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa 2012, rozdziały 12-14, s.527-662 lub Ph.Kotler, G. Armstrong, Principles of marketing, Pearson, Harlow, 2014, rozdziały 14-17, s.426-545; A.Maciorowski, E-marketing w praktyce, Samo Sedno, Warszawa 2013. Literatura uzupełniająca: S.Krug, Nie każ mi myśleć! O życiowym podejściu do funkcjonalności stron internetowych, Helion, Gliwice, 2010, wydanie II; M.Gąsiewski, Przewodnik po Google Analytics, www.ittechnology.us, 2007; M.Gąsiewski, Przewodnik SEO - SEM, www.ittechnology.us, 2007; Gry w marketingu, Interactive Advertising Bureau Polska, 2010; J.W. Wiktor, Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, PWN, Warszawa, 2005. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin testowy: 20.00% ocena z ćwiczeń: 30.00% projekty: 50.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.