Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Komunikacja marketingowa na rynku internetowym

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 235260-D
Kod Erasmus / ISCED: 04.7 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0414) Marketing i reklama Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Komunikacja marketingowa na rynku internetowym
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-EBI
Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-ZAR
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Student rozumie rolę uwarunkowań (społecznych, biznesowych, technologicznych) komunikacji marketingowej w zmieniającym się otoczeniu.

Student zna proces projektowania komunikacji marketingowej na rynku internetowym.

Student zna formy i narzędzia komunikacji marketingowej na rynku internetowym.

Umiejętności:

Student potrafi zidentyfikować i analizować uwarunkowania skutecznej komunikacji marketingowej,

Student potrafi zaprojektować kampanię komunikacji marketingowej na rynku internetowym.

Student analizować wyniki komunikacji marketingowej na rynku internetowym.

Kompetencje społeczne:

Student posiada umiejętność skutecznej komunikacji z wykorzystaniem najnowszych technologii komunikacyjnych.

Student rozumie potrzebę i przestrzega zasad etycznego działania na rynku internetowym.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Ćwiczenia - Ocena
Skrócony opis:

Uwarunkowania komunikacji marketingowej. Etapy budowania skutecznej komunikacji marketingowej.

Marka a działania komunikacyjne. Plan mediów. Strona www. Reklama graficzna - narzędzia, psychologiczne mechanizmy. Reklama w wyszukiwarkach. PR w Internecie. Promocja sprzedaży w e-sklepach. Internetowe narzędzia marketingu bezpośredniego. Komunikacja marketingowa w grach komputerowych. Pomiar wyników działań komunikacyjnych. Etyczne i prawne aspekty komunikacji w Internecie.

Pełny opis:

Celem zajęć jest przekazanie kompleksowej wiedzy i kształtowanie umiejętności niezbędnych do przeprowadzenia skutecznej kampanii promocyjnej w Internecie. Omówione zostaną wszystkie narzędzia komunikacji marketingowej w Internecie w kontekście uwarunkowań rynkowych (w tym innych mediów dostępnych dla marketera) oraz społecznych i technologicznych.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Ph.Kotler, G. Armstrong, Marketing, Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa 2012, rozdziały 12-14, s.527-662 lub Ph.Kotler, G. Armstrong, Principles of marketing, Pearson, Harlow, 2014, rozdziały 14-17, s.426-545; A.Maciorowski, E-marketing w praktyce, Samo Sedno, Warszawa 2013.

Literatura uzupełniająca:

S.Krug, Nie każ mi myśleć! O życiowym podejściu do funkcjonalności stron internetowych, Helion, Gliwice, 2010, wydanie II; M.Gąsiewski, Przewodnik po Google Analytics, www.ittechnology.us, 2007; M.Gąsiewski, Przewodnik SEO - SEM, www.ittechnology.us, 2007; Gry w marketingu, Interactive Advertising Bureau Polska, 2010; J.W. Wiktor, Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, PWN, Warszawa, 2005.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 20.00%

ocena z ćwiczeń: 30.00%

projekty: 50.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Jacek Wójcik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Ćwiczenia - Ocena
Skrócony opis:

Uwarunkowania komunikacji marketingowej. Etapy budowania skutecznej komunikacji marketingowej.

Marka a działania komunikacyjne. Plan mediów. Strona www. Reklama graficzna - narzędzia, psychologiczne mechanizmy. Reklama w wyszukiwarkach. PR w Internecie. Promocja sprzedaży w e-sklepach. Internetowe narzędzia marketingu bezpośredniego. Komunikacja marketingowa w grach komputerowych. Pomiar wyników działań komunikacyjnych. Etyczne i prawne aspekty komunikacji w Internecie.

Pełny opis:

Celem zajęć jest przekazanie kompleksowej wiedzy i kształtowanie umiejętności niezbędnych do przeprowadzenia skutecznej kampanii promocyjnej w Internecie. Omówione zostaną wszystkie narzędzia komunikacji marketingowej w Internecie w kontekście uwarunkowań rynkowych (w tym innych mediów dostępnych dla marketera) oraz społecznych i technologicznych.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Ph.Kotler, G. Armstrong, Marketing, Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa 2012, rozdziały 12-14, s.527-662 lub Ph.Kotler, G. Armstrong, Principles of marketing, Pearson, Harlow, 2014, rozdziały 14-17, s.426-545; A.Maciorowski, E-marketing w praktyce, Samo Sedno, Warszawa 2013.

Literatura uzupełniająca:

S.Krug, Nie każ mi myśleć! O życiowym podejściu do funkcjonalności stron internetowych, Helion, Gliwice, 2010, wydanie II; M.Gąsiewski, Przewodnik po Google Analytics, www.ittechnology.us, 2007; M.Gąsiewski, Przewodnik SEO - SEM, www.ittechnology.us, 2007; Gry w marketingu, Interactive Advertising Bureau Polska, 2010; J.W. Wiktor, Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, PWN, Warszawa, 2005.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 20.00%

ocena z ćwiczeń: 30.00%

projekty: 50.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Jacek Wójcik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Ćwiczenia - Ocena
Skrócony opis:

Uwarunkowania komunikacji marketingowej. Etapy budowania skutecznej komunikacji marketingowej.

Marka a działania komunikacyjne. Plan mediów. Strona www. Reklama graficzna - narzędzia, psychologiczne mechanizmy. Reklama w wyszukiwarkach. PR w Internecie. Promocja sprzedaży w e-sklepach. Internetowe narzędzia marketingu bezpośredniego. Komunikacja marketingowa w grach komputerowych. Pomiar wyników działań komunikacyjnych. Etyczne i prawne aspekty komunikacji w Internecie.

Pełny opis:

Celem zajęć jest przekazanie kompleksowej wiedzy i kształtowanie umiejętności niezbędnych do przeprowadzenia skutecznej kampanii promocyjnej w Internecie. Omówione zostaną wszystkie narzędzia komunikacji marketingowej w Internecie w kontekście uwarunkowań rynkowych (w tym innych mediów dostępnych dla marketera) oraz społecznych i technologicznych.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Ph.Kotler, G. Armstrong, Marketing, Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa 2012, rozdziały 12-14, s.527-662 lub Ph.Kotler, G. Armstrong, Principles of marketing, Pearson, Harlow, 2014, rozdziały 14-17, s.426-545; A.Maciorowski, E-marketing w praktyce, Samo Sedno, Warszawa 2013.

Literatura uzupełniająca:

S.Krug, Nie każ mi myśleć! O życiowym podejściu do funkcjonalności stron internetowych, Helion, Gliwice, 2010, wydanie II; M.Gąsiewski, Przewodnik po Google Analytics, www.ittechnology.us, 2007; M.Gąsiewski, Przewodnik SEO - SEM, www.ittechnology.us, 2007; Gry w marketingu, Interactive Advertising Bureau Polska, 2010; J.W. Wiktor, Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, PWN, Warszawa, 2005.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 20.00%

ocena z ćwiczeń: 30.00%

projekty: 50.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Jacek Wójcik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Ćwiczenia - Ocena
Skrócony opis:

Uwarunkowania komunikacji marketingowej. Etapy budowania skutecznej komunikacji marketingowej.

Marka a działania komunikacyjne. Plan mediów. Strona www. Reklama graficzna - narzędzia, psychologiczne mechanizmy. Reklama w wyszukiwarkach. PR w Internecie. Promocja sprzedaży w e-sklepach. Internetowe narzędzia marketingu bezpośredniego. Komunikacja marketingowa w grach komputerowych. Pomiar wyników działań komunikacyjnych. Etyczne i prawne aspekty komunikacji w Internecie.

Pełny opis:

Celem zajęć jest przekazanie kompleksowej wiedzy i kształtowanie umiejętności niezbędnych do przeprowadzenia skutecznej kampanii promocyjnej w Internecie. Omówione zostaną wszystkie narzędzia komunikacji marketingowej w Internecie w kontekście uwarunkowań rynkowych (w tym innych mediów dostępnych dla marketera) oraz społecznych i technologicznych.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Ph.Kotler, G. Armstrong, Marketing, Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa 2012, rozdziały 12-14, s.527-662 lub Ph.Kotler, G. Armstrong, Principles of marketing, Pearson, Harlow, 2014, rozdziały 14-17, s.426-545; A.Maciorowski, E-marketing w praktyce, Samo Sedno, Warszawa 2013.

Literatura uzupełniająca:

S.Krug, Nie każ mi myśleć! O życiowym podejściu do funkcjonalności stron internetowych, Helion, Gliwice, 2010, wydanie II; M.Gąsiewski, Przewodnik po Google Analytics, www.ittechnology.us, 2007; M.Gąsiewski, Przewodnik SEO - SEM, www.ittechnology.us, 2007; Gry w marketingu, Interactive Advertising Bureau Polska, 2010; J.W. Wiktor, Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, PWN, Warszawa, 2005.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 20.00%

ocena z ćwiczeń: 30.00%

projekty: 50.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0