Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Partnerstwo publiczno-prywatne

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 232770-D
Kod Erasmus / ISCED: 10.9 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0421) Prawo Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Partnerstwo publiczno-prywatne
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-ZAR
Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-ZFP
Punkty ECTS i inne: 1.50 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Student powinien:

1. znać istotę partnerstwa publiczno-prywatnego i możliwości jego zastosowania w sferze usług publicznych;

2. znać doświadczenie Polski i innych krajów w zakresie wykorzystania partnerstwa publiczno-prywatnego;

3. mieć wiedzę z zakresu zarządzania projektami partnerstwa publiczno-prywatnego.

Umiejętności:

Student powinien:

1.umieć ocenić możliwości zastosowania partnerstwa publiczno-prywatnego do realizacji poszczególnych przedsięwzięć sektora publicznego;

2. umieć ocenić korzyści związane z wyborem partnerstwa publiczno-prywatnego do realizacji danego przedsięwzięcia sektora publicznego;

3. rozumieć i potrafić wyjaśnić podstawowe przyczyny różnorodności modeli partnerstwa publiczno-prywatnego stosowanych w praktyce gospodarczej.

Kompetencje społeczne:

Student potrafi:

1. dokonać podziału zadań i ryzyka przedsięwzięcia sektora publicznego realizowanego w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego pomiędzy sektor publiczny i sektor prywatny;

2. ocenić finansowe i społeczne efekty zastosowania partnerstwa publiczno-prywatnego.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Istota partnerstwa publiczno-prywatnego jako formy realizacji zadań publicznych. Obszary praktycznego zastosowania partnerstwa publiczno-prywatnego. Zasady podziału między sektor publiczny i prywatny zadań i ryzyka wspólnie realizowanych przedsięwzięć. Charakterystyka spółek celowych i finansowania project finance jako technik stosowanych w partnerstwie publiczno-prywatnym. Korzyści podmiotów uczestniczących we wspólnej realizacji projektów. Zagrożenia towarzyszące przedsięwzięciom partnerstwa publiczno-prywatnego. Doświadczenie w zakresie wykorzystania partnerstwa publiczno-prywatnego krajowe i zagraniczne.

Pełny opis:

W ramach zajęć studenci zapoznają się z koncepcją partnerstwa publiczno-prywatnego jako metodą wykonywania zadań publicznych oraz możliwościami jego praktycznego zastosowania, również z uwzględnieniem otoczenia prawno-instytucjonalnego. Omówione zostają zasady współpracy podmiotów sektora publicznego i prywatnego, w szczególności podział między obie strony zadań i ryzyka we wspólnie realizowanych projektach, tradycyjnie zarezerwowanych dla sektora publicznego. Analiza przypadków służy poznaniu możliwych scenariuszy współpracy obu sektorów na wszystkich etapach projektu - przygotowaniu, realizacji i użytkowaniu. Analizie poddane zostają modele finansowania realizowanych przedsięwzięć, w tym project finance oraz specyfika funkcjonowania spółek celowych. Ponadto rozważaone zostają korzyści osiągane z realizowanych inwestycji przez wszystkich uczestników projektu.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. E.R. Yescombe, Partnerstwo publiczno-prywatne. Zasady wdrażania i finansowania, Oficyna Wolters Kluwer, Kraków 2008.

2. A. Cenkier, Partnerstwo publiczno-prywatne jako metoda wykonywania zadań publicznych, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2011.

Literatura uzupełniająca:

1. E.R. Yescombe, Project finance. Wybrane elementy finansowania strukturalnego, Oficyna Wolters Kluwer, Kraków 2007.

2. BOT w projektach partnerstwa publiczno-prywatnego. Buduj-eksploatuj-przekaż, Difin, II wydanie, Warszawa 2006.

3. www.ppp.gov.pl

4. https://www.gov.uk/government/organisations/hm-treasury/about

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 60.00%

studia przypadków: 40.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Agnieszka Cenkier
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Istota partnerstwa publiczno-prywatnego jako formy realizacji zadań publicznych. Obszary praktycznego zastosowania partnerstwa publiczno-prywatnego. Zasady podziału między sektor publiczny i prywatny zadań i ryzyka wspólnie realizowanych przedsięwzięć. Charakterystyka spółek celowych i finansowania project finance jako technik stosowanych w partnerstwie publiczno-prywatnym. Korzyści podmiotów uczestniczących we wspólnej realizacji projektów. Zagrożenia towarzyszące przedsięwzięciom partnerstwa publiczno-prywatnego. Doświadczenie w zakresie wykorzystania partnerstwa publiczno-prywatnego krajowe i zagraniczne.

Pełny opis:

W ramach zajęć studenci zapoznają się z koncepcją partnerstwa publiczno-prywatnego jako metodą wykonywania zadań publicznych oraz możliwościami jego praktycznego zastosowania, również z uwzględnieniem otoczenia prawno-instytucjonalnego. Omówione zostają zasady współpracy podmiotów sektora publicznego i prywatnego, w szczególności podział między obie strony zadań i ryzyka we wspólnie realizowanych projektach, tradycyjnie zarezerwowanych dla sektora publicznego. Analiza przypadków służy poznaniu możliwych scenariuszy współpracy obu sektorów na wszystkich etapach projektu - przygotowaniu, realizacji i użytkowaniu. Analizie poddane zostają modele finansowania realizowanych przedsięwzięć, w tym project finance oraz specyfika funkcjonowania spółek celowych. Ponadto rozważaone zostają korzyści osiągane z realizowanych inwestycji przez wszystkich uczestników projektu.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. E.R. Yescombe, Partnerstwo publiczno-prywatne. Zasady wdrażania i finansowania, Oficyna Wolters Kluwer, Kraków 2008.

2. A. Cenkier, Partnerstwo publiczno-prywatne jako metoda wykonywania zadań publicznych, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2011.

Literatura uzupełniająca:

1. E.R. Yescombe, Project finance. Wybrane elementy finansowania strukturalnego, Oficyna Wolters Kluwer, Kraków 2007.

2. BOT w projektach partnerstwa publiczno-prywatnego. Buduj-eksploatuj-przekaż, Difin, II wydanie, Warszawa 2006.

3. www.ppp.gov.pl

4. https://www.gov.uk/government/organisations/hm-treasury/about

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 60.00%

studia przypadków: 40.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Agnieszka Cenkier
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Istota partnerstwa publiczno-prywatnego jako formy realizacji zadań publicznych. Obszary praktycznego zastosowania partnerstwa publiczno-prywatnego. Zasady podziału między sektor publiczny i prywatny zadań i ryzyka wspólnie realizowanych przedsięwzięć. Charakterystyka spółek celowych i finansowania project finance jako technik stosowanych w partnerstwie publiczno-prywatnym. Korzyści podmiotów uczestniczących we wspólnej realizacji projektów. Zagrożenia towarzyszące przedsięwzięciom partnerstwa publiczno-prywatnego. Doświadczenie w zakresie wykorzystania partnerstwa publiczno-prywatnego krajowe i zagraniczne.

Pełny opis:

W ramach zajęć studenci zapoznają się z koncepcją partnerstwa publiczno-prywatnego jako metodą wykonywania zadań publicznych oraz możliwościami jego praktycznego zastosowania, również z uwzględnieniem otoczenia prawno-instytucjonalnego. Omówione zostają zasady współpracy podmiotów sektora publicznego i prywatnego, w szczególności podział między obie strony zadań i ryzyka we wspólnie realizowanych projektach, tradycyjnie zarezerwowanych dla sektora publicznego. Analiza przypadków służy poznaniu możliwych scenariuszy współpracy obu sektorów na wszystkich etapach projektu - przygotowaniu, realizacji i użytkowaniu. Analizie poddane zostają modele finansowania realizowanych przedsięwzięć, w tym project finance oraz specyfika funkcjonowania spółek celowych. Ponadto rozważaone zostają korzyści osiągane z realizowanych inwestycji przez wszystkich uczestników projektu.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. E.R. Yescombe, Partnerstwo publiczno-prywatne. Zasady wdrażania i finansowania, Oficyna Wolters Kluwer, Kraków 2008.

2. A. Cenkier, Partnerstwo publiczno-prywatne jako metoda wykonywania zadań publicznych, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2011.

Literatura uzupełniająca:

1. E.R. Yescombe, Project finance. Wybrane elementy finansowania strukturalnego, Oficyna Wolters Kluwer, Kraków 2007.

2. BOT w projektach partnerstwa publiczno-prywatnego. Buduj-eksploatuj-przekaż, Difin, II wydanie, Warszawa 2006.

3. www.ppp.gov.pl

4. https://www.gov.uk/government/organisations/hm-treasury/about

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 100.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Agnieszka Cenkier
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Istota partnerstwa publiczno-prywatnego jako formy realizacji zadań publicznych. Obszary praktycznego zastosowania partnerstwa publiczno-prywatnego. Zasady podziału między sektor publiczny i prywatny zadań i ryzyka wspólnie realizowanych przedsięwzięć. Charakterystyka spółek celowych i finansowania project finance jako technik stosowanych w partnerstwie publiczno-prywatnym. Korzyści podmiotów uczestniczących we wspólnej realizacji projektów. Zagrożenia towarzyszące przedsięwzięciom partnerstwa publiczno-prywatnego. Doświadczenie w zakresie wykorzystania partnerstwa publiczno-prywatnego krajowe i zagraniczne.

Pełny opis:

W ramach zajęć studenci zapoznają się z koncepcją partnerstwa publiczno-prywatnego jako metodą wykonywania zadań publicznych oraz możliwościami jego praktycznego zastosowania, również z uwzględnieniem otoczenia prawno-instytucjonalnego. Omówione zostają zasady współpracy podmiotów sektora publicznego i prywatnego, w szczególności podział między obie strony zadań i ryzyka we wspólnie realizowanych projektach, tradycyjnie zarezerwowanych dla sektora publicznego. Analiza przypadków służy poznaniu możliwych scenariuszy współpracy obu sektorów na wszystkich etapach projektu - przygotowaniu, realizacji i użytkowaniu. Analizie poddane zostają modele finansowania realizowanych przedsięwzięć, w tym project finance oraz specyfika funkcjonowania spółek celowych. Ponadto rozważaone zostają korzyści osiągane z realizowanych inwestycji przez wszystkich uczestników projektu.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. E.R. Yescombe, Partnerstwo publiczno-prywatne. Zasady wdrażania i finansowania, Oficyna Wolters Kluwer, Kraków 2008.

2. A. Cenkier, Partnerstwo publiczno-prywatne jako metoda wykonywania zadań publicznych, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2011.

Literatura uzupełniająca:

1. E.R. Yescombe, Project finance. Wybrane elementy finansowania strukturalnego, Oficyna Wolters Kluwer, Kraków 2007.

2. BOT w projektach partnerstwa publiczno-prywatnego. Buduj-eksploatuj-przekaż, Difin, II wydanie, Warszawa 2006.

3. www.ppp.gov.pl

4. https://www.gov.uk/government/organisations/hm-treasury/about

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 100.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0