Rynek finansowy dla e-klienta
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 232570-D |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Rynek finansowy dla e-klienta |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: |
Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-FIR |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: produkty cyfrowego rynku finansowego regulacje dla cyfrowego rynku finansowego technologie stosowane w cyfrowych finansach Umiejętności: analiza otoczenia prawnego analiza otoczenia technologicznego analiza produktów cyfrowego rynku finansowego Kompetencje społeczne: świadomość szanscyfrowego rynku finansowego świadomość ograniczeń cyfrowego rynku finansowego |
Zajęcia w cyklu "Preferencje - Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Zajęcia prowadzącego
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Marcin Kawiński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Zajęcia prowadzącego - Ocena |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Kurs ma na celu przedstawienie perspektyw branży finansowej w kontekście tworzenia oferty i obsługi e-klientów. Na wstępie poruszone są kwestie związane z identyfikacją e-klientów, ich cech, po czym następuje analiza behawioralne aspektów finansów cyfrowych. Poniższa sekcja koncentruje się na infrastrukturze cyfrowej i ekosystemach dostępnych dla branży finansowej, w tym z perspektywy transgranicznej. Fazy przedkontraktowe, kontraktowe i pokontraktowe są opisane oddzielnie, zwłaszcza z punktu widzenia zgodności z regulacjami prawnymi i oczekiwaniami organów nadzoru. Następnie analizowane są konkretne produkty cyfrowe z sektora płatniczego, bankowego, inwestycyjnego i ubezpieczeniowego. Oszustwa elektroniczne są analizowane pod kątem konstrukcji produktu i identyfikacji klienta. |
|
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest przedstawienie i analiza usług finansowych dla e-klienta z perspektywy instytucji finansowych. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Finanse cyfrowe. Infofrmatyzacj, cyfryzacja, danetyzacja, pod red. Jana monkiewicza i Lecha Gąsiorkiewicza, Politechnika Warszawska 2021; Michał Nowakowski, FINTECH - technologia, finanse, regulacje. Praktyczny przewodnik dla sektora innowacji finansowych, Wolters Kluwer Polska 2020; Włodzimierz Szpringer, Nowe technologie a sektor finansowy, Poltext 2017 Literatura uzupełniająca: Ewa Lechman, Adam Marszk (eds.), The Digital Disruption of Financial Services International Perspectives, Routledge 2021; King Brett, Bank 4.0. Banking Everywhere, Never at a Bank, Wiley 2019 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00% egzamin testowy: 60.00% egzamin ustny: 0.00% kolokwium: 0.00% ocena z ćwiczeń: 40.00% inne: 0.00% projekty: 0.00% studia przypadków: 0.00% prezentacje indywidualne lub grupowe: 0.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Kurs ma na celu przedstawienie perspektyw branży finansowej w kontekście tworzenia oferty i obsługi e-klientów. Na wstępie poruszone są kwestie związane z identyfikacją e-klientów, ich cech, po czym następuje analiza behawioralne aspektów finansów cyfrowych. Poniższa sekcja koncentruje się na infrastrukturze cyfrowej i ekosystemach dostępnych dla branży finansowej, w tym z perspektywy transgranicznej. Fazy przedkontraktowe, kontraktowe i pokontraktowe są opisane oddzielnie, zwłaszcza z punktu widzenia zgodności z regulacjami prawnymi i oczekiwaniami organów nadzoru. Następnie analizowane są konkretne produkty cyfrowe z sektora płatniczego, bankowego, inwestycyjnego i ubezpieczeniowego. Oszustwa elektroniczne są analizowane pod kątem konstrukcji produktu i identyfikacji klienta. |
|
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest przedstawienie i analiza usług finansowych dla e-klienta z perspektywy instytucji finansowych. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Finanse cyfrowe. Infofrmatyzacj, cyfryzacja, danetyzacja, pod red. Jana monkiewicza i Lecha Gąsiorkiewicza, Politechnika Warszawska 2021; Michał Nowakowski, FINTECH - technologia, finanse, regulacje. Praktyczny przewodnik dla sektora innowacji finansowych, Wolters Kluwer Polska 2020; Włodzimierz Szpringer, Nowe technologie a sektor finansowy, Poltext 2017 Literatura uzupełniająca: Ewa Lechman, Adam Marszk (eds.), The Digital Disruption of Financial Services International Perspectives, Routledge 2021; King Brett, Bank 4.0. Banking Everywhere, Never at a Bank, Wiley 2019 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00% egzamin testowy: 60.00% egzamin ustny: 0.00% kolokwium: 0.00% ocena z ćwiczeń: 40.00% inne: 0.00% projekty: 0.00% studia przypadków: 0.00% prezentacje indywidualne lub grupowe: 0.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Ewa Cichowicz, Marianna Cicirko | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Kurs ma na celu przedstawienie perspektyw branży finansowej w kontekście tworzenia oferty i obsługi e-klientów. Na wstępie poruszone są kwestie związane z identyfikacją e-klientów, ich cech, po czym następuje analiza behawioralne aspektów finansów cyfrowych. Poniższa sekcja koncentruje się na infrastrukturze cyfrowej i ekosystemach dostępnych dla branży finansowej, w tym z perspektywy transgranicznej. Fazy przedkontraktowe, kontraktowe i pokontraktowe są opisane oddzielnie, zwłaszcza z punktu widzenia zgodności z regulacjami prawnymi i oczekiwaniami organów nadzoru. Następnie analizowane są konkretne produkty cyfrowe z sektora płatniczego, bankowego, inwestycyjnego i ubezpieczeniowego. Oszustwa elektroniczne są analizowane pod kątem konstrukcji produktu i identyfikacji klienta. |
|
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest przedstawienie i analiza usług finansowych dla e-klienta z perspektywy instytucji finansowych. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Finanse cyfrowe. Infofrmatyzacj, cyfryzacja, danetyzacja, pod red. Jana monkiewicza i Lecha Gąsiorkiewicza, Politechnika Warszawska 2021; Michał Nowakowski, FINTECH - technologia, finanse, regulacje. Praktyczny przewodnik dla sektora innowacji finansowych, Wolters Kluwer Polska 2020; Włodzimierz Szpringer, Nowe technologie a sektor finansowy, Poltext 2017 Literatura uzupełniająca: Ewa Lechman, Adam Marszk (eds.), The Digital Disruption of Financial Services International Perspectives, Routledge 2021; King Brett, Bank 4.0. Banking Everywhere, Never at a Bank, Wiley 2019 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00% egzamin testowy: 60.00% egzamin ustny: 0.00% kolokwium: 0.00% ocena z ćwiczeń: 40.00% inne: 0.00% projekty: 0.00% studia przypadków: 0.00% prezentacje indywidualne lub grupowe: 0.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Marcin Kawiński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Kurs ma na celu przedstawienie perspektyw branży finansowej w kontekście tworzenia oferty i obsługi e-klientów. Na wstępie poruszone są kwestie związane z identyfikacją e-klientów, ich cech, po czym następuje analiza behawioralne aspektów finansów cyfrowych. Poniższa sekcja koncentruje się na infrastrukturze cyfrowej i ekosystemach dostępnych dla branży finansowej, w tym z perspektywy transgranicznej. Fazy przedkontraktowe, kontraktowe i pokontraktowe są opisane oddzielnie, zwłaszcza z punktu widzenia zgodności z regulacjami prawnymi i oczekiwaniami organów nadzoru. Następnie analizowane są konkretne produkty cyfrowe z sektora płatniczego, bankowego, inwestycyjnego i ubezpieczeniowego. Oszustwa elektroniczne są analizowane pod kątem konstrukcji produktu i identyfikacji klienta. |
|
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest przedstawienie i analiza usług finansowych dla e-klienta z perspektywy instytucji finansowych. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Finanse cyfrowe. Infofrmatyzacj, cyfryzacja, danetyzacja, pod red. Jana monkiewicza i Lecha Gąsiorkiewicza, Politechnika Warszawska 2021; Michał Nowakowski, FINTECH - technologia, finanse, regulacje. Praktyczny przewodnik dla sektora innowacji finansowych, Wolters Kluwer Polska 2020; Włodzimierz Szpringer, Nowe technologie a sektor finansowy, Poltext 2017 Literatura uzupełniająca: Ewa Lechman, Adam Marszk (eds.), The Digital Disruption of Financial Services International Perspectives, Routledge 2021; King Brett, Bank 4.0. Banking Everywhere, Never at a Bank, Wiley 2019 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00% egzamin testowy: 60.00% egzamin ustny: 0.00% kolokwium: 0.00% ocena z ćwiczeń: 40.00% inne: 0.00% projekty: 0.00% studia przypadków: 0.00% prezentacje indywidualne lub grupowe: 0.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.