Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Rynek finansowy dla e-klienta

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 232570-D
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Rynek finansowy dla e-klienta
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-FIR
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

produkty cyfrowego rynku finansowego

regulacje dla cyfrowego rynku finansowego

technologie stosowane w cyfrowych finansach

Umiejętności:

analiza otoczenia prawnego

analiza otoczenia technologicznego

analiza produktów cyfrowego rynku finansowego

Kompetencje społeczne:

świadomość szanscyfrowego rynku finansowego

świadomość ograniczeń cyfrowego rynku finansowego

Zajęcia w cyklu "Preferencje - Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Zajęcia prowadzącego więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Marcin Kawiński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Zajęcia prowadzącego - Ocena

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Kurs ma na celu przedstawienie perspektyw branży finansowej w kontekście tworzenia oferty i obsługi e-klientów. Na wstępie poruszone są kwestie związane z identyfikacją e-klientów, ich cech, po czym następuje analiza behawioralne aspektów finansów cyfrowych. Poniższa sekcja koncentruje się na infrastrukturze cyfrowej i ekosystemach dostępnych dla branży finansowej, w tym z perspektywy transgranicznej. Fazy przedkontraktowe, kontraktowe i pokontraktowe są opisane oddzielnie, zwłaszcza z punktu widzenia zgodności z regulacjami prawnymi i oczekiwaniami organów nadzoru. Następnie analizowane są konkretne produkty cyfrowe z sektora płatniczego, bankowego, inwestycyjnego i ubezpieczeniowego. Oszustwa elektroniczne są analizowane pod kątem konstrukcji produktu i identyfikacji klienta.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest przedstawienie i analiza usług finansowych dla e-klienta z perspektywy instytucji finansowych.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Finanse cyfrowe. Infofrmatyzacj, cyfryzacja, danetyzacja, pod red. Jana monkiewicza i Lecha Gąsiorkiewicza, Politechnika Warszawska 2021; Michał Nowakowski, FINTECH - technologia, finanse, regulacje. Praktyczny przewodnik dla sektora innowacji finansowych, Wolters Kluwer Polska 2020; Włodzimierz Szpringer, Nowe technologie a sektor finansowy, Poltext 2017

Literatura uzupełniająca:

Ewa Lechman, Adam Marszk (eds.), The Digital Disruption of Financial Services International Perspectives, Routledge 2021; King Brett, Bank 4.0. Banking Everywhere, Never at a Bank, Wiley 2019

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 60.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

ocena z ćwiczeń: 40.00%

inne: 0.00%

projekty: 0.00%

studia przypadków: 0.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 0.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Kurs ma na celu przedstawienie perspektyw branży finansowej w kontekście tworzenia oferty i obsługi e-klientów. Na wstępie poruszone są kwestie związane z identyfikacją e-klientów, ich cech, po czym następuje analiza behawioralne aspektów finansów cyfrowych. Poniższa sekcja koncentruje się na infrastrukturze cyfrowej i ekosystemach dostępnych dla branży finansowej, w tym z perspektywy transgranicznej. Fazy przedkontraktowe, kontraktowe i pokontraktowe są opisane oddzielnie, zwłaszcza z punktu widzenia zgodności z regulacjami prawnymi i oczekiwaniami organów nadzoru. Następnie analizowane są konkretne produkty cyfrowe z sektora płatniczego, bankowego, inwestycyjnego i ubezpieczeniowego. Oszustwa elektroniczne są analizowane pod kątem konstrukcji produktu i identyfikacji klienta.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest przedstawienie i analiza usług finansowych dla e-klienta z perspektywy instytucji finansowych.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Finanse cyfrowe. Infofrmatyzacj, cyfryzacja, danetyzacja, pod red. Jana monkiewicza i Lecha Gąsiorkiewicza, Politechnika Warszawska 2021; Michał Nowakowski, FINTECH - technologia, finanse, regulacje. Praktyczny przewodnik dla sektora innowacji finansowych, Wolters Kluwer Polska 2020; Włodzimierz Szpringer, Nowe technologie a sektor finansowy, Poltext 2017

Literatura uzupełniająca:

Ewa Lechman, Adam Marszk (eds.), The Digital Disruption of Financial Services International Perspectives, Routledge 2021; King Brett, Bank 4.0. Banking Everywhere, Never at a Bank, Wiley 2019

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 60.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

ocena z ćwiczeń: 40.00%

inne: 0.00%

projekty: 0.00%

studia przypadków: 0.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 0.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Ewa Cichowicz, Marianna Cicirko
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Kurs ma na celu przedstawienie perspektyw branży finansowej w kontekście tworzenia oferty i obsługi e-klientów. Na wstępie poruszone są kwestie związane z identyfikacją e-klientów, ich cech, po czym następuje analiza behawioralne aspektów finansów cyfrowych. Poniższa sekcja koncentruje się na infrastrukturze cyfrowej i ekosystemach dostępnych dla branży finansowej, w tym z perspektywy transgranicznej. Fazy przedkontraktowe, kontraktowe i pokontraktowe są opisane oddzielnie, zwłaszcza z punktu widzenia zgodności z regulacjami prawnymi i oczekiwaniami organów nadzoru. Następnie analizowane są konkretne produkty cyfrowe z sektora płatniczego, bankowego, inwestycyjnego i ubezpieczeniowego. Oszustwa elektroniczne są analizowane pod kątem konstrukcji produktu i identyfikacji klienta.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest przedstawienie i analiza usług finansowych dla e-klienta z perspektywy instytucji finansowych.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Finanse cyfrowe. Infofrmatyzacj, cyfryzacja, danetyzacja, pod red. Jana monkiewicza i Lecha Gąsiorkiewicza, Politechnika Warszawska 2021; Michał Nowakowski, FINTECH - technologia, finanse, regulacje. Praktyczny przewodnik dla sektora innowacji finansowych, Wolters Kluwer Polska 2020; Włodzimierz Szpringer, Nowe technologie a sektor finansowy, Poltext 2017

Literatura uzupełniająca:

Ewa Lechman, Adam Marszk (eds.), The Digital Disruption of Financial Services International Perspectives, Routledge 2021; King Brett, Bank 4.0. Banking Everywhere, Never at a Bank, Wiley 2019

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 60.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

ocena z ćwiczeń: 40.00%

inne: 0.00%

projekty: 0.00%

studia przypadków: 0.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 0.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Marcin Kawiński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Kurs ma na celu przedstawienie perspektyw branży finansowej w kontekście tworzenia oferty i obsługi e-klientów. Na wstępie poruszone są kwestie związane z identyfikacją e-klientów, ich cech, po czym następuje analiza behawioralne aspektów finansów cyfrowych. Poniższa sekcja koncentruje się na infrastrukturze cyfrowej i ekosystemach dostępnych dla branży finansowej, w tym z perspektywy transgranicznej. Fazy przedkontraktowe, kontraktowe i pokontraktowe są opisane oddzielnie, zwłaszcza z punktu widzenia zgodności z regulacjami prawnymi i oczekiwaniami organów nadzoru. Następnie analizowane są konkretne produkty cyfrowe z sektora płatniczego, bankowego, inwestycyjnego i ubezpieczeniowego. Oszustwa elektroniczne są analizowane pod kątem konstrukcji produktu i identyfikacji klienta.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest przedstawienie i analiza usług finansowych dla e-klienta z perspektywy instytucji finansowych.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Finanse cyfrowe. Infofrmatyzacj, cyfryzacja, danetyzacja, pod red. Jana monkiewicza i Lecha Gąsiorkiewicza, Politechnika Warszawska 2021; Michał Nowakowski, FINTECH - technologia, finanse, regulacje. Praktyczny przewodnik dla sektora innowacji finansowych, Wolters Kluwer Polska 2020; Włodzimierz Szpringer, Nowe technologie a sektor finansowy, Poltext 2017

Literatura uzupełniająca:

Ewa Lechman, Adam Marszk (eds.), The Digital Disruption of Financial Services International Perspectives, Routledge 2021; King Brett, Bank 4.0. Banking Everywhere, Never at a Bank, Wiley 2019

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 60.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

ocena z ćwiczeń: 40.00%

inne: 0.00%

projekty: 0.00%

studia przypadków: 0.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 0.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0