Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Transformacja cyfrowa przedsiębiorstw (e-learning)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 232349-D
Kod Erasmus / ISCED: 04.2 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0410) Biznes i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Transformacja cyfrowa przedsiębiorstw (e-learning)
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-HR
Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-ZP
Przedmioty obowiązkowe na programie SMMD-EBI
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Student ma wiedzę na temat istoty transformacji cyfrowej gospodarki i biznesu.

Student rozumie skutki procesów cyfryzacji dla działalności gospodarczej.

Student wie, których obszarów biznesowych dotyczą najgłębsze zmiany transformacji cyfrowej i co jest istotą tych zmian.

Umiejętności:

Student potrafi zdiagnozować poziom dojrzałości cyfrowej organizacji i zaproponować kierunki zmian.

Student potrafi przygotować plan zmian związanych z transformacją cyfrową w wybranym obszarze funkcjonowania organizacji

Student potrafi przygotować założenia strategii przedsiębiorstwa związane z procesem transformacji cyfrowej

Kompetencje społeczne:

Student wykazuje umiejętność pracy własnej oraz pracy w zespole.

Student potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu transformacji cyfrowej w rozwiązywaniu problemów praktycznych.

Zajęcia w cyklu "Preferencje - Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Zajęcia prowadzącego więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Albert Tomaszewski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Zajęcia prowadzącego - Ocena

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Kurs internetowy, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Albert Tomaszewski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Kurs internetowy - Ocena
Skrócony opis:

Program przedmiotu zakłada przekazanie treści związanych z transformacją cyfrową przedsiębiorstwa jako procesem restrukturyzacji biznesu. W trakcie zajęć zostaną omówione, przeanalizowane i przedyskutowane najważniejsze kierunki zmian współczesnego biznesu wynikające z procesu cyfryzacji życia gospodarczego i społecznego.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest przedstawienie istoty transformacji cyfrowej jako wiodącego trendu kształtującego kierunek restrukturyzacji współczesnych przedsiębiorstw. Po ukończeniu zajęć studenci będą znali obszary zmian cyfrowych w przedsiębiorstwie i charakter tych zmian. Studenci będą także rozumieli znaczenie transformacji cyfrowej dla współczesnego biznesu oraz przedsiębiorstw w przyszłości, a także potrafili wykorzystać wiedzę do przygotowania planu zmian organizacyjnych wynikających z procesów cyfryzacji.

Literatura:

Literatura podstawowa:

D.L. Rogers, The Digital Transformation Playbook, Columbia University Press, 2016

D.R.A. Schallmo, C.A. Williams, Digital Transformation Now, Springer 2018

G. Mazurek, Transformacja cyfrowa. Perspektywa marketingu. PWN 2019

T. Doligalski, Internet w zarządzaniu wartością klienta, Oficyna Wydawnicza SGH 2013

Literatura uzupełniająca:

T. Doligalski (red.), Modele biznesu w internecie, PWN 2014

W. Paprocki, Digital Economy as an Environment for Virtual Platform Operations, Journal of Management and Financial Sciences, vol X, iss. 30, Dec. 2017

A. Tomaszewski, Can digital transformation be measured from a strategic perspective? Some evidence based on content analysis in the banking and clothing industries, E-mentor, 90(3), July 2021

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 40.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

inne: 0.00%

projekty: 60.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Kurs internetowy, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Albert Tomaszewski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Kurs internetowy - Ocena
Skrócony opis:

Program przedmiotu zakłada przekazanie treści związanych z transformacją cyfrową przedsiębiorstwa jako procesem restrukturyzacji biznesu. W trakcie zajęć zostaną omówione, przeanalizowane i przedyskutowane najważniejsze kierunki zmian współczesnego biznesu wynikające z procesu cyfryzacji życia gospodarczego i społecznego.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest przedstawienie istoty transformacji cyfrowej jako wiodącego trendu kształtującego kierunek restrukturyzacji współczesnych przedsiębiorstw. Po ukończeniu zajęć studenci będą znali obszary zmian cyfrowych w przedsiębiorstwie i charakter tych zmian. Studenci będą także rozumieli znaczenie transformacji cyfrowej dla współczesnego biznesu oraz przedsiębiorstw w przyszłości, a także potrafili wykorzystać wiedzę do przygotowania planu zmian organizacyjnych wynikających z procesów cyfryzacji.

Literatura:

Literatura podstawowa:

D.L. Rogers, The Digital Transformation Playbook, Columbia University Press, 2016

D.R.A. Schallmo, C.A. Williams, Digital Transformation Now, Springer 2018

G. Mazurek, Transformacja cyfrowa. Perspektywa marketingu. PWN 2019

T. Doligalski, Internet w zarządzaniu wartością klienta, Oficyna Wydawnicza SGH 2013

Literatura uzupełniająca:

T. Doligalski (red.), Modele biznesu w internecie, PWN 2014

W. Paprocki, Digital Economy as an Environment for Virtual Platform Operations, Journal of Management and Financial Sciences, vol X, iss. 30, Dec. 2017

A. Tomaszewski, Can digital transformation be measured from a strategic perspective? Some evidence based on content analysis in the banking and clothing industries, E-mentor, 90(3), July 2021

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 40.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

inne: 0.00%

projekty: 60.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Kurs internetowy, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Albert Tomaszewski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Kurs internetowy - Ocena
Skrócony opis:

Program przedmiotu zakłada przekazanie treści związanych z transformacją cyfrową przedsiębiorstwa jako procesem restrukturyzacji biznesu. W trakcie zajęć zostaną omówione, przeanalizowane i przedyskutowane najważniejsze kierunki zmian współczesnego biznesu wynikające z procesu cyfryzacji życia gospodarczego i społecznego.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest przedstawienie istoty transformacji cyfrowej jako wiodącego trendu kształtującego kierunek restrukturyzacji współczesnych przedsiębiorstw. Po ukończeniu zajęć studenci będą znali obszary zmian cyfrowych w przedsiębiorstwie i charakter tych zmian. Studenci będą także rozumieli znaczenie transformacji cyfrowej dla współczesnego biznesu oraz przedsiębiorstw w przyszłości, a także potrafili wykorzystać wiedzę do przygotowania planu zmian organizacyjnych wynikających z procesów cyfryzacji.

Literatura:

Literatura podstawowa:

D.L. Rogers, The Digital Transformation Playbook, Columbia University Press, 2016

D.R.A. Schallmo, C.A. Williams, Digital Transformation Now, Springer 2018

G. Mazurek, Transformacja cyfrowa. Perspektywa marketingu. PWN 2019

T. Doligalski, Internet w zarządzaniu wartością klienta, Oficyna Wydawnicza SGH 2013

Literatura uzupełniająca:

T. Doligalski (red.), Modele biznesu w internecie, PWN 2014

W. Paprocki, Digital Economy as an Environment for Virtual Platform Operations, Journal of Management and Financial Sciences, vol X, iss. 30, Dec. 2017

A. Tomaszewski, Can digital transformation be measured from a strategic perspective? Some evidence based on content analysis in the banking and clothing industries, E-mentor, 90(3), July 2021

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 40.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

inne: 0.00%

projekty: 60.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Kurs internetowy, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Albert Tomaszewski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Kurs internetowy - Ocena
Skrócony opis:

Program przedmiotu zakłada przekazanie treści związanych z transformacją cyfrową przedsiębiorstwa jako procesem restrukturyzacji biznesu. W trakcie zajęć zostaną omówione, przeanalizowane i przedyskutowane najważniejsze kierunki zmian współczesnego biznesu wynikające z procesu cyfryzacji życia gospodarczego i społecznego.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest przedstawienie istoty transformacji cyfrowej jako wiodącego trendu kształtującego kierunek restrukturyzacji współczesnych przedsiębiorstw. Po ukończeniu zajęć studenci będą znali obszary zmian cyfrowych w przedsiębiorstwie i charakter tych zmian. Studenci będą także rozumieli znaczenie transformacji cyfrowej dla współczesnego biznesu oraz przedsiębiorstw w przyszłości, a także potrafili wykorzystać wiedzę do przygotowania planu zmian organizacyjnych wynikających z procesów cyfryzacji.

Literatura:

Literatura podstawowa:

D.L. Rogers, The Digital Transformation Playbook, Columbia University Press, 2016

D.R.A. Schallmo, C.A. Williams, Digital Transformation Now, Springer 2018

G. Mazurek, Transformacja cyfrowa. Perspektywa marketingu. PWN 2019

T. Doligalski, Internet w zarządzaniu wartością klienta, Oficyna Wydawnicza SGH 2013

Literatura uzupełniająca:

T. Doligalski (red.), Modele biznesu w internecie, PWN 2014

W. Paprocki, Digital Economy as an Environment for Virtual Platform Operations, Journal of Management and Financial Sciences, vol X, iss. 30, Dec. 2017

A. Tomaszewski, Can digital transformation be measured from a strategic perspective? Some evidence based on content analysis in the banking and clothing industries, E-mentor, 90(3), July 2021

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 40.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

inne: 0.00%

projekty: 60.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0