Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Transformacja cyfrowa przedsiębiorstw

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 232340-S
Kod Erasmus / ISCED: 04.2 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0410) Biznes i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Transformacja cyfrowa przedsiębiorstw
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty kierunkowe do wyboru NMMS-HR
Przedmioty obowiązkowe na programie NMMS-EBI
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Student ma wiedzę na temat istoty transformacji cyfrowej gospodarki i biznesu.

Student rozumie skutki procesów cyfryzacji dla działalności gospodarczej.

Student wie, których obszarów biznesowych dotyczą najgłębsze zmiany transformacji cyfrowej i co jest istotą tych zmian.

Umiejętności:

Student potrafi zdiagnozować poziom dojrzałości cyfrowej organizacji i zaproponować kierunki zmian.

Student potrafi przygotować plan zmian związanych z transformacją cyfrową w wybranym obszarze funkcjonowania organizacji

Student potrafi przygotować założenia strategii przedsiębiorstwa związane z procesem transformacji cyfrowej

Kompetencje społeczne:

Student wykazuje umiejętność pracy własnej oraz pracy w zespole.

Student potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu transformacji cyfrowej w rozwiązywaniu problemów praktycznych.

Zajęcia w cyklu "Preferencje - Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Zajęcia prowadzącego więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Wojciech Kurowski, Rafał Mrówka, Katarzyna Nowicka, Albert Tomaszewski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Zajęcia prowadzącego - Ocena

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Wojciech Kurowski, Rafał Mrówka, Katarzyna Nowicka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Program przedmiotu zakłada przekazanie treści związanych z transformacją cyfrową przedsiębiorstwa jako procesem restrukturyzacji biznesu. W trakcie zajęć zostaną omówione, przeanalizowane i przedyskutowane najważniejsze kierunki zmian współczesnego biznesu wynikające z procesu cyfryzacji życia gospodarczego i społecznego.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest przedstawienie istoty transformacji cyfrowej jako wiodącego trendu kształtującego kierunek restrukturyzacji współczesnych przedsiębiorstw. Po ukończeniu zajęć studenci będą znali obszary zmian cyfrowych w przedsiębiorstwie i charakter tych zmian. Studenci będą także rozumieli znaczenie transformacji cyfrowej dla współczesnego biznesu oraz przedsiębiorstw w przyszłości, a także potrafili wykorzystać wiedzę do przygotowania planu zmian organizacyjnych wynikających z procesów cyfryzacji.

Literatura:

Literatura podstawowa:

D.L. Rogers, The Digital Transformation Playbook, Columbia University Press, 2016

J. An, 77 Building Blocks of Digital Transformation: Simply Explained, 2019

G. Mazurek, Transformacja cyfrowa. Perspektywa marketingu. PWN 2019

Disruptive platforms: markets, ecosystems, monopolists", red. T. Doligalski, M. Goliński, K. Kozłowski, Routledge, 2021

Literatura uzupełniająca:

Biznes cyfrowy. Perspektywa innowacji cyfrowych, red. K. Nowicka, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2019

T. Doligalski (red.), Modele biznesu w internecie, PWN 2014

W. Paprocki, Digital Economy as an Environment for Virtual Platform Operations, Journal of Management and Financial Sciences, vol X, iss. 30, Dec. 2017

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 40.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

inne: 0.00%

projekty: 60.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Dominika Bosek-Rak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Program przedmiotu zakłada przekazanie treści związanych z transformacją cyfrową przedsiębiorstwa jako procesem restrukturyzacji biznesu. W trakcie zajęć zostaną omówione, przeanalizowane i przedyskutowane najważniejsze kierunki zmian współczesnego biznesu wynikające z procesu cyfryzacji życia gospodarczego i społecznego.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest przedstawienie istoty transformacji cyfrowej jako wiodącego trendu kształtującego kierunek restrukturyzacji współczesnych przedsiębiorstw. Po ukończeniu zajęć studenci będą znali obszary zmian cyfrowych w przedsiębiorstwie i charakter tych zmian. Studenci będą także rozumieli znaczenie transformacji cyfrowej dla współczesnego biznesu oraz przedsiębiorstw w przyszłości, a także potrafili wykorzystać wiedzę do przygotowania planu zmian organizacyjnych wynikających z procesów cyfryzacji.

Literatura:

Literatura podstawowa:

D.L. Rogers, The Digital Transformation Playbook, Columbia University Press, 2016

J. An, 77 Building Blocks of Digital Transformation: Simply Explained, 2019

G. Mazurek, Transformacja cyfrowa. Perspektywa marketingu. PWN 2019

Disruptive platforms: markets, ecosystems, monopolists", red. T. Doligalski, M. Goliński, K. Kozłowski, Routledge, 2021

Literatura uzupełniająca:

Biznes cyfrowy. Perspektywa innowacji cyfrowych, red. K. Nowicka, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2019

T. Doligalski (red.), Modele biznesu w internecie, PWN 2014

W. Paprocki, Digital Economy as an Environment for Virtual Platform Operations, Journal of Management and Financial Sciences, vol X, iss. 30, Dec. 2017

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 40.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

inne: 0.00%

projekty: 60.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Dominika Bosek-Rak, Wojciech Kurowski, Katarzyna Nowicka, Bartosz Woliński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Program przedmiotu zakłada przekazanie treści związanych z transformacją cyfrową przedsiębiorstwa jako procesem restrukturyzacji biznesu. W trakcie zajęć zostaną omówione, przeanalizowane i przedyskutowane najważniejsze kierunki zmian współczesnego biznesu wynikające z procesu cyfryzacji życia gospodarczego i społecznego.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest przedstawienie istoty transformacji cyfrowej jako wiodącego trendu kształtującego kierunek restrukturyzacji współczesnych przedsiębiorstw. Po ukończeniu zajęć studenci będą znali obszary zmian cyfrowych w przedsiębiorstwie i charakter tych zmian. Studenci będą także rozumieli znaczenie transformacji cyfrowej dla współczesnego biznesu oraz przedsiębiorstw w przyszłości, a także potrafili wykorzystać wiedzę do przygotowania planu zmian organizacyjnych wynikających z procesów cyfryzacji.

Literatura:

Literatura podstawowa:

D.L. Rogers, The Digital Transformation Playbook, Columbia University Press, 2016

D.R.A. Schallmo, C.A. Williams, Digital Transformation Now, Springer 2018

G. Mazurek, Transformacja cyfrowa. Perspektywa marketingu. PWN 2019

T. Doligalski, Internet w zarządzaniu wartością klienta, Oficyna Wydawnicza SGH 2013

Literatura uzupełniająca:

T. Doligalski (red.), Modele biznesu w internecie, PWN 2014

W. Paprocki, Digital Economy as an Environment for Virtual Platform Operations, Journal of Management and Financial Sciences, vol X, iss. 30, Dec. 2017

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 40.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 60.00%

inne: 0.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Dominika Bosek-Rak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Program przedmiotu zakłada przekazanie treści związanych z transformacją cyfrową przedsiębiorstwa jako procesem restrukturyzacji biznesu. W trakcie zajęć zostaną omówione, przeanalizowane i przedyskutowane najważniejsze kierunki zmian współczesnego biznesu wynikające z procesu cyfryzacji życia gospodarczego i społecznego.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest przedstawienie istoty transformacji cyfrowej jako wiodącego trendu kształtującego kierunek restrukturyzacji współczesnych przedsiębiorstw. Po ukończeniu zajęć studenci będą znali obszary zmian cyfrowych w przedsiębiorstwie i charakter tych zmian. Studenci będą także rozumieli znaczenie transformacji cyfrowej dla współczesnego biznesu oraz przedsiębiorstw w przyszłości, a także potrafili wykorzystać wiedzę do przygotowania planu zmian organizacyjnych wynikających z procesów cyfryzacji.

Literatura:

Literatura podstawowa:

D.L. Rogers, The Digital Transformation Playbook, Columbia University Press, 2016

D.R.A. Schallmo, C.A. Williams, Digital Transformation Now, Springer 2018

G. Mazurek, Transformacja cyfrowa. Perspektywa marketingu. PWN 2019

T. Doligalski, Internet w zarządzaniu wartością klienta, Oficyna Wydawnicza SGH 2013

Literatura uzupełniająca:

T. Doligalski (red.), Modele biznesu w internecie, PWN 2014

W. Paprocki, Digital Economy as an Environment for Virtual Platform Operations, Journal of Management and Financial Sciences, vol X, iss. 30, Dec. 2017

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 40.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 60.00%

inne: 0.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0