Konwersatorium z ekonomii
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 231670-D |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.3
|
Nazwa przedmiotu: | Konwersatorium z ekonomii |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Po zrealizowaniu programu przedmiotu student: 1. orientuje się w najważniejszych zagadnieniach dotyczących współczesnej gospodarki; 2. ma wiedzę na temat sytuacji społeczno-ekonomicznej wpływającej na prowadzenie biznesu i polityki gospodarczej; 3. poznaje główne czynniki kształtujące rozwój rynków i całej gospodarki; 4. orientuje się w głównych koncepcjach i narzędziach ekonomicznych; Umiejętności: Po zrealizowaniu programu przedmiotu student: 1. umie krytycznie odnieść się do dyskusji na temat bieżących problemów gospodarczych; 2. umie krytycznie ocenić stosowane narzędzia ekonomiczne; 3. rozumie wyzwania związane z prowadzeniem biznesu i polityki gospodarczej; 4. potrafi krytycznie analizować szerszą sytuację społecznoekonomiczną, także w kontekście międzynarodowym. Kompetencje społeczne: Po ukończeniu zajęć student: 1. zwiększy swoją wrażliwość na złożoność problemów gospodarczych; 2. potrafi kompetentnie zabrać głos w dyskusji na temat zjawisk społeczno-gospodarczych; 3. kompetentnie śledzi doniesienia medialne na temat funkcjonowania gospodarki. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie słuchaczy z podstawowymi koncepcjami i narzędziami nowoczesnej ekonomii, umiejętnościami krytycznego i kompetentnego myślenia o zagadnieniach ekonomicznych, umiejętnościami oceny współczesnych problemów gospodarczych, a także zjawisk społecznych mających wpływ na prowadzenie biznesu i polityki gospodarczej. |
|
Pełny opis: |
Przedmiot dostarcza możliwie szerokiej wiedzy ekonomicznej, rozwija umiejętności analizy ekonomicznej z zastosowaniem stosownych narzędzi i modeli, krytycznego myślenia o problemach gospodarczych, a także umiejętności oceny bieżących wydarzeń społeczno-gospodarczych, które wpływają na biznes i decyzje polityczne. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. A. Samuelson, W. Nordhaus (1998), Ekonomia, Warszawa: PWN. 2. B. Czarny, R. Rapacki (2002), Podstawy ekonomii, Warszawa: PWE. 3. B. Snowdon, H. Vane, P. Wynarczyk (1998), Współczesne nurty teorii makroekonomii, Warszawa: PWN. 4. D. Laidler. S. Estrin, Wstęp do mikroekonomii, Gebethner i Ska, Warszawa 1991 Literatura uzupełniająca: 1. M. Garbicz, E. Golachowski, Elementarne modele makroekonomiczne, Warszawa: SGH (wydanie najnowsze). |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin testowy: 100.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN KON
WT KON
ŚR KON
CZ KON
KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Barbara Cieślik, Agnieszka Domańska-Sikorzak, Bożena Horbaczewska, Marcin Krawczyk, Dariusz Malinowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie słuchaczy z podstawowymi koncepcjami i narzędziami nowoczesnej ekonomii, umiejętnościami krytycznego i kompetentnego myślenia o zagadnieniach ekonomicznych, umiejętnościami oceny współczesnych problemów gospodarczych, a także zjawisk społecznych mających wpływ na prowadzenie biznesu i polityki gospodarczej. |
|
Pełny opis: |
Przedmiot dostarcza możliwie szerokiej wiedzy ekonomicznej, rozwija umiejętności analizy ekonomicznej z zastosowaniem stosownych narzędzi i modeli, krytycznego myślenia o problemach gospodarczych, a także umiejętności oceny bieżących wydarzeń społeczno-gospodarczych, które wpływają na biznes i decyzje polityczne. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. A. Samuelson, W. Nordhaus (1998), Ekonomia, Warszawa: PWN. 2. B. Czarny, R. Rapacki (2002), Podstawy ekonomii, Warszawa: PWE. 3. B. Snowdon, H. Vane, P. Wynarczyk (1998), Współczesne nurty teorii makroekonomii, Warszawa: PWN. 4. D. Laidler. S. Estrin, Wstęp do mikroekonomii, Gebethner i Ska, Warszawa 1991 Literatura uzupełniająca: 1. M. Garbicz, E. Golachowski, Elementarne modele makroekonomiczne, Warszawa: SGH (wydanie najnowsze). |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin testowy: 100.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie słuchaczy z podstawowymi koncepcjami i narzędziami nowoczesnej ekonomii, umiejętnościami krytycznego i kompetentnego myślenia o zagadnieniach ekonomicznych, umiejętnościami oceny współczesnych problemów gospodarczych, a także zjawisk społecznych mających wpływ na prowadzenie biznesu i polityki gospodarczej. |
|
Pełny opis: |
Przedmiot dostarcza możliwie szerokiej wiedzy ekonomicznej, rozwija umiejętności analizy ekonomicznej z zastosowaniem stosownych narzędzi i modeli, krytycznego myślenia o problemach gospodarczych, a także umiejętności oceny bieżących wydarzeń społeczno-gospodarczych, które wpływają na biznes i decyzje polityczne. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. A. Samuelson, W. Nordhaus (1998), Ekonomia, Warszawa: PWN. 2. B. Snowdon, H. Vane, P. Wynarczyk (1998), Współczesne nurty teorii makroekonomii, Warszawa: PWN. 3. B. Czarny, R. Rapacki (2002), Podstawy ekonomii, Warszawa: PWE. Literatura uzupełniająca: 1. M. Garbicz, E. Golachowski, Elementarne modele makroekonomiczne, Warszawa: SGH (wydanie najnowsze). 4 2. R. Barro, X. Sala-i-Martin (2004), Economic Growth, Cambridge ? London: The MIT Press. 3. O. Blanchard (2009), Macroeconomics, Upper Saddle River: Pearson Prentice Hall. 4. N. Mankiw, D. Romer, D. Weil (1992), A Contribution to the Empirics of Economic Growth, ?Quarterly Journal of Economics?, 107, pp. 407-437. 5. R. Dornbusch, S. Fischer, R. Startz (2001), Macroeconomics, International Edition, New York: McGraw-Hill. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin testowy: 100.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR KON
CZ KON
KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Bożena Horbaczewska, Dariusz Malinowski, Adam Rogoda | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie słuchaczy z podstawowymi koncepcjami i narzędziami nowoczesnej ekonomii, umiejętnościami krytycznego i kompetentnego myślenia o zagadnieniach ekonomicznych, umiejętnościami oceny współczesnych problemów gospodarczych, a także zjawisk społecznych mających wpływ na prowadzenie biznesu i polityki gospodarczej. |
|
Pełny opis: |
Przedmiot dostarcza możliwie szerokiej wiedzy ekonomicznej, rozwija umiejętności analizy ekonomicznej z zastosowaniem stosownych narzędzi i modeli, krytycznego myślenia o problemach gospodarczych, a także umiejętności oceny bieżących wydarzeń społeczno-gospodarczych, które wpływają na biznes i decyzje polityczne. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. A. Samuelson, W. Nordhaus (1998), Ekonomia, Warszawa: PWN. 2. B. Snowdon, H. Vane, P. Wynarczyk (1998), Współczesne nurty teorii makroekonomii, Warszawa: PWN. 3. B. Czarny, R. Rapacki (2002), Podstawy ekonomii, Warszawa: PWE. Literatura uzupełniająca: 1. M. Garbicz, E. Golachowski, Elementarne modele makroekonomiczne, Warszawa: SGH (wydanie najnowsze). 4 2. R. Barro, X. Sala-i-Martin (2004), Economic Growth, Cambridge ? London: The MIT Press. 3. O. Blanchard (2009), Macroeconomics, Upper Saddle River: Pearson Prentice Hall. 4. N. Mankiw, D. Romer, D. Weil (1992), A Contribution to the Empirics of Economic Growth, ?Quarterly Journal of Economics?, 107, pp. 407-437. 5. R. Dornbusch, S. Fischer, R. Startz (2001), Macroeconomics, International Edition, New York: McGraw-Hill. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin testowy: 100.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.