Instytucjonalne aspekty transformacji cyfrowej gospodarki światowej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 231600-D |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.3
|
Nazwa przedmiotu: | Instytucjonalne aspekty transformacji cyfrowej gospodarki światowej |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: |
Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-MSG |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
W ramach kursu przedstawione zostaną instytucjonalne aspekty transformacji cyfrowej. Szczególna uwaga zostanie poświęcona kwestiom zmian w otoczeniu makroekonomicznym oraz instytucjonalnym, które będą następować wraz z postępującą cyfryzacją gospodarki wskutek rosnącej roli platform oraz upowszechnianiu poszczególnych nowych technologii. W trakcie zajęć studenci nabędą wiedzę w jaki sposób transformacja cyfrowa przełoży się na transformację instytucjonalną oraz w jaki sposób zmiana ta przełoży się na otoczenie gospodarcze, a także nowy układ sił w gospodarce globalnej. |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest przedstawienie studentom instytucjonalnych aspektów transformacji cyfrowej. Szczególna uwaga zostanie poświęcona kwestiom zmian w otoczeniu makroekonomicznym oraz instytucjonalnym, które będą następować wraz z postępującą cyfryzacją gospodarki wskutek rosnącej roli platform oraz upowszechnianiu poszczególnych nowych technologii. W trakcie zajęć studenci nabędą wiedzę w jaki sposób transformacja cyfrowa przełoży się na transformację instytucjonalną oraz w jaki sposób zmiana ta przełoży się na otoczenie gospodarcze, a także nowy układ sił w gospodarce globalnej. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: -New Challenges for the European Union's Industrial Policy: climate change, servitisation, digitalisation, ed. A.A. Ambroziak, SGH, Warszawa 2020 -K. Śledziewska, R. Włoch, (2020). Gospodarka cyfrowa. Jak nowe technologie zmieniają świat, UW, Warszawa 2020 -Europejski Trybunał Obrachunkowy: Cyfryzacja przemysłu europejskiego ? ambitna inicjatywa, której powodzenie zależy od trwałego zaangażowania ze strony UE, rządów i przedsiębiorstw, 19/2020/ Literatura uzupełniająca: -M. Weresa (2019) Poland. Competitiveness Report 2019. International Competitiveness in the Context of Development of Industry 4.0, Warsaw. -J. S. Marcus, G. Petropoulos, T. Yeung (2019) Contribution to Growth: The European Digital Single Market. Delivering economic benefits for citizens and businesses, European Parliament. -European Commission (2018) International Digital Economy and Society Index 2018, Brussels. -European Commission: The Digital Economy and Society Index (DESI): https://ec.europa.eu/digital-single-market/en/digital-economy-and-society-index-desi -European Commissions: Online platforms: https://ec.europa.eu/digital-single-market/en/policies/online-platforms -European Commission: e-commerce: https://ec.europa.eu/digital-single-market/en/new-eu-rules-e-commerce |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Studenci posiadają wiedzę odnośnie roli instytucji w procesie transformacji cyfrowej Studenci posiadają wiedzę odnośnie polityk UE w zakresie nowych technologii Studenci posiadają wiedzę odnośnie najbardziej zaawansowanych technologicznie gospodarek Umiejętności: Studenci posiadają umiejętność oceny zagrożeń związanych z transformacją cyfrową Studenci posiadają umiejętność krytycznej oceny regulacji prawnych związanych z cyfryzacją Studenci posiadają umiejętność oceny roli instytucji w procesie transformacji cyfrowej Kompetencje społeczne: Studenci posiadają umiejętność pracy w grupach Studenci posiadają umiejętność konstruktywnej krytyki |
Metody i kryteria oceniania: |
referaty/eseje: 40.00% ocena z ćwiczeń: 0.00% inne: 40.00% egzamin tradycyjny-pisemny: 20.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-18 - 2023-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Michał Schwabe | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-17 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Michał Schwabe | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-19 - 2022-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-18 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.