Planowanie biznesu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 231480-D |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.0
|
Nazwa przedmiotu: | Planowanie biznesu |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: |
Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-MEN |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Zna zasady budowy strategii organizacji. Posiada wiedzę na temat tradycyjnych i nowoczesnych modeli planowania biznesu. Rozumie rolę interesariuszy wewnętrznych i zewnętrznych organizacji. Uświadamia sobie rolę innowacyjności, kreatywności i postawy przedsiębiorczej w planowaniu biznesu. Umiejętności: Potrafi dokonać analizy otoczenia bliższego i dalszego organizacji. Posiada umiejętność budowu modelu biznesowego. Potrafi przygotować profesjonalną analizę planu strategicznego organizacji. Posiada umiejętność wykorzystania nowych technologii w rozwoju biznesu. Kompetencje społeczne: Rozwija kompetencje współpracy z zespołem poprzez wykonywanie zadań analitycznych i projektowych. Rozwija komunikatywność poprzez wyrażanie swoich poglądów w ramach wykonywania zadań analitycznych i projektowych. Uczy się przygotowania i prowadzenia wystąpień publicznych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Ćwiczenia - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Przedstawienie techniki systematycznego tworzenia i wdrażania nowych rozwiązań biznesowych na podstawie analizy otoczenia organizacji. Budowa tradycyjnych i nowoczesnych modeli biznesowych z wykorzystaniem metody Design Thinking. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest przedstawienie techniki systematycznego tworzenia i wdrażania nowych rozwiązań biznesowych na podstawie analizy otoczenia organizacji. W ramach zajęć student nabywa kompetencje związane z budową tradycyjnych i nowoczesnych modeli biznesowych. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: A. Osterwalder, Y. Pigneur, Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera, Wydawnictwo Onepress, Warszawa 2012; Z.Pierścionek, Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011; M.Romanowska, Planowanie strategiczne w przedsiębiorstwie, wyd. 2. PWE, Warszawa 2013. Literatura uzupełniająca: Beverly Rudkin Ingle, Design thinking dla przedsiębiorców i małych firm. Potęga myślenia projektowego w codziennej pracy, Wydawnictwo Helion, Warszawa 2015 E. Ries, Metoda Lean Startup. Wykorzystaj innowacyjne narzędzia i stwórz firmę, która zdobędzie rynek, Wydawnictwo Onepress, Warszawa 2012 raporty, prasa, Internet |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: ocena z ćwiczeń: 100.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Dariusz Danilewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Ćwiczenia - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Przedstawienie techniki systematycznego tworzenia i wdrażania nowych rozwiązań biznesowych na podstawie analizy otoczenia organizacji. Budowa tradycyjnych i nowoczesnych modeli biznesowych z wykorzystaniem metody Design Thinking. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest przedstawienie techniki systematycznego tworzenia i wdrażania nowych rozwiązań biznesowych na podstawie analizy otoczenia organizacji. W ramach zajęć student nabywa kompetencje związane z budową tradycyjnych i nowoczesnych modeli biznesowych. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: A. Osterwalder, Y. Pigneur, Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera, Wydawnictwo Onepress, Warszawa 2012; Z.Pierścionek, Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011; M.Romanowska, Planowanie strategiczne w przedsiębiorstwie, wyd. 2. PWE, Warszawa 2013. Literatura uzupełniająca: Beverly Rudkin Ingle, Design thinking dla przedsiębiorców i małych firm. Potęga myślenia projektowego w codziennej pracy, Wydawnictwo Helion, Warszawa 2015 E. Ries, Metoda Lean Startup. Wykorzystaj innowacyjne narzędzia i stwórz firmę, która zdobędzie rynek, Wydawnictwo Onepress, Warszawa 2012 raporty, prasa, Internet |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: ocena z ćwiczeń: 100.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Dariusz Danilewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Ćwiczenia - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Przedstawienie techniki systematycznego tworzenia i wdrażania nowych rozwiązań biznesowych na podstawie analizy otoczenia organizacji. Budowa tradycyjnych i nowoczesnych modeli biznesowych z wykorzystaniem metody Design Thinking. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest przedstawienie techniki systematycznego tworzenia i wdrażania nowych rozwiązań biznesowych na podstawie analizy otoczenia organizacji. W ramach zajęć student nabywa kompetencje związane z budową tradycyjnych i nowoczesnych modeli biznesowych. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: A. Osterwalder, Y. Pigneur, Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera, Wydawnictwo Onepress, Warszawa 2012; Z.Pierścionek, Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011; M.Romanowska, Planowanie strategiczne w przedsiębiorstwie, wyd. 2. PWE, Warszawa 2013. Literatura uzupełniająca: Beverly Rudkin Ingle, Design thinking dla przedsiębiorców i małych firm. Potęga myślenia projektowego w codziennej pracy, Wydawnictwo Helion, Warszawa 2015 E. Ries, Metoda Lean Startup. Wykorzystaj innowacyjne narzędzia i stwórz firmę, która zdobędzie rynek, Wydawnictwo Onepress, Warszawa 2012 raporty, prasa, Internet |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: ocena z ćwiczeń: 100.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Ćwiczenia - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Przedstawienie techniki systematycznego tworzenia i wdrażania nowych rozwiązań biznesowych na podstawie analizy otoczenia organizacji. Budowa tradycyjnych i nowoczesnych modeli biznesowych z wykorzystaniem metody Design Thinking. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest przedstawienie techniki systematycznego tworzenia i wdrażania nowych rozwiązań biznesowych na podstawie analizy otoczenia organizacji. W ramach zajęć student nabywa kompetencje związane z budową tradycyjnych i nowoczesnych modeli biznesowych. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: A. Osterwalder, Y. Pigneur, Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera, Wydawnictwo Onepress, Warszawa 2012; Z.Pierścionek, Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011; M.Romanowska, Planowanie strategiczne w przedsiębiorstwie, wyd. 2. PWE, Warszawa 2013. Literatura uzupełniająca: Beverly Rudkin Ingle, Design thinking dla przedsiębiorców i małych firm. Potęga myślenia projektowego w codziennej pracy, Wydawnictwo Helion, Warszawa 2015 E. Ries, Metoda Lean Startup. Wykorzystaj innowacyjne narzędzia i stwórz firmę, która zdobędzie rynek, Wydawnictwo Onepress, Warszawa 2012 raporty, prasa, Internet |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: ocena z ćwiczeń: 100.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.