Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Planowanie biznesu

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 231480-D
Kod Erasmus / ISCED: 04.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0410) Biznes i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Planowanie biznesu
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-MEN
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Zna zasady budowy strategii organizacji.

Posiada wiedzę na temat tradycyjnych i nowoczesnych modeli planowania biznesu.

Rozumie rolę interesariuszy wewnętrznych i zewnętrznych organizacji.

Uświadamia sobie rolę innowacyjności, kreatywności i postawy przedsiębiorczej w planowaniu biznesu.

Umiejętności:

Potrafi dokonać analizy otoczenia bliższego i dalszego organizacji.

Posiada umiejętność budowu modelu biznesowego.

Potrafi przygotować profesjonalną analizę planu strategicznego organizacji.

Posiada umiejętność wykorzystania nowych technologii w rozwoju biznesu.

Kompetencje społeczne:

Rozwija kompetencje współpracy z zespołem poprzez wykonywanie zadań analitycznych i projektowych.

Rozwija komunikatywność poprzez wyrażanie swoich poglądów w ramach wykonywania zadań analitycznych i projektowych.

Uczy się przygotowania i prowadzenia wystąpień publicznych.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Ćwiczenia - Ocena
Skrócony opis:

Przedstawienie techniki systematycznego tworzenia i wdrażania nowych rozwiązań biznesowych na podstawie analizy otoczenia organizacji. Budowa tradycyjnych i nowoczesnych modeli biznesowych z wykorzystaniem metody Design Thinking.

Pełny opis:

Celem zajęć jest przedstawienie techniki systematycznego tworzenia i wdrażania nowych rozwiązań biznesowych na podstawie analizy otoczenia organizacji. W ramach zajęć student nabywa kompetencje związane z budową tradycyjnych i nowoczesnych modeli biznesowych.

Literatura:

Literatura podstawowa:

A. Osterwalder, Y. Pigneur, Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera, Wydawnictwo Onepress, Warszawa 2012; Z.Pierścionek, Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011; M.Romanowska, Planowanie strategiczne w przedsiębiorstwie, wyd. 2. PWE, Warszawa 2013.

Literatura uzupełniająca:

Beverly Rudkin Ingle, Design thinking dla przedsiębiorców i małych firm. Potęga myślenia projektowego w codziennej pracy, Wydawnictwo Helion, Warszawa 2015

E. Ries, Metoda Lean Startup. Wykorzystaj innowacyjne narzędzia i stwórz firmę, która zdobędzie rynek, Wydawnictwo Onepress, Warszawa 2012

raporty, prasa, Internet

Uwagi:

Kryteria oceniania:

ocena z ćwiczeń: 100.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Dariusz Danilewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Ćwiczenia - Ocena
Skrócony opis:

Przedstawienie techniki systematycznego tworzenia i wdrażania nowych rozwiązań biznesowych na podstawie analizy otoczenia organizacji. Budowa tradycyjnych i nowoczesnych modeli biznesowych z wykorzystaniem metody Design Thinking.

Pełny opis:

Celem zajęć jest przedstawienie techniki systematycznego tworzenia i wdrażania nowych rozwiązań biznesowych na podstawie analizy otoczenia organizacji. W ramach zajęć student nabywa kompetencje związane z budową tradycyjnych i nowoczesnych modeli biznesowych.

Literatura:

Literatura podstawowa:

A. Osterwalder, Y. Pigneur, Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera, Wydawnictwo Onepress, Warszawa 2012; Z.Pierścionek, Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011; M.Romanowska, Planowanie strategiczne w przedsiębiorstwie, wyd. 2. PWE, Warszawa 2013.

Literatura uzupełniająca:

Beverly Rudkin Ingle, Design thinking dla przedsiębiorców i małych firm. Potęga myślenia projektowego w codziennej pracy, Wydawnictwo Helion, Warszawa 2015

E. Ries, Metoda Lean Startup. Wykorzystaj innowacyjne narzędzia i stwórz firmę, która zdobędzie rynek, Wydawnictwo Onepress, Warszawa 2012

raporty, prasa, Internet

Uwagi:

Kryteria oceniania:

ocena z ćwiczeń: 100.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Dariusz Danilewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Ćwiczenia - Ocena
Skrócony opis:

Przedstawienie techniki systematycznego tworzenia i wdrażania nowych rozwiązań biznesowych na podstawie analizy otoczenia organizacji. Budowa tradycyjnych i nowoczesnych modeli biznesowych z wykorzystaniem metody Design Thinking.

Pełny opis:

Celem zajęć jest przedstawienie techniki systematycznego tworzenia i wdrażania nowych rozwiązań biznesowych na podstawie analizy otoczenia organizacji. W ramach zajęć student nabywa kompetencje związane z budową tradycyjnych i nowoczesnych modeli biznesowych.

Literatura:

Literatura podstawowa:

A. Osterwalder, Y. Pigneur, Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera, Wydawnictwo Onepress, Warszawa 2012; Z.Pierścionek, Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011; M.Romanowska, Planowanie strategiczne w przedsiębiorstwie, wyd. 2. PWE, Warszawa 2013.

Literatura uzupełniająca:

Beverly Rudkin Ingle, Design thinking dla przedsiębiorców i małych firm. Potęga myślenia projektowego w codziennej pracy, Wydawnictwo Helion, Warszawa 2015

E. Ries, Metoda Lean Startup. Wykorzystaj innowacyjne narzędzia i stwórz firmę, która zdobędzie rynek, Wydawnictwo Onepress, Warszawa 2012

raporty, prasa, Internet

Uwagi:

Kryteria oceniania:

ocena z ćwiczeń: 100.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Ćwiczenia - Ocena
Skrócony opis:

Przedstawienie techniki systematycznego tworzenia i wdrażania nowych rozwiązań biznesowych na podstawie analizy otoczenia organizacji. Budowa tradycyjnych i nowoczesnych modeli biznesowych z wykorzystaniem metody Design Thinking.

Pełny opis:

Celem zajęć jest przedstawienie techniki systematycznego tworzenia i wdrażania nowych rozwiązań biznesowych na podstawie analizy otoczenia organizacji. W ramach zajęć student nabywa kompetencje związane z budową tradycyjnych i nowoczesnych modeli biznesowych.

Literatura:

Literatura podstawowa:

A. Osterwalder, Y. Pigneur, Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera, Wydawnictwo Onepress, Warszawa 2012; Z.Pierścionek, Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011; M.Romanowska, Planowanie strategiczne w przedsiębiorstwie, wyd. 2. PWE, Warszawa 2013.

Literatura uzupełniająca:

Beverly Rudkin Ingle, Design thinking dla przedsiębiorców i małych firm. Potęga myślenia projektowego w codziennej pracy, Wydawnictwo Helion, Warszawa 2015

E. Ries, Metoda Lean Startup. Wykorzystaj innowacyjne narzędzia i stwórz firmę, która zdobędzie rynek, Wydawnictwo Onepress, Warszawa 2012

raporty, prasa, Internet

Uwagi:

Kryteria oceniania:

ocena z ćwiczeń: 100.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0