Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Edukacja a rynek pracy

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 231370-S
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Edukacja a rynek pracy
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Student posiada wiedzę o unijnych i krajowych politykach publicznych z zakresu edukacji, ich rozwiązaniach i narzędziach.

Student posiada szczegółową wiedzę na temat europejskich i polskich rozwiązań na rzecz wdrażania polityki uczenia się przez całe życie w tym o Europejskiej Ramie Kwalifikacji i Polskiej Ramie Kwalifikacji.

Student posiada szczegółową wiedzę na temat rozwiązań Zintegrowanego systemu Kwalifikacji, jego zastosowań i korzyści z nim związanych.

Umiejętności:

Student potrafi formułować efekty uczenia się oraz posiada umiejętność rozróżniania poziomów Polskiej Ramy Kwalifikacji ze względu na przypisany poziom i rodzaj kwalifikacji.

Student umie wyjaśnić specyfikę sektorowej ramy kwalifikacji dla sektora bankowego oraz wskazać możliwości jej wykorzystania w praktyce.

Student umie dostrzec potrzebę wykorzystywania w praktyce Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji

Kompetencje społeczne:

Student jest gotów do promowania idei uczenia się przez całe życie.

Student jest gotów do promowania rozwiązań na rzecz rozwijania kompetencji osób dorosłych w różnych dziedzinach i kontekstach.

Student jest gotów do inicjowania zmian w swoim środowisku na rzecz rozwijania kompetencji i podnoszenia kwalifikacji.

Zajęcia w cyklu "Preferencje - Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Zajęcia prowadzącego więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Izabela Buchowicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Zajęcia prowadzącego - Ocena

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Program zajęć obejmuje prezentację i dyskusję unijnych i krajowych polityk publicznych na rzecz dopasowania popytu i podaży kwalifikacji na rynku pracy. Zajęcia będą podporządkowane zagadnieniom wzajemnych relacji pomiędzy systemem edukacji a rynkiem pracy, zależności, powiązań i konieczności dopasowania systemu edukacji do wymagań zmieniającej się gospodarki. Zostanie przedstawiona idea porównywalności i uznawalności kompetencji i kwalifikacji.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z problematyką dopasowania edukacji do potrzeb rynku pracy. Prezentacja unijnych i krajowych polityk publicznych na rzecz dopasowania popytu i podaży kwalifikacji na rynku pracy.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1.Chłoń-Domińczak, A., Sławiński S., Kraśniewski A., Chmielecka E., Polska Rama Kwalifikacji,Warszawa, 2017;

2.Sławiński S., Dębowski H., Chłoń-Domińczak A., Kraśniewski A., Pierwieniecka R., Stęchły W., i in., Raport referencyjny. Odniesienie Polskiej Ramy Kwalifikacji na rzecz Uczenia się przez Całe Życie do Europejskiej Ramy Kwalifikacji, 2013;

3.Sławiński S., Mała encyklopedia ZSK, Wydanie I, Warszawa, Instytut Badań Edukacyjnych, 2017;

4. Edukacja dla pracy. Raport o rozwoju społecznym Polska 2007, UNDP, 2007;

5. U. Sztanderska, w. Wojciechowski, Czego nie uczą polskei szkoły? System edukacji a potrzeby rynku pracy w Polsce, Forum Obywatelskiego Rozwoju, Warszawa 2008;

Literatura uzupełniająca:

1) Buchowicz I., Chmielecka E., Social Competencies in the European and Polish Qualifications Framework: A Tool for Designing Intercultural Environments [w:] Internationalizing Higher Education. Critical Collaborations across the Curriculum, Rhiannon D. Williams and Amy Lee (Eds.), The Netherlands 2015, p. 117-131, ISBN: 978-94-6209-978-4;

2) Trawińska-Konador, K., Perspektywa uczenia sie przez całe życie [w:] Ł. Sienkiewicz (red.) Zarządzanie zasobami ludzkimi w oparciu o kompetencje. Perspektywa uczenia się przez całe życie, Instytut Badań Edukacyjnych, Warszawa 2013, str.19-30;

3) Chłoń-Domińczak, A., Sienkiewicz, Ł., Trawińska-Konador K., Development of the Polish Qualifications Framework as Application of Knowledge Management in Public Policy, [w:] ECKM 2014 15th European Conference on Knowledge Management (ISSN 2048-8963), Academic Conferences and Publishing International Limited, 2014, str. 214-220;

4) Trawińska-Konador K., Poszukiwane przez pracodawców kwalifikacje i kompetencje [w:] A. Chłoń-Domińczak (red.), Popyt na kompetencje i kwalifikacje oraz ich podaż Wnioski z badań, Instytut Badań Edukacyjnych, 2015, str. 27-35.

Publikacje własne:

Hanna Kinowska, Łukasz Sienkiewicz, Izabela Buchowicz, Labour Market Challenges in the Pork Value Chain in Poland, W: Edukacja Ekonomistów i Menedżerów,2020;

Izabela Buchowicz, Agnieszka Chłoń-Domińczak, Iga Magda, Wojciech Stęchły, Paweł Strzelecki, Andrzej Żurawski, Rynki pracy w krajach Europy Środkowo-Wschodniej wobec globalnych wyzwań,W: red. Mariusz Strojny, Europa Środkowo-Wschodnia wobec globalnych trendów: gospodarka, społeczeństwo i biznes,2019

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 0.00%

egzamin ustny: 100.00%

kolokwium: 0.00%

inne: 0.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Program zajęć obejmuje prezentację i dyskusję unijnych i krajowych polityk publicznych na rzecz dopasowania popytu i podaży kwalifikacji na rynku pracy. Zajęcia będą podporządkowane zagadnieniom wzajemnych relacji pomiędzy systemem edukacji a rynkiem pracy, zależności, powiązań i konieczności dopasowania systemu edukacji do wymagań zmieniającej się gospodarki. Zostanie przedstawiona idea porównywalności i uznawalności kompetencji i kwalifikacji.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z problematyką dopasowania edukacji do potrzeb rynku pracy. Prezentacja unijnych i krajowych polityk publicznych na rzecz dopasowania popytu i podaży kwalifikacji na rynku pracy.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1.Chłoń-Domińczak, A., Sławiński S., Kraśniewski A., Chmielecka E., Polska Rama Kwalifikacji,Warszawa, 2017;

2.Sławiński S., Dębowski H., Chłoń-Domińczak A., Kraśniewski A., Pierwieniecka R., Stęchły W., i in., Raport referencyjny. Odniesienie Polskiej Ramy Kwalifikacji na rzecz Uczenia się przez Całe Życie do Europejskiej Ramy Kwalifikacji, 2013;

3.Sławiński S., Mała encyklopedia ZSK, Wydanie I, Warszawa, Instytut Badań Edukacyjnych, 2017;

4. Edukacja dla pracy. Raport o rozwoju społecznym Polska 2007, UNDP, 2007;

5. U. Sztanderska, w. Wojciechowski, Czego nie uczą polskei szkoły? System edukacji a potrzeby rynku pracy w Polsce, Forum Obywatelskiego Rozwoju, Warszawa 2008;

Literatura uzupełniająca:

1) Buchowicz I., Chmielecka E., Social Competencies in the European and Polish Qualifications Framework: A Tool for Designing Intercultural Environments [w:] Internationalizing Higher Education. Critical Collaborations across the Curriculum, Rhiannon D. Williams and Amy Lee (Eds.), The Netherlands 2015, p. 117-131, ISBN: 978-94-6209-978-4;

2) Trawińska-Konador, K., Perspektywa uczenia sie przez całe życie [w:] Ł. Sienkiewicz (red.) Zarządzanie zasobami ludzkimi w oparciu o kompetencje. Perspektywa uczenia się przez całe życie, Instytut Badań Edukacyjnych, Warszawa 2013, str.19-30;

3) Chłoń-Domińczak, A., Sienkiewicz, Ł., Trawińska-Konador K., Development of the Polish Qualifications Framework as Application of Knowledge Management in Public Policy, [w:] ECKM 2014 15th European Conference on Knowledge Management (ISSN 2048-8963), Academic Conferences and Publishing International Limited, 2014, str. 214-220;

4) Trawińska-Konador K., Poszukiwane przez pracodawców kwalifikacje i kompetencje [w:] A. Chłoń-Domińczak (red.), Popyt na kompetencje i kwalifikacje oraz ich podaż Wnioski z badań, Instytut Badań Edukacyjnych, 2015, str. 27-35.

Publikacje własne:

Hanna Kinowska, Łukasz Sienkiewicz, Izabela Buchowicz, Labour Market Challenges in the Pork Value Chain in Poland, W: Edukacja Ekonomistów i Menedżerów,2020;

Izabela Buchowicz, Agnieszka Chłoń-Domińczak, Iga Magda, Wojciech Stęchły, Paweł Strzelecki, Andrzej Żurawski, Rynki pracy w krajach Europy Środkowo-Wschodniej wobec globalnych wyzwań,W: red. Mariusz Strojny, Europa Środkowo-Wschodnia wobec globalnych trendów: gospodarka, społeczeństwo i biznes,2019

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 0.00%

egzamin ustny: 100.00%

kolokwium: 0.00%

inne: 0.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Program zajęć obejmuje prezentację i dyskusję unijnych i krajowych polityk publicznych na rzecz dopasowania popytu i podaży kwalifikacji na rynku pracy. Zajęcia będą podporządkowane zagadnieniom wzajemnych relacji pomiędzy systemem edukacji a rynkiem pracy, zależności, powiązań i konieczności dopasowania systemu edukacji do wymagań zmieniającej się gospodarki. Zostanie przedstawiona idea porównywalności i uznawalności kompetencji i kwalifikacji.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z problematyką dopasowania edukacji do potrzeb rynku pracy. Prezentacja unijnych i krajowych polityk publicznych na rzecz dopasowania popytu i podaży kwalifikacji na rynku pracy.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1.Chłoń-Domińczak, A., Sławiński S., Kraśniewski A., Chmielecka E., Polska Rama Kwalifikacji,Warszawa, 2017;

2.Sławiński S., Dębowski H., Chłoń-Domińczak A., Kraśniewski A., Pierwieniecka R., Stęchły W., i in., Raport referencyjny. Odniesienie Polskiej Ramy Kwalifikacji na rzecz Uczenia się przez Całe Życie do Europejskiej Ramy Kwalifikacji, 2013;

3.Sławiński S., Mała encyklopedia ZSK, Wydanie I, Warszawa, Instytut Badań Edukacyjnych, 2017;

4. Edukacja dla pracy. Raport o rozwoju społecznym Polska 2007, UNDP, 2007;

5. U. Sztanderska, w. Wojciechowski, Czego nie uczą polskei szkoły? System edukacji a potrzeby rynku pracy w Polsce, Forum Obywatelskiego Rozwoju, Warszawa 2008;

Literatura uzupełniająca:

1) Buchowicz I., Chmielecka E., Social Competencies in the European and Polish Qualifications Framework: A Tool for Designing Intercultural Environments [w:] Internationalizing Higher Education. Critical Collaborations across the Curriculum, Rhiannon D. Williams and Amy Lee (Eds.), The Netherlands 2015, p. 117-131, ISBN: 978-94-6209-978-4;

2) Trawińska-Konador, K., Perspektywa uczenia sie przez całe życie [w:] Ł. Sienkiewicz (red.) Zarządzanie zasobami ludzkimi w oparciu o kompetencje. Perspektywa uczenia się przez całe życie, Instytut Badań Edukacyjnych, Warszawa 2013, str.19-30;

3) Chłoń-Domińczak, A., Sienkiewicz, Ł., Trawińska-Konador K., Development of the Polish Qualifications Framework as Application of Knowledge Management in Public Policy, [w:] ECKM 2014 15th European Conference on Knowledge Management (ISSN 2048-8963), Academic Conferences and Publishing International Limited, 2014, str. 214-220;

4) Trawińska-Konador K., Poszukiwane przez pracodawców kwalifikacje i kompetencje [w:] A. Chłoń-Domińczak (red.), Popyt na kompetencje i kwalifikacje oraz ich podaż Wnioski z badań, Instytut Badań Edukacyjnych, 2015, str. 27-35.

Publikacje własne:

Izabela Buchowicz, Agnieszka Chłoń-Domińczak, Iga Magda, Wojciech Stęchły, Paweł Strzelecki, Andrzej Żurawski, Rynki pracy w krajach Europy Środkowo-Wschodniej wobec globalnych wyzwań,W: red. Mariusz Strojny, Europa Środkowo-Wschodnia wobec globalnych trendów: gospodarka, społeczeństwo i biznes,2019;

Hanna Kinowska, Łukasz Sienkiewicz, Izabela Buchowicz, Labour Market Challenges in the Pork Value Chain in Poland, W: Edukacja Ekonomistów i Menedżerów,2020

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 0.00%

egzamin ustny: 100.00%

kolokwium: 0.00%

inne: 0.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Program zajęć obejmuje prezentację i dyskusję unijnych i krajowych polityk publicznych na rzecz dopasowania popytu i podaży kwalifikacji na rynku pracy. Zajęcia będą podporządkowane zagadnieniom wzajemnych relacji pomiędzy systemem edukacji a rynkiem pracy, zależności, powiązań i konieczności dopasowania systemu edukacji do wymagań zmieniającej się gospodarki. Zostanie przedstawiona idea porównywalności i uznawalności kompetencji i kwalifikacji.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z problematyką dopasowania edukacji do potrzeb rynku pracy. Prezentacja unijnych i krajowych polityk publicznych na rzecz dopasowania popytu i podaży kwalifikacji na rynku pracy.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1.Chłoń-Domińczak, A., Sławiński S., Kraśniewski A., Chmielecka E., Polska Rama Kwalifikacji,Warszawa, 2017;

2.Sławiński S., Dębowski H., Chłoń-Domińczak A., Kraśniewski A., Pierwieniecka R., Stęchły W., i in., Raport referencyjny. Odniesienie Polskiej Ramy Kwalifikacji na rzecz Uczenia się przez Całe Życie do Europejskiej Ramy Kwalifikacji, 2013;

3.Sławiński S., Mała encyklopedia ZSK, Wydanie I, Warszawa, Instytut Badań Edukacyjnych, 2017;

4. Edukacja dla pracy. Raport o rozwoju społecznym Polska 2007, UNDP, 2007;

5. U. Sztanderska, w. Wojciechowski, Czego nie uczą polskei szkoły? System edukacji a potrzeby rynku pracy w Polsce, Forum Obywatelskiego Rozwoju, Warszawa 2008;

Literatura uzupełniająca:

1) Buchowicz I., Chmielecka E., Social Competencies in the European and Polish Qualifications Framework: A Tool for Designing Intercultural Environments [w:] Internationalizing Higher Education. Critical Collaborations across the Curriculum, Rhiannon D. Williams and Amy Lee (Eds.), The Netherlands 2015, p. 117-131, ISBN: 978-94-6209-978-4;

2) Trawińska-Konador, K., Perspektywa uczenia sie przez całe życie [w:] Ł. Sienkiewicz (red.) Zarządzanie zasobami ludzkimi w oparciu o kompetencje. Perspektywa uczenia się przez całe życie, Instytut Badań Edukacyjnych, Warszawa 2013, str.19-30;

3) Chłoń-Domińczak, A., Sienkiewicz, Ł., Trawińska-Konador K., Development of the Polish Qualifications Framework as Application of Knowledge Management in Public Policy, [w:] ECKM 2014 15th European Conference on Knowledge Management (ISSN 2048-8963), Academic Conferences and Publishing International Limited, 2014, str. 214-220;

4) Trawińska-Konador K., Poszukiwane przez pracodawców kwalifikacje i kompetencje [w:] A. Chłoń-Domińczak (red.), Popyt na kompetencje i kwalifikacje oraz ich podaż Wnioski z badań, Instytut Badań Edukacyjnych, 2015, str. 27-35.

Publikacje własne:

Izabela Buchowicz, Agnieszka Chłoń-Domińczak, Iga Magda, Wojciech Stęchły, Paweł Strzelecki, Andrzej Żurawski, Rynki pracy w krajach Europy Środkowo-Wschodniej wobec globalnych wyzwań,W: red. Mariusz Strojny, Europa Środkowo-Wschodnia wobec globalnych trendów: gospodarka, społeczeństwo i biznes,2019;

Hanna Kinowska, Łukasz Sienkiewicz, Izabela Buchowicz, Labour Market Challenges in the Pork Value Chain in Poland, W: Edukacja Ekonomistów i Menedżerów,2020

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 0.00%

egzamin ustny: 100.00%

kolokwium: 0.00%

inne: 0.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0