Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Digitalizacja a umiędzynarodowienie przedsiębiorstw

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 231180-S
Kod Erasmus / ISCED: 04.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0410) Biznes i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Digitalizacja a umiędzynarodowienie przedsiębiorstw
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty kierunkowe do wyboru NMMS-EBI
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Student rozumie uwarunkowania internacjonalizacji przedsiębiorstw w otoczeniu cyfrowym.

Student zna zasady umiędzynarodowienia przedsiębiorstw bazujące na Internecie i wykorzystujące narzędzia internetowe.

Student rozumie specyfikę i funkcje podmiotów wykorzystujących i wspomagających internacjonalizację z zastosowaniem Internetu.

Student zna zasady wykorzystywania narzędzi internetowych w środowisku biznesu międzynarodowego.

Umiejętności:

Student potrafi analizować uwarunkowania wewnętrzne i zewnętrzne internacjonalizacji przedsiębiorstwa bazującej na Internecie i wykorzystującej narzędzia internetowe.

Student potrafi zidentyfikować bariery i korzyści zastosowania różnych form internacjonalizacji przedsiębiorstwa bazującej na Internecie i wykorzystującej narzędzia internetowe.

Student potrafi wskazać przesłanki lokalizacji vs standaryzacji komunikacji z zagranicznymi nabywcami z zastosowaniem narzędzi internetowych.

Student potrafi wskazać przesłanki zastosowania poszczególnych form transgranicznego handlu internetowego.

Kompetencje społeczne:

Student jest przygotowany do podejmowania decyzji dotyczących zastosowania Internetu w internacjonalizacji przedsiębiorstwa.

Student jest przygotowany do krytycznej analizy decyzji dotyczących zastosowania Internetu w internacjonalizacji przedsiębiorstwa.

Student dostrzega szanse, jak i zagrożenia zastosowania narzędzi internetowych w internacjonalizacji przedsiębiorstwa.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Marzanna Witek-Hajduk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Ekonomiczne znaczenie i zakres zastosowania Internetu w działalności przedsiębiorstw. Internacjonalizacji przedsiębiorstwa bazująca na Internecie (Internet-based Internationalization) a internacjonalizacja przedsiębiorstwa wspomagana przez narzędzia internetowe (Internet-enabled Interntionalization). Digitalizacja przedsiębiorstwa i jej determinanty. Zakres narzędzi internetowych stosowanych w internacjonalizacji przedsiębiorstw. Zakres zastosowania Internetu w czynnej i biernej internacjonalizacji przedsiębiorstwa. Podmiotowe uwarunkowania zastosowania Internetu w internacjonalizacji przedsiębiorstw. Otoczenie instytucjonalne internacjonalizacji przedsiębiorstw z zastosowaniem Internetu. Społeczno-kulturowe i demograficzne uwarunkowania zastosowania narzędzi internetowych w internacjonalizacji przedsiębiorstw. Zastosowanie Internetu w badaniach i analizie rynków zagranicznych. Zastosowanie witryn WWW przedsiębiorstw/marek w ich internacjonalizacji. Internetowy handel transgraniczny

Pełny opis:

Zapoznanie studentów z problematyką internacjonalizacji przedsiębiorstw bazującej na Internecie (Internet-based Internationalization) i wspomaganej przez narzędzia internetowe (Internet-enabled Interntionalization) oraz wykształcenie umiejętności wyboru modelu biznesu ze względu na zastosowanie Internetu, modelu umiędzynarodowienia oraz strategii internacjonalizacji, w tym strategii marketingu i brandingu międzynarodowego wykorzystujących możliwości jakie daje rozwój gospodarki cyfrowej.

Literatura:

Literatura podstawowa:

M.K. Witek-Hajduk (red.), Internet a zagraniczna ekspansja przedsiębiorstw, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2019, ss. 125-148. ISBN: 8380302664, 9788380302662

Witek-Hajduk, M.K., Wąsowicz-Zaborek, E. Społeczno-demograficzne uwarunkowania lokalizacji stron internetowych przedsiębiorstw, Zeszyty Naukowe ?Studia i Prace Kolegium Zarządzania i finansów", 2018, nr 169, s. 131-147.

Witek-Hajduk, M.K., Targański, B. Institutional barriers of the Internet-based foreign expansion of enterprises, Problemy Zarządzania ? Management Issues, 2018, Vol. 16, Iss. 73, ss. 91-108.

Quinton, S., Canhoto, A., Molinillo, S., Pera, R., & Budhathoki, T. (2017). Conceptualising a digital orientation: antecedents of supporting SME performance in the digital economy. Journal of Strategic Marketing, 1-13. http://dx.doi.org/10.1080/0965254X.2016.1258004

Witek-Hajduk, M.K., Grudecka, A. (2022). Consumer intentions to purchase on foreign multi-sided digital platforms: a context of the COVID-19 pandemic, International Journal of Management and Economics, 58(2), pp. 143-160, DOI:10.2478/ijme-2022-0007.

Witek-Hajduk, M.K., Zaborek, P, (2022), Social media use in international marketing: Impact on brand and firm performance, International Journal of Management and Economics, Volume 58 - Issue 2, 121 ? 142. DOI: https://doi.org/10.2478/ijme-2022-0011;

M.K. Witek-Hajduk, Digital platforms? internationalisation and its disruptive impact on international business, w: Disruptive Platforms Markets, Ecosystems and Monopolists,(red. Tymoteusz Doligalski ; Michał Goliński Autor ; Krzysztof Kozłowski), 2021; Routledge, ss. 56-77.

Marzanna Witek-Hajduk, Anna Grudecka; Anna Napiórkowska, E-commerce in the Internet-enabled foreign expansion of Polish fashion brands owned by SMEs, Journal of Fashion Marketing and Management, 2022; 51-66; DOI:10.1108/JFMM-10-2020-0225.

Literatura uzupełniająca:

Porter, M. (2001), Strategy and the Internet, Harvard Business Review, March, 63-78.

Mathews, S., Bianchi, C., Perks, K., Healy, M., Wickramasekera, R. (2016). Internet marketing capabilities and international growth. International Business Review, 25(4), 820-830.

R., Shah, S. Shome. 2019. Platform Economy: Evidence from Indian Market, SCMS Journal of Indian Management, January-March

Witek-Hajduk, M.K., Zaborek, P., Mazur, J., Sznajder, A., Targański, B., Związki pomiędzy cechami domen internetowych polskich marek a ich międzynarodową aktywnością w Internecie, Handel wewnętrzny, 2017, nr 3(368) tom II, s. 423-438.

Witek-Hajduk, M.K., Zaborek, P., Mazur, J., Sznajder, A., Targański, B., Cechy domen internetowych polskich marek eksportowych a specyfika branży, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing, 2017, nr 17(66), ss. 189-199.

Witek-Hajduk, M.K. The Use of Social Media in Communication with Foreign Customers ? Case Studies of the Polish Brands, Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 2018, tom XIX, zeszyt 5, część III , s. 41-55.

Senarathna, I., Warren, M., Yeoh, W., Salzman, S., (2014). The influence of organisation culture on E-commerce adoption. Industrial Management & Data Systems, 114(7), 1007 ? 1021.

Ashworth C.J., Schmidt R.A., Pioch E.A., Hallsworth A. (2006), An approach to sustainable ?fashion? e-retail: A five-stage evolutionary strategy for ?Clicks-and-Mortar? and ?Pure-Play? enterprises, Journal of Retailing and Consumer Services, Vol. 13, s. 289?299;

Nauwelaerts Y., Chakri S. (2016), The Role of E-Commerce and M-Commerce in the International Strategy of Fashion Companies: A Qualitative Research in the Belgian Fashion Industry, Journal of Creativity and Business Innovation, Vol. 2, s. 80-113;

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 35.00%

referaty/eseje: 40.00%

ocena z ćwiczeń: 0.00%

inne: 25.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Magda Górska-Grginović, Anna Grudecka, Marzanna Witek-Hajduk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Ekonomiczne znaczenie i zakres zastosowania Internetu w działalności przedsiębiorstw. Internacjonalizacji przedsiębiorstwa bazująca na Internecie (Internet-based Internationalization) a internacjonalizacja przedsiębiorstwa wspomagana przez narzędzia internetowe (Internet-enabled Interntionalization). Digitalizacja przedsiębiorstwa i jej determinanty. Zakres narzędzi internetowych stosowanych w internacjonalizacji przedsiębiorstw. Zakres zastosowania Internetu w czynnej i biernej internacjonalizacji przedsiębiorstwa. Podmiotowe uwarunkowania zastosowania Internetu w internacjonalizacji przedsiębiorstw. Otoczenie instytucjonalne internacjonalizacji przedsiębiorstw z zastosowaniem Internetu. Społeczno-kulturowe i demograficzne uwarunkowania zastosowania narzędzi internetowych w internacjonalizacji przedsiębiorstw. Zastosowanie Internetu w badaniach i analizie rynków zagranicznych. Zastosowanie witryn WWW przedsiębiorstw/marek w ich internacjonalizacji. Internetowy handel transgraniczny

Pełny opis:

Zapoznanie studentów z problematyką internacjonalizacji przedsiębiorstw bazującej na Internecie (Internet-based Internationalization) i wspomaganej przez narzędzia internetowe (Internet-enabled Interntionalization) oraz wykształcenie umiejętności wyboru modelu biznesu ze względu na zastosowanie Internetu, modelu umiędzynarodowienia oraz strategii internacjonalizacji, w tym strategii marketingu i brandingu międzynarodowego wykorzystujących możliwości jakie daje rozwój gospodarki cyfrowej.

Literatura:

Literatura podstawowa:

M.K. Witek-Hajduk (red.), Internet a zagraniczna ekspansja przedsiębiorstw, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2019, ss. 125-148. ISBN: 8380302664, 9788380302662

Witek-Hajduk, M.K., Wąsowicz-Zaborek, E. Społeczno-demograficzne uwarunkowania lokalizacji stron internetowych przedsiębiorstw, Zeszyty Naukowe ?Studia i Prace Kolegium Zarządzania i finansów", 2018, nr 169, s. 131-147.

Witek-Hajduk, M.K., Targański, B. Institutional barriers of the Internet-based foreign expansion of enterprises, Problemy Zarządzania ? Management Issues, 2018, Vol. 16, Iss. 73, ss. 91-108.

Quinton, S., Canhoto, A., Molinillo, S., Pera, R., & Budhathoki, T. (2017). Conceptualising a digital orientation: antecedents of supporting SME performance in the digital economy. Journal of Strategic Marketing, 1-13. http://dx.doi.org/10.1080/0965254X.2016.1258004

Witek-Hajduk, M.K., Grudecka, A. (2022). Consumer intentions to purchase on foreign multi-sided digital platforms: a context of the COVID-19 pandemic, International Journal of Management and Economics, 58(2), pp. 143-160, DOI:10.2478/ijme-2022-0007.

Witek-Hajduk, M.K., Zaborek, P, (2022), Social media use in international marketing: Impact on brand and firm performance, International Journal of Management and Economics, Volume 58 - Issue 2, 121 ? 142. DOI: https://doi.org/10.2478/ijme-2022-0011;

M.K. Witek-Hajduk, Digital platforms? internationalisation and its disruptive impact on international business, w: Disruptive Platforms Markets, Ecosystems and Monopolists,(red. Tymoteusz Doligalski ; Michał Goliński Autor ; Krzysztof Kozłowski), 2021; Routledge, ss. 56-77.

Marzanna Witek-Hajduk, Anna Grudecka; Anna Napiórkowska, E-commerce in the Internet-enabled foreign expansion of Polish fashion brands owned by SMEs, Journal of Fashion Marketing and Management, 2022; 51-66; DOI:10.1108/JFMM-10-2020-0225.

Literatura uzupełniająca:

Porter, M. (2001), Strategy and the Internet, Harvard Business Review, March, 63-78.

Mathews, S., Bianchi, C., Perks, K., Healy, M., Wickramasekera, R. (2016). Internet marketing capabilities and international growth. International Business Review, 25(4), 820-830.

R., Shah, S. Shome. 2019. Platform Economy: Evidence from Indian Market, SCMS Journal of Indian Management, January-March

Witek-Hajduk, M.K., Zaborek, P., Mazur, J., Sznajder, A., Targański, B., Związki pomiędzy cechami domen internetowych polskich marek a ich międzynarodową aktywnością w Internecie, Handel wewnętrzny, 2017, nr 3(368) tom II, s. 423-438.

Witek-Hajduk, M.K., Zaborek, P., Mazur, J., Sznajder, A., Targański, B., Cechy domen internetowych polskich marek eksportowych a specyfika branży, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing, 2017, nr 17(66), ss. 189-199.

Witek-Hajduk, M.K. The Use of Social Media in Communication with Foreign Customers ? Case Studies of the Polish Brands, Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 2018, tom XIX, zeszyt 5, część III , s. 41-55.

Senarathna, I., Warren, M., Yeoh, W., Salzman, S., (2014). The influence of organisation culture on E-commerce adoption. Industrial Management & Data Systems, 114(7), 1007 ? 1021.

Ashworth C.J., Schmidt R.A., Pioch E.A., Hallsworth A. (2006), An approach to sustainable ?fashion? e-retail: A five-stage evolutionary strategy for ?Clicks-and-Mortar? and ?Pure-Play? enterprises, Journal of Retailing and Consumer Services, Vol. 13, s. 289?299;

Nauwelaerts Y., Chakri S. (2016), The Role of E-Commerce and M-Commerce in the International Strategy of Fashion Companies: A Qualitative Research in the Belgian Fashion Industry, Journal of Creativity and Business Innovation, Vol. 2, s. 80-113;

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 35.00%

referaty/eseje: 40.00%

ocena z ćwiczeń: 0.00%

inne: 25.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Magda Górska-Grginović, Anna Grudecka, Marzanna Witek-Hajduk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Ekonomiczne znaczenie i zakres zastosowania Internetu w działalności przedsiębiorstw. Internacjonalizacji przedsiębiorstwa bazująca na Internecie (Internet-based Internationalization) a internacjonalizacja przedsiębiorstwa wspomagana przez narzędzia internetowe (Internet-enabled Interntionalization). Digitalizacja przedsiębiorstwa i jej determinanty. Zakres narzędzi internetowych stosowanych w internacjonalizacji przedsiębiorstw. Zakres zastosowania Internetu w czynnej i biernej internacjonalizacji przedsiębiorstwa. Podmiotowe uwarunkowania zastosowania Internetu w internacjonalizacji przedsiębiorstw. Otoczenie instytucjonalne internacjonalizacji przedsiębiorstw z zastosowaniem Internetu. Społeczno-kulturowe i demograficzne uwarunkowania zastosowania narzędzi internetowych w internacjonalizacji przedsiębiorstw. Zastosowanie Internetu w badaniach i analizie rynków zagranicznych. Zastosowanie witryn WWW przedsiębiorstw/marek w ich internacjonalizacji. Internetowy handel transgraniczny

Pełny opis:

Zapoznanie studentów z problematyką internacjonalizacji przedsiębiorstw bazującej na Internecie (Internet-based Internationalization) i wspomaganej przez narzędzia internetowe (Internet-enabled Interntionalization) oraz wykształcenie umiejętności wyboru modelu biznesu ze względu na zastosowanie Internetu, modelu umiędzynarodowienia oraz strategii internacjonalizacji, w tym strategii marketingu i brandingu międzynarodowego wykorzystujących możliwości jakie daje rozwój gospodarki cyfrowej.

Literatura:

Literatura podstawowa:

M.K. Witek-Hajduk (red.), Internet a zagraniczna ekspansja przedsiębiorstw, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2019, ss. 125-148. ISBN: 8380302664, 9788380302662

Witek-Hajduk, M.K., Wąsowicz-Zaborek, E. Społeczno-demograficzne uwarunkowania lokalizacji stron internetowych przedsiębiorstw, Zeszyty Naukowe ?Studia i Prace Kolegium Zarządzania i finansów", 2018, nr 169, s. 131-147.

Witek-Hajduk, M.K., Targański, B. Institutional barriers of the Internet-based foreign expansion of enterprises, Problemy Zarządzania ? Management Issues, 2018, Vol. 16, Iss. 73, ss. 91-108.

Quinton, S., Canhoto, A., Molinillo, S., Pera, R., & Budhathoki, T. (2017). Conceptualising a digital orientation: antecedents of supporting SME performance in the digital economy. Journal of Strategic Marketing, 1-13. http://dx.doi.org/10.1080/0965254X.2016.1258004

M.K. Witek-Hajduk, Digital platforms? internationalisation and its disruptive impact on international business, w: Disruptive Platforms Markets, Ecosystems and Monopolists,(red. Tymoteusz Doligalski ; Michał Goliński Autor ; Krzysztof Kozłowski), 2021; Routledge, ss. 56-77.

Marzanna Witek-Hajduk, Anna Grudecka; Anna Napiórkowska, E-commerce in the Internet-enabled foreign expansion of Polish fashion brands owned by SMEs, Journal of Fashion Marketing and Management, 2022; 51-66; DOI:10.1108/JFMM-10-2020-0225.

Literatura uzupełniająca:

Porter, M. (2001), Strategy and the Internet, Harvard Business Review, March, 63-78.

Mathews, S., Bianchi, C., Perks, K., Healy, M., Wickramasekera, R. (2016). Internet marketing capabilities and international growth. International Business Review, 25(4), 820-830.

R., Shah, S. Shome. 2019. Platform Economy: Evidence from Indian Market, SCMS Journal of Indian Management, January-March

Witek-Hajduk, M.K., Zaborek, P., Mazur, J., Sznajder, A., Targański, B., Związki pomiędzy cechami domen internetowych polskich marek a ich międzynarodową aktywnością w Internecie, Handel wewnętrzny, 2017, nr 3(368) tom II, s. 423-438.

Witek-Hajduk, M.K., Zaborek, P., Mazur, J., Sznajder, A., Targański, B., Cechy domen internetowych polskich marek eksportowych a specyfika branży, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing, 2017, nr 17(66), ss. 189-199.

Witek-Hajduk, M.K. The Use of Social Media in Communication with Foreign Customers ? Case Studies of the Polish Brands, Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 2018, tom XIX, zeszyt 5, część III , s. 41-55.

Senarathna, I., Warren, M., Yeoh, W., Salzman, S., (2014). The influence of organisation culture on E-commerce adoption. Industrial Management & Data Systems, 114(7), 1007 ? 1021.

Ashworth C.J., Schmidt R.A., Pioch E.A., Hallsworth A. (2006), An approach to sustainable ?fashion? e-retail: A five-stage evolutionary strategy for ?Clicks-and-Mortar? and ?Pure-Play? enterprises, Journal of Retailing and Consumer Services, Vol. 13, s. 289?299;

Nauwelaerts Y., Chakri S. (2016), The Role of E-Commerce and M-Commerce in the International Strategy of Fashion Companies: A Qualitative Research in the Belgian Fashion Industry, Journal of Creativity and Business Innovation, Vol. 2, s. 80-113;

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 35.00%

referaty/eseje: 40.00%

ocena z ćwiczeń: 0.00%

inne: 25.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Magda Górska-Grginović, Anna Grudecka, Marzanna Witek-Hajduk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Ekonomiczne znaczenie i zakres zastosowania Internetu w działalności przedsiębiorstw. Internacjonalizacji przedsiębiorstwa bazująca na Internecie (Internet-based Internationalization) a internacjonalizacja przedsiębiorstwa wspomagana przez narzędzia internetowe (Internet-enabled Interntionalization). Digitalizacja przedsiębiorstwa i jej determinanty. Zakres narzędzi internetowych stosowanych w internacjonalizacji przedsiębiorstw. Zakres zastosowania Internetu w czynnej i biernej internacjonalizacji przedsiębiorstwa. Podmiotowe uwarunkowania zastosowania Internetu w internacjonalizacji przedsiębiorstw. Otoczenie instytucjonalne internacjonalizacji przedsiębiorstw z zastosowaniem Internetu. Społeczno-kulturowe i demograficzne uwarunkowania zastosowania narzędzi internetowych w internacjonalizacji przedsiębiorstw. Zastosowanie Internetu w badaniach i analizie rynków zagranicznych. Zastosowanie witryn WWW przedsiębiorstw/marek w ich internacjonalizacji. Internetowy handel transgraniczny

Pełny opis:

Zapoznanie studentów z problematyką internacjonalizacji przedsiębiorstw bazującej na Internecie (Internet-based Internationalization) i wspomaganej przez narzędzia internetowe (Internet-enabled Interntionalization) oraz wykształcenie umiejętności wyboru modelu biznesu ze względu na zastosowanie Internetu, modelu umiędzynarodowienia oraz strategii internacjonalizacji, w tym strategii marketingu i brandingu międzynarodowego wykorzystujących możliwości jakie daje rozwój gospodarki cyfrowej.

Literatura:

Literatura podstawowa:

M.K. Witek-Hajduk (red.), Internet a zagraniczna ekspansja przedsiębiorstw, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2019, ss. 125-148. ISBN: 8380302664, 9788380302662

Witek-Hajduk, M.K., Wąsowicz-Zaborek, E. Społeczno-demograficzne uwarunkowania lokalizacji stron internetowych przedsiębiorstw, Zeszyty Naukowe ?Studia i Prace Kolegium Zarządzania i finansów", 2018, nr 169, s. 131-147.

Witek-Hajduk, M.K., Targański, B. Institutional barriers of the Internet-based foreign expansion of enterprises, Problemy Zarządzania ? Management Issues, 2018, Vol. 16, Iss. 73, ss. 91-108.

Quinton, S., Canhoto, A., Molinillo, S., Pera, R., & Budhathoki, T. (2017). Conceptualising a digital orientation: antecedents of supporting SME performance in the digital economy. Journal of Strategic Marketing, 1-13. http://dx.doi.org/10.1080/0965254X.2016.1258004

M.K. Witek-Hajduk, Digital platforms? internationalisation and its disruptive impact on international business, w: Disruptive Platforms Markets, Ecosystems and Monopolists,(red. Tymoteusz Doligalski ; Michał Goliński Autor ; Krzysztof Kozłowski), 2021; Routledge, ss. 56-77.

Marzanna Witek-Hajduk, Anna Grudecka; Anna Napiórkowska, E-commerce in the Internet-enabled foreign expansion of Polish fashion brands owned by SMEs, Journal of Fashion Marketing and Management, 2022; 51-66; DOI:10.1108/JFMM-10-2020-0225.

Literatura uzupełniająca:

Porter, M. (2001), Strategy and the Internet, Harvard Business Review, March, 63-78.

Mathews, S., Bianchi, C., Perks, K., Healy, M., Wickramasekera, R. (2016). Internet marketing capabilities and international growth. International Business Review, 25(4), 820-830.

R., Shah, S. Shome. 2019. Platform Economy: Evidence from Indian Market, SCMS Journal of Indian Management, January-March

Witek-Hajduk, M.K., Zaborek, P., Mazur, J., Sznajder, A., Targański, B., Związki pomiędzy cechami domen internetowych polskich marek a ich międzynarodową aktywnością w Internecie, Handel wewnętrzny, 2017, nr 3(368) tom II, s. 423-438.

Witek-Hajduk, M.K., Zaborek, P., Mazur, J., Sznajder, A., Targański, B., Cechy domen internetowych polskich marek eksportowych a specyfika branży, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing, 2017, nr 17(66), ss. 189-199.

Witek-Hajduk, M.K. The Use of Social Media in Communication with Foreign Customers ? Case Studies of the Polish Brands, Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 2018, tom XIX, zeszyt 5, część III , s. 41-55.

Senarathna, I., Warren, M., Yeoh, W., Salzman, S., (2014). The influence of organisation culture on E-commerce adoption. Industrial Management & Data Systems, 114(7), 1007 ? 1021.

Ashworth C.J., Schmidt R.A., Pioch E.A., Hallsworth A. (2006), An approach to sustainable ?fashion? e-retail: A five-stage evolutionary strategy for ?Clicks-and-Mortar? and ?Pure-Play? enterprises, Journal of Retailing and Consumer Services, Vol. 13, s. 289?299;

Nauwelaerts Y., Chakri S. (2016), The Role of E-Commerce and M-Commerce in the International Strategy of Fashion Companies: A Qualitative Research in the Belgian Fashion Industry, Journal of Creativity and Business Innovation, Vol. 2, s. 80-113;

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 35.00%

referaty/eseje: 40.00%

ocena z ćwiczeń: 0.00%

inne: 25.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0