Digitalizacja a umiędzynarodowienie przedsiębiorstw
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 231180-S |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.0
|
Nazwa przedmiotu: | Digitalizacja a umiędzynarodowienie przedsiębiorstw |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: |
Przedmioty kierunkowe do wyboru NMMS-EBI |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Student rozumie uwarunkowania internacjonalizacji przedsiębiorstw w otoczeniu cyfrowym. Student zna zasady umiędzynarodowienia przedsiębiorstw bazujące na Internecie i wykorzystujące narzędzia internetowe. Student rozumie specyfikę i funkcje podmiotów wykorzystujących i wspomagających internacjonalizację z zastosowaniem Internetu. Student zna zasady wykorzystywania narzędzi internetowych w środowisku biznesu międzynarodowego. Umiejętności: Student potrafi analizować uwarunkowania wewnętrzne i zewnętrzne internacjonalizacji przedsiębiorstwa bazującej na Internecie i wykorzystującej narzędzia internetowe. Student potrafi zidentyfikować bariery i korzyści zastosowania różnych form internacjonalizacji przedsiębiorstwa bazującej na Internecie i wykorzystującej narzędzia internetowe. Student potrafi wskazać przesłanki lokalizacji vs standaryzacji komunikacji z zagranicznymi nabywcami z zastosowaniem narzędzi internetowych. Student potrafi wskazać przesłanki zastosowania poszczególnych form transgranicznego handlu internetowego. Kompetencje społeczne: Student jest przygotowany do podejmowania decyzji dotyczących zastosowania Internetu w internacjonalizacji przedsiębiorstwa. Student jest przygotowany do krytycznej analizy decyzji dotyczących zastosowania Internetu w internacjonalizacji przedsiębiorstwa. Student dostrzega szanse, jak i zagrożenia zastosowania narzędzi internetowych w internacjonalizacji przedsiębiorstwa. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Marzanna Witek-Hajduk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Ekonomiczne znaczenie i zakres zastosowania Internetu w działalności przedsiębiorstw. Internacjonalizacji przedsiębiorstwa bazująca na Internecie (Internet-based Internationalization) a internacjonalizacja przedsiębiorstwa wspomagana przez narzędzia internetowe (Internet-enabled Interntionalization). Digitalizacja przedsiębiorstwa i jej determinanty. Zakres narzędzi internetowych stosowanych w internacjonalizacji przedsiębiorstw. Zakres zastosowania Internetu w czynnej i biernej internacjonalizacji przedsiębiorstwa. Podmiotowe uwarunkowania zastosowania Internetu w internacjonalizacji przedsiębiorstw. Otoczenie instytucjonalne internacjonalizacji przedsiębiorstw z zastosowaniem Internetu. Społeczno-kulturowe i demograficzne uwarunkowania zastosowania narzędzi internetowych w internacjonalizacji przedsiębiorstw. Zastosowanie Internetu w badaniach i analizie rynków zagranicznych. Zastosowanie witryn WWW przedsiębiorstw/marek w ich internacjonalizacji. Internetowy handel transgraniczny |
|
Pełny opis: |
Zapoznanie studentów z problematyką internacjonalizacji przedsiębiorstw bazującej na Internecie (Internet-based Internationalization) i wspomaganej przez narzędzia internetowe (Internet-enabled Interntionalization) oraz wykształcenie umiejętności wyboru modelu biznesu ze względu na zastosowanie Internetu, modelu umiędzynarodowienia oraz strategii internacjonalizacji, w tym strategii marketingu i brandingu międzynarodowego wykorzystujących możliwości jakie daje rozwój gospodarki cyfrowej. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: M.K. Witek-Hajduk (red.), Internet a zagraniczna ekspansja przedsiębiorstw, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2019, ss. 125-148. ISBN: 8380302664, 9788380302662 Witek-Hajduk, M.K., Wąsowicz-Zaborek, E. Społeczno-demograficzne uwarunkowania lokalizacji stron internetowych przedsiębiorstw, Zeszyty Naukowe ?Studia i Prace Kolegium Zarządzania i finansów", 2018, nr 169, s. 131-147. Witek-Hajduk, M.K., Targański, B. Institutional barriers of the Internet-based foreign expansion of enterprises, Problemy Zarządzania ? Management Issues, 2018, Vol. 16, Iss. 73, ss. 91-108. Quinton, S., Canhoto, A., Molinillo, S., Pera, R., & Budhathoki, T. (2017). Conceptualising a digital orientation: antecedents of supporting SME performance in the digital economy. Journal of Strategic Marketing, 1-13. http://dx.doi.org/10.1080/0965254X.2016.1258004 Witek-Hajduk, M.K., Grudecka, A. (2022). Consumer intentions to purchase on foreign multi-sided digital platforms: a context of the COVID-19 pandemic, International Journal of Management and Economics, 58(2), pp. 143-160, DOI:10.2478/ijme-2022-0007. Witek-Hajduk, M.K., Zaborek, P, (2022), Social media use in international marketing: Impact on brand and firm performance, International Journal of Management and Economics, Volume 58 - Issue 2, 121 ? 142. DOI: https://doi.org/10.2478/ijme-2022-0011; M.K. Witek-Hajduk, Digital platforms? internationalisation and its disruptive impact on international business, w: Disruptive Platforms Markets, Ecosystems and Monopolists,(red. Tymoteusz Doligalski ; Michał Goliński Autor ; Krzysztof Kozłowski), 2021; Routledge, ss. 56-77. Marzanna Witek-Hajduk, Anna Grudecka; Anna Napiórkowska, E-commerce in the Internet-enabled foreign expansion of Polish fashion brands owned by SMEs, Journal of Fashion Marketing and Management, 2022; 51-66; DOI:10.1108/JFMM-10-2020-0225. Literatura uzupełniająca: Porter, M. (2001), Strategy and the Internet, Harvard Business Review, March, 63-78. Mathews, S., Bianchi, C., Perks, K., Healy, M., Wickramasekera, R. (2016). Internet marketing capabilities and international growth. International Business Review, 25(4), 820-830. R., Shah, S. Shome. 2019. Platform Economy: Evidence from Indian Market, SCMS Journal of Indian Management, January-March Witek-Hajduk, M.K., Zaborek, P., Mazur, J., Sznajder, A., Targański, B., Związki pomiędzy cechami domen internetowych polskich marek a ich międzynarodową aktywnością w Internecie, Handel wewnętrzny, 2017, nr 3(368) tom II, s. 423-438. Witek-Hajduk, M.K., Zaborek, P., Mazur, J., Sznajder, A., Targański, B., Cechy domen internetowych polskich marek eksportowych a specyfika branży, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing, 2017, nr 17(66), ss. 189-199. Witek-Hajduk, M.K. The Use of Social Media in Communication with Foreign Customers ? Case Studies of the Polish Brands, Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 2018, tom XIX, zeszyt 5, część III , s. 41-55. Senarathna, I., Warren, M., Yeoh, W., Salzman, S., (2014). The influence of organisation culture on E-commerce adoption. Industrial Management & Data Systems, 114(7), 1007 ? 1021. Ashworth C.J., Schmidt R.A., Pioch E.A., Hallsworth A. (2006), An approach to sustainable ?fashion? e-retail: A five-stage evolutionary strategy for ?Clicks-and-Mortar? and ?Pure-Play? enterprises, Journal of Retailing and Consumer Services, Vol. 13, s. 289?299; Nauwelaerts Y., Chakri S. (2016), The Role of E-Commerce and M-Commerce in the International Strategy of Fashion Companies: A Qualitative Research in the Belgian Fashion Industry, Journal of Creativity and Business Innovation, Vol. 2, s. 80-113; |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00% egzamin ustny: 0.00% kolokwium: 35.00% referaty/eseje: 40.00% ocena z ćwiczeń: 0.00% inne: 25.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Magda Górska-Grginović, Anna Grudecka, Marzanna Witek-Hajduk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Ekonomiczne znaczenie i zakres zastosowania Internetu w działalności przedsiębiorstw. Internacjonalizacji przedsiębiorstwa bazująca na Internecie (Internet-based Internationalization) a internacjonalizacja przedsiębiorstwa wspomagana przez narzędzia internetowe (Internet-enabled Interntionalization). Digitalizacja przedsiębiorstwa i jej determinanty. Zakres narzędzi internetowych stosowanych w internacjonalizacji przedsiębiorstw. Zakres zastosowania Internetu w czynnej i biernej internacjonalizacji przedsiębiorstwa. Podmiotowe uwarunkowania zastosowania Internetu w internacjonalizacji przedsiębiorstw. Otoczenie instytucjonalne internacjonalizacji przedsiębiorstw z zastosowaniem Internetu. Społeczno-kulturowe i demograficzne uwarunkowania zastosowania narzędzi internetowych w internacjonalizacji przedsiębiorstw. Zastosowanie Internetu w badaniach i analizie rynków zagranicznych. Zastosowanie witryn WWW przedsiębiorstw/marek w ich internacjonalizacji. Internetowy handel transgraniczny |
|
Pełny opis: |
Zapoznanie studentów z problematyką internacjonalizacji przedsiębiorstw bazującej na Internecie (Internet-based Internationalization) i wspomaganej przez narzędzia internetowe (Internet-enabled Interntionalization) oraz wykształcenie umiejętności wyboru modelu biznesu ze względu na zastosowanie Internetu, modelu umiędzynarodowienia oraz strategii internacjonalizacji, w tym strategii marketingu i brandingu międzynarodowego wykorzystujących możliwości jakie daje rozwój gospodarki cyfrowej. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: M.K. Witek-Hajduk (red.), Internet a zagraniczna ekspansja przedsiębiorstw, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2019, ss. 125-148. ISBN: 8380302664, 9788380302662 Witek-Hajduk, M.K., Wąsowicz-Zaborek, E. Społeczno-demograficzne uwarunkowania lokalizacji stron internetowych przedsiębiorstw, Zeszyty Naukowe ?Studia i Prace Kolegium Zarządzania i finansów", 2018, nr 169, s. 131-147. Witek-Hajduk, M.K., Targański, B. Institutional barriers of the Internet-based foreign expansion of enterprises, Problemy Zarządzania ? Management Issues, 2018, Vol. 16, Iss. 73, ss. 91-108. Quinton, S., Canhoto, A., Molinillo, S., Pera, R., & Budhathoki, T. (2017). Conceptualising a digital orientation: antecedents of supporting SME performance in the digital economy. Journal of Strategic Marketing, 1-13. http://dx.doi.org/10.1080/0965254X.2016.1258004 Witek-Hajduk, M.K., Grudecka, A. (2022). Consumer intentions to purchase on foreign multi-sided digital platforms: a context of the COVID-19 pandemic, International Journal of Management and Economics, 58(2), pp. 143-160, DOI:10.2478/ijme-2022-0007. Witek-Hajduk, M.K., Zaborek, P, (2022), Social media use in international marketing: Impact on brand and firm performance, International Journal of Management and Economics, Volume 58 - Issue 2, 121 ? 142. DOI: https://doi.org/10.2478/ijme-2022-0011; M.K. Witek-Hajduk, Digital platforms? internationalisation and its disruptive impact on international business, w: Disruptive Platforms Markets, Ecosystems and Monopolists,(red. Tymoteusz Doligalski ; Michał Goliński Autor ; Krzysztof Kozłowski), 2021; Routledge, ss. 56-77. Marzanna Witek-Hajduk, Anna Grudecka; Anna Napiórkowska, E-commerce in the Internet-enabled foreign expansion of Polish fashion brands owned by SMEs, Journal of Fashion Marketing and Management, 2022; 51-66; DOI:10.1108/JFMM-10-2020-0225. Literatura uzupełniająca: Porter, M. (2001), Strategy and the Internet, Harvard Business Review, March, 63-78. Mathews, S., Bianchi, C., Perks, K., Healy, M., Wickramasekera, R. (2016). Internet marketing capabilities and international growth. International Business Review, 25(4), 820-830. R., Shah, S. Shome. 2019. Platform Economy: Evidence from Indian Market, SCMS Journal of Indian Management, January-March Witek-Hajduk, M.K., Zaborek, P., Mazur, J., Sznajder, A., Targański, B., Związki pomiędzy cechami domen internetowych polskich marek a ich międzynarodową aktywnością w Internecie, Handel wewnętrzny, 2017, nr 3(368) tom II, s. 423-438. Witek-Hajduk, M.K., Zaborek, P., Mazur, J., Sznajder, A., Targański, B., Cechy domen internetowych polskich marek eksportowych a specyfika branży, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing, 2017, nr 17(66), ss. 189-199. Witek-Hajduk, M.K. The Use of Social Media in Communication with Foreign Customers ? Case Studies of the Polish Brands, Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 2018, tom XIX, zeszyt 5, część III , s. 41-55. Senarathna, I., Warren, M., Yeoh, W., Salzman, S., (2014). The influence of organisation culture on E-commerce adoption. Industrial Management & Data Systems, 114(7), 1007 ? 1021. Ashworth C.J., Schmidt R.A., Pioch E.A., Hallsworth A. (2006), An approach to sustainable ?fashion? e-retail: A five-stage evolutionary strategy for ?Clicks-and-Mortar? and ?Pure-Play? enterprises, Journal of Retailing and Consumer Services, Vol. 13, s. 289?299; Nauwelaerts Y., Chakri S. (2016), The Role of E-Commerce and M-Commerce in the International Strategy of Fashion Companies: A Qualitative Research in the Belgian Fashion Industry, Journal of Creativity and Business Innovation, Vol. 2, s. 80-113; |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00% egzamin ustny: 0.00% kolokwium: 35.00% referaty/eseje: 40.00% ocena z ćwiczeń: 0.00% inne: 25.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Magda Górska-Grginović, Anna Grudecka, Marzanna Witek-Hajduk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Ekonomiczne znaczenie i zakres zastosowania Internetu w działalności przedsiębiorstw. Internacjonalizacji przedsiębiorstwa bazująca na Internecie (Internet-based Internationalization) a internacjonalizacja przedsiębiorstwa wspomagana przez narzędzia internetowe (Internet-enabled Interntionalization). Digitalizacja przedsiębiorstwa i jej determinanty. Zakres narzędzi internetowych stosowanych w internacjonalizacji przedsiębiorstw. Zakres zastosowania Internetu w czynnej i biernej internacjonalizacji przedsiębiorstwa. Podmiotowe uwarunkowania zastosowania Internetu w internacjonalizacji przedsiębiorstw. Otoczenie instytucjonalne internacjonalizacji przedsiębiorstw z zastosowaniem Internetu. Społeczno-kulturowe i demograficzne uwarunkowania zastosowania narzędzi internetowych w internacjonalizacji przedsiębiorstw. Zastosowanie Internetu w badaniach i analizie rynków zagranicznych. Zastosowanie witryn WWW przedsiębiorstw/marek w ich internacjonalizacji. Internetowy handel transgraniczny |
|
Pełny opis: |
Zapoznanie studentów z problematyką internacjonalizacji przedsiębiorstw bazującej na Internecie (Internet-based Internationalization) i wspomaganej przez narzędzia internetowe (Internet-enabled Interntionalization) oraz wykształcenie umiejętności wyboru modelu biznesu ze względu na zastosowanie Internetu, modelu umiędzynarodowienia oraz strategii internacjonalizacji, w tym strategii marketingu i brandingu międzynarodowego wykorzystujących możliwości jakie daje rozwój gospodarki cyfrowej. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: M.K. Witek-Hajduk (red.), Internet a zagraniczna ekspansja przedsiębiorstw, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2019, ss. 125-148. ISBN: 8380302664, 9788380302662 Witek-Hajduk, M.K., Wąsowicz-Zaborek, E. Społeczno-demograficzne uwarunkowania lokalizacji stron internetowych przedsiębiorstw, Zeszyty Naukowe ?Studia i Prace Kolegium Zarządzania i finansów", 2018, nr 169, s. 131-147. Witek-Hajduk, M.K., Targański, B. Institutional barriers of the Internet-based foreign expansion of enterprises, Problemy Zarządzania ? Management Issues, 2018, Vol. 16, Iss. 73, ss. 91-108. Quinton, S., Canhoto, A., Molinillo, S., Pera, R., & Budhathoki, T. (2017). Conceptualising a digital orientation: antecedents of supporting SME performance in the digital economy. Journal of Strategic Marketing, 1-13. http://dx.doi.org/10.1080/0965254X.2016.1258004 M.K. Witek-Hajduk, Digital platforms? internationalisation and its disruptive impact on international business, w: Disruptive Platforms Markets, Ecosystems and Monopolists,(red. Tymoteusz Doligalski ; Michał Goliński Autor ; Krzysztof Kozłowski), 2021; Routledge, ss. 56-77. Marzanna Witek-Hajduk, Anna Grudecka; Anna Napiórkowska, E-commerce in the Internet-enabled foreign expansion of Polish fashion brands owned by SMEs, Journal of Fashion Marketing and Management, 2022; 51-66; DOI:10.1108/JFMM-10-2020-0225. Literatura uzupełniająca: Porter, M. (2001), Strategy and the Internet, Harvard Business Review, March, 63-78. Mathews, S., Bianchi, C., Perks, K., Healy, M., Wickramasekera, R. (2016). Internet marketing capabilities and international growth. International Business Review, 25(4), 820-830. R., Shah, S. Shome. 2019. Platform Economy: Evidence from Indian Market, SCMS Journal of Indian Management, January-March Witek-Hajduk, M.K., Zaborek, P., Mazur, J., Sznajder, A., Targański, B., Związki pomiędzy cechami domen internetowych polskich marek a ich międzynarodową aktywnością w Internecie, Handel wewnętrzny, 2017, nr 3(368) tom II, s. 423-438. Witek-Hajduk, M.K., Zaborek, P., Mazur, J., Sznajder, A., Targański, B., Cechy domen internetowych polskich marek eksportowych a specyfika branży, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing, 2017, nr 17(66), ss. 189-199. Witek-Hajduk, M.K. The Use of Social Media in Communication with Foreign Customers ? Case Studies of the Polish Brands, Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 2018, tom XIX, zeszyt 5, część III , s. 41-55. Senarathna, I., Warren, M., Yeoh, W., Salzman, S., (2014). The influence of organisation culture on E-commerce adoption. Industrial Management & Data Systems, 114(7), 1007 ? 1021. Ashworth C.J., Schmidt R.A., Pioch E.A., Hallsworth A. (2006), An approach to sustainable ?fashion? e-retail: A five-stage evolutionary strategy for ?Clicks-and-Mortar? and ?Pure-Play? enterprises, Journal of Retailing and Consumer Services, Vol. 13, s. 289?299; Nauwelaerts Y., Chakri S. (2016), The Role of E-Commerce and M-Commerce in the International Strategy of Fashion Companies: A Qualitative Research in the Belgian Fashion Industry, Journal of Creativity and Business Innovation, Vol. 2, s. 80-113; |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00% egzamin ustny: 0.00% kolokwium: 35.00% referaty/eseje: 40.00% ocena z ćwiczeń: 0.00% inne: 25.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Magda Górska-Grginović, Anna Grudecka, Marzanna Witek-Hajduk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Ekonomiczne znaczenie i zakres zastosowania Internetu w działalności przedsiębiorstw. Internacjonalizacji przedsiębiorstwa bazująca na Internecie (Internet-based Internationalization) a internacjonalizacja przedsiębiorstwa wspomagana przez narzędzia internetowe (Internet-enabled Interntionalization). Digitalizacja przedsiębiorstwa i jej determinanty. Zakres narzędzi internetowych stosowanych w internacjonalizacji przedsiębiorstw. Zakres zastosowania Internetu w czynnej i biernej internacjonalizacji przedsiębiorstwa. Podmiotowe uwarunkowania zastosowania Internetu w internacjonalizacji przedsiębiorstw. Otoczenie instytucjonalne internacjonalizacji przedsiębiorstw z zastosowaniem Internetu. Społeczno-kulturowe i demograficzne uwarunkowania zastosowania narzędzi internetowych w internacjonalizacji przedsiębiorstw. Zastosowanie Internetu w badaniach i analizie rynków zagranicznych. Zastosowanie witryn WWW przedsiębiorstw/marek w ich internacjonalizacji. Internetowy handel transgraniczny |
|
Pełny opis: |
Zapoznanie studentów z problematyką internacjonalizacji przedsiębiorstw bazującej na Internecie (Internet-based Internationalization) i wspomaganej przez narzędzia internetowe (Internet-enabled Interntionalization) oraz wykształcenie umiejętności wyboru modelu biznesu ze względu na zastosowanie Internetu, modelu umiędzynarodowienia oraz strategii internacjonalizacji, w tym strategii marketingu i brandingu międzynarodowego wykorzystujących możliwości jakie daje rozwój gospodarki cyfrowej. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: M.K. Witek-Hajduk (red.), Internet a zagraniczna ekspansja przedsiębiorstw, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2019, ss. 125-148. ISBN: 8380302664, 9788380302662 Witek-Hajduk, M.K., Wąsowicz-Zaborek, E. Społeczno-demograficzne uwarunkowania lokalizacji stron internetowych przedsiębiorstw, Zeszyty Naukowe ?Studia i Prace Kolegium Zarządzania i finansów", 2018, nr 169, s. 131-147. Witek-Hajduk, M.K., Targański, B. Institutional barriers of the Internet-based foreign expansion of enterprises, Problemy Zarządzania ? Management Issues, 2018, Vol. 16, Iss. 73, ss. 91-108. Quinton, S., Canhoto, A., Molinillo, S., Pera, R., & Budhathoki, T. (2017). Conceptualising a digital orientation: antecedents of supporting SME performance in the digital economy. Journal of Strategic Marketing, 1-13. http://dx.doi.org/10.1080/0965254X.2016.1258004 M.K. Witek-Hajduk, Digital platforms? internationalisation and its disruptive impact on international business, w: Disruptive Platforms Markets, Ecosystems and Monopolists,(red. Tymoteusz Doligalski ; Michał Goliński Autor ; Krzysztof Kozłowski), 2021; Routledge, ss. 56-77. Marzanna Witek-Hajduk, Anna Grudecka; Anna Napiórkowska, E-commerce in the Internet-enabled foreign expansion of Polish fashion brands owned by SMEs, Journal of Fashion Marketing and Management, 2022; 51-66; DOI:10.1108/JFMM-10-2020-0225. Literatura uzupełniająca: Porter, M. (2001), Strategy and the Internet, Harvard Business Review, March, 63-78. Mathews, S., Bianchi, C., Perks, K., Healy, M., Wickramasekera, R. (2016). Internet marketing capabilities and international growth. International Business Review, 25(4), 820-830. R., Shah, S. Shome. 2019. Platform Economy: Evidence from Indian Market, SCMS Journal of Indian Management, January-March Witek-Hajduk, M.K., Zaborek, P., Mazur, J., Sznajder, A., Targański, B., Związki pomiędzy cechami domen internetowych polskich marek a ich międzynarodową aktywnością w Internecie, Handel wewnętrzny, 2017, nr 3(368) tom II, s. 423-438. Witek-Hajduk, M.K., Zaborek, P., Mazur, J., Sznajder, A., Targański, B., Cechy domen internetowych polskich marek eksportowych a specyfika branży, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing, 2017, nr 17(66), ss. 189-199. Witek-Hajduk, M.K. The Use of Social Media in Communication with Foreign Customers ? Case Studies of the Polish Brands, Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 2018, tom XIX, zeszyt 5, część III , s. 41-55. Senarathna, I., Warren, M., Yeoh, W., Salzman, S., (2014). The influence of organisation culture on E-commerce adoption. Industrial Management & Data Systems, 114(7), 1007 ? 1021. Ashworth C.J., Schmidt R.A., Pioch E.A., Hallsworth A. (2006), An approach to sustainable ?fashion? e-retail: A five-stage evolutionary strategy for ?Clicks-and-Mortar? and ?Pure-Play? enterprises, Journal of Retailing and Consumer Services, Vol. 13, s. 289?299; Nauwelaerts Y., Chakri S. (2016), The Role of E-Commerce and M-Commerce in the International Strategy of Fashion Companies: A Qualitative Research in the Belgian Fashion Industry, Journal of Creativity and Business Innovation, Vol. 2, s. 80-113; |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00% egzamin ustny: 0.00% kolokwium: 35.00% referaty/eseje: 40.00% ocena z ćwiczeń: 0.00% inne: 25.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.