Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Crowdfunding - innowacja finansowa i instytucjonalna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 231020-D
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Crowdfunding - innowacja finansowa i instytucjonalna
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-EBI
Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-FIR
Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-ZFP
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Student poznaje historie i typy crowdfundingu

Student poznaje rozwój technik stosowanych z crowdfundingu, zwłaszcza w środowisku online

Student poznaje różnice między crowdfundingiem a innymi metodami pozyskiwania środków finansowych (kredyt bankowy, pozyskiwanie środków z rynku kapitałowego) oraz ryzyka tej metody dla uczestników

Student zapoznaje sie z legislacja majaca odniesienie do crowdfundingu

Umiejętności:

Student rozroznia sytuacje roznych uczestnikow crowdfundingu, zwlaszcza platformy

Student poznaje subtelnosci legislacji zwiazanej z crowdfundingiem

Student uczy sie wykorzystywac znane sobie teorie ekonomiczne do analizy crowdfundingu

Kompetencje społeczne:

Student uczy sie wyszukiwać w Internecie informacje na temat cech crowdfundingu i oszacowywać ich skutki

Student uczy sie identyfikować interesy różnych uczestników crowdfundingu

Rozpoznawanie skutków crowdfundingu dla różnych rodzajów beneficjentów (początkujący i bardziej zaawansowali przedsiębiorcy, gospodarstwa domowe w różnych sytuacjach finansowych).

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Poznanie cech różnych odmian crowdfundingu. Poznanie technicznego i instytucjonalnego rozwoju crowdfundingu. Zapoznanie z przygotowaniem projektu crowdfundingowego. Wprowadzenie aspektów praktycznych. mPoznanie legislacji mającej zastosowanie do crowdfundingu.

Pełny opis:

Zapoznanie studenta z organizacja przeplywow finansowych z zastosowaniem crowdfundingu. Student uzyskuje wiedze na temat typow crowdfundingu i rozwiazan organizacyjnych stosowanych w crowdfundingu oraz na temat jego ewolucji jako nowej instytucji (zespolu regul). Student poznaje korzysci i ryzyka wynikajace z crowdfundingu dla roznych jego uczestnikow. Student ma mozliwosc poznania roznic miedzy crowdfundingie a innymi metodami przekazywania srodkow finansowych podmiotom gospodarczym i gospodarstwom domowym. Uzyskuje wiedze na temat regulacji crowdfundingu w najwiekszych krajach europejskich i na poziomie Unii Europejskiej.

Literatura:

Literatura podstawowa:

A. Waszkiewicz, Kukurba M. Salwin M., Model of Value Transfer in Crowdfunding and Sustainable Development of Small and Medium-Sized Enterprises in Poland?Based on Survey Research

Sustainability 2023, 15(16), 12594; https://doi.org/10.3390/su151612594 - 19 Aug 2023A. Waszkiewicz Crowdfunding jako odpowiedź na potrzeby sektora MŚP w Polsce, w: Crowdfunding w Polsce pod. red. Anna Pluszyńska , Anna Szopa, 2018, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2018.

A. Waszkiewicz Crowdfunding as a Form of Funding for Businesses in the Culturally-Changing Global Economy: A Literature Review opublikowany w: Journal of Intercultural Management vol.10(2) June 2018.

A. Waszkiewicz, Determinanty rozwoju crowdfundingu w Europie w: Wokół finansjalizacji-instytucje i społeczeństwo, 2017; CeDeWu Sp. z o.o. ; ISBN 978-83-8102-020-6; 57-78;

M. Lissowska, Crowdfunding : zjawisko, problemy, regulacja, Gospodarka Narodowa, 1/2018, 59-86; M. Lissowska, Crowdfunding ? the Interplay between Evolving Organization and Embedding Institutions, Accounting, Economics and Law - A Convivium, 2018, https://doi.org/10.1515/ael-2017-0032; Agrawal A.K., Ch. Catalini and A. Goldfarb (2013) Some simple economics of crowdfunding, Working Paper No 19133, National Bureau of Economic Research; Belleflamme P., N. Omrani, Peitz M. (2015), The economics of crowdfunding platforms, CORE Discussion Paper, no 15, Louvain-la-Neuve; Belleflamme P., Omrani N., Peitz M. (2016), Understanding the strategies of crowdfunding platforms, CESifo DICE Report, no 2; Milne A., Parboteeah P. (2016), The business models and economics of peer-to-peer lending, Research Report, no. 17, European Credit Research Institute; Paschen J. (2017) Choose wisely: Crowdfunding through the stages of the startup cycle, Business Horizons, 60: 179-188

Literatura uzupełniająca:

Mollick E. (2014) The dynamics of crowdfunding: An exploratory study, Journal of Business Venturing, No 29: 1-16; Dziuba D. (2015), Przeslanki badań w zakresie ekonomiki crowdfundingu, Roczniki Kolegium Analiz Ekonomicznych, nr 36, Szkoła Główna Handlowa: 181?196; Ziegler T., R. Shneor, K. Garvey, K. Wenzlaff, N. Yerolemou, R. Hao, and B. Zhang (2018) Expanding Horizons, The 3rd European Alternative Finance Industry Report, Cambridge Centre for Alternative Finance, University of Cambridge Judge Business School

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 0.00%

egzamin ustny: 50.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 20.00%

ocena z ćwiczeń: 0.00%

inne: 0.00%

projekty: 30.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Poznanie cech różnych odmian crowdfundingu. Poznanie technicznego i instytucjonalnego rozwoju crowdfundingu. Zapoznanie z przygotowaniem projektu crowdfundingowego. Wprowadzenie aspektów praktycznych. mPoznanie legislacji mającej zastosowanie do crowdfundingu.

Pełny opis:

Zapoznanie studenta z organizacja przeplywow finansowych z zastosowaniem crowdfundingu. Student uzyskuje wiedze na temat typow crowdfundingu i rozwiazan organizacyjnych stosowanych w crowdfundingu oraz na temat jego ewolucji jako nowej instytucji (zespolu regul). Student poznaje korzysci i ryzyka wynikajace z crowdfundingu dla roznych jego uczestnikow. Student ma mozliwosc poznania roznic miedzy crowdfundingie a innymi metodami przekazywania srodkow finansowych podmiotom gospodarczym i gospodarstwom domowym. Uzyskuje wiedze na temat regulacji crowdfundingu w najwiekszych krajach europejskich i na poziomie Unii Europejskiej.

Literatura:

Literatura podstawowa:

A. Waszkiewicz, Kukurba M. Salwin M., Model of Value Transfer in Crowdfunding and Sustainable Development of Small and Medium-Sized Enterprises in Poland?Based on Survey Research

Sustainability 2023, 15(16), 12594; https://doi.org/10.3390/su151612594 - 19 Aug 2023A. Waszkiewicz Crowdfunding jako odpowiedź na potrzeby sektora MŚP w Polsce, w: Crowdfunding w Polsce pod. red. Anna Pluszyńska , Anna Szopa, 2018, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2018.

A. Waszkiewicz Crowdfunding as a Form of Funding for Businesses in the Culturally-Changing Global Economy: A Literature Review opublikowany w: Journal of Intercultural Management vol.10(2) June 2018.

A. Waszkiewicz, Determinanty rozwoju crowdfundingu w Europie w: Wokół finansjalizacji-instytucje i społeczeństwo, 2017; CeDeWu Sp. z o.o. ; ISBN 978-83-8102-020-6; 57-78;

M. Lissowska, Crowdfunding : zjawisko, problemy, regulacja, Gospodarka Narodowa, 1/2018, 59-86; M. Lissowska, Crowdfunding ? the Interplay between Evolving Organization and Embedding Institutions, Accounting, Economics and Law - A Convivium, 2018, https://doi.org/10.1515/ael-2017-0032; Agrawal A.K., Ch. Catalini and A. Goldfarb (2013) Some simple economics of crowdfunding, Working Paper No 19133, National Bureau of Economic Research; Belleflamme P., N. Omrani, Peitz M. (2015), The economics of crowdfunding platforms, CORE Discussion Paper, no 15, Louvain-la-Neuve; Belleflamme P., Omrani N., Peitz M. (2016), Understanding the strategies of crowdfunding platforms, CESifo DICE Report, no 2; Milne A., Parboteeah P. (2016), The business models and economics of peer-to-peer lending, Research Report, no. 17, European Credit Research Institute; Paschen J. (2017) Choose wisely: Crowdfunding through the stages of the startup cycle, Business Horizons, 60: 179-188

Literatura uzupełniająca:

Mollick E. (2014) The dynamics of crowdfunding: An exploratory study, Journal of Business Venturing, No 29: 1-16; Dziuba D. (2015), Przeslanki badań w zakresie ekonomiki crowdfundingu, Roczniki Kolegium Analiz Ekonomicznych, nr 36, Szkoła Główna Handlowa: 181?196; Ziegler T., R. Shneor, K. Garvey, K. Wenzlaff, N. Yerolemou, R. Hao, and B. Zhang (2018) Expanding Horizons, The 3rd European Alternative Finance Industry Report, Cambridge Centre for Alternative Finance, University of Cambridge Judge Business School

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 0.00%

egzamin ustny: 50.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 20.00%

ocena z ćwiczeń: 0.00%

inne: 0.00%

projekty: 30.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Poznanie cech roznych odmian crowdfundingu. Poznanie techniczego i instytucjonalnego rozwoju crowdfundingu. Poznanie legislacji majacej zastosowanie do crowdfundingu.

Pełny opis:

Zapoznanie studenta z organizacja przeplywow finansowych z zastosowaniem crowdfundingu. Student uzyskuje wiedze na temat typow crowdfundingu i rozwiazan organizacyjnych stosowanych w crowdfundingu oraz na temat jego ewolucji jako nowej instytucji (zespolu regul). Student poznaje korzysci i ryzyka wynikajace z crowdfundingu dla roznych jego uczestnikow. Student ma mozliwosc poznania roznic miedzy crowdfundingie a innymi metodami przekazywania srodkow finansowych podmiotom gospodarczym i gospodarstwom domowym. Uzyskuje wiedze na temat regulacji crowdfundingu w najwiekszych krajach europejskich i na poziomie Unii Europejskiej.

Literatura:

Literatura podstawowa:

M. Lissowska, Crowdfunding : zjawisko, problemy, regulacja, Gospodarka Narodowa, 1/2018, 59-86; M. Lissowska, Crowdfunding ? the Interplay between Evolving Organization and Embedding Institutions, Accounting, Economics and Law - A Convivium, 2018, https://doi.org/10.1515/ael-2017-0032; Agrawal A.K., Ch. Catalini and A. Goldfarb (2013) Some simple economics of crowdfunding, Working Paper No 19133, National Bureau of Economic Research; Belleflamme P., N. Omrani, Peitz M. (2015), The economics of crowdfunding platforms, CORE Discussion Paper, no 15, Louvain-la-Neuve; Belleflamme P., Omrani N., Peitz M. (2016), Understanding the strategies of crowdfunding platforms, CESifo DICE Report, no 2; Milne A., Parboteeah P. (2016), The business models and economics of peer-to-peer lending, Research Report, no. 17, European Credit Research Institute; Paschen J. (2017) Choose wisely: Crowdfunding through the stages of the startup cycle, Business Horizons, 60: 179-188

Literatura uzupełniająca:

Mollick E. (2014) The dynamics of crowdfunding: An exploratory study, Journal of Business Venturing, No 29: 1-16; Dziuba D. (2015), Przeslanki badań w zakresie ekonomiki crowdfundingu, Roczniki Kolegium Analiz Ekonomicznych, nr 36, Szkoła Główna Handlowa: 181?196; Ziegler T., R. Shneor, K. Garvey, K. Wenzlaff, N. Yerolemou, R. Hao, and B. Zhang (2018) Expanding Horizons, The 3rd European Alternative Finance Industry Report, Cambridge Centre for Alternative Finance, University of Cambridge Judge Business School

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 0.00%

egzamin ustny: 50.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 20.00%

ocena z ćwiczeń: 0.00%

inne: 0.00%

projekty: 30.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Poznanie cech roznych odmian crowdfundingu. Poznanie techniczego i instytucjonalnego rozwoju crowdfundingu. Poznanie legislacji majacej zastosowanie do crowdfundingu.

Pełny opis:

Zapoznanie studenta z organizacja przeplywow finansowych z zastosowaniem crowdfundingu. Student uzyskuje wiedze na temat typow crowdfundingu i rozwiazan organizacyjnych stosowanych w crowdfundingu oraz na temat jego ewolucji jako nowej instytucji (zespolu regul). Student poznaje korzysci i ryzyka wynikajace z crowdfundingu dla roznych jego uczestnikow. Student ma mozliwosc poznania roznic miedzy crowdfundingie a innymi metodami przekazywania srodkow finansowych podmiotom gospodarczym i gospodarstwom domowym. Uzyskuje wiedze na temat regulacji crowdfundingu w najwiekszych krajach europejskich i na poziomie Unii Europejskiej.

Literatura:

Literatura podstawowa:

M. Lissowska, Crowdfunding : zjawisko, problemy, regulacja, Gospodarka Narodowa, 1/2018, 59-86; M. Lissowska, Crowdfunding ? the Interplay between Evolving Organization and Embedding Institutions, Accounting, Economics and Law - A Convivium, 2018, https://doi.org/10.1515/ael-2017-0032; Agrawal A.K., Ch. Catalini and A. Goldfarb (2013) Some simple economics of crowdfunding, Working Paper No 19133, National Bureau of Economic Research; Belleflamme P., N. Omrani, Peitz M. (2015), The economics of crowdfunding platforms, CORE Discussion Paper, no 15, Louvain-la-Neuve; Belleflamme P., Omrani N., Peitz M. (2016), Understanding the strategies of crowdfunding platforms, CESifo DICE Report, no 2; Milne A., Parboteeah P. (2016), The business models and economics of peer-to-peer lending, Research Report, no. 17, European Credit Research Institute; Paschen J. (2017) Choose wisely: Crowdfunding through the stages of the startup cycle, Business Horizons, 60: 179-188

Literatura uzupełniająca:

Mollick E. (2014) The dynamics of crowdfunding: An exploratory study, Journal of Business Venturing, No 29: 1-16; Dziuba D. (2015), Przeslanki badań w zakresie ekonomiki crowdfundingu, Roczniki Kolegium Analiz Ekonomicznych, nr 36, Szkoła Główna Handlowa: 181?196; Ziegler T., R. Shneor, K. Garvey, K. Wenzlaff, N. Yerolemou, R. Hao, and B. Zhang (2018) Expanding Horizons, The 3rd European Alternative Finance Industry Report, Cambridge Centre for Alternative Finance, University of Cambridge Judge Business School

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 0.00%

egzamin ustny: 50.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 20.00%

ocena z ćwiczeń: 0.00%

inne: 0.00%

projekty: 30.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0