Marketing usług turystycznych i rekreacyjnych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 231000-D |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.4
|
Nazwa przedmiotu: | Marketing usług turystycznych i rekreacyjnych |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: |
Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-ZAR |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: 1. Student zna zasady marketingu i rozumie mechanizm ich stosowania w podmiotach gospodarki turystycznej. 2. Student dysponuje wiedzą na temat zachowań konsumentów na rynku turystycznym 3. Student zna zasady przygotowania i wdrażania strategii marketingowych w zakresie usług turystycznych i rekreacyjnych. Umiejętności: 1. Student potrafi samodzielnie analizować sytuację w podmiocie gospodarki turystycznej i planować stosowanie narzędzi marketingowych w celu ich rozwiązania. 2. Student umie w twórczy sposób budować produkty turystyczne i wprowadzać je rynek 3. Student potrafi aktywnie uczestniczyć w rozwiązywaniu problemów z zakresu marketingu usług turystycznych i rekreacyjnych Kompetencje społeczne: 1. Student potrafi podejmować współpracę z innymi osobami w celu rozwiązania problemów i wypracowania wspólnych strategii działania. 2. Student wykazuje umiejętność samodzielnego uczenia się |
Zajęcia w cyklu "Preferencje - Semestr zimowy 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Zajęcia prowadzącego
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Ewa Dziedzic, Marcin Molenda | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Zajęcia prowadzącego - Ocena |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Treść zajęć obejmuje szeroki zakres zagadnień związanych ze stosowaniem koncepcji marketingu w turystyce. Szczególny nacisk położono na zagadnienia związane z tworzeniem i wprowadzaniem na rynek produktów turystycznych, zastosowaniem zasad i narzędzi marketingu w działalności MSP oraz stosowaniem nowoczesnych technologii, zwłaszcza Internetu. |
|
Pełny opis: |
Zapoznanie studentów z szerokim zestawem zagadnień teoretycznych i praktycznych związanych z wdrażaniem koncepcji marketingu w turystyce i rekreacji. Przygotowanie do samodzielnego poszukiwania rozwiązań problemów związanych z funkcjonowaniem podmiotów gospodarki turystycznej. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: L. Mazurkiewicz, Planowanie marketingowe w przedsiębiorstwie turystycznym, PWE, Warszawa 2002; Marketing w turystyce i rekreacji, A. Panasiuk (red.), Wyd. Naukowe PWN, PWN, Warszawa 2013; Literatura uzupełniająca: A. Payne, Marketing usług, PWN, Warszawa 1997; J. Kaczmarek, A. Stasiak, B. Włodarczyk, Produkt turystyczny albo jak organizować poznawanie świata, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego Łódź 2002; Ch. Holloway, Ch. Robinson, Marketing w turystyce, PWE Warszawa 1997; J. Mazur, Zarządzanie marketingiem usług, Difin, Warszawa 2002; Z. Kędzior, K. Karcz, Badania marketingowe w praktyce, PWE, Warszawa 1996 (lub następne wydania). |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: inne: 10.00% projekty: 80.00% studia przypadków: 10.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Marcin Molenda | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Treść zajęć obejmuje szeroki zakres zagadnień związanych ze stosowaniem koncepcji marketingu w turystyce. Szczególny nacisk położono na zagadnienia związane z tworzeniem i wprowadzaniem na rynek produktów turystycznych, zastosowaniem zasad i narzędzi marketingu w działalności MSP oraz stosowaniem nowoczesnych technologii, zwłaszcza Internetu. |
|
Pełny opis: |
Zapoznanie studentów z szerokim zestawem zagadnień teoretycznych i praktycznych związanych z wdrażaniem koncepcji marketingu w turystyce. Przygotowanie ich do samodzielnego poszukiwania rozwiązań problemów związanych z funkcjonowaniem podmiotów gospodarki turystycznej. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: L. Mazurkiewicz, Planowanie marketingowe w przedsiębiorstwie turystycznym, PWE, Warszawa 2002; Marketing w turystyce i rekreacji, A. Panasiuk (red.), Wyd. Naukowe PWN, PWN, Warszawa 2013; Literatura uzupełniająca: A. Payne, Marketing usług, PWN, Warszawa 1997; J. Kaczmarek, A. Stasiak, B. Włodarczyk, Produkt turystyczny albo jak organizować poznawanie świata, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego Łódź 2002; Ch. Holloway, Ch. Robinson, Marketing w turystyce, PWE Warszawa 1997; J. Mazur, Zarządzanie marketingiem usług, Difin, Warszawa 2002; Z. Kędzior, K. Karcz, Badania marketingowe w praktyce, PWE, Warszawa 1996 (lub następne wydania). |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: inne: 10.00% projekty: 80.00% studia przypadków: 10.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Treść zajęć obejmuje szeroki zakres zagadnień związanych ze stosowaniem koncepcji marketingu w turystyce. Szczególny nacisk położono na zagadnienia związane z tworzeniem i wprowadzaniem na rynek produktów turystycznych, zastosowaniem zasad i narzędzi marketingu w działalności MSP oraz stosowaniem nowoczesnych technologii, zwłaszcza Internetu. |
|
Pełny opis: |
Zapoznanie studentów z szerokim zestawem zagadnień teoretycznych i praktycznych związanych z wdrażaniem koncepcji marketingu w turystyce. Przygotowanie ich do samodzielnego poszukiwania rozwiązań problemów związanych z funkcjonowaniem podmiotów gospodarki turystycznej. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: L. Mazurkiewicz, Planowanie marketingowe w przedsiębiorstwie turystycznym, PWE, Warszawa 2002; Marketing w turystyce i rekreacji, A. Panasiuk (red.), Wyd. Naukowe PWN, PWN, Warszawa 2013; Literatura uzupełniająca: A. Payne, Marketing usług, PWN, Warszawa 1997; J. Kaczmarek, A. Stasiak, B. Włodarczyk, Produkt turystyczny albo jak organizować poznawanie świata, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego Łódź 2002; Ch. Holloway, Ch. Robinson, Marketing w turystyce, PWE Warszawa 1997; J. Mazur, Zarządzanie marketingiem usług, Difin, Warszawa 2002; Z. Kędzior, K. Karcz, Badania marketingowe w praktyce, PWE, Warszawa 1996 (lub następne wydania). |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: inne: 10.00% projekty: 80.00% studia przypadków: 10.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Ewa Dziedzic | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Treść zajęć obejmuje szeroki zakres zagadnień związanych ze stosowaniem koncepcji marketingu w turystyce. Szczególny nacisk położono na zagadnienia związane z tworzeniem i wprowadzaniem na rynek produktów turystycznych, zastosowaniem zasad i narzędzi marketingu w działalności MSP oraz stosowaniem nowoczesnych technologii, zwłaszcza Internetu. |
|
Pełny opis: |
Zapoznanie studentów z szerokim zestawem zagadnień teoretycznych i praktycznych związanych z wdrażaniem koncepcji marketingu w turystyce. Przygotowanie ich do samodzielnego poszukiwania rozwiązań problemów związanych z funkcjonowaniem podmiotów gospodarki turystycznej. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: L. Mazurkiewicz, Planowanie marketingowe w przedsiębiorstwie turystycznym, PWE, Warszawa 2002; Marketing w turystyce i rekreacji, A. Panasiuk (red.), Wyd. Naukowe PWN, PWN, Warszawa 2013; Literatura uzupełniająca: A. Payne, Marketing usług, PWN, Warszawa 1997; J. Kaczmarek, A. Stasiak, B. Włodarczyk, Produkt turystyczny albo jak organizować poznawanie świata, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego Łódź 2002; Ch. Holloway, Ch. Robinson, Marketing w turystyce, PWE Warszawa 1997; J. Mazur, Zarządzanie marketingiem usług, Difin, Warszawa 2002; Z. Kędzior, K. Karcz, Badania marketingowe w praktyce, PWE, Warszawa 1996 (lub następne wydania). |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: inne: 10.00% projekty: 80.00% studia przypadków: 10.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Treść zajęć obejmuje szeroki zakres zagadnień związanych ze stosowaniem koncepcji marketingu w turystyce. Szczególny nacisk położono na zagadnienia związane z tworzeniem i wprowadzaniem na rynek produktów turystycznych, zastosowaniem zasad i narzędzi marketingu w działalności MSP oraz stosowaniem nowoczesnych technologii, zwłaszcza Internetu. |
|
Pełny opis: |
Zapoznanie studentów z szerokim zestawem zagadnień teoretycznych i praktycznych związanych z wdrażaniem koncepcji marketingu w turystyce. Przygotowanie ich do samodzielnego poszukiwania rozwiązań problemów związanych z funkcjonowaniem podmiotów gospodarki turystycznej. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: L. Mazurkiewicz, Planowanie marketingowe w przedsiębiorstwie turystycznym, PWE, Warszawa 2002; Marketing w turystyce i rekreacji, A. Panasiuk (red.), Wyd. Naukowe PWN, PWN, Warszawa 2013; Literatura uzupełniająca: A. Payne, Marketing usług, PWN, Warszawa 1997; J. Kaczmarek, A. Stasiak, B. Włodarczyk, Produkt turystyczny albo jak organizować poznawanie świata, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego Łódź 2002; Ch. Holloway, Ch. Robinson, Marketing w turystyce, PWE Warszawa 1997; J. Mazur, Zarządzanie marketingiem usług, Difin, Warszawa 2002; Z. Kędzior, K. Karcz, Badania marketingowe w praktyce, PWE, Warszawa 1996 (lub następne wydania). |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: inne: 10.00% projekty: 80.00% studia przypadków: 10.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.