Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Badania marketingowe z wykorzystaniem Internetu i mediów elektronicznych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 230230-S
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Badania marketingowe z wykorzystaniem Internetu i mediów elektronicznych
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 4.50 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

1. Student zna podstawy teoretyczne z zakresu jakościowych i ilościowych badań marketingowych realizowanych z zastosowaniem Internetu i mediów elektronicznych.

2. Student wie, jaką metodę badawczą wybrać w zależności od specyfiki problemu badawczego i sformułowanych w nawiązaniu do niego pytań badawczych.

3. Student wie, jak opracować plan jakościowych i ilościowych badań marketingowych z zastosowaniem Internetu i mediów elektronicznych

Umiejętności:

1. Student potrafi zidentyfikować problem badawczy i w nawiązaniu do niego prawidłowo sformułować pytania badawcze.

2. Student potrafi wybrać metodę badawczą adekwatną do sformułowanych pytań badawczych.

3. Student potrafi prowadzić projekty badań marketingowych z zastosowaniem Internetu i mediów elektronicznych we współpracy z zespołem.

Kompetencje społeczne:

1. Student potrafi współpracować z zespołem zajmującym się badaniami marketingowymi z zastosowaniem Internetu i mediów elektronicznych.

2. Student rozumie wyzwania etyczne związane z prowadzeniem badań marketingowych z zastosowaniem Internetu i mediów elektronicznych.

Zajęcia w cyklu "Preferencje - Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Zajęcia prowadzącego więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Anna Grudecka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Zajęcia prowadzącego - Ocena

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Przedmiot "Badania marketingowe z wykorzystaniem Internetu i mediów elektronicznych" obejmuje kluczowe zagadnienia teoretyczne oraz praktyczne związane z problematyką tak jakościowych, jak i ilościowych badań marketingowych realizowanych z wykorzystaniem mediów elektronicznych i nowoczesnych technologii internetowych.

Pełny opis:

Zapoznanie studentów z problematyką prowadzenia jakościowych i ilościowych badań marketingowych z wykorzystaniem Internetu i mediów elektronicznych oraz wykształcenie umiejętności wyboru najbardziej adekwatnej dla danego problemu badawczego metody badań marketingowych i praktycznych umiejętności ich prowadzenia w warunkach gospodarki cyfrowej.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Babbie E., Podstawy badań społecznych, PWN, Warszawa 2009.

Mazurek-Łopacińska K. (red.), Badania marketingowe. Metody, techniki i obszary aplikacji na współczesnym rynku, PWN, Warszawa 2016.

Kaczmarczyk S., Badania marketingowe. Podstawy metodyczne, PWE, Warszawa 2014.

Maison D., Jakościowe metody badań marketingowych: jak zrozumieć konsumenta, PWN, Warszawa 2015.

Maison D., Zogniskowane wywiady grupowe, PWN, Warszawa 2001.

Sagan A., Badania marketingowe. Podstawowe kierunki, Wyd. AE w Krakowie, Kraków 2004.

Literatura uzupełniająca:

Angrosino M., Doing etnographic and obervational research, SAGE, Los Angeles-London-New Dehli-Singapore 2007.

Mooi E., Sarstedt M., A concise guide to market research: the proces, data and methods using IBM SPSS Statistics, Springer Verlag, Heideberg 2011.

Silveman D., Interpretacja danych jakościowych, PWN, Warszawa 2007.

Styśko-Kunkowska M., Interviews as a qualitative research method in management and economics sciences, Warsaw School of Economics, Warszawa 2014.

Yin R., Case study research. Design and methods, SAGE, Los Angeles-London-New Dehli-Singapore 2009.

Publikacje własne:

Anna Grudecka, Marzanna Witek-Hajduk, ?Made-In? Label, Socio-Demographic Characteristics and Income as Moderators of the Brand Types in Terms of the Country-of-Brand-Origin Impact on Consumers` Purchase Intentions, W: European Research Studies Journal,2021;

Anna Grudecka, Marzanna Witek-Hajduk, Does the developed-country brand name still matter? Consumers? purchase intentions and ethnocentrism and materialism as moderators, W: Journal of Product and Brand Management,2022;

Marzanna Witek-Hajduk, Anna Grudecka, Anna Napiórkowska, E-commerce in the Internet-enabled foreign expansion of Polish fashion brands owned by SMEs, W: Journal of Fashion Marketing and Management,2022

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 40.00%

referaty/eseje: 40.00%

ocena z ćwiczeń: 0.00%

inne: 20.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Przedmiot "Badania marketingowe z wykorzystaniem Internetu i mediów elektronicznych" obejmuje kluczowe zagadnienia teoretyczne oraz praktyczne związane z problematyką tak jakościowych, jak i ilościowych badań marketingowych realizowanych z wykorzystaniem mediów elektronicznych i nowoczesnych technologii internetowych.

Pełny opis:

Zapoznanie studentów z problematyką prowadzenia jakościowych i ilościowych badań marketingowych z wykorzystaniem Internetu i mediów elektronicznych oraz wykształcenie umiejętności wyboru najbardziej adekwatnej dla danego problemu badawczego metody badań marketingowych i praktycznych umiejętności ich prowadzenia w warunkach gospodarki cyfrowej.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Babbie E., Podstawy badań społecznych, PWN, Warszawa 2009.

Mazurek-Łopacińska K. (red.), Badania marketingowe. Metody, techniki i obszary aplikacji na współczesnym rynku, PWN, Warszawa 2016.

Kaczmarczyk S., Badania marketingowe. Podstawy metodyczne, PWE, Warszawa 2014.

Maison D., Jakościowe metody badań marketingowych: jak zrozumieć konsumenta, PWN, Warszawa 2015.

Maison D., Zogniskowane wywiady grupowe, PWN, Warszawa 2001.

Sagan A., Badania marketingowe. Podstawowe kierunki, Wyd. AE w Krakowie, Kraków 2004.

Literatura uzupełniająca:

Angrosino M., Doing etnographic and obervational research, SAGE, Los Angeles-London-New Dehli-Singapore 2007.

Mooi E., Sarstedt M., A concise guide to market research: the proces, data and methods using IBM SPSS Statistics, Springer Verlag, Heideberg 2011.

Silveman D., Interpretacja danych jakościowych, PWN, Warszawa 2007.

Styśko-Kunkowska M., Interviews as a qualitative research method in management and economics sciences, Warsaw School of Economics, Warszawa 2014.

Yin R., Case study research. Design and methods, SAGE, Los Angeles-London-New Dehli-Singapore 2009.

Publikacje własne:

Anna Grudecka, Marzanna Witek-Hajduk, ?Made-In? Label, Socio-Demographic Characteristics and Income as Moderators of the Brand Types in Terms of the Country-of-Brand-Origin Impact on Consumers` Purchase Intentions, W: European Research Studies Journal,2021;

Anna Grudecka, Marzanna Witek-Hajduk, Does the developed-country brand name still matter? Consumers? purchase intentions and ethnocentrism and materialism as moderators, W: Journal of Product and Brand Management,2022;

Marzanna Witek-Hajduk, Anna Grudecka, Anna Napiórkowska, E-commerce in the Internet-enabled foreign expansion of Polish fashion brands owned by SMEs, W: Journal of Fashion Marketing and Management,2022

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 40.00%

referaty/eseje: 40.00%

ocena z ćwiczeń: 0.00%

inne: 20.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Przedmiot "Badania marketingowe z wykorzystaniem Internetu i mediów elektronicznych" obejmuje kluczowe zagadnienia teoretyczne oraz praktyczne związane z problematyką tak jakościowych, jak i ilościowych badań marketingowych realizowanych z wykorzystaniem mediów elektronicznych i nowoczesnych technologii internetowych.

Pełny opis:

Zapoznanie studentów z problematyką prowadzenia jakościowych i ilościowych badań marketingowych z wykorzystaniem Internetu i mediów elektronicznych oraz wykształcenie umiejętności wyboru najbardziej adekwatnej dla danego problemu badawczego metody badań marketingowych i praktycznych umiejętności ich prowadzenia w warunkach gospodarki cyfrowej.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Babbie E., Podstawy badań społecznych, PWN, Warszawa 2009.

Mazurek-Łopacińska K. (red.), Badania marketingowe. Metody, techniki i obszary aplikacji na współczesnym rynku, PWN, Warszawa 2016.

Kaczmarczyk S., Badania marketingowe. Podstawy metodyczne, PWE, Warszawa 2014.

Maison D., Jakościowe metody badań marketingowych: jak zrozumieć konsumenta, PWN, Warszawa 2015.

Maison D., Zogniskowane wywiady grupowe, PWN, Warszawa 2001.

Sagan A., Badania marketingowe. Podstawowe kierunki, Wyd. AE w Krakowie, Kraków 2004.

Literatura uzupełniająca:

Angrosino M., Doing etnographic and obervational research, SAGE, Los Angeles-London-New Dehli-Singapore 2007.

Mooi E., Sarstedt M., A concise guide to market research: the proces, data and methods using IBM SPSS Statistics, Springer Verlag, Heideberg 2011.

Silveman D., Interpretacja danych jakościowych, PWN, Warszawa 2007.

Styśko-Kunkowska M., Interviews as a qualitative research method in management and economics sciences, Warsaw School of Economics, Warszawa 2014.

Yin R., Case study research. Design and methods, SAGE, Los Angeles-London-New Dehli-Singapore 2009.

Publikacje własne:

Marzanna Witek-Hajduk, Anna Grudecka, Anna Napiórkowska, E-commerce in the Internet-enabled foreign expansion of Polish fashion brands owned by SMEs, W: Journal of Fashion Marketing and Management,2022;

Anna Grudecka, Marzanna Witek-Hajduk, Does the developed-country brand name still matter? Consumers? purchase intentions and ethnocentrism and materialism as moderators, W: Journal of Product and Brand Management,2022;

Anna Grudecka, Marzanna Witek-Hajduk, ?Made-In? Label, Socio-Demographic Characteristics and Income as Moderators of the Brand Types in Terms of the Country-of-Brand-Origin Impact on Consumers` Purchase Intentions, W: European Research Studies Journal,2021

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 40.00%

referaty/eseje: 40.00%

ocena z ćwiczeń: 0.00%

inne: 20.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Przedmiot "Badania marketingowe z wykorzystaniem Internetu i mediów elektronicznych" obejmuje kluczowe zagadnienia teoretyczne oraz praktyczne związane z problematyką tak jakościowych, jak i ilościowych badań marketingowych realizowanych z wykorzystaniem mediów elektronicznych i nowoczesnych technologii internetowych.

Pełny opis:

Zapoznanie studentów z problematyką prowadzenia jakościowych i ilościowych badań marketingowych z wykorzystaniem Internetu i mediów elektronicznych oraz wykształcenie umiejętności wyboru najbardziej adekwatnej dla danego problemu badawczego metody badań marketingowych i praktycznych umiejętności ich prowadzenia w warunkach gospodarki cyfrowej.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Babbie E., Podstawy badań społecznych, PWN, Warszawa 2009.

Mazurek-Łopacińska K. (red.), Badania marketingowe. Metody, techniki i obszary aplikacji na współczesnym rynku, PWN, Warszawa 2016.

Kaczmarczyk S., Badania marketingowe. Podstawy metodyczne, PWE, Warszawa 2014.

Maison D., Jakościowe metody badań marketingowych: jak zrozumieć konsumenta, PWN, Warszawa 2015.

Maison D., Zogniskowane wywiady grupowe, PWN, Warszawa 2001.

Sagan A., Badania marketingowe. Podstawowe kierunki, Wyd. AE w Krakowie, Kraków 2004.

Literatura uzupełniająca:

Angrosino M., Doing etnographic and obervational research, SAGE, Los Angeles-London-New Dehli-Singapore 2007.

Mooi E., Sarstedt M., A concise guide to market research: the proces, data and methods using IBM SPSS Statistics, Springer Verlag, Heideberg 2011.

Silveman D., Interpretacja danych jakościowych, PWN, Warszawa 2007.

Styśko-Kunkowska M., Interviews as a qualitative research method in management and economics sciences, Warsaw School of Economics, Warszawa 2014.

Yin R., Case study research. Design and methods, SAGE, Los Angeles-London-New Dehli-Singapore 2009.

Publikacje własne:

Marzanna Witek-Hajduk, Anna Grudecka, Anna Napiórkowska, E-commerce in the Internet-enabled foreign expansion of Polish fashion brands owned by SMEs, W: Journal of Fashion Marketing and Management,2022;

Anna Grudecka, Marzanna Witek-Hajduk, Does the developed-country brand name still matter? Consumers? purchase intentions and ethnocentrism and materialism as moderators, W: Journal of Product and Brand Management,2022;

Anna Grudecka, Marzanna Witek-Hajduk, ?Made-In? Label, Socio-Demographic Characteristics and Income as Moderators of the Brand Types in Terms of the Country-of-Brand-Origin Impact on Consumers` Purchase Intentions, W: European Research Studies Journal,2021

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 40.00%

referaty/eseje: 40.00%

ocena z ćwiczeń: 0.00%

inne: 20.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0