Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Przedsiębiorczość - perspektywa startupu

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 226150-S
Kod Erasmus / ISCED: 04.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0410) Biznes i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Przedsiębiorczość - perspektywa startupu
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty kierunkowe do wyboru NMMS-ADA
Przedmioty obowiązkowe na programie NMMS-EBI
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Studenci posiadają wiedzę na temat kluczowych zagadnień dotyczących przedsiębiorczości w perspektywie startupu

Studenci znają różne podejścia w zakresie tworzenia innowacyjnych modeli biznesowych

Studenci znają kluczowe metodyki i narzędzia wykorzystywane w świecie do tworzenia startupów

Umiejętności:

Studenci potrafią prowadzić własne badania dotyczące zagadnienia przedsiębiorczości w perspektywie startupu

Studenci są świadomi wyzwań dotyczących procesu tworzenia biznesu

Studenci są świadomi menedżerskich i finansowych dylematów dotyczących tworzenia i zarządzania startupami na różnych etapach ich rozwoju

Kompetencje społeczne:

Studenci potrafią pracować w zespołach

Studenci są świadomi znaczenia różnorodnych doświadczeń zespołu w procesie tworzenia startupu

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Tomasz Pilewicz, Marcin Wojtysiak-Kotlarski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Program zajęć z tego przedmiotu ukierunkowany jest na przekazanie wiedzy o tym, czym jest przedsiębiorczość w perspektywie startupu. Studenci posiądą wiedzę na temat tego, co jest istotne współcześnie w otoczeniu biznesowym startupów. Zostaną przedyskutowane tematy dotyczące: pomysłu, zespołu i finansowania startupu. Omówione będą przykłady skutecznych startupów z różnych sektorów. Szczegóły programu merytorycznego zająć zapisano w semestralnym planie zajęć.

Pełny opis:

Przekazanie studentom kluczowych podstaw wiedzy na temat kontekstu dla tworzenia startupów. Po ukończeniu tych zajęć studenci będą zaznajomieni z najważniejszymi problemami, które są rozwiązywane przez przedsiębiorców, którzy zakładają swoje własne firmy, startupy.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. M. WOJTYSIAK-KOTLARSKI, Teoria przedsiębiorstwa a koncepcje zarządzania i praktyka biznesu, OW SGH, Warszawa 2011. 2. M. WOJTYSIAK-KOTLARSKI, Start-ups, in: M. WOJTYSIAK-KOTLARSKI, K. Negacz, E. Szczech Pietkiewicz, New models of urban entrepreneurship. Context for development, CeDeWu, Warszawa 2015. 3. M. WOJTYSIAK-KOTLARSKI, Socially responsible investments, in: M. WOJTYSIAK-KOTLARSKI, K. Negacz, E. Szczech Pietkiewicz, New models of urban entrepreneurship. Context for development, CeDeWu, Warszawa 2015. 4. M. WOJTYSIAK-KOTLARSKI, K. Negacz, E. Szczech Pietkiewicz, Selected aspects regarding development of urban entrepreneurship, in: Eco-innovations in Cities, (red.) A. Szelągowska, M. Bryx, CeDeWu, Warszawa 2015.

Literatura uzupełniająca:

xx

Uwagi:

Kryteria oceniania:

referaty/eseje: 100.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Edyta Cegielska, Marcin Gospodarowicz, Piotr Kuszewski, Tomasz Pilewicz, Aleksandra Staniszewska, Albert Tomaszewski, Marcin Wojtysiak-Kotlarski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Program zajęć z tego przedmiotu ukierunkowany jest na przekazanie wiedzy o tym, czym jest przedsiębiorczość w perspektywie startupu. Studenci posiądą wiedzę na temat tego, co jest istotne współcześnie w otoczeniu biznesowym startupów. Zostaną przedyskutowane tematy dotyczące: pomysłu, zespołu i finansowania startupu. Omówione będą przykłady skutecznych startupów z różnych sektorów. Szczegóły programu merytorycznego zająć zapisano w semestralnym planie zajęć.

Pełny opis:

Przekazanie studentom kluczowych podstaw wiedzy na temat kontekstu dla tworzenia startupów. Po ukończeniu tych zajęć studenci będą zaznajomieni z najważniejszymi problemami, które są rozwiązywane przez przedsiębiorców, którzy zakładają swoje własne firmy, startupy.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. M. WOJTYSIAK-KOTLARSKI, Teoria przedsiębiorstwa a koncepcje zarządzania i praktyka biznesu, OW SGH, Warszawa 2011. 2. M. WOJTYSIAK-KOTLARSKI, Start-ups, in: M. WOJTYSIAK-KOTLARSKI, K. Negacz, E. Szczech Pietkiewicz, New models of urban entrepreneurship. Context for development, CeDeWu, Warszawa 2015. 3. M. WOJTYSIAK-KOTLARSKI, Socially responsible investments, in: M. WOJTYSIAK-KOTLARSKI, K. Negacz, E. Szczech Pietkiewicz, New models of urban entrepreneurship. Context for development, CeDeWu, Warszawa 2015. 4. M. WOJTYSIAK-KOTLARSKI, K. Negacz, E. Szczech Pietkiewicz, Selected aspects regarding development of urban entrepreneurship, in: Eco-innovations in Cities, (red.) A. Szelągowska, M. Bryx, CeDeWu, Warszawa 2015.

Literatura uzupełniająca:

xx

Uwagi:

Kryteria oceniania:

referaty/eseje: 100.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Beata Batorowicz, Beata Marciniak, Tomasz Pilewicz, Hanna Rachoń, Marcin Wojtysiak-Kotlarski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Program zajęć z tego przedmiotu ukierunkowany jest na przekazanie wiedzy o tym, czym jest przedsiębiorczość w perspektywie startupu. Studenci posiądą wiedzę na temat tego, co jest istotne współcześnie w otoczeniu biznesowym startupów. Zostaną przedyskutowane tematy dotyczące: pomysłu, zespołu i finansowania startupu. Omówione będą przykłady skutecznych startupów z różnych sektorów. Szczegóły programu merytorycznego zająć zapisano w semestralnym planie zajęć.

Pełny opis:

Przekazanie studentom kluczowych podstaw wiedzy na temat kontekstu dla tworzenia startupów. Po ukończeniu tych zajęć studenci będą zaznajomieni z najważniejszymi problemami, które są rozwiązywane przez przedsiębiorców, którzy zakładają swoje własne firmy, startupy.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. M. WOJTYSIAK-KOTLARSKI, Teoria przedsiębiorstwa a koncepcje zarządzania i praktyka biznesu, OW SGH, Warszawa 2011. 2. M. WOJTYSIAK-KOTLARSKI, Start-ups, in: M. WOJTYSIAK-KOTLARSKI, K. Negacz, E. Szczech Pietkiewicz, New models of urban entrepreneurship. Context for development, CeDeWu, Warszawa 2015. 3. M. WOJTYSIAK-KOTLARSKI, Socially responsible investments, in: M. WOJTYSIAK-KOTLARSKI, K. Negacz, E. Szczech Pietkiewicz, New models of urban entrepreneurship. Context for development, CeDeWu, Warszawa 2015. 4. M. WOJTYSIAK-KOTLARSKI, K. Negacz, E. Szczech Pietkiewicz, Selected aspects regarding development of urban entrepreneurship, in: Eco-innovations in Cities, (red.) A. Szelągowska, M. Bryx, CeDeWu, Warszawa 2015.

Literatura uzupełniająca:

xx

Uwagi:

Kryteria oceniania:

referaty/eseje: 100.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Edyta Cegielska, Marcin Gospodarowicz, Piotr Kuszewski, Beata Marciniak, Tomasz Pilewicz, Hanna Rachoń, Albert Tomaszewski, Marcin Wojtysiak-Kotlarski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Program zajęć z tego przedmiotu ukierunkowany jest na przekazanie wiedzy o tym, czym jest przedsiębiorczość w perspektywie startupu. Studenci posiądą wiedzę na temat tego, co jest istotne współcześnie w otoczeniu biznesowym startupów. Zostaną przedyskutowane tematy dotyczące: pomysłu, zespołu i finansowania startupu. Omówione będą przykłady skutecznych startupów z różnych sektorów. Szczegóły programu merytorycznego zająć zapisano w semestralnym planie zajęć.

Pełny opis:

Przekazanie studentom kluczowych podstaw wiedzy na temat kontekstu dla tworzenia startupów. Po ukończeniu tych zajęć studenci będą zaznajomieni z najważniejszymi problemami, które są rozwiązywane przez przedsiębiorców, którzy zakładają swoje własne firmy, startupy.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. M. WOJTYSIAK-KOTLARSKI, Teoria przedsiębiorstwa a koncepcje zarządzania i praktyka biznesu, OW SGH, Warszawa 2011. 2. M. WOJTYSIAK-KOTLARSKI, Start-ups, in: M. WOJTYSIAK-KOTLARSKI, K. Negacz, E. Szczech Pietkiewicz, New models of urban entrepreneurship. Context for development, CeDeWu, Warszawa 2015. 3. M. WOJTYSIAK-KOTLARSKI, Socially responsible investments, in: M. WOJTYSIAK-KOTLARSKI, K. Negacz, E. Szczech Pietkiewicz, New models of urban entrepreneurship. Context for development, CeDeWu, Warszawa 2015. 4. M. WOJTYSIAK-KOTLARSKI, K. Negacz, E. Szczech Pietkiewicz, Selected aspects regarding development of urban entrepreneurship, in: Eco-innovations in Cities, (red.) A. Szelągowska, M. Bryx, CeDeWu, Warszawa 2015.

Literatura uzupełniająca:

xx

Uwagi:

Kryteria oceniania:

referaty/eseje: 100.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0