Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Trening pracy zespołowej i wykorzystania narzędzi menedżerskich przez pracowników

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 224590-S
Kod Erasmus / ISCED: 04.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0410) Biznes i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Trening pracy zespołowej i wykorzystania narzędzi menedżerskich przez pracowników
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty obowiązkowe na programie NMMS-MEN
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

W.1 Ma wiedze dotyczącą specyficznych cech zespołów zadaniowych, celów ich powoływania oraz zna uwarunkowania podmiotowe i organizacyjne ich efektywności.

W.2 Ma wiedzę w zakresie faz rozwoju zespołu oraz kluczowych ról determinujących uzyskiwanie przez zespół wysokich efektów, a także procesów grupowych.

W.3 Zna procesy grupowe, potrafi je identyfikować oraz dokonywać oceny kompetencji w kontekście zwiększania atrakcyjności zatrudnieniowej.

Umiejętności:

U.1 Potrafi przeprowadzić analizę zespołu pod kątem jego potencjału do realizacji określonych zadań i posiadanych zasobów, a także identyfikować problemy i dokonywać analizy błędów popełnianych w pracy zespołu zadaniowego z uwagi na cel, jaki ma być osiągnięty.

U.2 Umie zidentyfikować i dokonać oceny najważniejszych czynników wpływających na efekty pracy oraz samodzielnie je kształtować w celu osiągania zamierzonych rezultatów.

U.3 Potrafi koordynować pracę zespołu, identyfikować procesy grupowe, a także dokonać analizy i interpretacji zachowań specyficznych dla poszczególnych ról w zespole.

Kompetencje społeczne:

K.1 Potrafi budować relacje z innymi i współpracować oraz koordynować zespołowe realizowanie zadań.

K.2 Wykazuje umiejętność skutecznego komunikowania się, a także zdolności w zakresie rozwiązywania konfliktów interpersonalnych oraz negocjacji, a także wykazuje świadomość roli, jaką pełnią dla efektywności relacje społeczne.

Zajęcia w cyklu "Preferencje - Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Zajęcia prowadzącego więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Hanna Godlewska-Majkowska, Hanna Kinowska, Rafał Łabędzki, Katarzyna Mikołajczyk, Tomasz Pilewicz, Dariusz Turek, Agnieszka Wojtczuk-Turek, Michał Zubek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Zajęcia prowadzącego - Ocena

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Trening, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Hanna Kinowska, Monika Trojanowska, Michał Zubek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Trening - Ocena
Skrócony opis:

Efektywna współpraca w zespole ? determinanty podmiotowe i organizacyjne. Specyfika zespołów zadaniowych w organizacji, fazy rozwoju zespołu i kluczowe role. Procesy i dynamika grupowa. Komunikacja interpersonalna. Wykorzystanie narzędzi menedżerskich przez pracownika w procesie zwiększania atrakcyjności zatrudnieniowej. Ocena własnych kompetencji i planowanie rozwoju zawodowego w kontekście ról i zachowań organizacyjnych. Motywacja do pracy i zaangażowanie.

Pełny opis:

Głównym celem zajęć jest:

1) poznanie i zrozumienie zasad oraz mechanizmów funkcjonowania efektywnych zespołów zadaniowych oraz kształtowanie kompetencji kluczowych dla podejmowania i realizowania zadań we współpracy z innymi oraz warunkujących pełnienie różnych ról w zespole;

2) rozwijanie umiejętności wykorzystania narzędzi menedżerskich pozwalających na: zwiększanie atrakcyjności zatrudnieniowej, ocenę kompetencji, planowanie rozwoju zawodowego, wzmacnianie motywacji do pracy i zaangażowania.

W ramach realizacji celu 1 słuchacze zapoznają się z głównymi determinantami wpływającymi na efektywność pracy w zespole z uwzględnieniem czynników strukturalnych, zadaniowych, środowiskowych, interwencyjnych, wspomagających oraz będą kształtować umiejętności współpracy na bazie aktywnego uczestnictwa w różnego typu zadaniach zespołowych i sytuacjach społecznych. W odniesieniu do celu 2, słuchacze zapoznają się z narzędziami menedżerskimi w kontekście celu ich wykorzystywania i sposobów stosowania w praktyce.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Zarządzanie kapitałem ludzkim. Procesy, narzędzia, aplikacje, red. M. Juchnowicz, PWE, Warszawa 2014.

2. Belbin M., Twoja rola w zespole, GWP, Gdańsk 2003.

3. Brown R., Procesy grupowe, GWP, Gdańsk 2006.

4. Gellert M., Nowak C., Zespół, GWP, Gdańsk 2008.

Literatura uzupełniająca:

1. Chełpa S, Witkowski T., Psychologia konfliktów, Unus, Warszawa 2004.

3. Heidema J. M., McKenzie C. A., Budowanie zespołu z pasją, Rebis, Poznań 2006.

4. Stephan W.G., Stephan C. W., Wywieranie wpływu przez grupy, GWP, Gdańsk 2007.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

referaty/eseje: 50.00%

ocena z ćwiczeń: 50.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Trening, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Jan Janiszewski, Hanna Kinowska, Katarzyna Mikołajczyk, Tomasz Pilewicz, Michał Zubek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Trening - Ocena
Skrócony opis:

Efektywna współpraca w zespole ? determinanty podmiotowe i organizacyjne. Specyfika zespołów zadaniowych w organizacji, fazy rozwoju zespołu i kluczowe role. Procesy i dynamika grupowa. Komunikacja interpersonalna. Wykorzystanie narzędzi menedżerskich przez pracownika w procesie zwiększania atrakcyjności zatrudnieniowej. Ocena własnych kompetencji i planowanie rozwoju zawodowego w kontekście ról i zachowań organizacyjnych. Motywacja do pracy i zaangażowanie.

Pełny opis:

Głównym celem zajęć jest:

1) poznanie i zrozumienie zasad oraz mechanizmów funkcjonowania efektywnych zespołów zadaniowych oraz kształtowanie kompetencji kluczowych dla podejmowania i realizowania zadań we współpracy z innymi oraz warunkujących pełnienie różnych ról w zespole;

2) rozwijanie umiejętności wykorzystania narzędzi menedżerskich pozwalających na: zwiększanie atrakcyjności zatrudnieniowej, ocenę kompetencji, planowanie rozwoju zawodowego, wzmacnianie motywacji do pracy i zaangażowania.

W ramach realizacji celu 1 słuchacze zapoznają się z głównymi determinantami wpływającymi na efektywność pracy w zespole z uwzględnieniem czynników strukturalnych, zadaniowych, środowiskowych, interwencyjnych, wspomagających oraz będą kształtować umiejętności współpracy na bazie aktywnego uczestnictwa w różnego typu zadaniach zespołowych i sytuacjach społecznych. W odniesieniu do celu 2, słuchacze zapoznają się z narzędziami menedżerskimi w kontekście celu ich wykorzystywania i sposobów stosowania w praktyce.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Zarządzanie kapitałem ludzkim. Procesy, narzędzia, aplikacje, red. M. Juchnowicz, PWE, Warszawa 2014.

2. Belbin M., Twoja rola w zespole, GWP, Gdańsk 2003.

3. Brown R., Procesy grupowe, GWP, Gdańsk 2006.

4. Gellert M., Nowak C., Zespół, GWP, Gdańsk 2008.

Literatura uzupełniająca:

1. Chełpa S, Witkowski T., Psychologia konfliktów, Unus, Warszawa 2004.

3. Heidema J. M., McKenzie C. A., Budowanie zespołu z pasją, Rebis, Poznań 2006.

4. Stephan W.G., Stephan C. W., Wywieranie wpływu przez grupy, GWP, Gdańsk 2007.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

referaty/eseje: 50.00%

ocena z ćwiczeń: 50.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Trening, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Paweł Bartoszczuk, Hanna Godlewska-Majkowska, Jan Janiszewski, Katarzyna Mikołajczyk, Monika Trojanowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Trening - Ocena
Skrócony opis:

Efektywna współpraca w zespole ? determinanty podmiotowe i organizacyjne. Specyfika zespołów zadaniowych w organizacji, fazy rozwoju zespołu i kluczowe role. Procesy i dynamika grupowa. Komunikacja interpersonalna. Wykorzystanie narzędzi menedżerskich przez pracownika w procesie zwiększania atrakcyjności zatrudnieniowej. Ocena własnych kompetencji i planowanie rozwoju zawodowego w kontekście ról i zachowań organizacyjnych. Motywacja do pracy i zaangażowanie.

Pełny opis:

Głównym celem zajęć jest:

1) poznanie i zrozumienie zasad oraz mechanizmów funkcjonowania efektywnych zespołów zadaniowych oraz kształtowanie kompetencji kluczowych dla podejmowania i realizowania zadań we współpracy z innymi oraz warunkujących pełnienie różnych ról w zespole;

2) rozwijanie umiejętności wykorzystania narzędzi menedżerskich pozwalających na: zwiększanie atrakcyjności zatrudnieniowej, ocenę kompetencji, planowanie rozwoju zawodowego, wzmacnianie motywacji do pracy i zaangażowania.

W ramach realizacji celu 1 słuchacze zapoznają się z głównymi determinantami wpływającymi na efektywność pracy w zespole z uwzględnieniem czynników strukturalnych, zadaniowych, środowiskowych, interwencyjnych, wspomagających oraz będą kształtować umiejętności współpracy na bazie aktywnego uczestnictwa w różnego typu zadaniach zespołowych i sytuacjach społecznych. W odniesieniu do celu 2, słuchacze zapoznają się z narzędziami menedżerskimi w kontekście celu ich wykorzystywania i sposobów stosowania w praktyce.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Zarządzanie kapitałem ludzkim. Procesy, narzędzia, aplikacje, red. M. Juchnowicz, PWE, Warszawa 2014.

2. Belbin M., Twoja rola w zespole, GWP, Gdańsk 2003.

3. Brown R., Procesy grupowe, GWP, Gdańsk 2006.

4. Gellert M., Nowak C., Zespół, GWP, Gdańsk 2008.

Literatura uzupełniająca:

1. Chełpa S, Witkowski T., Psychologia konfliktów, Unus, Warszawa 2004.

3. Heidema J. M., McKenzie C. A., Budowanie zespołu z pasją, Rebis, Poznań 2006.

4. Stephan W.G., Stephan C. W., Wywieranie wpływu przez grupy, GWP, Gdańsk 2007.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

referaty/eseje: 50.00%

ocena z ćwiczeń: 50.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Trening, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Hanna Godlewska-Majkowska, Jan Janiszewski, Hanna Kinowska, Katarzyna Mikołajczyk, Michał Zubek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Trening - Ocena
Skrócony opis:

Efektywna współpraca w zespole ? determinanty podmiotowe i organizacyjne. Specyfika zespołów zadaniowych w organizacji, fazy rozwoju zespołu i kluczowe role. Procesy i dynamika grupowa. Komunikacja interpersonalna. Wykorzystanie narzędzi menedżerskich przez pracownika w procesie zwiększania atrakcyjności zatrudnieniowej. Ocena własnych kompetencji i planowanie rozwoju zawodowego w kontekście ról i zachowań organizacyjnych. Motywacja do pracy i zaangażowanie.

Pełny opis:

Głównym celem zajęć jest:

1) poznanie i zrozumienie zasad oraz mechanizmów funkcjonowania efektywnych zespołów zadaniowych oraz kształtowanie kompetencji kluczowych dla podejmowania i realizowania zadań we współpracy z innymi oraz warunkujących pełnienie różnych ról w zespole;

2) rozwijanie umiejętności wykorzystania narzędzi menedżerskich pozwalających na: zwiększanie atrakcyjności zatrudnieniowej, ocenę kompetencji, planowanie rozwoju zawodowego, wzmacnianie motywacji do pracy i zaangażowania.

W ramach realizacji celu 1 słuchacze zapoznają się z głównymi determinantami wpływającymi na efektywność pracy w zespole z uwzględnieniem czynników strukturalnych, zadaniowych, środowiskowych, interwencyjnych, wspomagających oraz będą kształtować umiejętności współpracy na bazie aktywnego uczestnictwa w różnego typu zadaniach zespołowych i sytuacjach społecznych. W odniesieniu do celu 2, słuchacze zapoznają się z narzędziami menedżerskimi w kontekście celu ich wykorzystywania i sposobów stosowania w praktyce.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Zarządzanie kapitałem ludzkim. Procesy, narzędzia, aplikacje, red. M. Juchnowicz, PWE, Warszawa 2014.

2. Belbin M., Twoja rola w zespole, GWP, Gdańsk 2003.

3. Brown R., Procesy grupowe, GWP, Gdańsk 2006.

4. Gellert M., Nowak C., Zespół, GWP, Gdańsk 2008.

Literatura uzupełniająca:

1. Chełpa S, Witkowski T., Psychologia konfliktów, Unus, Warszawa 2004.

3. Heidema J. M., McKenzie C. A., Budowanie zespołu z pasją, Rebis, Poznań 2006.

4. Stephan W.G., Stephan C. W., Wywieranie wpływu przez grupy, GWP, Gdańsk 2007.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

referaty/eseje: 50.00%

ocena z ćwiczeń: 50.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0