Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Przywództwo strategiczne i operacyjne

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 224580-S
Kod Erasmus / ISCED: 04.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0410) Biznes i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Przywództwo strategiczne i operacyjne
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty obowiązkowe na programie NMMS-MEN
Punkty ECTS i inne: 6.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Student zna czynniki wpływające na konieczność wprowadzania zmian w organizacji

Student zna profile kompetencyjne liderów w organizacji

Student zna źródła oporu wobec zmian i możliwości jego przezwyciężania

Umiejętności:

Student potrafi określić kluczowe czynniki wpływające na funkcjonowanie organizacji i zdiagnozować strategiczne i operacyjne wyzwania dla organizacji

Student potrafi twórczo wpływać na zachowania innych osób (współpracowników, podwładnych, przełożonych)

Student potrafi zaproponować rozwiązania strategicznych i operacyjnych wyzwań organizacji i wdrożyć je

Kompetencje społeczne:

Student okazuje szacunek dla kompetencji innych osób (współpracowników, podwładnych, przełożonych, osób spoza organizacji)

Student okazuje szacunek dla opinii innych osób i wykorzystuje je na korzyść organizacji i tych osób

Student okazuje determinację do rozwiązywania problemów i chęć odniesienia sukcesu w trudnych sytuacjach

Zajęcia w cyklu "Preferencje - Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Zajęcia prowadzącego więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Tomasz Gigol, Hanna Godlewska-Majkowska, Tomasz Rostkowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Zajęcia prowadzącego - Ocena

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 7 godzin więcej informacji
Konwersatorium, 7 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Przewidywanie kierunku zmian organizacji, profile kompetencyjne liderów w zależności od roli w organizacji, opór wobec zmian i jego pokonywanie, rozproszone przywództwo - włączenie pracowników w kluczowe zmian dla organizacji, przywództwo w sytuacjach przełomowych.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest przekazanie Studentom wiedzy w zakresie przywództwa oraz wykształcenie u Studentów praktycznych umiejętności przywódczych w warunkach zmian.

Literatura:

Literatura podstawowa:

T. Rostkowski, M. Witkowski "Przywództwo w warunkach zmian" 2018

Literatura uzupełniająca:

A. Czapracka, M. Witkowski, T. Rostkowski "Wdrażanie zmian w sądownictwie" 2015

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin ustny: 50.00%

projekty: 40.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 10.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 7 godzin więcej informacji
Konwersatorium, 7 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Hanna Godlewska-Majkowska, Beata Marciniak, Hanna Rachoń, Tomasz Rostkowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Przewidywanie kierunku zmian organizacji, profile kompetencyjne liderów w zależności od roli w organizacji, opór wobec zmian i jego pokonywanie, rozproszone przywództwo - włączenie pracowników w kluczowe zmian dla organizacji, przywództwo w sytuacjach przełomowych.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest przekazanie Studentom wiedzy w zakresie przywództwa oraz wykształcenie u Studentów praktycznych umiejętności przywódczych w warunkach zmian.

Literatura:

Literatura podstawowa:

T. Rostkowski, M. Witkowski "Przywództwo w warunkach zmian" 2018

Literatura uzupełniająca:

A. Czapracka, M. Witkowski, T. Rostkowski "Wdrażanie zmian w sądownictwie" 2015

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin ustny: 50.00%

projekty: 40.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 10.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 7 godzin więcej informacji
Konwersatorium, 7 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Hanna Rachoń
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Przewidywanie kierunku zmian organizacji, profile kompetencyjne liderów w zależności od roli w organizacji, opór wobec zmian i jego pokonywanie, rozproszone przywództwo - włączenie pracowników w kluczowe zmian dla organizacji, przywództwo w sytuacjach przełomowych.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest przekazanie Studentom wiedzy w zakresie przywództwa oraz wykształcenie u Studentów praktycznych umiejętności przywódczych w warunkach zmian.

Literatura:

Literatura podstawowa:

T. Rostkowski, M. Witkowski "Przywództwo w warunkach zmian" 2018

Literatura uzupełniająca:

A. Czapracka, M. Witkowski, T. Rostkowski "Wdrażanie zmian w sądownictwie" 2015

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin ustny: 50.00%

projekty: 40.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 10.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 7 godzin więcej informacji
Konwersatorium, 7 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Hanna Godlewska-Majkowska, Beata Marciniak, Hanna Rachoń, Tomasz Rostkowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Przewidywanie kierunku zmian organizacji, profile kompetencyjne liderów w zależności od roli w organizacji, opór wobec zmian i jego pokonywanie, rozproszone przywództwo - włączenie pracowników w kluczowe zmian dla organizacji, przywództwo w sytuacjach przełomowych.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest przekazanie Studentom wiedzy w zakresie przywództwa oraz wykształcenie u Studentów praktycznych umiejętności przywódczych w warunkach zmian.

Literatura:

Literatura podstawowa:

T. Rostkowski, M. Witkowski "Przywództwo w warunkach zmian" 2018

Literatura uzupełniająca:

A. Czapracka, M. Witkowski, T. Rostkowski "Wdrażanie zmian w sądownictwie" 2015

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin ustny: 50.00%

projekty: 40.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 10.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0