Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

International Entrepreneurship

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 223221-D Kod Erasmus / ISCED: 04.9 / (0419) Biznes i administracja
Nazwa przedmiotu: International Entrepreneurship
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty obowiązkowe na programie SMMD-GBI
Punkty ECTS i inne: 4.50 (zmienne w czasie)
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Skrócony opis:

The course considers various aspects of entrepreneurial career and process. The program is divided into 3 parts. Part I considers Business Idea Formation. Part II covers the problems of Financing Entrepreneurial Ventures. Part III - Beyond Startup, focuses on the important role of rapid growth management in entrepreneurial companies in international context.

Pełny opis:

The course is aimed at developing students' knowledge, skills and attitudes supportive in a process of launching a new venture and growing it on international markets.

Literatura:

Literatura podstawowa:

P. Burns, Corporate entrepreneurship and innovation, fourth edition, Macmillan International Higher Education, London 2020.

F.G. Crane, Marketing for entrepreneurs: concepts and applications for new ventures, 2nd edition, SAGE, Thousand Oaks 2013.

I. Hill, Start-up: a practice based guide for new venture creation, Palgrave Macmillan, London- New York 2016.

J.A. Timmons, New venture creation: entrepreneurship for the 21st century. 6th edition, McGraw-Hill/ Irwin, Boston 2004.

Literatura uzupełniająca:

T. Lars, Entrepreneur: building your business from start to success, John Wiley & Sons, Chichester 2018.

J. Prats, M. Sosna, S. Sysko-Romańczuk (eds.), Entrepreneurial Icebreakers. Insights and case studies from internationally successful Central and Eastern European entrepreneurs, Palgrave Macmillan, Hampshire 2015.

S. Rogers, Entrepreneurial finance: finance and business strategies for the serious entrepreneur, 3rd edition, McGraw-Hill Education, New York 2014.

Witek-Hajduk, M.K. Internationalization of enterprises ? selected theoretical concepts and research directions, SGH Warszawa 2014; ISBN: 978-83-7378-994-4.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

After completing the course students:

1. know phases of entrepreneurial process aimed at indentifying the market opportunities which can turn into good business ideas.

2. know functions and elements of marketing plan and business plan

3. know challenges of company's rapid growth situation.

Umiejętności:

After completing the course students:

1.are able to conduct a market analysis turning opportunity into a business idea;

2.are able to develop a marketing plan and business plan for a new venture

3. are able to propose a strategy for a fast growth stage

Kompetencje społeczne:

After completing the course students:

1. understand importance of task and knowledge sharing and are able to work in groups;

2. are aware of constant learning imperative due to the dynamic environment changes.

Metody i kryteria oceniania:

kolokwium: 20.00%

referaty/eseje: 40.00%

inne: 30.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-21
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Konwersatorium, 45 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Jolanta Mazur, Tomasz Pilewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)

Okres: 2020-02-22 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Konwersatorium, 45 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Jolanta Mazur, Tomasz Pilewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-19
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Konwersatorium, 45 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Tomasz Berent, Jolanta Mazur
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (w trakcie)

Okres: 2021-02-20 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Konwersatorium, 45 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Tomasz Berent, Anna Grudecka, Anna Napiórkowska, Elena Pawęta, Bartosz Targański, Marzanna Witek-Hajduk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-18
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Konwersatorium, 45 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2022-02-19 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Konwersatorium, 45 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.