Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Teoria gier

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 222940-D
Kod Erasmus / ISCED: 11.3 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0612) Database and network design and administration Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Teoria gier
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty obowiązkowe na programie SMMD-MIS
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

1. Student zna i rozumie metody modelowania gier i problemów decyzyjnych.

2. Student wie, jak i w jakich dziedzinach nauk społecznych można stosować metody analizy teorii gier.

3. Student zna narzędzia służące do analizy optymalności podejmowanych decyzji.

Umiejętności:

1. Student umie rozróżniać typy równowag stosowanych w analizie ekonomicznej, rozumie różnice między nimi oraz wady i zalety poszczególnych koncepcji rozwiązań.

2. Student potrafi dobrać odpowiednie narzędzia i koncepcje rozwiązania do wyznaczenia optymalnego sposobu zachowania.

3. Student umie rozpoznać elementy gry w rzeczywistych problemach decyzyjnych.

Kompetencje społeczne:

1. Student rozumie zalety wykorzystania formalnego podejścia do modelowania problemów decyzyjnych.

2. Student rozumie różnice między zastosowaniami teorii gier a teorii podejmowania decyzji.

Zajęcia w cyklu "Preferencje - Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Zajęcia prowadzącego więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Maria Ekes, Paweł Pońsko, Honorata Sosnowska, Bartłomiej Wiśnicki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Zajęcia prowadzącego - Ocena

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Wprowadzenie do modelowania gier. Różne rodzaje równowag. Informacja w grach. Gry kooperacyjne. Zastosowania w zarządzaniu, ekonomii, naukach społecznych i politycznych.

Pełny opis:

Zajęcia dostarczają studentowi formalne narzędzia analizy różnego typu problemów decyzyjnych.

Literatura:

Literatura podstawowa:

M.Malawski, A.Wieczorek, H.Sosnowska, Konkurencja i kooperacja. Teoria gier w ekonomii i naukach społecznych, wyd. II, PWN, 2012 H.Sosnowska (red.), Grupowe podejmowanie decyzji. Elementy teorii. Przykłady zastosowań, Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR, 1999

J.Watson, Strategia. Wprowadzenie do teorii gier, Wydawnictwo WNT, 2005

Literatura uzupełniająca:

R. Gibbons, Game Theory for Applied Economists, Princeton University Press, 1992

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00%

kolokwium: 50.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Maria Ekes, Paweł Pońsko
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Wprowadzenie do modelowania gier. Różne rodzaje równowag. Informacja w grach. Gry kooperacyjne. Zastosowania w zarządzaniu, ekonomii, naukach społecznych i politycznych.

Pełny opis:

Zajęcia dostarczają studentowi formalne narzędzia analizy różnego typu problemów decyzyjnych.

Literatura:

Literatura podstawowa:

M.Malawski, A.Wieczorek, H.Sosnowska, Konkurencja i kooperacja. Teoria gier w ekonomii i naukach społecznych, wyd. II, PWN, 2012 H.Sosnowska (red.), Grupowe podejmowanie decyzji. Elementy teorii. Przykłady zastosowań, Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR, 1999

J.Watson, Strategia. Wprowadzenie do teorii gier, Wydawnictwo WNT, 2005

Literatura uzupełniająca:

R. Gibbons, Game Theory for Applied Economists, Princeton University Press, 1992

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00%

kolokwium: 50.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Maria Ekes
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Wprowadzenie do modelowania gier. Różne rodzaje równowag. Informacja w grach. Gry kooperacyjne. Zastosowania w zarządzaniu, ekonomii, naukach społecznych i politycznych.

Pełny opis:

Zajęcia dostarczają studentowi formalne narzędzia analizy różnego typu problemów decyzyjnych.

Literatura:

Literatura podstawowa:

M.Malawski, A.Wieczorek, H.Sosnowska, Konkurencja i kooperacja. Teoria gier w ekonomii i naukach społecznych, wyd. II, PWN, 2012 H.Sosnowska (red.), Grupowe podejmowanie decyzji. Elementy teorii. Przykłady zastosowań, Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR, 1999

J.Watson, Strategia. Wprowadzenie do teorii gier, Wydawnictwo WNT, 2005

Literatura uzupełniająca:

R. Gibbons, Game Theory for Applied Economists, Princeton University Press, 1992

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00%

kolokwium: 50.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Maria Ekes
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Wprowadzenie do modelowania gier. Różne rodzaje równowag. Informacja w grach. Gry kooperacyjne. Zastosowania w zarządzaniu, ekonomii, naukach społecznych i politycznych.

Pełny opis:

Zajęcia dostarczają studentowi formalne narzędzia analizy różnego typu problemów decyzyjnych.

Literatura:

Literatura podstawowa:

M.Malawski, A.Wieczorek, H.Sosnowska, Konkurencja i kooperacja. Teoria gier w ekonomii i naukach społecznych, wyd. II, PWN, 2012 H.Sosnowska (red.), Grupowe podejmowanie decyzji. Elementy teorii. Przykłady zastosowań, Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR, 1999

J.Watson, Strategia. Wprowadzenie do teorii gier, Wydawnictwo WNT, 2005

Literatura uzupełniająca:

R. Gibbons, Game Theory for Applied Economists, Princeton University Press, 1992

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00%

kolokwium: 50.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0