Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Partnerstwo strategiczne HR Biznes Partner

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 222920-S
Kod Erasmus / ISCED: 04.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0410) Biznes i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Partnerstwo strategiczne HR Biznes Partner
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty obowiązkowe na programie NMMS-HR
Punkty ECTS i inne: 7.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Posiada wiedzę na temat metodyki budowy planu strategicznego i roli HR BP w tym procesie.

Zna podstawowe metody analizy przedsiębiorstwa i jego otoczenia.

Zna teoretyczne modele strategii rozwoju i konkurencji oraz rozumie ich przydatność w opracowaniu planu strategicznego.

Posiada wiedzę na temat szans i zagrożeń związanych z realizacją poszczególnych typów strategii rozwoju i konkurencji.

Umiejętności:

Potrafi przeprowadzić profesjonalną analizę strategiczną przedsiębiorstwa oraz na jej podstawie dokonać diagnozy pozycji strategicznej przedsiębiorstwa i dać rekomendację co do dalszych działań z perspektywy HR Biznes Partnera.

Umie ocenić aktualną strategię rozwoju przedsiębiorstwa oraz zaproponować jej zmiany.

Umie wskazać adekwatny do sytuacji przedsiębiorstwa sposób jego rozwoju, uwzględniając kontekst HR.

Potrafi zdiagnozować obecną strategię konkurencyjną, wskazać główne przewagi konkurencyjne oraz zaproponować dalsze działania.

Umie zidentyfikować fazę rozwoju sektora i wskazać adekwatne strategie konkurencji.

Kompetencje społeczne:

Umie gromadzić, selekcjonować i przetwarzać informacje.

Potrafi przygotowywać profesjonalne prezentacje i prowadzić na ich podstawie dyskusję.

Umie współpracować w grupie.

Zajęcia w cyklu "Preferencje - Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Zajęcia prowadzącego więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Wioletta Mierzejewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Zajęcia prowadzącego - Ocena

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Patryk Dziurski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Ćwiczenia - Ocena
Skrócony opis:

Rola HR BP w zarządzaniu strategicznym przedsiębiorstwem. Szkoły i nurty zarządzania strategicznego. Proces budowy planu strategicznego. Obszary i metody analizy strategicznej. Analiza makrootoczenia i otoczenia sektorowego. Analiza potencjału wewnętrznego przedsiębiorstwa. Metody pozycjonowania strategicznego. Modele strategii rozwoju. Strategia dywersyfikacji branżowej. Strategia ekspansji geograficznej. Strategia integracji pionowej. Sposoby rozwoju: rozwój wewnętrzny a rozwój zewnętrzny. Modele strategii konkurencji. Strategie konkurencji w sektorach w różnej fazie cyklu życia. Wdrażanie strategii. Aktualne trendy w zarządzaniu strategicznym.

Pełny opis:

Celem zajęć jest przekazanie wiedzy na temat metod analizy strategicznej oraz strategii rozwoju i konkurencji oraz wykształcenie umiejętności analizy i planowania strategicznego, a przez to przygotowanie studenta do wykonywania funkcji doradczych i analitycznych związanych z projektowaniem strategii przedsiębiorstwa.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. M. Romanowska, Planowanie strategiczne w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa 2017.

2. G. Gierszewska, M. Romanowska, Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2017.

Literatura uzupełniająca:

1. Z. Pierścionek, Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011

2. M.E. Porter, Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, MtBiznes, Warszawa 2010.

3. R.M. Grant, Współczesna analiza strategii, Wyd. Nieoczywiste, Warszawa 2016.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 40.00%

egzamin testowy: 10.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 0.00%

ocena z ćwiczeń: 50.00%

inne: 0.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Ćwiczenia - Ocena
Skrócony opis:

Rola HR BP w zarządzaniu strategicznym przedsiębiorstwem. Szkoły i nurty zarządzania strategicznego. Proces budowy planu strategicznego. Obszary i metody analizy strategicznej. Analiza makrootoczenia i otoczenia sektorowego. Analiza potencjału wewnętrznego przedsiębiorstwa. Metody pozycjonowania strategicznego. Modele strategii rozwoju. Strategia dywersyfikacji branżowej. Strategia ekspansji geograficznej. Strategia integracji pionowej. Sposoby rozwoju: rozwój wewnętrzny a rozwój zewnętrzny. Modele strategii konkurencji. Strategie konkurencji w sektorach w różnej fazie cyklu życia. Wdrażanie strategii. Aktualne trendy w zarządzaniu strategicznym.

Pełny opis:

Celem zajęć jest przekazanie wiedzy na temat metod analizy strategicznej oraz strategii rozwoju i konkurencji oraz wykształcenie umiejętności analizy i planowania strategicznego, a przez to przygotowanie studenta do wykonywania funkcji doradczych i analitycznych związanych z projektowaniem strategii przedsiębiorstwa.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. M. Romanowska, Planowanie strategiczne w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa 2017.

2. G. Gierszewska, M. Romanowska, Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2017.

Literatura uzupełniająca:

1. Z. Pierścionek, Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011

2. M.E. Porter, Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, MtBiznes, Warszawa 2010.

3. R.M. Grant, Współczesna analiza strategii, Wyd. Nieoczywiste, Warszawa 2016.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 40.00%

egzamin testowy: 10.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 0.00%

ocena z ćwiczeń: 50.00%

inne: 0.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Patryk Dziurski, Wioletta Mierzejewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Ćwiczenia - Ocena
Skrócony opis:

Rola HR BP w zarządzaniu strategicznym przedsiębiorstwem. Szkoły i nurty zarządzania strategicznego. Proces budowy planu strategicznego. Obszary i metody analizy strategicznej. Analiza makrootoczenia i otoczenia sektorowego. Analiza potencjału wewnętrznego przedsiębiorstwa. Metody pozycjonowania strategicznego. Modele strategii rozwoju. Strategia dywersyfikacji branżowej. Strategia ekspansji geograficznej. Strategia integracji pionowej. Sposoby rozwoju: rozwój wewnętrzny a rozwój zewnętrzny. Modele strategii konkurencji. Strategie konkurencji w sektorach w różnej fazie cyklu życia. Wdrażanie strategii. Aktualne trendy w zarządzaniu strategicznym.

Pełny opis:

Celem zajęć jest przekazanie wiedzy na temat metod analizy strategicznej oraz strategii rozwoju i konkurencji oraz wykształcenie umiejętności analizy i planowania strategicznego, a przez to przygotowanie studenta do wykonywania funkcji doradczych i analitycznych związanych z projektowaniem strategii przedsiębiorstwa.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. M. Romanowska, Planowanie strategiczne w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa 2017.

2. G. Gierszewska, M. Romanowska, Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2017.

Literatura uzupełniająca:

1. Z. Pierścionek, Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011

2. M.E. Porter, Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, MtBiznes, Warszawa 2010.

3. R.M. Grant, Współczesna analiza strategii, Wyd. Nieoczywiste, Warszawa 2016.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 40.00%

egzamin testowy: 10.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 0.00%

ocena z ćwiczeń: 50.00%

inne: 0.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Wioletta Mierzejewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Ćwiczenia - Ocena
Skrócony opis:

Rola HR BP w zarządzaniu strategicznym przedsiębiorstwem. Szkoły i nurty zarządzania strategicznego. Proces budowy planu strategicznego. Obszary i metody analizy strategicznej. Analiza makrootoczenia i otoczenia sektorowego. Analiza potencjału wewnętrznego przedsiębiorstwa. Metody pozycjonowania strategicznego. Modele strategii rozwoju. Strategia dywersyfikacji branżowej. Strategia ekspansji geograficznej. Strategia integracji pionowej. Sposoby rozwoju: rozwój wewnętrzny a rozwój zewnętrzny. Modele strategii konkurencji. Strategie konkurencji w sektorach w różnej fazie cyklu życia. Wdrażanie strategii. Aktualne trendy w zarządzaniu strategicznym.

Pełny opis:

Celem zajęć jest przekazanie wiedzy na temat metod analizy strategicznej oraz strategii rozwoju i konkurencji oraz wykształcenie umiejętności analizy i planowania strategicznego, a przez to przygotowanie studenta do wykonywania funkcji doradczych i analitycznych związanych z projektowaniem strategii przedsiębiorstwa.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. M. Romanowska, Planowanie strategiczne w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa 2017.

2. G. Gierszewska, M. Romanowska, Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2017.

Literatura uzupełniająca:

1. Z. Pierścionek, Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011

2. M.E. Porter, Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, MtBiznes, Warszawa 2010.

3. R.M. Grant, Współczesna analiza strategii, Wyd. Nieoczywiste, Warszawa 2016.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 40.00%

egzamin testowy: 10.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 0.00%

ocena z ćwiczeń: 50.00%

inne: 0.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0