Zarządzanie - perspektywa HR Biznes Partner
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 222870-S |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.0
|
Nazwa przedmiotu: | Zarządzanie - perspektywa HR Biznes Partner |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe na programie NMMS-HR |
Punkty ECTS i inne: |
4.50 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: W.1 Student zna założenia koncepcji HR Biznes Partner i potrafi je zaadoptować do różnych rodzajów organizacji W.2 Student zna metodologię badań postaw pracowników i potrafi ja stosować w praktyce HR BP W.3 Student rozumie mechanizmy zachowań ludzi w organizacjach i wskazać ich konsekwencje oddziaływania na proces zarządzania W.4 Student dysponuje wiedzą umożliwiającą realizację funkcji działów personalnych Umiejętności: U1. Student posiada umiejętność konstruowania instrumentów diagnozy i pomiaru postaw pracowniczych. Umie dokonać ich krytycznej analizy. U2. Student potrafi zdiagnozować bariery zmian przy wprowadzaniu nowych rozwiązań w zarządzaniu U3. Student umie uwzględniać interesy różnych grup w doborze narzędzi HR BP Kompetencje społeczne: K.1 Student posiada zdolność pracy samodzielnej i zespołowej z uwzględnieniem specyfiki pracy HR BP K.2 Student wykazuje chęć dzielenia się wiedzą z innym członkami danej organizacji K.1 Student posiada zdolność pracy samodzielnej i zespołowej z uwzględnieniem specyfiki pracy HR BP K.2 Student wykazuje chęć dzielenia się wiedzą z innym członkami danej organizacji |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 8 godzin
Wykład, 6 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Ewolucja koncepcji zarządzania ludźmi w organizacji Zarządzanie kompetencjami pracowników Ilościowe metody pomiaru postaw (np. satysfakcja, zaangażowanie, motywacja) Statystyczna interpretacja wyników badań, rynek pracy Jakościowe metody badań zachowań pracowników Władza i przywództwo w organizacji, związki zawodowe - współpraca z interesariuszami Typy przystosowań ludzi do organizacji Zaufanie, zarządzanie wiedzą Pomiar i zarządzanie kapitałem intelektualnym Optymalizacja efektywności kapitału ludzkiego w organizacji Nowoczesne technologie w HR Cyfrowa transformacja w HR Strategia personalna jako element strategii organizacji Kreowanie wizerunku firmy z perspektywy pracodawcy (employer branding) Trendy rozwoju HR BP, rynek pracy |
|
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest przedstawienie założeń koncepcji HR Biznes Partner oraz kształtowanie praktycznych umiejętności jej realizacji. Zajęcia koncentrują się na zagadnieniach związanych ze społecznymi mechanizmami kształtującymi postawy ludzi w organizacjach oraz ekonomicznych aspektach funkcjonowania przedsiębiorstwa. Pozyskana wiedza i umiejętności w tych obszarach jest niezbędna dla realizacji nowych funkcji działów personalnych, tj.: inicjowania zmian, monitorowania procesu podejmowania decyzji, wzbudzaniu zaangażowania pracowników. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Winch S., HR Business Partner - organizacja, kultura, społeczeństwo, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2021. 2. Popieluch K., (red.), HR Business Partner, PWN, Warszawa 2018 Literatura uzupełniająca: 1. Juchnowicz M. (red), Elastyczne zarządzanie kapitałem ludzkim z perspektywy interesariuszy PWE, Warszawa 2016 2. Rostkowski T. Danilewicz D. (red.) (2011), Praktyki zarządzania kapitałem ludzkim w doradztwie zawodowym, Difin Warszawa. 3. Filipowicz G., HR Business Partner. Koncepcja i praktyka, Wolters Kluwer, Warszawa 2019. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00% egzamin testowy: 90.00% egzamin ustny: 0.00% kolokwium: 0.00% referaty/eseje: 0.00% ocena z ćwiczeń: 0.00% inne: 0.00% studia przypadków: 10.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
WYK
CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 8 godzin
Wykład, 6 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Dominik Ludwiczyński, Sławomir Winch | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Ewolucja koncepcji zarządzania ludźmi w organizacji Zarządzanie kompetencjami pracowników Ilościowe metody pomiaru postaw (np. satysfakcja, zaangażowanie, motywacja) Statystyczna interpretacja wyników badań, rynek pracy Jakościowe metody badań zachowań pracowników Władza i przywództwo w organizacji, związki zawodowe - współpraca z interesariuszami Typy przystosowań ludzi do organizacji Zaufanie, zarządzanie wiedzą Pomiar i zarządzanie kapitałem intelektualnym Optymalizacja efektywności kapitału ludzkiego w organizacji Nowoczesne technologie w HR Cyfrowa transformacja w HR Strategia personalna jako element strategii organizacji Kreowanie wizerunku firmy z perspektywy pracodawcy (employer branding) Trendy rozwoju HR BP, rynek pracy |
|
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest przedstawienie założeń koncepcji HR Biznes Partner oraz kształtowanie praktycznych umiejętności jej realizacji. Zajęcia koncentrują się na zagadnieniach związanych ze społecznymi mechanizmami kształtującymi postawy ludzi w organizacjach oraz ekonomicznych aspektach funkcjonowania przedsiębiorstwa. Pozyskana wiedza i umiejętności w tych obszarach jest niezbędna dla realizacji nowych funkcji działów personalnych, tj.: inicjowania zmian, monitorowania procesu podejmowania decyzji, wzbudzaniu zaangażowania pracowników. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Winch S., HR Business Partner - organizacja, kultura, społeczeństwo, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2021. 2. Popieluch K., (red.), HR Business Partner, PWN, Warszawa 2018 Literatura uzupełniająca: 1. Juchnowicz M. (red), Elastyczne zarządzanie kapitałem ludzkim z perspektywy interesariuszy PWE, Warszawa 2016 2. Rostkowski T. Danilewicz D. (red.) (2011), Praktyki zarządzania kapitałem ludzkim w doradztwie zawodowym, Difin Warszawa. 3. Filipowicz G., HR Business Partner. Koncepcja i praktyka, Wolters Kluwer, Warszawa 2019. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00% egzamin testowy: 90.00% egzamin ustny: 0.00% kolokwium: 0.00% referaty/eseje: 0.00% ocena z ćwiczeń: 0.00% inne: 0.00% studia przypadków: 10.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 8 godzin
Wykład, 6 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Ewolucja koncepcji zarządzania ludźmi w organizacji Zarządzanie kompetencjami pracowników Ilościowe metody pomiaru postaw (np. satysfakcja, zaangażowanie, motywacja) Statystyczna interpretacja wyników badań, rynek pracy Jakościowe metody badań zachowań pracowników Władza i przywództwo w organizacji, związki zawodowe - współpraca z interesariuszami Typy przystosowań ludzi do organizacji Zaufanie, zarządzanie wiedzą Pomiar i zarządzanie kapitałem intelektualnym Optymalizacja efektywności kapitału ludzkiego w organizacji Nowoczesne technologie w HR Cyfrowa transformacja w HR Strategia personalna jako element strategii organizacji Kreowanie wizerunku firmy z perspektywy pracodawcy (employer branding) Trendy rozwoju HR BP, rynek pracy |
|
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest przedstawienie założeń koncepcji HR Biznes Partner oraz kształtowanie praktycznych umiejętności jej realizacji. Zajęcia koncentrują się na zagadnieniach związanych ze społecznymi mechanizmami kształtującymi postawy ludzi w organizacjach oraz ekonomicznych aspektach funkcjonowania przedsiębiorstwa. Pozyskana wiedza i umiejętności w tych obszarach jest niezbędna dla realizacji nowych funkcji działów personalnych, tj.: inicjowania zmian, monitorowania procesu podejmowania decyzji, wzbudzaniu zaangażowania pracowników. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Winch S., HR Business Partner - organizacja, kultura, społeczeństwo, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2021. 2. Popieluch K., (red.), HR Business Partner, PWN, Warszawa 2018 Literatura uzupełniająca: 1. Juchnowicz M. (red), Elastyczne zarządzanie kapitałem ludzkim z perspektywy interesariuszy PWE, Warszawa 2016 2. Rostkowski T. Danilewicz D. (red.) (2011), Praktyki zarządzania kapitałem ludzkim w doradztwie zawodowym, Difin Warszawa. 3. Filipowicz G., HR Business Partner. Koncepcja i praktyka, Wolters Kluwer, Warszawa 2019. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00% egzamin testowy: 90.00% egzamin ustny: 0.00% kolokwium: 0.00% referaty/eseje: 0.00% ocena z ćwiczeń: 0.00% inne: 0.00% studia przypadków: 10.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
WYK
CW
N CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 8 godzin
Wykład, 6 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Dominik Ludwiczyński, Sławomir Winch | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Ewolucja koncepcji zarządzania ludźmi w organizacji Zarządzanie kompetencjami pracowników Ilościowe metody pomiaru postaw (np. satysfakcja, zaangażowanie, motywacja) Statystyczna interpretacja wyników badań, rynek pracy Jakościowe metody badań zachowań pracowników Władza i przywództwo w organizacji, związki zawodowe - współpraca z interesariuszami Typy przystosowań ludzi do organizacji Zaufanie, zarządzanie wiedzą Pomiar i zarządzanie kapitałem intelektualnym Optymalizacja efektywności kapitału ludzkiego w organizacji Nowoczesne technologie w HR Cyfrowa transformacja w HR Strategia personalna jako element strategii organizacji Kreowanie wizerunku firmy z perspektywy pracodawcy (employer branding) Trendy rozwoju HR BP, rynek pracy |
|
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest przedstawienie założeń koncepcji HR Biznes Partner oraz kształtowanie praktycznych umiejętności jej realizacji. Zajęcia koncentrują się na zagadnieniach związanych ze społecznymi mechanizmami kształtującymi postawy ludzi w organizacjach oraz ekonomicznych aspektach funkcjonowania przedsiębiorstwa. Pozyskana wiedza i umiejętności w tych obszarach jest niezbędna dla realizacji nowych funkcji działów personalnych, tj.: inicjowania zmian, monitorowania procesu podejmowania decyzji, wzbudzaniu zaangażowania pracowników. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Winch S., HR Business Partner - organizacja, kultura, społeczeństwo, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2021. 2. Popieluch K., (red.), HR Business Partner, PWN, Warszawa 2018 Literatura uzupełniająca: 1. Juchnowicz M. (red), Elastyczne zarządzanie kapitałem ludzkim z perspektywy interesariuszy PWE, Warszawa 2016 2. Rostkowski T. Danilewicz D. (red.) (2011), Praktyki zarządzania kapitałem ludzkim w doradztwie zawodowym, Difin Warszawa. 3. Filipowicz G., HR Business Partner. Koncepcja i praktyka, Wolters Kluwer, Warszawa 2019. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00% egzamin testowy: 90.00% egzamin ustny: 0.00% kolokwium: 0.00% referaty/eseje: 0.00% ocena z ćwiczeń: 0.00% inne: 0.00% studia przypadków: 10.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.