Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Strategie marketingowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 221710-D
Kod Erasmus / ISCED: 04.7 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0414) Marketing i reklama Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Strategie marketingowe
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-EBI
Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-MEN
Przedmioty obowiązkowe na programie SMMD-ZAR
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

1.Student zna uwarunkowania opracowywania strategii marketingowej.

2. Student zna zakres strategicznych decyzji marketingowych i rozumie ich nadrzędność w stosunku do decyzji operacyjnych.

.

3.Student dostrzega konieczność różnicowania strategii marketingowych na poszczególnych rynkach i dokonywania ich modyfikacji w czasie w miarę zmian uwarunkowań.

Umiejętności:

1.Student potrafi zgromadzić dane i przekształcić je w informacje służące opracowaniu strategii marketingowej.

2. Student potrafi przeprowadzić ocenę pozycji przedsiębiorstwa na rynku.

3. Student potrafi wyznaczyć marketingowe cele strategiczne do zrealizowania w wybranym segmencie rynku.

Kompetencje społeczne:

1.Student dostrzega konieczność ciągłego pozyskiwania informacji i uczenia się w warunkach zmieniającego się otoczenia.

2.Student potrafi dzielić się zadaniami w grupie, komunikować się i uzgadniać wspólne stanowisko zespołu.

Zajęcia w cyklu "Preferencje - Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Zajęcia prowadzącego więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Radosław Baran, Ewa Baranowska-Prokop, Tomasz Dąbrowski, Anna Grudecka, Maria Johann, Alicja Krzepicka, Małgorzata Twardzik, Anna Zarzycka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Zajęcia prowadzącego - Ocena

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Strategie marketingowe dla całych organizacji, strategicznych jednostek biznesu, produktów i ich grup oraz marek. Strategie marketingowe a inne strategie przedsiębiorstw. Informacje potrzebne przy opracowywaniu i kontrolowaniu realizacji strategii. Wpływ nowych technologii na strategie marketingowe przedsiębiorstw. Planowanie a wdrażanie i kontrolowanie realizacji strategii marketingowej.

Pełny opis:

Studenci zaczną rozumować i działać jak praktycy rynkowi, uznając konieczność przyjęcia orientacji na nabywcę i zmierzenia się z dynamicznie zmieniającymi się warunkami otoczenia. Pojmą, że sprostanie tym wyzwaniom wymaga wiedzy, wyobraźni i odwagi, niezbędnych do opracowania skutecznych strategii marketingowych. Zrozumieją też, że wszystkie podejmowane w przedsiębiorstwie decyzje marketingowe powinny się składać na spójną strategię, oraz dostrzegą konieczność zmieniania strategii marketingowej pod wpływem różnych czynników.

Literatura:

Literatura podstawowa:

J.J. Lambin, Strategiczne zarządzanie marketingowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001; W. Wrzosek (red.), Strategie marketingowe, PWE, Warszawa 2004; Ph.Kotler. K.L. Keller, Marketing, Pearson/Rebis, Poznań, 2012; A. Sznajder (red.) Alianse marketingowe, Wolters Kluwer, Warszawa, 2013. M.K. Witek-Hajduk (red.), Zarządzanie silną marką, Wolters kluwer, Warszawa 2011

Literatura uzupełniająca:

R.P. Rumlet, Dobra strategia, zła strategia, MT Biznes, Warszawa 2013

Inne pozycje według uznania wykładowcy.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 40.00%

referaty/eseje: 40.00%

inne: 20.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Radosław Baran, Tomasz Dąbrowski, Anna Zarzycka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Strategie marketingowe dla całych organizacji, strategicznych jednostek biznesu, produktów i ich grup oraz marek. Strategie marketingowe a inne strategie przedsiębiorstw. Informacje potrzebne przy opracowywaniu i kontrolowaniu realizacji strategii. Wpływ nowych technologii na strategie marketingowe przedsiębiorstw. Planowanie a wdrażanie i kontrolowanie realizacji strategii marketingowej.

Pełny opis:

Studenci zaczną rozumować i działać jak praktycy rynkowi, uznając konieczność przyjęcia orientacji na nabywcę i zmierzenia się z dynamicznie zmieniającymi się warunkami otoczenia. Pojmą, że sprostanie tym wyzwaniom wymaga wiedzy, wyobraźni i odwagi, niezbędnych do opracowania skutecznych strategii marketingowych. Zrozumieją też, że wszystkie podejmowane w przedsiębiorstwie decyzje marketingowe powinny się składać na spójną strategię, oraz dostrzegą konieczność zmieniania strategii marketingowej pod wpływem różnych czynników.

Literatura:

Literatura podstawowa:

J.J. Lambin, Strategiczne zarządzanie marketingowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001; W. Wrzosek (red.), Strategie marketingowe, PWE, Warszawa 2004; Ph.Kotler. K.L. Keller, Marketing, Pearson/Rebis, Poznań, 2012; A. Sznajder (red.) Alianse marketingowe, Wolters Kluwer, Warszawa, 2013. M.K. Witek-Hajduk (red.), Zarządzanie silną marką, Wolters kluwer, Warszawa 2011

Literatura uzupełniająca:

R.P. Rumlet, Dobra strategia, zła strategia, MT Biznes, Warszawa 2013

Inne pozycje według uznania wykładowcy.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 40.00%

referaty/eseje: 40.00%

inne: 20.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Strategie marketingowe dla całych organizacji, strategicznych jednostek biznesu, produktów i ich grup oraz marek. Strategie marketingowe a inne strategie przedsiębiorstw. Informacje potrzebne przy opracowywaniu i kontrolowaniu realizacji strategii. Wpływ nowych technologii na strategie marketingowe przedsiębiorstw. Planowanie a wdrażanie i kontrolowanie realizacji strategii marketingowej.

Pełny opis:

Studenci zaczną rozumować i działać jak praktycy rynkowi, uznając konieczność przyjęcia orientacji na nabywcę i zmierzenia się z dynamicznie zmieniającymi się warunkami otoczenia. Pojmą, że sprostanie tym wyzwaniom wymaga wiedzy, wyobraźni i odwagi, niezbędnych do opracowania skutecznych strategii marketingowych. Zrozumieją też, że wszystkie podejmowane w przedsiębiorstwie decyzje marketingowe powinny się składać na spójną strategię, oraz dostrzegą konieczność zmieniania strategii marketingowej pod wpływem różnych czynników.

Literatura:

Literatura podstawowa:

J.J. Lambin, Strategiczne zarządzanie marketingowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001; W. Wrzosek (red.), Strategie marketingowe, PWE, Warszawa 2004; Ph.Kotler. K.L. Keller, Marketing, Pearson/Rebis, Poznań, 2012; A. Sznajder (red.) Alianse marketingowe, Wolters Kluwer, Warszawa, 2013. M.K. Witek-Hajduk (red.), Zarządzanie silną marką, Wolters kluwer, Warszawa 2011

Literatura uzupełniająca:

R.P. Rumlet, Dobra strategia, zła strategia, MT Biznes, Warszawa 2013

Inne pozycje według uznania wykładowcy.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 40.00%

referaty/eseje: 40.00%

inne: 20.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Radosław Baran, Wanda Dugiel, Joanna Karwowska, Anna Zarzycka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Strategie marketingowe dla całych organizacji, strategicznych jednostek biznesu, produktów i ich grup oraz marek. Strategie marketingowe a inne strategie przedsiębiorstw. Informacje potrzebne przy opracowywaniu i kontrolowaniu realizacji strategii. Wpływ nowych technologii na strategie marketingowe przedsiębiorstw. Planowanie a wdrażanie i kontrolowanie realizacji strategii marketingowej.

Pełny opis:

Studenci zaczną rozumować i działać jak praktycy rynkowi, uznając konieczność przyjęcia orientacji na nabywcę i zmierzenia się z dynamicznie zmieniającymi się warunkami otoczenia. Pojmą, że sprostanie tym wyzwaniom wymaga wiedzy, wyobraźni i odwagi, niezbędnych do opracowania skutecznych strategii marketingowych. Zrozumieją też, że wszystkie podejmowane w przedsiębiorstwie decyzje marketingowe powinny się składać na spójną strategię, oraz dostrzegą konieczność zmieniania strategii marketingowej pod wpływem różnych czynników.

Literatura:

Literatura podstawowa:

J.J. Lambin, Strategiczne zarządzanie marketingowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001; W. Wrzosek (red.), Strategie marketingowe, PWE, Warszawa 2004; Ph.Kotler. K.L. Keller, Marketing, Pearson/Rebis, Poznań, 2012; A. Sznajder (red.) Alianse marketingowe, Wolters Kluwer, Warszawa, 2013. M.K. Witek-Hajduk (red.), Zarządzanie silną marką, Wolters kluwer, Warszawa 2011

Literatura uzupełniająca:

R.P. Rumlet, Dobra strategia, zła strategia, MT Biznes, Warszawa 2013

Inne pozycje według uznania wykładowcy.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 40.00%

referaty/eseje: 40.00%

inne: 20.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0