Strategie marketingowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 221710-D |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.7
|
Nazwa przedmiotu: | Strategie marketingowe |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: |
Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-EBI Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-MEN Przedmioty obowiązkowe na programie SMMD-ZAR |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: 1.Student zna uwarunkowania opracowywania strategii marketingowej. 2. Student zna zakres strategicznych decyzji marketingowych i rozumie ich nadrzędność w stosunku do decyzji operacyjnych. . 3.Student dostrzega konieczność różnicowania strategii marketingowych na poszczególnych rynkach i dokonywania ich modyfikacji w czasie w miarę zmian uwarunkowań. Umiejętności: 1.Student potrafi zgromadzić dane i przekształcić je w informacje służące opracowaniu strategii marketingowej. 2. Student potrafi przeprowadzić ocenę pozycji przedsiębiorstwa na rynku. 3. Student potrafi wyznaczyć marketingowe cele strategiczne do zrealizowania w wybranym segmencie rynku. Kompetencje społeczne: 1.Student dostrzega konieczność ciągłego pozyskiwania informacji i uczenia się w warunkach zmieniającego się otoczenia. 2.Student potrafi dzielić się zadaniami w grupie, komunikować się i uzgadniać wspólne stanowisko zespołu. |
Zajęcia w cyklu "Preferencje - Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Zajęcia prowadzącego
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Radosław Baran, Ewa Baranowska-Prokop, Tomasz Dąbrowski, Anna Grudecka, Maria Johann, Alicja Krzepicka, Małgorzata Twardzik, Anna Zarzycka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Zajęcia prowadzącego - Ocena |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Strategie marketingowe dla całych organizacji, strategicznych jednostek biznesu, produktów i ich grup oraz marek. Strategie marketingowe a inne strategie przedsiębiorstw. Informacje potrzebne przy opracowywaniu i kontrolowaniu realizacji strategii. Wpływ nowych technologii na strategie marketingowe przedsiębiorstw. Planowanie a wdrażanie i kontrolowanie realizacji strategii marketingowej. |
|
Pełny opis: |
Studenci zaczną rozumować i działać jak praktycy rynkowi, uznając konieczność przyjęcia orientacji na nabywcę i zmierzenia się z dynamicznie zmieniającymi się warunkami otoczenia. Pojmą, że sprostanie tym wyzwaniom wymaga wiedzy, wyobraźni i odwagi, niezbędnych do opracowania skutecznych strategii marketingowych. Zrozumieją też, że wszystkie podejmowane w przedsiębiorstwie decyzje marketingowe powinny się składać na spójną strategię, oraz dostrzegą konieczność zmieniania strategii marketingowej pod wpływem różnych czynników. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: J.J. Lambin, Strategiczne zarządzanie marketingowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001; W. Wrzosek (red.), Strategie marketingowe, PWE, Warszawa 2004; Ph.Kotler. K.L. Keller, Marketing, Pearson/Rebis, Poznań, 2012; A. Sznajder (red.) Alianse marketingowe, Wolters Kluwer, Warszawa, 2013. M.K. Witek-Hajduk (red.), Zarządzanie silną marką, Wolters kluwer, Warszawa 2011 Literatura uzupełniająca: R.P. Rumlet, Dobra strategia, zła strategia, MT Biznes, Warszawa 2013 Inne pozycje według uznania wykładowcy. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 40.00% referaty/eseje: 40.00% inne: 20.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN KON
KON
WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Radosław Baran, Tomasz Dąbrowski, Anna Zarzycka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Strategie marketingowe dla całych organizacji, strategicznych jednostek biznesu, produktów i ich grup oraz marek. Strategie marketingowe a inne strategie przedsiębiorstw. Informacje potrzebne przy opracowywaniu i kontrolowaniu realizacji strategii. Wpływ nowych technologii na strategie marketingowe przedsiębiorstw. Planowanie a wdrażanie i kontrolowanie realizacji strategii marketingowej. |
|
Pełny opis: |
Studenci zaczną rozumować i działać jak praktycy rynkowi, uznając konieczność przyjęcia orientacji na nabywcę i zmierzenia się z dynamicznie zmieniającymi się warunkami otoczenia. Pojmą, że sprostanie tym wyzwaniom wymaga wiedzy, wyobraźni i odwagi, niezbędnych do opracowania skutecznych strategii marketingowych. Zrozumieją też, że wszystkie podejmowane w przedsiębiorstwie decyzje marketingowe powinny się składać na spójną strategię, oraz dostrzegą konieczność zmieniania strategii marketingowej pod wpływem różnych czynników. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: J.J. Lambin, Strategiczne zarządzanie marketingowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001; W. Wrzosek (red.), Strategie marketingowe, PWE, Warszawa 2004; Ph.Kotler. K.L. Keller, Marketing, Pearson/Rebis, Poznań, 2012; A. Sznajder (red.) Alianse marketingowe, Wolters Kluwer, Warszawa, 2013. M.K. Witek-Hajduk (red.), Zarządzanie silną marką, Wolters kluwer, Warszawa 2011 Literatura uzupełniająca: R.P. Rumlet, Dobra strategia, zła strategia, MT Biznes, Warszawa 2013 Inne pozycje według uznania wykładowcy. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 40.00% referaty/eseje: 40.00% inne: 20.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Strategie marketingowe dla całych organizacji, strategicznych jednostek biznesu, produktów i ich grup oraz marek. Strategie marketingowe a inne strategie przedsiębiorstw. Informacje potrzebne przy opracowywaniu i kontrolowaniu realizacji strategii. Wpływ nowych technologii na strategie marketingowe przedsiębiorstw. Planowanie a wdrażanie i kontrolowanie realizacji strategii marketingowej. |
|
Pełny opis: |
Studenci zaczną rozumować i działać jak praktycy rynkowi, uznając konieczność przyjęcia orientacji na nabywcę i zmierzenia się z dynamicznie zmieniającymi się warunkami otoczenia. Pojmą, że sprostanie tym wyzwaniom wymaga wiedzy, wyobraźni i odwagi, niezbędnych do opracowania skutecznych strategii marketingowych. Zrozumieją też, że wszystkie podejmowane w przedsiębiorstwie decyzje marketingowe powinny się składać na spójną strategię, oraz dostrzegą konieczność zmieniania strategii marketingowej pod wpływem różnych czynników. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: J.J. Lambin, Strategiczne zarządzanie marketingowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001; W. Wrzosek (red.), Strategie marketingowe, PWE, Warszawa 2004; Ph.Kotler. K.L. Keller, Marketing, Pearson/Rebis, Poznań, 2012; A. Sznajder (red.) Alianse marketingowe, Wolters Kluwer, Warszawa, 2013. M.K. Witek-Hajduk (red.), Zarządzanie silną marką, Wolters kluwer, Warszawa 2011 Literatura uzupełniająca: R.P. Rumlet, Dobra strategia, zła strategia, MT Biznes, Warszawa 2013 Inne pozycje według uznania wykładowcy. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 40.00% referaty/eseje: 40.00% inne: 20.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN KON
KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Radosław Baran, Wanda Dugiel, Joanna Karwowska, Anna Zarzycka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Strategie marketingowe dla całych organizacji, strategicznych jednostek biznesu, produktów i ich grup oraz marek. Strategie marketingowe a inne strategie przedsiębiorstw. Informacje potrzebne przy opracowywaniu i kontrolowaniu realizacji strategii. Wpływ nowych technologii na strategie marketingowe przedsiębiorstw. Planowanie a wdrażanie i kontrolowanie realizacji strategii marketingowej. |
|
Pełny opis: |
Studenci zaczną rozumować i działać jak praktycy rynkowi, uznając konieczność przyjęcia orientacji na nabywcę i zmierzenia się z dynamicznie zmieniającymi się warunkami otoczenia. Pojmą, że sprostanie tym wyzwaniom wymaga wiedzy, wyobraźni i odwagi, niezbędnych do opracowania skutecznych strategii marketingowych. Zrozumieją też, że wszystkie podejmowane w przedsiębiorstwie decyzje marketingowe powinny się składać na spójną strategię, oraz dostrzegą konieczność zmieniania strategii marketingowej pod wpływem różnych czynników. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: J.J. Lambin, Strategiczne zarządzanie marketingowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001; W. Wrzosek (red.), Strategie marketingowe, PWE, Warszawa 2004; Ph.Kotler. K.L. Keller, Marketing, Pearson/Rebis, Poznań, 2012; A. Sznajder (red.) Alianse marketingowe, Wolters Kluwer, Warszawa, 2013. M.K. Witek-Hajduk (red.), Zarządzanie silną marką, Wolters kluwer, Warszawa 2011 Literatura uzupełniająca: R.P. Rumlet, Dobra strategia, zła strategia, MT Biznes, Warszawa 2013 Inne pozycje według uznania wykładowcy. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 40.00% referaty/eseje: 40.00% inne: 20.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.