Gospodarka cyfrowa 4.0
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 220400-D |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.2
|
Nazwa przedmiotu: | Gospodarka cyfrowa 4.0 |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe na programie SMMD-EBI |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Zna i rozumie pojęcia gospodarki cyfrowej i rozpoznaje procesy w świecie wirtualnym, które uzupełniają bądź zastępują procesy w świecie realnym. Rozumie zalety i wady tworzenia i upowszechniania nowatorskich modeli biznesowych wykształconych dzięki zastosowaniu technologii cyfrowych w procesach wytwarzania, wymiany i konsumpcji. Zna trendy kształtujące współczesną gospodarkę i rozumie szanse i wyzwania stojące przed menedżerami oraz rządzącymi państwami w związku z rozwojem i upowszechnianiem technologii cyfrowych i nowych modeli biznesowych. Rozumie konsekwencje procesu cyfryzacji dla przeobrażeń na rynku pracy i budowania kompetencji przyszłości Umiejętności: Jest w stanie opisać i przeanalizować zmiany związane z rozwojem technologii cyfrowych i wdrożeniem nowych modeli biznesowych do gospodarki Potrafi podać przykłady i przeanalizować wpływ wdrażania technologii cyfrowych na procesy wytwarzania, wymiany i konsumpcji. Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w zakresie funkcjonowania gospodarki cyfrowej do analizy modeli biznesowych wykorzystywanych przez uczestników rynku Rozpoznaje i potrafi przeanalizować szanse i zagrożenia dla niebieskich i białych kołnierzyków na rynku pracy wynikające z robotyzacji wraz z wykorzystaniem rozwiązań wąskiej sztucznej inteligencji. Kompetencje społeczne: Wykazuje zdolność wyrażania własnego poglądu dotyczącego znaczenia rozwoju gospodarki cyfrowej i prezentowania go przed grupą. Wykazuje zdolność pracy w zespole i komunikacji wewnątrz grupy, w tym komunikacji z uczestnikami systemu informatycznego korzystając ze smartfonu i odpowiedniego oprogramowania. Wykazuje zdolność samokształcenia poprzez pozyskiwania danych, informacji i wiedzy z różnych źródeł, w tym z Internetu. |
Zajęcia w cyklu "Preferencje - Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Zajęcia prowadzącego
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Michał Goliński, Andrzej Klimczuk, Ewa Osuch-Rak, Wojciech Paprocki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Zajęcia prowadzącego - Ocena |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 14 godzin
Wykład, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Nowa wiedza z zakresu nauk społecznych dotycząca funkcjonowania gospodarki, w której przy wykorzystaniu technologii analogowych i cyfrowych prowadzona jest działalność w świecie realnym oraz świecie wirtualnym powstającym w ramach czwartej rewolucji przemysłowej. Ćwiczenia: umiejętności rozpoznania oraz analizowania działania podmiotów gospodarujących, konsumentów oraz regulatora w gospodarce cyfrowej. Ćwiczenia: dyskusje studentów na wybrane zagadnienia przedstawione w zalecanej literaturze oraz materiałach dostępnych w internecie oraz opanowanie umiejętności posługiwania się wybranymi aplikacjami. |
|
Pełny opis: |
Cele zajęć z przedmiotu: Podstawowym celami zajęć są: 1. przekazanie nowej wiedzy z zakresu nauk ekonomicznych o gospodarce, która w coraz większym zakresie nabiera cech gospodarki hybrydowej wraz z upowszechnianiem rozwiązań gospodarki cyfrowej 4.0, obejmującej analogowe procesy wytwarzania, wymiany i konsumpcji w świecie realnym oraz cyfrowe procesy w świecie wirtualnym, czego efektem jest powstawanie obiektów rozszerzonej rzeczywistości (augmented reality); istotna część tej wiedzy dotyczy zmiany zachowań producentów oraz dystrybutorów, którzy wykorzystując technologie cyfrowe wprowadzają nowatorskie modele biznesowe, jak również zachowań konsumentów, którzy coraz częściej korzystają z dostępu do dóbr bez ich nabywania na własność, a w wielu sytuacjach świadomie lub nieświadomie dostarczają dostawcom dóbr, w tym usług, dane o własnych zachowaniach, a także zachowań regulatorów starających się o zaprowadzenie pożądanego publicznie ładu gospodarczego, 2. ukształtowanie umiejętności rejestrowania i analizowania zdarzeń, które w gospodarce cyfrowej składają się na procesy w świecie rzeczywistym i w świecie wirtualnym realizowane w skali mikroekonomicznej przy udziale człowieka i przez systemy automatyczne, w tym wykorzystujące rozwiązania 'wąskiej sztucznej inteligencji', a także rejestrowania i analizowania tych procesów w skali makroekonomicznej; zajęcia obejmują pracę własną ze sprzętem i oprogramowaniem komputerowym oraz oprogramowaniem smartfonu, są to innowacyjne rozwiązania profesjonalne, stosowane w praktyce gospodarczej, 3. ukształtowanie kompetencji do wyrażania własnego poglądu dotyczącego znaczenia rozwoju gospodarki cyfrowej 4.0, a także kompetencji do współudziału w procesie zarządzania podmiotami gospodarującymi oraz innymi podmiotami uczestniczącymi w tej gospodarce. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1) Cyfryzacja gospodarki i społeczeństwa. Szanse i wyzwania dla sektorów infrastrukturalnych pod redakcją naukową Jerzego Gajewskiego, Wojciecha Paprockiego i Jany Pieriegud, Publikacja Europejskiego Kongresu Finansowego, Gdańsk 2016. 2) Megatrendy i ich wpływ na rozwój sektorów infrastrukturalnych pod redakcją naukową Jerzego Gajewskiego, Wojciecha Paprockiego i Jany Pieriegud, Publikacja Europejskiego Kongresu Finansowego, Gdańsk 2015. 3) W. Paprocki, Digital Economy as an Environment for Virtual Platform Operators, Journal of Management and Financial Sciences (2017). 4) W. Paprocki, The transformation towards the digital economy, [in:] B. Biga et. al, Open Eyes Book 2, Fundacja GAP, Kraków 2017, p. 77-122. (dostępna także wersja w j. polskim pt. Transformacja ku gospodarce cyfrowej). 5) Modele biznesu w Internecie, redakcja naukowa T. Doligalski, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2014. 6) W. Paprocki, Ekosystemy technologii przełomowych [w:] Open Eyes Book 5, Fundacja GAP, Kraków 2020 7) W. Paprocki, Aquarium: augmented knowledge and wisdom in the age of the Fourth Industrial Revolution, Journal of Management and Financial Sciences (2019). 8) Disruptive platforms : markets, ecosystems, and monopolists, (T. Doligalski, M. Goliński, K. Kozłowski - editors), Routledge Taylor & Francis Group (2021). Literatura uzupełniająca: 1. J. Surma, Cyfryzacja życia w erze Big Data. Człowiek-Biznes-Państwo, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2017. 2. E.Schmidt, J.Cohen, The New Digital Age. Reshaping the Future of People, Nations and Business, John Murray Publishers, London 2013. 3. W. Paprocki, Role of Virtual Platform Operators in Transforming Consumer Goods Market, ?Journal of Management and Financial Sciences? Volume XI, Issue 27 (March 2017), p. 25-37. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 30.00% egzamin testowy: 30.00% referaty/eseje: 30.00% projekty: 10.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CW
WYK
WYK
CW
CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 14 godzin
Wykład, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Michał Goliński, Wojciech Paprocki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Nowa wiedza z zakresu nauk społecznych dotycząca funkcjonowania gospodarki, w której przy wykorzystaniu technologii analogowych i cyfrowych prowadzona jest działalność w świecie realnym oraz świecie wirtualnym powstającym w ramach czwartej rewolucji przemysłowej. Ćwiczenia: umiejętności rozpoznania oraz analizowania działania podmiotów gospodarujących, konsumentów oraz regulatora w gospodarce cyfrowej. Ćwiczenia: dyskusje studentów na wybrane zagadnienia przedstawione w zalecanej literaturze oraz materiałach dostępnych w internecie oraz opanowanie umiejętności posługiwania się wybranymi aplikacjami. |
|
Pełny opis: |
Cele zajęć z przedmiotu: Podstawowym celami zajęć są: 1. przekazanie nowej wiedzy z zakresu nauk ekonomicznych o gospodarce, która w coraz większym zakresie nabiera cech gospodarki hybrydowej wraz z upowszechnianiem rozwiązań gospodarki cyfrowej 4.0, obejmującej analogowe procesy wytwarzania, wymiany i konsumpcji w świecie realnym oraz cyfrowe procesy w świecie wirtualnym, czego efektem jest powstawanie obiektów rozszerzonej rzeczywistości (augmented reality); istotna część tej wiedzy dotyczy zmiany zachowań producentów oraz dystrybutorów, którzy wykorzystując technologie cyfrowe wprowadzają nowatorskie modele biznesowe, jak również zachowań konsumentów, którzy coraz częściej korzystają z dostępu do dóbr bez ich nabywania na własność, a w wielu sytuacjach świadomie lub nieświadomie dostarczają dostawcom dóbr, w tym usług, dane o własnych zachowaniach, a także zachowań regulatorów starających się o zaprowadzenie pożądanego publicznie ładu gospodarczego, 2. ukształtowanie umiejętności rejestrowania i analizowania zdarzeń, które w gospodarce cyfrowej składają się na procesy w świecie rzeczywistym i w świecie wirtualnym realizowane w skali mikroekonomicznej przy udziale człowieka i przez systemy automatyczne, w tym wykorzystujące rozwiązania 'wąskiej sztucznej inteligencji', a także rejestrowania i analizowania tych procesów w skali makroekonomicznej; zajęcia obejmują pracę własną ze sprzętem i oprogramowaniem komputerowym oraz oprogramowaniem smartfonu, są to innowacyjne rozwiązania profesjonalne, stosowane w praktyce gospodarczej, 3. ukształtowanie kompetencji do wyrażania własnego poglądu dotyczącego znaczenia rozwoju gospodarki cyfrowej 4.0, a także kompetencji do współudziału w procesie zarządzania podmiotami gospodarującymi oraz innymi podmiotami uczestniczącymi w tej gospodarce. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1) Cyfryzacja gospodarki i społeczeństwa. Szanse i wyzwania dla sektorów infrastrukturalnych pod redakcją naukową Jerzego Gajewskiego, Wojciecha Paprockiego i Jany Pieriegud, Publikacja Europejskiego Kongresu Finansowego, Gdańsk 2016. 2) Megatrendy i ich wpływ na rozwój sektorów infrastrukturalnych pod redakcją naukową Jerzego Gajewskiego, Wojciecha Paprockiego i Jany Pieriegud, Publikacja Europejskiego Kongresu Finansowego, Gdańsk 2015. 3) W. Paprocki, Digital Economy as an Environment for Virtual Platform Operators, Journal of Management and Financial Sciences (2017). 4) W. Paprocki, The transformation towards the digital economy, [in:] B. Biga et. al, Open Eyes Book 2, Fundacja GAP, Kraków 2017, p. 77-122. (dostępna także wersja w j. polskim pt. Transformacja ku gospodarce cyfrowej). 5) Modele biznesu w Internecie, redakcja naukowa T. Doligalski, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2014. 6) W. Paprocki, Ekosystemy technologii przełomowych [w:] Open Eyes Book 5, Fundacja GAP, Kraków 2020 7) W. Paprocki, Aquarium: augmented knowledge and wisdom in the age of the Fourth Industrial Revolution, Journal of Management and Financial Sciences (2019). 8) Disruptive platforms : markets, ecosystems, and monopolists, (T. Doligalski, M. Goliński, K. Kozłowski - editors), Routledge Taylor & Francis Group (2021). Literatura uzupełniająca: 1. J. Surma, Cyfryzacja życia w erze Big Data. Człowiek-Biznes-Państwo, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2017. 2. E.Schmidt, J.Cohen, The New Digital Age. Reshaping the Future of People, Nations and Business, John Murray Publishers, London 2013. 3. W. Paprocki, Role of Virtual Platform Operators in Transforming Consumer Goods Market, ?Journal of Management and Financial Sciences? Volume XI, Issue 27 (March 2017), p. 25-37. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 30.00% egzamin testowy: 30.00% referaty/eseje: 30.00% projekty: 10.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 14 godzin
Wykład, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Michał Goliński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Nowa wiedza z zakresu nauk społecznych dotycząca funkcjonowania gospodarki, w której przy wykorzystaniu technologii analogowych i cyfrowych prowadzona jest działalność w świecie realnym oraz świecie wirtualnym powstającym w ramach czwartej rewolucji przemysłowej. Ćwiczenia: umiejętności rozpoznania oraz analizowania działania podmiotów gospodarujących, konsumentów oraz regulatora w gospodarce cyfrowej. Ćwiczenia: dyskusje studentów na wybrane zagadnienia przedstawione w zalecanej literaturze oraz materiałach dostępnych w internecie oraz opanowanie umiejętności posługiwania się wybranymi aplikacjami. |
|
Pełny opis: |
Cele zajęć z przedmiotu: Podstawowym celami zajęć są: 1. przekazanie nowej wiedzy z zakresu nauk ekonomicznych o gospodarce, która w coraz większym zakresie nabiera cech gospodarki hybrydowej wraz z upowszechnianiem rozwiązań gospodarki cyfrowej 4.0, obejmującej analogowe procesy wytwarzania, wymiany i konsumpcji w świecie realnym oraz cyfrowe procesy w świecie wirtualnym, czego efektem jest powstawanie obiektów rozszerzonej rzeczywistości (augmented reality); istotna część tej wiedzy dotyczy zmiany zachowań producentów oraz dystrybutorów, którzy wykorzystując technologie cyfrowe wprowadzają nowatorskie modele biznesowe, jak również zachowań konsumentów, którzy coraz częściej korzystają z dostępu do dóbr bez ich nabywania na własność, a w wielu sytuacjach świadomie lub nieświadomie dostarczają dostawcom dóbr, w tym usług, dane o własnych zachowaniach, a także zachowań regulatorów starających się o zaprowadzenie pożądanego publicznie ładu gospodarczego, 2. ukształtowanie umiejętności rejestrowania i analizowania zdarzeń, które w gospodarce cyfrowej składają się na procesy w świecie rzeczywistym i w świecie wirtualnym realizowane w skali mikroekonomicznej przy udziale człowieka i przez systemy automatyczne, w tym wykorzystujące rozwiązania 'wąskiej sztucznej inteligencji', a także rejestrowania i analizowania tych procesów w skali makroekonomicznej; zajęcia obejmują pracę własną ze sprzętem i oprogramowaniem komputerowym oraz oprogramowaniem smartfonu, są to innowacyjne rozwiązania profesjonalne, stosowane w praktyce gospodarczej, 3. ukształtowanie kompetencji do wyrażania własnego poglądu dotyczącego znaczenia rozwoju gospodarki cyfrowej 4.0, a także kompetencji do współudziału w procesie zarządzania podmiotami gospodarującymi oraz innymi podmiotami uczestniczącymi w tej gospodarce. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1) Cyfryzacja gospodarki i społeczeństwa. Szanse i wyzwania dla sektorów infrastrukturalnych pod redakcją naukową Jerzego Gajewskiego, Wojciecha Paprockiego i Jany Pieriegud, Publikacja Europejskiego Kongresu Finansowego, Gdańsk 2016. 2) Megatrendy i ich wpływ na rozwój sektorów infrastrukturalnych pod redakcją naukową Jerzego Gajewskiego, Wojciecha Paprockiego i Jany Pieriegud, Publikacja Europejskiego Kongresu Finansowego, Gdańsk 2015. 3) W. Paprocki, Digital Economy as an Environment for Virtual Platform Operators, Journal of Management and Financial Sciences (2017). 4) W. Paprocki, The transformation towards the digital economy, [in:] B. Biga et. al, Open Eyes Book 2, Fundacja GAP, Kraków 2017, p. 77-122. (dostępna także wersja w j. polskim pt. Transformacja ku gospodarce cyfrowej). 5) Modele biznesu w Internecie, redakcja naukowa T. Doligalski, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2014. 6) W. Paprocki, Ekosystemy technologii przełomowych [w:] Open Eyes Book 5, Fundacja GAP, Kraków 2020 7) W. Paprocki, Aquarium: augmented knowledge and wisdom in the age of the Fourth Industrial Revolution, Journal of Management and Financial Sciences (2019). 8) Disruptive platforms : markets, ecosystems, and monopolists, (T. Doligalski, M. Goliński, K. Kozłowski - editors), Routledge Taylor & Francis Group (2021). Literatura uzupełniająca: 1. J. Surma, Cyfryzacja życia w erze Big Data. Człowiek-Biznes-Państwo, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2017. 2. E.Schmidt, J.Cohen, The New Digital Age. Reshaping the Future of People, Nations and Business, John Murray Publishers, London 2013. 3. W. Paprocki, Role of Virtual Platform Operators in Transforming Consumer Goods Market, ?Journal of Management and Financial Sciences? Volume XI, Issue 27 (March 2017), p. 25-37. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 30.00% egzamin testowy: 30.00% referaty/eseje: 30.00% projekty: 10.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CW
WYK
WYK
CW
CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 14 godzin
Wykład, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Michał Goliński, Marcin Liberadzki, Wojciech Paprocki, Michał Wolański | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Nowa wiedza z zakresu nauk społecznych dotycząca funkcjonowania gospodarki, w której przy wykorzystaniu technologii analogowych i cyfrowych prowadzona jest działalność w świecie realnym oraz świecie wirtualnym powstającym w ramach czwartej rewolucji przemysłowej. Ćwiczenia: umiejętności rozpoznania oraz analizowania działania podmiotów gospodarujących, konsumentów oraz regulatora w gospodarce cyfrowej. Ćwiczenia: dyskusje studentów na wybrane zagadnienia przedstawione w zalecanej literaturze oraz materiałach dostępnych w internecie oraz opanowanie umiejętności posługiwania się wybranymi aplikacjami. |
|
Pełny opis: |
Cele zajęć z przedmiotu: Podstawowym celami zajęć są: 1. przekazanie nowej wiedzy z zakresu nauk ekonomicznych o gospodarce, która w coraz większym zakresie nabiera cech gospodarki hybrydowej wraz z upowszechnianiem rozwiązań gospodarki cyfrowej 4.0, obejmującej analogowe procesy wytwarzania, wymiany i konsumpcji w świecie realnym oraz cyfrowe procesy w świecie wirtualnym, czego efektem jest powstawanie obiektów rozszerzonej rzeczywistości (augmented reality); istotna część tej wiedzy dotyczy zmiany zachowań producentów oraz dystrybutorów, którzy wykorzystując technologie cyfrowe wprowadzają nowatorskie modele biznesowe, jak również zachowań konsumentów, którzy coraz częściej korzystają z dostępu do dóbr bez ich nabywania na własność, a w wielu sytuacjach świadomie lub nieświadomie dostarczają dostawcom dóbr, w tym usług, dane o własnych zachowaniach, a także zachowań regulatorów starających się o zaprowadzenie pożądanego publicznie ładu gospodarczego, 2. ukształtowanie umiejętności rejestrowania i analizowania zdarzeń, które w gospodarce cyfrowej składają się na procesy w świecie rzeczywistym i w świecie wirtualnym realizowane w skali mikroekonomicznej przy udziale człowieka i przez systemy automatyczne, w tym wykorzystujące rozwiązania 'wąskiej sztucznej inteligencji', a także rejestrowania i analizowania tych procesów w skali makroekonomicznej; zajęcia obejmują pracę własną ze sprzętem i oprogramowaniem komputerowym oraz oprogramowaniem smartfonu, są to innowacyjne rozwiązania profesjonalne, stosowane w praktyce gospodarczej, 3. ukształtowanie kompetencji do wyrażania własnego poglądu dotyczącego znaczenia rozwoju gospodarki cyfrowej 4.0, a także kompetencji do współudziału w procesie zarządzania podmiotami gospodarującymi oraz innymi podmiotami uczestniczącymi w tej gospodarce. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1) Cyfryzacja gospodarki i społeczeństwa. Szanse i wyzwania dla sektorów infrastrukturalnych pod redakcją naukową Jerzego Gajewskiego, Wojciecha Paprockiego i Jany Pieriegud, Publikacja Europejskiego Kongresu Finansowego, Gdańsk 2016. 2) Megatrendy i ich wpływ na rozwój sektorów infrastrukturalnych pod redakcją naukową Jerzego Gajewskiego, Wojciecha Paprockiego i Jany Pieriegud, Publikacja Europejskiego Kongresu Finansowego, Gdańsk 2015. 3) W. Paprocki, Digital Economy as an Environment for Virtual Platform Operators, Journal of Management and Financial Sciences (2017). 4) W. Paprocki, The transformation towards the digital economy, [in:] B. Biga et. al, Open Eyes Book 2, Fundacja GAP, Kraków 2017, p. 77-122. (dostępna także wersja w j. polskim pt. Transformacja ku gospodarce cyfrowej). 5) Modele biznesu w Internecie, redakcja naukowa T. Doligalski, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2014. 6) W. Paprocki, Ekosystemy technologii przełomowych [w:] Open Eyes Book 5, Fundacja GAP, Kraków 2020 7) W. Paprocki, Aquarium: augmented knowledge and wisdom in the age of the Fourth Industrial Revolution, Journal of Management and Financial Sciences (2019). 8) Disruptive platforms : markets, ecosystems, and monopolists, (T. Doligalski, M. Goliński, K. Kozłowski - editors), Routledge Taylor & Francis Group (2021). Literatura uzupełniająca: 1. J. Surma, Cyfryzacja życia w erze Big Data. Człowiek-Biznes-Państwo, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2017. 2. E.Schmidt, J.Cohen, The New Digital Age. Reshaping the Future of People, Nations and Business, John Murray Publishers, London 2013. 3. W. Paprocki, Role of Virtual Platform Operators in Transforming Consumer Goods Market, ?Journal of Management and Financial Sciences? Volume XI, Issue 27 (March 2017), p. 25-37. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 30.00% egzamin testowy: 30.00% referaty/eseje: 30.00% projekty: 10.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.