Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Innowacyjność społeczna i ekologiczna z elementami design thinking

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 13A1B0-D
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Innowacyjność społeczna i ekologiczna z elementami design thinking
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty kierunkowe do wyboru SLLD-ZBF
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Posiada wiedzę o czynnikach, które determinują kreatywność jednostek, grup i organizacji w kontekście innowacji społecznych i ekologicznych

Zna atrybuty skutecznego zarządzania kreatywnością w organizacji i strategii innowacyjnych, w tym dogłębne zrozumienie dynamiki innowacji

Zna nowe sposoby rozumienia i zarządzania procesami twórczymi i symulowania kreatywności

Umiejętności:

Umie zidentyfikować czynniki napędzające kreatywność i innowacje społeczne i ekologiczne w organizacji

Umie rozpoznać rolę, jaką odgrywają ciągłe innowacje w dynamice konkurencyjnej branż oraz jak te innowacje wpływają na społeczeństwo zarówno pozytywnie, jak i negatywnie

Posiada twórczą zdolność do rozwiązania złożonych problemów i stosowania kreatywnych metod w organizacji

Kompetencje społeczne:

Student potrafi kreatywnie uczestniczyć w przedsięwzięciach (zespołach) związanych z rozwiązywaniem problemów

Student potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny

Student charakteryzuje się postawą ciągłego uczenia i otwartości na zmiany otoczenia

Zajęcia w cyklu "Preferencje - Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Zajęcia prowadzącego więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Rafał Kasprzak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Zajęcia prowadzącego - Ocena

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Zajęcia obejmują wprowadzenie do metodyk kreatywnych wraz z analizą i przećwiczeniem możliwości ich wykorzystania w pracy zawodowej do rozwiązywania problemów społecznych i ekologicznych w organizacji.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest prezentacja kreatywnych metodyk wraz z treningiem ich wykorzystania w kontekście tworzenia innowacji społecznych i ekologicznych.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Alex Osborn, Applied Imagination: Principles and Procedures of Creative Problem Solving, Creative Education Foundation Press, 1953/2001, ISBN 0-930222-73-3

2. Edward de Bono, Lateral Thinking : Creativity Step by Step, Harper & Row, 1973, trade paperback, 300 pages, ISBN 0-06-090325-2

3. Tim Brown. Design Thinking. Harvard Business Review, June 2008.

4. Brandsen, T., Cattacin, S., Evers, A., & Zimmer, A. (2016). Social innovations in the urban context (p. 313). Springer Nature.

Literatura uzupełniająca:

1. Altshuller, Henry. 1994. The Art of Inventing (And Suddenly the Inventor Appeared). Translated by Lev Shulyak. Worcester, Massachusetts: Technical Innovation Center. ISBN 0-9640740-1-X.

2. Rowe, G. Peter (1987). Design Thinking. Cambridge: The MIT Press. ISBN 978-0-262-68067-7.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 0.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 0.00%

ocena z ćwiczeń: 0.00%

inne: 20.00%

projekty: 0.00%

studia przypadków: 0.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 80.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Zajęcia obejmują wprowadzenie do metodyk kreatywnych wraz z analizą i przećwiczeniem możliwości ich wykorzystania w pracy zawodowej do rozwiązywania problemów społecznych i ekologicznych w organizacji.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest prezentacja kreatywnych metodyk wraz z treningiem ich wykorzystania w kontekście tworzenia innowacji społecznych i ekologicznych.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Alex Osborn, Applied Imagination: Principles and Procedures of Creative Problem Solving, Creative Education Foundation Press, 1953/2001, ISBN 0-930222-73-3

2. Edward de Bono, Lateral Thinking : Creativity Step by Step, Harper & Row, 1973, trade paperback, 300 pages, ISBN 0-06-090325-2

3. Tim Brown. Design Thinking. Harvard Business Review, June 2008.

4. Brandsen, T., Cattacin, S., Evers, A., & Zimmer, A. (2016). Social innovations in the urban context (p. 313). Springer Nature.

Literatura uzupełniająca:

1. Altshuller, Henry. 1994. The Art of Inventing (And Suddenly the Inventor Appeared). Translated by Lev Shulyak. Worcester, Massachusetts: Technical Innovation Center. ISBN 0-9640740-1-X.

2. Rowe, G. Peter (1987). Design Thinking. Cambridge: The MIT Press. ISBN 978-0-262-68067-7.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 0.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 0.00%

ocena z ćwiczeń: 0.00%

inne: 20.00%

projekty: 0.00%

studia przypadków: 0.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 80.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0