Kształtowanie liderów
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 13A010-S |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Kształtowanie liderów |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Student zna i rozumie kompetencje cechujące odpowiedzialnego lidera, realizującego wymogi dotyczące ESG. Student zna i rozumie złożoności otoczenia i wzajemnych oddziaływań różnych elementów systemu, w którym funkcjonuje organizacja. Student zna i rozumie typowe wyzwania i aspekty przed jakimi staje współczesny lider. Umiejętności: Student potrafi analizwać nieszablonowe sytuacje w celu podjęcia decyzji. Student potrafi rozpoznawać mocne i silne strony członków zespołu w celu odpowiedniego dobrania zadań do ludzi i budowania efektywności zespołowej. Student omawia z członkami zespołu złożone zagadnienia i potrafi wyciągać z podjętych dyskusji konstruktywne dla organizacji wnioski. Kompetencje społeczne: Student jest gotów do motywowania siebie i innych. Student jest gotów do brania odpowiedzialności za pracę swoją i zespołu z poszanowaniem zasad etyki zawodowej oraz zasad zrównoważonego rozwoju. Student jest gotów do dyskusji i dialogu z poszanowaniem opinii innych osób. |
Zajęcia w cyklu "Preferencje - Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Zajęcia prowadzącego
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Maria Pietrzak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Zajęcia prowadzącego - Ocena |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest przygotowanie studentów do pełnienia ról kierowniczych przy uwzględnieniu współczesnej wiedzy dot. odpowiedzialnego i efektywnego przywództwa. Szczególny akcent zostanie położony na wysokie zaangażowanie studentów w zajęcia, by mogli w praktyce ćwiczyć pewne zachowania, przyglądać się własnym reakcjom w określonych sytuacjach stanowiących wyzwania przywódcze. Duży nacisk zostanie położony na weryfikację przyrostu wiedzy i umiejętności studenta. Będzie to realizowane w różny sposób - między innymi ocenę kompetencji studenta na początku zajęć oraz na koniec zajęć, ale także bieżące obserwowanie studenta przez prowadzących i informację zwrotną na każdych zajęciach. |
|
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest przygotowanie studentów do pełnienia ról kierowniczych przy uwzględnieniu współczesnej wiedzy dot. odpowiedzialnego i efektywnego przywództwa. Szczególny akcent zostanie położony na wysokie zaangażowanie studentów w zajęcia, by mogli w praktyce ćwiczyć pewne zachowania, przyglądać się własnym reakcjom w określonych sytuacjach stanowiących wyzwania przywódcze. Duży nacisk zostanie położony na weryfikację przyrostu wiedzy i umiejętności studenta. Będzie to realizowane w różny sposób - między innymi ocenę kompetencji studenta na początku zajęć oraz na koniec zajęć, ale także bieżące obserwowanie studenta przez prowadzących i informację zwrotną na każdych zajęciach. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Adair J., The Inspirational Leader. How to Motivate, Encourage & Achieve Success, Kogan Page, London and Sterling 2003. Covey S.R., Siedem nawyków skutecznego działania, Rebis, Poznań 2003. Drucker P. F., The Effective Executive, Routledge, 2018. Goleman D., Inteligencja emocjonalna, Media Rodzina, Poznań 1997. Leary-Joyce J., Inspirational Manager, Pearson Education Limited, 2011. Prawdziwe Przywództwo. Inteligencja emocjonalna, Harvard Business Review Press, Helion 2019. Literatura uzupełniająca: Ankersen R., Kopalnie talentów. Jak odkryć i rozwinąć talent - u siebie i u innych, Wydawnictwo SQN, Kraków 2018. Buksak L., Szkoła Mówców, OnePress, Gliwice 2019. Carboni J. et al., Zrównoważone zarządzanie projektami. Podręcznik GPM, Kraków 2020. Glenn Rowe G., Guerrero L., Cases in Leadership, SAGE 2011. Maxwell J.C., Etyka, Studio Emka, Warszawa 2010. Morreale S.P., Spitzberg B.H., Barge J.K., Komunikacja Między Ludźmi, PWN, Warszawa 2021. Publikacje własne: Maria Pietrzak, Zarządzaj jakością swojego życia. Perspektywa zarządzania,W: red. Joanna Kostecka, Monika Czerwonka, Grzegorz Grochowski, Maria Pietrzak, Jakość życia : na co masz wpływ,2021; Jacek Lewicki, Jakub Brdulak, dr Jan Beseda, dr Ida Kristina Kühn, Lisa Meyne, dr Gunta Kinta, dr Edmundus Labunskis, The development of graduates' social competences. The case studies from four European universities in the context of higher education public policy in Poland, Germany, Latvia and the Czech Republic. The outcomes of the Erasmus+ DASCHE project, W: Studia z Polityki Publicznej,2020; Beata Marciniak, Katarzyna Archanowicz-Kudelska, Badania jakościowe w naukach społecznych ? teoretyczne i praktyczne aspekty,W: red. Joanna Wielgórska-Leszczyńska, Michał Matusewicz, Teoretyczne i praktyczne aspekty w naukach ekonomicznych,2022; , red. Joanna Kostecka, Monika Czerwonka, Grzegorz Grochowski, Maria Pietrzak, Jakość życia : na co masz wpływ,2021 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00% egzamin testowy: 0.00% egzamin ustny: 0.00% kolokwium: 0.00% referaty/eseje: 0.00% ocena z ćwiczeń: 0.00% inne: 50.00% projekty: 50.00% studia przypadków: 0.00% prezentacje indywidualne lub grupowe: 0.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest przygotowanie studentów do pełnienia ról kierowniczych przy uwzględnieniu współczesnej wiedzy dot. odpowiedzialnego i efektywnego przywództwa. Szczególny akcent zostanie położony na wysokie zaangażowanie studentów w zajęcia, by mogli w praktyce ćwiczyć pewne zachowania, przyglądać się własnym reakcjom w określonych sytuacjach stanowiących wyzwania przywódcze. Duży nacisk zostanie położony na weryfikację przyrostu wiedzy i umiejętności studenta. Będzie to realizowane w różny sposób - między innymi ocenę kompetencji studenta na początku zajęć oraz na koniec zajęć, ale także bieżące obserwowanie studenta przez prowadzących i informację zwrotną na każdych zajęciach. |
|
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest przygotowanie studentów do pełnienia ról kierowniczych przy uwzględnieniu współczesnej wiedzy dot. odpowiedzialnego i efektywnego przywództwa. Szczególny akcent zostanie położony na wysokie zaangażowanie studentów w zajęcia, by mogli w praktyce ćwiczyć pewne zachowania, przyglądać się własnym reakcjom w określonych sytuacjach stanowiących wyzwania przywódcze. Duży nacisk zostanie położony na weryfikację przyrostu wiedzy i umiejętności studenta. Będzie to realizowane w różny sposób - między innymi ocenę kompetencji studenta na początku zajęć oraz na koniec zajęć, ale także bieżące obserwowanie studenta przez prowadzących i informację zwrotną na każdych zajęciach. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Adair J., The Inspirational Leader. How to Motivate, Encourage & Achieve Success, Kogan Page, London and Sterling 2003. Covey S.R., Siedem nawyków skutecznego działania, Rebis, Poznań 2003. Drucker P. F., The Effective Executive, Routledge, 2018. Goleman D., Inteligencja emocjonalna, Media Rodzina, Poznań 1997. Leary-Joyce J., Inspirational Manager, Pearson Education Limited, 2011. Prawdziwe Przywództwo. Inteligencja emocjonalna, Harvard Business Review Press, Helion 2019. Literatura uzupełniająca: Ankersen R., Kopalnie talentów. Jak odkryć i rozwinąć talent - u siebie i u innych, Wydawnictwo SQN, Kraków 2018. Buksak L., Szkoła Mówców, OnePress, Gliwice 2019. Carboni J. et al., Zrównoważone zarządzanie projektami. Podręcznik GPM, Kraków 2020. Glenn Rowe G., Guerrero L., Cases in Leadership, SAGE 2011. Maxwell J.C., Etyka, Studio Emka, Warszawa 2010. Morreale S.P., Spitzberg B.H., Barge J.K., Komunikacja Między Ludźmi, PWN, Warszawa 2021. Publikacje własne: Maria Pietrzak, Zarządzaj jakością swojego życia. Perspektywa zarządzania,W: red. Joanna Kostecka, Monika Czerwonka, Grzegorz Grochowski, Maria Pietrzak, Jakość życia : na co masz wpływ,2021; Jacek Lewicki, Jakub Brdulak, dr Jan Beseda, dr Ida Kristina Kühn, Lisa Meyne, dr Gunta Kinta, dr Edmundus Labunskis, The development of graduates' social competences. The case studies from four European universities in the context of higher education public policy in Poland, Germany, Latvia and the Czech Republic. The outcomes of the Erasmus+ DASCHE project, W: Studia z Polityki Publicznej,2020; Beata Marciniak, Katarzyna Archanowicz-Kudelska, Badania jakościowe w naukach społecznych ? teoretyczne i praktyczne aspekty,W: red. Joanna Wielgórska-Leszczyńska, Michał Matusewicz, Teoretyczne i praktyczne aspekty w naukach ekonomicznych,2022; , red. Joanna Kostecka, Monika Czerwonka, Grzegorz Grochowski, Maria Pietrzak, Jakość życia : na co masz wpływ,2021 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00% egzamin testowy: 0.00% egzamin ustny: 0.00% kolokwium: 0.00% referaty/eseje: 0.00% ocena z ćwiczeń: 0.00% inne: 50.00% projekty: 50.00% studia przypadków: 0.00% prezentacje indywidualne lub grupowe: 0.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest przygotowanie studentów do pełnienia ról kierowniczych przy uwzględnieniu współczesnej wiedzy dot. odpowiedzialnego i efektywnego przywództwa. Szczególny akcent zostanie położony na wysokie zaangażowanie studentów w zajęcia, by mogli w praktyce ćwiczyć pewne zachowania, przyglądać się własnym reakcjom w określonych sytuacjach stanowiących wyzwania przywódcze. Duży nacisk zostanie położony na weryfikację przyrostu wiedzy i umiejętności studenta. Będzie to realizowane w różny sposób - między innymi ocenę kompetencji studenta na początku zajęć oraz na koniec zajęć, ale także bieżące obserwowanie studenta przez prowadzących i informację zwrotną na każdych zajęciach. |
|
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest przygotowanie studentów do pełnienia ról kierowniczych przy uwzględnieniu współczesnej wiedzy dot. odpowiedzialnego i efektywnego przywództwa. Szczególny akcent zostanie położony na wysokie zaangażowanie studentów w zajęcia, by mogli w praktyce ćwiczyć pewne zachowania, przyglądać się własnym reakcjom w określonych sytuacjach stanowiących wyzwania przywódcze. Duży nacisk zostanie położony na weryfikację przyrostu wiedzy i umiejętności studenta. Będzie to realizowane w różny sposób - między innymi ocenę kompetencji studenta na początku zajęć oraz na koniec zajęć, ale także bieżące obserwowanie studenta przez prowadzących i informację zwrotną na każdych zajęciach. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Adair J., The Inspirational Leader. How to Motivate, Encourage & Achieve Success, Kogan Page, London and Sterling 2003. Covey S.R., Siedem nawyków skutecznego działania, Rebis, Poznań 2003. Drucker P. F., The Effective Executive, Routledge, 2018. Goleman D., Inteligencja emocjonalna, Media Rodzina, Poznań 1997. Leary-Joyce J., Inspirational Manager, Pearson Education Limited, 2011. Prawdziwe Przywództwo. Inteligencja emocjonalna, Harvard Business Review Press, Helion 2019. Literatura uzupełniająca: Ankersen R., Kopalnie talentów. Jak odkryć i rozwinąć talent - u siebie i u innych, Wydawnictwo SQN, Kraków 2018. Buksak L., Szkoła Mówców, OnePress, Gliwice 2019. Carboni J. et al., Zrównoważone zarządzanie projektami. Podręcznik GPM, Kraków 2020. Glenn Rowe G., Guerrero L., Cases in Leadership, SAGE 2011. Maxwell J.C., Etyka, Studio Emka, Warszawa 2010. Morreale S.P., Spitzberg B.H., Barge J.K., Komunikacja Między Ludźmi, PWN, Warszawa 2021. Publikacje własne: Beata Marciniak, Katarzyna Archanowicz-Kudelska, Badania jakościowe w naukach społecznych ? teoretyczne i praktyczne aspekty,W: red. Joanna Wielgórska-Leszczyńska, Michał Matusewicz, Teoretyczne i praktyczne aspekty w naukach ekonomicznych,2022; , red. Joanna Kostecka, Monika Czerwonka, Grzegorz Grochowski, Maria Pietrzak, Jakość życia : na co masz wpływ,2021; Maria Pietrzak, Zarządzaj jakością swojego życia. Perspektywa zarządzania,W: red. Joanna Kostecka, Monika Czerwonka, Grzegorz Grochowski, Maria Pietrzak, Jakość życia : na co masz wpływ,2021; Jacek Lewicki, Jakub Brdulak, dr Jan Beseda, dr Ida Kristina Kühn, Lisa Meyne, dr Gunta Kinta, dr Edmundus Labunskis, The development of graduates' social competences. The case studies from four European universities in the context of higher education public policy in Poland, Germany, Latvia and the Czech Republic. The outcomes of the Erasmus+ DASCHE project, W: Studia z Polityki Publicznej,2020 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00% egzamin testowy: 0.00% egzamin ustny: 0.00% kolokwium: 0.00% referaty/eseje: 0.00% ocena z ćwiczeń: 0.00% inne: 50.00% projekty: 50.00% studia przypadków: 0.00% prezentacje indywidualne lub grupowe: 0.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest przygotowanie studentów do pełnienia ról kierowniczych przy uwzględnieniu współczesnej wiedzy dot. odpowiedzialnego i efektywnego przywództwa. Szczególny akcent zostanie położony na wysokie zaangażowanie studentów w zajęcia, by mogli w praktyce ćwiczyć pewne zachowania, przyglądać się własnym reakcjom w określonych sytuacjach stanowiących wyzwania przywódcze. Duży nacisk zostanie położony na weryfikację przyrostu wiedzy i umiejętności studenta. Będzie to realizowane w różny sposób - między innymi ocenę kompetencji studenta na początku zajęć oraz na koniec zajęć, ale także bieżące obserwowanie studenta przez prowadzących i informację zwrotną na każdych zajęciach. |
|
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest przygotowanie studentów do pełnienia ról kierowniczych przy uwzględnieniu współczesnej wiedzy dot. odpowiedzialnego i efektywnego przywództwa. Szczególny akcent zostanie położony na wysokie zaangażowanie studentów w zajęcia, by mogli w praktyce ćwiczyć pewne zachowania, przyglądać się własnym reakcjom w określonych sytuacjach stanowiących wyzwania przywódcze. Duży nacisk zostanie położony na weryfikację przyrostu wiedzy i umiejętności studenta. Będzie to realizowane w różny sposób - między innymi ocenę kompetencji studenta na początku zajęć oraz na koniec zajęć, ale także bieżące obserwowanie studenta przez prowadzących i informację zwrotną na każdych zajęciach. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Adair J., The Inspirational Leader. How to Motivate, Encourage & Achieve Success, Kogan Page, London and Sterling 2003. Covey S.R., Siedem nawyków skutecznego działania, Rebis, Poznań 2003. Drucker P. F., The Effective Executive, Routledge, 2018. Goleman D., Inteligencja emocjonalna, Media Rodzina, Poznań 1997. Leary-Joyce J., Inspirational Manager, Pearson Education Limited, 2011. Prawdziwe Przywództwo. Inteligencja emocjonalna, Harvard Business Review Press, Helion 2019. Literatura uzupełniająca: Ankersen R., Kopalnie talentów. Jak odkryć i rozwinąć talent - u siebie i u innych, Wydawnictwo SQN, Kraków 2018. Buksak L., Szkoła Mówców, OnePress, Gliwice 2019. Carboni J. et al., Zrównoważone zarządzanie projektami. Podręcznik GPM, Kraków 2020. Glenn Rowe G., Guerrero L., Cases in Leadership, SAGE 2011. Maxwell J.C., Etyka, Studio Emka, Warszawa 2010. Morreale S.P., Spitzberg B.H., Barge J.K., Komunikacja Między Ludźmi, PWN, Warszawa 2021. Publikacje własne: Beata Marciniak, Katarzyna Archanowicz-Kudelska, Badania jakościowe w naukach społecznych ? teoretyczne i praktyczne aspekty,W: red. Joanna Wielgórska-Leszczyńska, Michał Matusewicz, Teoretyczne i praktyczne aspekty w naukach ekonomicznych,2022; , red. Joanna Kostecka, Monika Czerwonka, Grzegorz Grochowski, Maria Pietrzak, Jakość życia : na co masz wpływ,2021; Maria Pietrzak, Zarządzaj jakością swojego życia. Perspektywa zarządzania,W: red. Joanna Kostecka, Monika Czerwonka, Grzegorz Grochowski, Maria Pietrzak, Jakość życia : na co masz wpływ,2021; Jacek Lewicki, Jakub Brdulak, dr Jan Beseda, dr Ida Kristina Kühn, Lisa Meyne, dr Gunta Kinta, dr Edmundus Labunskis, The development of graduates' social competences. The case studies from four European universities in the context of higher education public policy in Poland, Germany, Latvia and the Czech Republic. The outcomes of the Erasmus+ DASCHE project, W: Studia z Polityki Publicznej,2020 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00% egzamin testowy: 0.00% egzamin ustny: 0.00% kolokwium: 0.00% referaty/eseje: 0.00% ocena z ćwiczeń: 0.00% inne: 50.00% projekty: 50.00% studia przypadków: 0.00% prezentacje indywidualne lub grupowe: 0.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.