Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zarządzanie firmą rodzinną

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 137560-S
Kod Erasmus / ISCED: 04.9 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0419) Biznes i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Zarządzanie firmą rodzinną
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Studenci zapoznają się ze złożonością funkcjonowania firmy rodzinnej.

Studenci będą potrafili dokonać analizy trzech komponentów firmy rodzinnej: (1) rodziny, (2) struktury własności, (3) firmy.

Studenci poznają możliwości finansowania firm rodzinnych.

Studenci nauczą się tworzenia rodzinnego nadzoru.

Studenci poznają strategie rodzinnych firm notowanych na giełdach.

Umiejętności:

Studenci nabędą umiejętność oceny dynamiki firmy rodzinnej.

Studenci poznają sposoby wyceny firmy rodzinnej i jej aktywów.

Studenci poznają sposoby zarządzania firmą rodzinną na przykładzie wybranych firm.

Kompetencje społeczne:

Studenci zrozumieją zasady współpracy z firmami rodzinnymi.

Studenci nauczą się nawiązywania kontaktów i współpracy z firmami rodzinnymi.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Zarządzanie biznesem rodzinnym jest kursem, który omawia złożone relacje pomiędzy rodziną, która zarządza firmą oraz biznesem. W gospodarkach światowych podkreśla się znaczącą rolę tego rodzaju podmiotów. Każdy biznes rodzinny powinno się rozpatrywać w obrębie trzech obszarów: rodziny, praktyk zarządzania oraz struktury własności. W trakcie kursu prezentowane będą przykłady firm rodzinnych takich jak Roleski, czy Grupa Rodzinna Łapaj.

Pełny opis:

Omówienie specyfiki biznesów rodzinnych oraz ich roli w gospodarce. Przedstawienie typoligii rodziny oraz jej wpływu na firmę. Zaprezentowanie metodologii analizy biznesów rodzinnych. Analiza źródeł finansowania firm rodzinnych. Omówienie strategii rozwoju oraz czynników sukcesu firmy rodzinnej Roleski oraz innych firm.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Lipiec, J., Ład przedsiębiorstwa rodzinnego, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2017.

Literatura uzupełniająca:

Kenyon-Rouvinez, D., Ward J.L., Family business key issues, Palgrave Macmillan, Great Britain 2005.

Publikacje własne:

Jacek Lipiec, Adranna Lewandowska, Konstytucja rodzinna : zasady rodziny i biznesu prowadzące do długowieczności,2021

Uwagi:

Kryteria oceniania:

referaty/eseje: 60.00%

ocena z ćwiczeń: 40.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Zarządzanie biznesem rodzinnym jest kursem, który omawia złożone relacje pomiędzy rodziną, która zarządza firmą oraz biznesem. W gospodarkach światowych podkreśla się znaczącą rolę tego rodzaju podmiotów. Każdy biznes rodzinny powinno się rozpatrywać w obrębie trzech obszarów: rodziny, praktyk zarządzania oraz struktury własności. W trakcie kursu prezentowane będą przykłady firm rodzinnych takich jak Roleski, czy Grupa Rodzinna Łapaj.

Pełny opis:

Omówienie specyfiki biznesów rodzinnych oraz ich roli w gospodarce. Przedstawienie typoligii rodziny oraz jej wpływu na firmę. Zaprezentowanie metodologii analizy biznesów rodzinnych. Analiza źródeł finansowania firm rodzinnych. Omówienie strategii rozwoju oraz czynników sukcesu firmy rodzinnej Roleski oraz innych firm.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Lipiec, J., Ład przedsiębiorstwa rodzinnego, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2017.

Literatura uzupełniająca:

Kenyon-Rouvinez, D., Ward J.L., Family business key issues, Palgrave Macmillan, Great Britain 2005.

Publikacje własne:

Jacek Lipiec, Adranna Lewandowska, Konstytucja rodzinna : zasady rodziny i biznesu prowadzące do długowieczności,2021

Uwagi:

Kryteria oceniania:

referaty/eseje: 60.00%

ocena z ćwiczeń: 40.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Zarządzanie biznesem rodzinnym jest kursem, który omawia złożone relacje pomiędzy rodziną, która zarządza firmą oraz biznesem. W gospodarkach światowych podkreśla się znaczącą rolę tego rodzaju podmiotów. Każdy biznes rodzinny powinno się rozpatrywać w obrębie trzech obszarów: rodziny, praktyk zarządzania oraz struktury własności. W trakcie kursu prezentowane będą przykłady firm rodzinnych takich jak Roleski, czy Grupa Rodzinna Łapaj.

Pełny opis:

Omówienie specyfiki biznesów rodzinnych oraz ich roli w gospodarce. Przedstawienie typoligii rodziny oraz jej wpływu na firmę. Zaprezentowanie metodologii analizy biznesów rodzinnych. Analiza źródeł finansowania firm rodzinnych. Omówienie strategii rozwoju oraz czynników sukcesu firmy rodzinnej Roleski oraz innych firm.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Lipiec, J., Ład przedsiębiorstwa rodzinnego, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2017.

Literatura uzupełniająca:

Kenyon-Rouvinez, D., Ward J.L., Family business key issues, Palgrave Macmillan, Great Britain 2005.

Publikacje własne:

Jacek Lipiec, Adranna Lewandowska, Konstytucja rodzinna : zasady rodziny i biznesu prowadzące do długowieczności,2021

Uwagi:

Kryteria oceniania:

referaty/eseje: 60.00%

ocena z ćwiczeń: 40.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Zarządzanie biznesem rodzinnym jest kursem, który omawia złożone relacje pomiędzy rodziną, która zarządza firmą oraz biznesem. W gospodarkach światowych podkreśla się znaczącą rolę tego rodzaju podmiotów. Każdy biznes rodzinny powinno się rozpatrywać w obrębie trzech obszarów: rodziny, praktyk zarządzania oraz struktury własności. W trakcie kursu prezentowane będą przykłady firm rodzinnych takich jak Roleski, czy Grupa Rodzinna Łapaj.

Pełny opis:

Omówienie specyfiki biznesów rodzinnych oraz ich roli w gospodarce. Przedstawienie typoligii rodziny oraz jej wpływu na firmę. Zaprezentowanie metodologii analizy biznesów rodzinnych. Analiza źródeł finansowania firm rodzinnych. Omówienie strategii rozwoju oraz czynników sukcesu firmy rodzinnej Roleski oraz innych firm.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Lipiec, J., Ład przedsiębiorstwa rodzinnego, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2017.

Literatura uzupełniająca:

Kenyon-Rouvinez, D., Ward J.L., Family business key issues, Palgrave Macmillan, Great Britain 2005.

Publikacje własne:

Jacek Lipiec, Adranna Lewandowska, Konstytucja rodzinna : zasady rodziny i biznesu prowadzące do długowieczności,2021

Uwagi:

Kryteria oceniania:

referaty/eseje: 60.00%

ocena z ćwiczeń: 40.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0