Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Warsztat - sztuka wystąpień publicznych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 137450-D
Kod Erasmus / ISCED: 15.9 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0329) Dziennikarstwo i informacja (inne) Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Warsztat - sztuka wystąpień publicznych
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Uczestnicy zajęć zapoznają się z zasadami przygotowywania i wygłaszania tradycyjnych prezentacji biznesowych

Uczestnicy zajęć zapoznają się z zasadami przygotowywania i wygłaszania tzw. elevator pitch

Poznają również elementy kształtowania wizerunku osobistego w biznesie.

Umiejętności:

Uczestnicy nabędą praktyczne umiejętności polegające na tworzeniu profesjonalnych prezentacji biznesowych.

nauczą się zabierać głos publicznie, wygłaszać prezentacje biznesowe i elevator pitch

Posiądą również podstawy kształtowania wizerunku w oparciu o sztukę mówienia.

Kompetencje społeczne:

Uczestnicy poznają zasady nawiązywania relacji ze słuchającą publicznością,

dowiedzą się jak opanować tremę i przekuć ją w pozytywną energię

dowiedzą się jak przekonywać publiczność do swoich racji

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30

Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Trening, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Anna Janowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Trening - Ocena
Skrócony opis:

Warsztaty mają formę ćwiczeń praktycznych, przeprowadzanych z wykorzystaniem kamery. Każdy student przygotowuje w semestrze jedną lub dwie prezentacje, które są później analizowane, na zajęciach oraz na platformie e-learningowej. W trakcie warsztatów studenci mogą więc przyswoić sobie narzędzia, które pomogą im w przygotowywaniu i wygłaszaniu prezentacji biznesowych. Będą mogli wypracować indywidualną technikę zabierania głosu publicznie.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest wykształcenie u studentów umiejętności budowania wizerunku osobistego w biznesie w oparciu o sztukę mówienia. Słuchacze zapoznają się z zasadami przygotowywania i wygłaszania tradycyjnych prezentacji biznesowych oraz tzw. elevator pitch. Posiądą umiejętności praktyczne w tym zakresie oraz będą umieli sami się w przyszłości doskonalić.

Literatura:

Literatura podstawowa:

J.Detz, Sztuka przemawiania. Nie co mówić, ale jak mówić, GWP, Gdańsk, 2001, J. Weissman, Sztuka skutecznej prezentacji, One Press Exclusive 2007, S. R. Covey, 7 nawyków skutecznego działania, Franklin Covey, Rebis, Poznań 2007, M.Leary, Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji, GWP, Gdańsk, 2001, A.Benedikt, Mowa ciała, Astrum, Wrocław 2002.

Literatura uzupełniająca:

M.F. Kwintylian, Kształcenie mówcy, Biblioteka Narodowa, Wrocław, 1951, T.Kamel, R.Krool, P.Kraśko, Dyskretny urok wystąpień publicznych czyli jak zmienić koszmar w radość, Studio Emka, Warszawa, 2002, E.Sampson, Jak stworzyć własny wizerunek, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1996, M. Śliwińska-Kowalska, Głos narzędziem pracy, IMP, Łódź 1999, A. WIszniewski, Sztuka mówienia, Videograf II, Katowice 2003, Ch. Zacker, G.Grantel, Do sukcesu poprzez mowę, Filar, Warszawa 2001.

Publikacje własne:

Anna Janowska, Małgorzata Skrzek-Lubasińska, Kompetencje przyszłości w warunkach ekspansji gospodarki 4.0, W: Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach,2019;

, red. Radosław Malik, Anna Janowska, Roman Wosiek, Globalizacja współcześnie : komponenty i cechy charakterystyczne,2018;

Anna Janowska, Open educational resources : , W: Journal of Education Culture and Society,2016 Doświadczenie zawodowe lub doświadczenie dydaktyczne: Jestem byłą dziennikarką telewizyjną, prowadzę trening sztuki wystąpień publicznych w SGH od 20 lat, zarówno na studiach 1 i 2 stopnia, jak i na studiach podyplomowych. Jestem również facylitatorką metody Franklin Covey Education: 7 habits of highly effective people. Uruchomiłam na YouTUbe kanał edukacyjny m.in. na temat występowania publicznego.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

inne: 20.00%

projekty: 40.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 40.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Trening, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Trening - Ocena
Skrócony opis:

Warsztaty mają formę ćwiczeń praktycznych, przeprowadzanych z wykorzystaniem kamery. Każdy student przygotowuje w semestrze jedną lub dwie prezentacje, które są później analizowane, na zajęciach oraz na platformie e-learningowej. W trakcie warsztatów studenci mogą więc przyswoić sobie narzędzia, które pomogą im w przygotowywaniu i wygłaszaniu prezentacji biznesowych. Będą mogli wypracować indywidualną technikę zabierania głosu publicznie.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest wykształcenie u studentów umiejętności budowania wizerunku osobistego w biznesie w oparciu o sztukę mówienia. Słuchacze zapoznają się z zasadami przygotowywania i wygłaszania tradycyjnych prezentacji biznesowych oraz tzw. elevator pitch. Posiądą umiejętności praktyczne w tym zakresie oraz będą umieli sami się w przyszłości doskonalić.

Literatura:

Literatura podstawowa:

J.Detz, Sztuka przemawiania. Nie co mówić, ale jak mówić, GWP, Gdańsk, 2001, J. Weissman, Sztuka skutecznej prezentacji, One Press Exclusive 2007, S. R. Covey, 7 nawyków skutecznego działania, Franklin Covey, Rebis, Poznań 2007, M.Leary, Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji, GWP, Gdańsk, 2001, A.Benedikt, Mowa ciała, Astrum, Wrocław 2002.

Literatura uzupełniająca:

M.F. Kwintylian, Kształcenie mówcy, Biblioteka Narodowa, Wrocław, 1951, T.Kamel, R.Krool, P.Kraśko, Dyskretny urok wystąpień publicznych czyli jak zmienić koszmar w radość, Studio Emka, Warszawa, 2002, E.Sampson, Jak stworzyć własny wizerunek, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1996, M. Śliwińska-Kowalska, Głos narzędziem pracy, IMP, Łódź 1999, A. WIszniewski, Sztuka mówienia, Videograf II, Katowice 2003, Ch. Zacker, G.Grantel, Do sukcesu poprzez mowę, Filar, Warszawa 2001.

Publikacje własne:

Anna Janowska, Małgorzata Skrzek-Lubasińska, Kompetencje przyszłości w warunkach ekspansji gospodarki 4.0, W: Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach,2019;

, red. Radosław Malik, Anna Janowska, Roman Wosiek, Globalizacja współcześnie : komponenty i cechy charakterystyczne,2018;

Anna Janowska, Open educational resources : , W: Journal of Education Culture and Society,2016 Doświadczenie zawodowe lub doświadczenie dydaktyczne: Jestem byłą dziennikarką telewizyjną, prowadzę trening sztuki wystąpień publicznych w SGH od 20 lat, zarówno na studiach 1 i 2 stopnia, jak i na studiach podyplomowych. Jestem również facylitatorką metody Franklin Covey Education: 7 habits of highly effective people. Uruchomiłam na YouTUbe kanał edukacyjny m.in. na temat występowania publicznego.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

inne: 20.00%

projekty: 40.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 40.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Trening, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Anna Janowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Trening - Ocena
Skrócony opis:

Warsztaty mają formę ćwiczeń praktycznych, przeprowadzanych z wykorzystaniem kamery. Każdy student przygotowuje w semestrze jedną lub dwie prezentacje, które są później analizowane, na zajęciach oraz na platformie e-learningowej. W trakcie warsztatów studenci mogą więc przyswoić sobie narzędzia, które pomogą im w przygotowywaniu i wygłaszaniu prezentacji biznesowych. Będą mogli wypracować indywidualną technikę zabierania głosu publicznie.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest wykształcenie u studentów umiejętności budowania wizerunku osobistego w biznesie w oparciu o sztukę mówienia. Słuchacze zapoznają się z zasadami przygotowywania i wygłaszania tradycyjnych prezentacji biznesowych oraz tzw. elevator pitch. Posiądą umiejętności praktyczne w tym zakresie oraz będą umieli sami się w przyszłości doskonalić.

Literatura:

Literatura podstawowa:

J.Detz, Sztuka przemawiania. Nie co mówić, ale jak mówić, GWP, Gdańsk, 2001, J. Weissman, Sztuka skutecznej prezentacji, One Press Exclusive 2007, S. R. Covey, 7 nawyków skutecznego działania, Franklin Covey, Rebis, Poznań 2007, M.Leary, Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji, GWP, Gdańsk, 2001, A.Benedikt, Mowa ciała, Astrum, Wrocław 2002.

Literatura uzupełniająca:

M.F. Kwintylian, Kształcenie mówcy, Biblioteka Narodowa, Wrocław, 1951, T.Kamel, R.Krool, P.Kraśko, Dyskretny urok wystąpień publicznych czyli jak zmienić koszmar w radość, Studio Emka, Warszawa, 2002, E.Sampson, Jak stworzyć własny wizerunek, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1996, M. Śliwińska-Kowalska, Głos narzędziem pracy, IMP, Łódź 1999, A. WIszniewski, Sztuka mówienia, Videograf II, Katowice 2003, Ch. Zacker, G.Grantel, Do sukcesu poprzez mowę, Filar, Warszawa 2001.

Publikacje własne:

Anna Janowska, Małgorzata Skrzek-Lubasińska, Kompetencje przyszłości w warunkach ekspansji gospodarki 4.0, W: Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach,2019;

, red. Radosław Malik, Anna Janowska, Roman Wosiek, Globalizacja współcześnie : komponenty i cechy charakterystyczne,2018;

Anna Janowska, Open educational resources : , W: Journal of Education Culture and Society,2016 Doświadczenie zawodowe lub doświadczenie dydaktyczne: Jestem byłą dziennikarką telewizyjną, prowadzę trening sztuki wystąpień publicznych w SGH od 20 lat, zarówno na studiach 1 i 2 stopnia, jak i na studiach podyplomowych. Jestem również facylitatorką metody Franklin Covey Education: 7 habits of highly effective people. Uruchomiłam na YouTUbe kanał edukacyjny m.in. na temat występowania publicznego.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

inne: 20.00%

projekty: 40.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 40.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Trening, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Anna Janowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Trening - Ocena
Skrócony opis:

Warsztaty mają formę ćwiczeń praktycznych, przeprowadzanych z wykorzystaniem kamery. Każdy student przygotowuje w semestrze jedną lub dwie prezentacje, które są później analizowane, na zajęciach oraz na platformie e-learningowej. W trakcie warsztatów studenci mogą więc przyswoić sobie narzędzia, które pomogą im w przygotowywaniu i wygłaszaniu prezentacji biznesowych. Będą mogli wypracować indywidualną technikę zabierania głosu publicznie.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest wykształcenie u studentów umiejętności budowania wizerunku osobistego w biznesie w oparciu o sztukę mówienia. Słuchacze zapoznają się z zasadami przygotowywania i wygłaszania tradycyjnych prezentacji biznesowych oraz tzw. elevator pitch. Posiądą umiejętności praktyczne w tym zakresie oraz będą umieli sami się w przyszłości doskonalić.

Literatura:

Literatura podstawowa:

J.Detz, Sztuka przemawiania. Nie co mówić, ale jak mówić, GWP, Gdańsk, 2001, J. Weissman, Sztuka skutecznej prezentacji, One Press Exclusive 2007, S. R. Covey, 7 nawyków skutecznego działania, Franklin Covey, Rebis, Poznań 2007, M.Leary, Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji, GWP, Gdańsk, 2001, A.Benedikt, Mowa ciała, Astrum, Wrocław 2002.

Literatura uzupełniająca:

M.F. Kwintylian, Kształcenie mówcy, Biblioteka Narodowa, Wrocław, 1951, T.Kamel, R.Krool, P.Kraśko, Dyskretny urok wystąpień publicznych czyli jak zmienić koszmar w radość, Studio Emka, Warszawa, 2002, E.Sampson, Jak stworzyć własny wizerunek, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1996, M. Śliwińska-Kowalska, Głos narzędziem pracy, IMP, Łódź 1999, A. WIszniewski, Sztuka mówienia, Videograf II, Katowice 2003, Ch. Zacker, G.Grantel, Do sukcesu poprzez mowę, Filar, Warszawa 2001.

Publikacje własne:

Anna Janowska, Małgorzata Skrzek-Lubasińska, Kompetencje przyszłości w warunkach ekspansji gospodarki 4.0, W: Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach,2019;

, red. Radosław Malik, Anna Janowska, Roman Wosiek, Globalizacja współcześnie : komponenty i cechy charakterystyczne,2018;

Anna Janowska, Open educational resources : , W: Journal of Education Culture and Society,2016 Doświadczenie zawodowe lub doświadczenie dydaktyczne: Jestem byłą dziennikarką telewizyjną, prowadzę trening sztuki wystąpień publicznych w SGH od 20 lat, zarówno na studiach 1 i 2 stopnia, jak i na studiach podyplomowych. Jestem również facylitatorką metody Franklin Covey Education: 7 habits of highly effective people. Uruchomiłam na YouTUbe kanał edukacyjny m.in. na temat występowania publicznego.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

inne: 20.00%

projekty: 40.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 40.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0