Rationality and Moral Choice (e-learning)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 136058-D |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Rationality and Moral Choice (e-learning) |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Knowledge of the basic collective action paradoxes. Understanding how business strategy defines the ability to meet environmental objectives. Understanding how business strategy defines the ability to meet moral objectives. Umiejętności: Critical thinking skills. The ability to approach moral conflicts. The ability to effective decision making. Stosowanie analizy kapitału społecznego w ocenie strategii na poziomie przedsiębiorstwa. Kompetencje społeczne: Participate skills in online learning in an international environment. The attitude of multi-level identification and analysis applied towards ethical problems |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Kurs internetowy, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Kurs internetowy - Ocena |
|
Skrócony opis: |
So called paradoxes of collective action gain non-standard solutions in the theory of social capital. Standard competitive strategy (Porter) provides ramifications for realistic recommendations. Implementation of these solutions in ecology and business ethics. E-learning program realized in cooperation with the University of of Illinois. |
|
Pełny opis: |
The aim of the course is to teach basic theory of rationality,decision theory, collective action paradoxes, elements of business strategy, environmental ethics and the issues of social capital. These theories will be applied to business and business ethics cases and generalized into a business philosophy. Practice in using English language. American strategy of pragmatic problem solving in cooperation with US students. Number of students: 30 - 15 from SGH and 15 from UIS. Students from SGH can get a UIS certificate of having taken the course. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: M.E. Porter, Porter on Competition (in Polish or in English). Literatura uzupełniająca: Louis P. Pojman, Ethics: Discovering Right and Wrong; M.E. Porter, Five Forces (any edition). Publikacje własne: Piotr Bołtuć, Tsvi Bisk, Sustainability as Growth,W: red. Lech W. Zacher, Technology, Society and Sustainability Selected Concepts, Issues and Cases,2017; Piotr Bołtuć, Cognitive Agents: Is There a Moral Gap between Human and Artificial Agents?,W: red. Spyros G. Tzafestas , Information, Communication, and Automation Ethics in the Knowledge Society Age,2018; Piotr Bołtuć, Emergentny kapitał społeczny: próba wyjaśnienia ambiwalencji ocen kapitału społecznego w Polsce w czasie pandemii,W: red. Joanna Wielgórska-Leszczyńska, Michał Matusewicz, Nauki ekonomiczne przed, w czasie i po pandemii,2021 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 40.00% egzamin testowy: 10.00% kolokwium: 2.00% referaty/eseje: 20.00% ocena z ćwiczeń: 18.00% prezentacje indywidualne lub grupowe: 10.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Kurs internetowy, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Piotr Bołtuć, Krzysztof Melnarowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Kurs internetowy - Ocena |
|
Grupy łączone SLLD+NLLP: | D+P |
|
Skrócony opis: |
So called paradoxes of collective action gain non-standard solutions in the theory of social capital. Standard competitive strategy (Porter) provides ramifications for realistic recommendations. Implementation of these solutions in ecology and business ethics. E-learning program realized in cooperation with the University of of Illinois. |
|
Pełny opis: |
The aim of the course is to teach basic theory of rationality,decision theory, collective action paradoxes, elements of business strategy, environmental ethics and the issues of social capital. These theories will be applied to business and business ethics cases and generalized into a business philosophy. Practice in using English language. American strategy of pragmatic problem solving in cooperation with US students. Number of students: 30 - 15 from SGH and 15 from UIS. Students from SGH can get a UIS certificate of having taken the course. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: M.E. Porter, Porter on Competition (in Polish or in English). Literatura uzupełniająca: Louis P. Pojman, Ethics: Discovering Right and Wrong; M.E. Porter, Five Forces (any edition). Publikacje własne: Piotr Bołtuć, Emergentny kapitał społeczny: próba wyjaśnienia ambiwalencji ocen kapitału społecznego w Polsce w czasie pandemii,W: red. Joanna Wielgórska-Leszczyńska, Michał Matusewicz, Nauki ekonomiczne przed, w czasie i po pandemii,2021; Piotr Bołtuć, Tsvi Bisk, Sustainability as Growth,W: red. Lech W. Zacher, Technology, Society and Sustainability Selected Concepts, Issues and Cases,2017; Piotr Bołtuć, Cognitive Agents: Is There a Moral Gap between Human and Artificial Agents?,W: red. Spyros G. Tzafestas , Information, Communication, and Automation Ethics in the Knowledge Society Age,2018 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00% egzamin testowy: 10.00% referaty/eseje: 20.00% prezentacje indywidualne lub grupowe: 20.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Kurs internetowy, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Kurs internetowy - Ocena |
|
Skrócony opis: |
So called paradoxes of collective action gain non-standard solutions in the theory of social capital. Standard competitive strategy (Porter) provides ramifications for realistic recommendations. Implementation of these solutions in ecology and business ethics. E-learning program realized in cooperation with the University of of Illinois. |
|
Pełny opis: |
The aim of the course is to teach basic theory of rationality,decision theory, collective action paradoxes, elements of business strategy, environmental ethics and the issues of social capital. These theories will be applied to business and business ethics cases and generalized into a business philosophy. Practice in using English language. American strategy of pragmatic problem solving in cooperation with US students. Number of students: 30 - 15 from SGH and 15 from UIS. Students from SGH can get a UIS certificate of having taken the course. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: M.E. Porter, Porter on Competition (in Polish or in English). Literatura uzupełniająca: Louis P. Pojman, Ethics: Discovering Right and Wrong; M.E. Porter, Five Forces (any edition). Publikacje własne: Piotr Bołtuć, Emergentny kapitał społeczny: próba wyjaśnienia ambiwalencji ocen kapitału społecznego w Polsce w czasie pandemii,W: red. Joanna Wielgórska-Leszczyńska, Michał Matusewicz, Nauki ekonomiczne przed, w czasie i po pandemii,2021; Piotr Bołtuć, Tsvi Bisk, Sustainability as Growth,W: red. Lech W. Zacher, Technology, Society and Sustainability Selected Concepts, Issues and Cases,2017; Piotr Bołtuć, Cognitive Agents: Is There a Moral Gap between Human and Artificial Agents?,W: red. Spyros G. Tzafestas , Information, Communication, and Automation Ethics in the Knowledge Society Age,2018 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00% egzamin testowy: 10.00% referaty/eseje: 20.00% prezentacje indywidualne lub grupowe: 20.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Kurs internetowy, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Piotr Bołtuć, Krzysztof Melnarowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Kurs internetowy - Ocena |
|
Grupy łączone SLLD+NLLP: | D+P |
|
Skrócony opis: |
So called paradoxes of collective action gain non-standard solutions in the theory of social capital. Standard competitive strategy (Porter) provides ramifications for realistic recommendations. Implementation of these solutions in ecology and business ethics. E-learning program realized in cooperation with the University of of Illinois. |
|
Pełny opis: |
The aim of the course is to teach basic theory of rationality,decision theory, collective action paradoxes, elements of business strategy, environmental ethics and the issues of social capital. These theories will be applied to business and business ethics cases and generalized into a business philosophy. Practice in using English language. American strategy of pragmatic problem solving in cooperation with US students. Number of students: 30 - 15 from SGH and 15 from UIS. Students from SGH can get a UIS certificate of having taken the course. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: M.E. Porter, Porter on Competition (in Polish or in English). Literatura uzupełniająca: Louis P. Pojman, Ethics: Discovering Right and Wrong; M.E. Porter, Five Forces (any edition). Publikacje własne: Piotr Bołtuć, Cognitive Agents: Is There a Moral Gap between Human and Artificial Agents?,W: red. Spyros G. Tzafestas , Information, Communication, and Automation Ethics in the Knowledge Society Age,2018; Piotr Bołtuć, Emergentny kapitał społeczny: próba wyjaśnienia ambiwalencji ocen kapitału społecznego w Polsce w czasie pandemii,W: red. Joanna Wielgórska-Leszczyńska, Michał Matusewicz, Nauki ekonomiczne przed, w czasie i po pandemii,2021; Piotr Bołtuć, Tsvi Bisk, Sustainability as Growth,W: red. Lech W. Zacher, Technology, Society and Sustainability Selected Concepts, Issues and Cases,2017 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00% egzamin testowy: 10.00% referaty/eseje: 20.00% prezentacje indywidualne lub grupowe: 20.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Kurs internetowy, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Kurs internetowy - Ocena |
|
Skrócony opis: |
So called paradoxes of collective action gain non-standard solutions in the theory of social capital. Standard competitive strategy (Porter) provides ramifications for realistic recommendations. Implementation of these solutions in ecology and business ethics. E-learning program realized in cooperation with the University of of Illinois. |
|
Pełny opis: |
The aim of the course is to teach basic theory of rationality,decision theory, collective action paradoxes, elements of business strategy, environmental ethics and the issues of social capital. These theories will be applied to business and business ethics cases and generalized into a business philosophy. Practice in using English language. American strategy of pragmatic problem solving in cooperation with US students. Number of students: 30 - 15 from SGH and 15 from UIS. Students from SGH can get a UIS certificate of having taken the course. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: M.E. Porter, Porter on Competition (in Polish or in English). Literatura uzupełniająca: Louis P. Pojman, Ethics: Discovering Right and Wrong; M.E. Porter, Five Forces (any edition). Publikacje własne: Piotr Bołtuć, Cognitive Agents: Is There a Moral Gap between Human and Artificial Agents?,W: red. Spyros G. Tzafestas , Information, Communication, and Automation Ethics in the Knowledge Society Age,2018; Piotr Bołtuć, Emergentny kapitał społeczny: próba wyjaśnienia ambiwalencji ocen kapitału społecznego w Polsce w czasie pandemii,W: red. Joanna Wielgórska-Leszczyńska, Michał Matusewicz, Nauki ekonomiczne przed, w czasie i po pandemii,2021; Piotr Bołtuć, Tsvi Bisk, Sustainability as Growth,W: red. Lech W. Zacher, Technology, Society and Sustainability Selected Concepts, Issues and Cases,2017 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00% egzamin testowy: 10.00% referaty/eseje: 20.00% prezentacje indywidualne lub grupowe: 20.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.