Rachunkowość międzynarodowa
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 132680-D |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.3
|
Nazwa przedmiotu: | Rachunkowość międzynarodowa |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: |
Przedmioty kierunkowe do wyboru SLLD-MSG |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Patrz semestralny plan zajęć. |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest: 1. Zapoznanie studentów z ogólnymi kierunkami harmonizacji i standaryzacji rachunkowości. 2. Omówienie systemów rachunkowości w wybranych krajach. Historyczny rozwój rachunkowości. Przyczyny zróżnicowania rachunkowości w świecie. Przyczyny harmonizacji i standaryzacji rachunkowości. Procesy standaryzacji rachunkowości - przebieg, skutki, perspektywy. Polityka rachunkowości i rachunkowość kreatywna a oszustwa finansowe. Zakres polityki rachunkowości zgodnie z Międzynarodowymi Standardami Rachunkowości i Międzynarodowymi Standardami Sprawozdawczości Finansowej. Charakterystyka systemów rachunkowości i sprawozdawczości finansowej w wybranych krajach. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Międzynarodowe Standardy Sprawozdawczości Finansowej, International Accounting Standards Board; S.Surdykowska, Rachunkowość międzynarodowa, Zakamycze, Kraków 2002. Kazimiera Winiarska, Rachunkowość międzynarodowa, ODiDK, 2009 Literatura uzupełniająca: A.Stachniak, "Stabilna platforma" Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej, Rachunkowość nr 10/2004; K.Van Hulle, Od dyrektyw Unii Europejskiej o rachunkowości do MSR, "Rachunkowość", nr 6/2003; H.Bystrzycka, Wpływ procesów harmonizacji i standaryzacji na kształt polskiego prawa bilansowego, "Forum Rachunkowości", nr 3, 2007; K.Klimczak, Jak powstają Międzynarodowe Standardy Rachunkowości, "Problemy Rachunkowości", nr 1(24), 2006; H.Bystrzycka, A.Kochman, Rachunkowość w Federacji Rosyjskiej, "Problemy Rachunkowości", nr 1, październik 2000. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Student powinien znać przyczyny problemów w rachunkowości międzynarodowej, Student powinien znać przesłanki harmonizacji i standaryzacji rachunkowości Student powinien znać przebieg procesu standaryzacji rachunkowości Student powinien znać charakterystyczne cechy systemów rachunkowości w wybranych krajach Umiejętności: Student powinien umieć określić wpływ poszczególnych czynników na zróżnicowanie rachunkowości w świecie, Student powinien umieć rozróżniać narzędzia polityki rachunkowości od oszustw finansowych, Student powinien umieć wykazać wpływ polityki rachunkowości na zawartość sprawozdania finansowego. Student powinien umieć scharakteryzować główne modele rachunkowości w wybranych krajach Kompetencje społeczne: Student powinien umieć wykorzystać wiedzę z zakresu regulacji międzynarodowych do oceny jakości sprawozdania finansowego, Student powinien być kreatywny przy doborze instrumentów polityki rachunkowości zgodnie z ustaleniami MSR |
Metody i kryteria oceniania: |
egzamin tradycyjny-pisemny: 40.00% egzamin testowy: 40.00% referaty/eseje: 20.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-19 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-20 - 2021-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.