Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy transformacji cyfrowej przedsiębiorstw

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 132610-S
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Podstawy transformacji cyfrowej przedsiębiorstw
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty kierunkowe do wyboru NLLS-ZAR
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Zna przesłanki i podstawowe mechanizmy transformacji cyfrowej gospodarki i przedsiębiorstw

Ma wiedzę na temat funkcjonowania współczesnych przedsiębiorstw i roli cyfryzacji w kształtowaniu ich działalności

Rozumie rolę technologii cyfrowych w kształtowaniu konkurencyjności współczesnych przedsiębiorstw

Umiejętności:

Potrafi wykorzystać wiedzę do stworzenia propozycji rozwiązań problemów w przedsiębiorstwach

Potrafi analizować informacje niezbędne do oceny funkcjonowania przedsiębiorstwa i wyciągać logiczne wnioski o charakterze praktycznym

Potrafi posługiwać się kluczowymi pojęciami dot. problematyki transformacji cyfrowej przedsiębiorstw

Kompetencje społeczne:

Potrafi pracować w zespole i w rzetelny sposób oceniać pracę innych

Wykazuje się postawą przedsiębiorczą i chce dzielić się swoją wiedzą dot. przedmiotu

Zajęcia w cyklu "Preferencje - Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Zajęcia prowadzącego więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Albert Tomaszewski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Zajęcia prowadzącego - Ocena

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Program przedmiotu zakłada przekazanie podstawowej wiedzy związanej z transformacją cyfrową przedsiębiorstw. W trakcie zajęć zostaną omówione i przedyskutowane podstawowe kierunki zmian współczesnego biznesu wynikające z procesu cyfryzacji życia gospodarczego i społecznego.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest przedstawienie podstawowej wiedzy na temat transformacji cyfrowej i jej wpływu na funkcjonowanie współczesnych przedsiębiorstw.

Literatura:

Literatura podstawowa:

D.L. Rogers, The Digital Transformation Playbook, Columbia University Press, 2016

D.R.A. Schallmo, C.A. Williams, Digital Transformation Now, Springer 2018

Z. Tekic, D. Koroteev, From Disruptively Digital to proudly Analog: A Holistic Typology of Digital Transformation Strategies, Kelly School of Business, Indiana University, ?Business Horizons? (2019) 62, 683-693.

G. Westerman, Your Company Doesn?t Need a Digital Strategy, ?MIT Sloan Management Review?, Summer 2018 Issue, Vol. 59, No. 3.

Literatura uzupełniająca:

T. Puthiyamadam, How the Meaning of Digital Transformation Has Evolved, ?Harvard Business Review? (Web Article), May 29, 2017.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 50.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 0.00%

inne: 0.00%

projekty: 50.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Program przedmiotu zakłada przekazanie podstawowej wiedzy związanej z transformacją cyfrową przedsiębiorstw. W trakcie zajęć zostaną omówione i przedyskutowane podstawowe kierunki zmian współczesnego biznesu wynikające z procesu cyfryzacji życia gospodarczego i społecznego.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest przedstawienie podstawowej wiedzy na temat transformacji cyfrowej i jej wpływu na funkcjonowanie współczesnych przedsiębiorstw.

Literatura:

Literatura podstawowa:

D.L. Rogers, The Digital Transformation Playbook, Columbia University Press, 2016

D.R.A. Schallmo, C.A. Williams, Digital Transformation Now, Springer 2018

Z. Tekic, D. Koroteev, From Disruptively Digital to proudly Analog: A Holistic Typology of Digital Transformation Strategies, Kelly School of Business, Indiana University, ?Business Horizons? (2019) 62, 683-693.

G. Westerman, Your Company Doesn?t Need a Digital Strategy, ?MIT Sloan Management Review?, Summer 2018 Issue, Vol. 59, No. 3.

Literatura uzupełniająca:

T. Puthiyamadam, How the Meaning of Digital Transformation Has Evolved, ?Harvard Business Review? (Web Article), May 29, 2017.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 50.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 0.00%

inne: 0.00%

projekty: 50.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Program przedmiotu zakłada przekazanie podstawowej wiedzy związanej z transformacją cyfrową przedsiębiorstw. W trakcie zajęć zostaną omówione i przedyskutowane podstawowe kierunki zmian współczesnego biznesu wynikające z procesu cyfryzacji życia gospodarczego i społecznego.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest przedstawienie podstawowej wiedzy na temat transformacji cyfrowej i jej wpływu na funkcjonowanie współczesnych przedsiębiorstw.

Literatura:

Literatura podstawowa:

D.L. Rogers, The Digital Transformation Playbook, Columbia University Press, 2016

D.R.A. Schallmo, C.A. Williams, Digital Transformation Now, Springer 2018

Z. Tekic, D. Koroteev, From Disruptively Digital to proudly Analog: A Holistic Typology of Digital Transformation Strategies, Kelly School of Business, Indiana University, ?Business Horizons? (2019) 62, 683-693.

G. Westerman, Your Company Doesn?t Need a Digital Strategy, ?MIT Sloan Management Review?, Summer 2018 Issue, Vol. 59, No. 3.

Literatura uzupełniająca:

T. Puthiyamadam, How the Meaning of Digital Transformation Has Evolved, ?Harvard Business Review? (Web Article), May 29, 2017.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00%

egzamin testowy: 0.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 0.00%

ocena z ćwiczeń: 50.00%

inne: 0.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Program przedmiotu zakłada przekazanie podstawowej wiedzy związanej z transformacją cyfrową przedsiębiorstw. W trakcie zajęć zostaną omówione i przedyskutowane podstawowe kierunki zmian współczesnego biznesu wynikające z procesu cyfryzacji życia gospodarczego i społecznego.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest przedstawienie podstawowej wiedzy na temat transformacji cyfrowej i jej wpływu na funkcjonowanie współczesnych przedsiębiorstw.

Literatura:

Literatura podstawowa:

D.L. Rogers, The Digital Transformation Playbook, Columbia University Press, 2016

D.R.A. Schallmo, C.A. Williams, Digital Transformation Now, Springer 2018

Z. Tekic, D. Koroteev, From Disruptively Digital to proudly Analog: A Holistic Typology of Digital Transformation Strategies, Kelly School of Business, Indiana University, ?Business Horizons? (2019) 62, 683-693.

G. Westerman, Your Company Doesn?t Need a Digital Strategy, ?MIT Sloan Management Review?, Summer 2018 Issue, Vol. 59, No. 3.

Literatura uzupełniająca:

T. Puthiyamadam, How the Meaning of Digital Transformation Has Evolved, ?Harvard Business Review? (Web Article), May 29, 2017.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00%

egzamin testowy: 0.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 0.00%

ocena z ćwiczeń: 50.00%

inne: 0.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0