Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Symulacje przy wykorzystaniu arkusza kalkulacyjnego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 132490-D
Kod Erasmus / ISCED: 04.2 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0410) Biznes i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Symulacje przy wykorzystaniu arkusza kalkulacyjnego
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty kierunkowe do wyboru SLLD-MIS
Przedmioty obowiązkowe na programie SLLD-LOG
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

1. Definiowanie obszaru zastosowania metod symulacyjnych.

2. Proces modelowania symulacyjnego.

Analiza wariantów decyzyjnych w oparciu o wyniki symulacji.

Ocena ryzyka związanego z wdrożeniem rekomendowanego wariantu decyzji.

Umiejętności:

1. Wybór optymalnych modeli matematycznych dla danej sytuacji decyzyjnej.

2. Implementowanie modelu symulacyjnego przy pomocy arkusza kalkulacyjnego.

3. Symulacja i analiza ryzyka w sytuacjach decyzyjnych, tworzenie uzasadnienia towarzyszącego poszczególnym wariantom decyzji.

4. Praca z arkuszem kalkulacyjnym przy wykorzystaniu jego zaawansowanych funkcji.

5. Umiejętność zaproponowania odpowiedniego zestawu narzędzi statystycznych i informatycznych dopasowanego do specyfiki problemu decyzyjnego.

6. Jednoznaczne i precyzyjne formułowanie wniosków w postaci zwięzłych raportów.

Kompetencje społeczne:

1. Umiejętność analizowania problemów występujących w przedsiębiorstwach.

2. Precyzyjne i zwięzłe formułowanie oraz dokumentowanie wniosków badawczych.

3. Budowanie skutecznej argumentacji z wykorzystaniem metod statystycznych i technik wizualnych (wykresów, tabel).

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 14 godzin więcej informacji
Wykład, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Daniel Kaszyński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Grupy łączone SLLD+NLLP:

D+P

Skrócony opis:

Wspomaganie decyzji przy pomocy symulacji stochastycznej. Matematyczne modelowanie sytuacji decyzyjnych. Studia przypadków oparte na problemach decyzyjnych występujących w przedsiębiorstwach i instytucjach. Zaawansowane funkcje arkusza kalkulacyjnego Microsoft Excel.

Pełny opis:

1. Zapoznanie studentów ze sposobami wspomagania decyzji metodą symulacji stochastycznej. 2. Przekazywanie aktualnej wiedzy o metodach analizy ryzyka w instytucjach i przedsiębiorstwach. 3. Opanowanie przez studentów zaawansowanych funkcji arkusza kalkulacyjnego. 4. Wykształcenie umiejętności analitycznego modelowania i rozwiązywania problemów decyzyjnych. 5. Prezentacja metod i narzędzi umożliwiających rozwiązywanie problemów decyzyjnych w warunkach niepewności.

Celem zajęć jest zapoznanie studentów ze sposobami wspomagania decyzji przy pomocy symulacji stochastycznej. Studenci nabywają umiejętność matematycznego postrzegania sytuacji decyzyjnych i ich modelowania. Zajęcia są zorganizowane wokół studiów przypadków opartych na problemach decyzyjnych występujących w przedsiębiorstwach i instytucjach. Studenci poznają zaawansowane funkcje arkusza kalkulacyjnego Microsoft Excel. Po wybranych zajęciach studenci przygotowują raporty.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Guerrero H., Excel Data Analysis: Modeling and Simulation, Springer, 2010

Winston W., Microsoft Excel 2010: Data Analysis and Business Modeling, Microsoft Press, 2011

Literatura uzupełniająca:

Zaleski J., Modele stochastyczne i symulacja komputerowa: zastosowanie do systemów zaopatrzenia w wodę, PWN, 2004

Law A. M., Simulation modeling and analysis, McGraw-Hill Education Boston, MA, 2007

Decyzje menedżerskie z Excelem, red. T. Szapiro, PWE, 2000

Uwagi:

Kryteria oceniania:

projekty: 100.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 14 godzin więcej informacji
Wykład, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Daniel Kaszyński, Dawid Majcherek, Bartosz Pankratz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Grupy łączone SLLD+NLLP:

D+P

Skrócony opis:

Wspomaganie decyzji przy pomocy symulacji stochastycznej. Matematyczne modelowanie sytuacji decyzyjnych. Studia przypadków oparte na problemach decyzyjnych występujących w przedsiębiorstwach i instytucjach. Zaawansowane funkcje arkusza kalkulacyjnego Microsoft Excel.

Pełny opis:

1. Zapoznanie studentów ze sposobami wspomagania decyzji metodą symulacji stochastycznej. 2. Przekazywanie aktualnej wiedzy o metodach analizy ryzyka w instytucjach i przedsiębiorstwach. 3. Opanowanie przez studentów zaawansowanych funkcji arkusza kalkulacyjnego. 4. Wykształcenie umiejętności analitycznego modelowania i rozwiązywania problemów decyzyjnych. 5. Prezentacja metod i narzędzi umożliwiających rozwiązywanie problemów decyzyjnych w warunkach niepewności.

Celem zajęć jest zapoznanie studentów ze sposobami wspomagania decyzji przy pomocy symulacji stochastycznej. Studenci nabywają umiejętność matematycznego postrzegania sytuacji decyzyjnych i ich modelowania. Zajęcia są zorganizowane wokół studiów przypadków opartych na problemach decyzyjnych występujących w przedsiębiorstwach i instytucjach. Studenci poznają zaawansowane funkcje arkusza kalkulacyjnego Microsoft Excel. Po wybranych zajęciach studenci przygotowują raporty.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Guerrero H., Excel Data Analysis: Modeling and Simulation, Springer, 2010

Winston W., Microsoft Excel 2010: Data Analysis and Business Modeling, Microsoft Press, 2011

Literatura uzupełniająca:

Zaleski J., Modele stochastyczne i symulacja komputerowa: zastosowanie do systemów zaopatrzenia w wodę, PWN, 2004

Law A. M., Simulation modeling and analysis, McGraw-Hill Education Boston, MA, 2007

Decyzje menedżerskie z Excelem, red. T. Szapiro, PWE, 2000

Uwagi:

Kryteria oceniania:

projekty: 100.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 14 godzin więcej informacji
Wykład, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Szymon Chudziak, Mateusz Zawisza
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Wspomaganie decyzji przy pomocy symulacji stochastycznej. Matematyczne modelowanie sytuacji decyzyjnych. Studia przypadków oparte na problemach decyzyjnych występujących w przedsiębiorstwach i instytucjach. Zaawansowane funkcje arkusza kalkulacyjnego Microsoft Excel.

Pełny opis:

1. Zapoznanie studentów ze sposobami wspomagania decyzji metodą symulacji stochastycznej. 2. Przekazywanie aktualnej wiedzy o metodach analizy ryzyka w instytucjach i przedsiębiorstwach. 3. Opanowanie przez studentów zaawansowanych funkcji arkusza kalkulacyjnego. 4. Wykształcenie umiejętności analitycznego modelowania i rozwiązywania problemów decyzyjnych. 5. Prezentacja metod i narzędzi umożliwiających rozwiązywanie problemów decyzyjnych w warunkach niepewności.

Celem zajęć jest zapoznanie studentów ze sposobami wspomagania decyzji przy pomocy symulacji stochastycznej. Studenci nabywają umiejętność matematycznego postrzegania sytuacji decyzyjnych i ich modelowania. Zajęcia są zorganizowane wokół studiów przypadków opartych na problemach decyzyjnych występujących w przedsiębiorstwach i instytucjach. Studenci poznają zaawansowane funkcje arkusza kalkulacyjnego Microsoft Excel. Po wybranych zajęciach studenci przygotowują raporty.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Guerrero H., Excel Data Analysis: Modeling and Simulation, Springer, 2010

Winston W., Microsoft Excel 2010: Data Analysis and Business Modeling, Microsoft Press, 2011

Literatura uzupełniająca:

Zaleski J., Modele stochastyczne i symulacja komputerowa: zastosowanie do systemów zaopatrzenia w wodę, PWN, 2004

Law A. M., Simulation modeling and analysis, McGraw-Hill Education Boston, MA, 2007

Decyzje menedżerskie z Excelem, red. T. Szapiro, PWE, 2000

Uwagi:

Kryteria oceniania:

projekty: 100.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0