Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Cross-Cultural Communication (CNJO)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 131921-D
Kod Erasmus / ISCED: 04.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0410) Biznes i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Cross-Cultural Communication (CNJO)
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

On completing the course, a student:

- has a wider knowledge of cross-cultural issues and their impact on doing business internationally.

On completing the course, a student:

- recognises cross-cultural differences.

On completing the course, a student:

- has a wider knowledge of different cultural mindsets and value systems.

Umiejętności:

On completing the course, a student should be able to:

- understand better cross-culutral issues.

On completing the course, a student should be able to:

- use his/her intercultural skills in cross-cultural interactions.

On completing the course, a student should be able to:

- communicate more effectively across cultures.

Kompetencje społeczne:

On completing the course, a student should be more aware of different business cultures and

show motivation to overcome challenges while dealing with cultural diversity.

On completing the course, a student should be more aware of different business cultures and show flexibility and openness in dealing with them.

Zajęcia w cyklu "Preferencje - Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Zajęcia prowadzącego więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Agnieszka Mikołajewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Zajęcia prowadzącego - Ocena

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Ćwiczenia - Ocena
Skrócony opis:

Developing intercultural skills, management issues, cross-cultural meetings and negotiations, cross-cultural communication, discussing different types of business culture.

Pełny opis:

The aim of the course is to raise students' awareness of business culture issues and practise cross cultural communication.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Bob Dignen, "Communicating Across Cultures", Cambridge University Press 2011

Literatura uzupełniająca:

online resources, newspaper articles, video material

Publikacje własne:

Agnieszka Mikołajewska, Katarzyna Staniszewska, Wykorzystanie narzędzi coachingowych w nauczaniu języka obcego,W: Komunikacja specjalistyczna w edukacji, translatoryce i językoznawstwie,2020;

Agnieszka Mikołajewska, Skills of the Future in the Face of Globalization, Digitalization and Automation: A Comparative Study of the Latest Research and the Implications of the Cultural Intelligence Training,W: red. Jacek Buko, Selected aspects of information civilization,2020;

Agnieszka Mikołajewska, Intercultural skills as one of key sets of skills in the globalised workplace of the 21st century,W: Komunikacja specjalistyczna w edukacji, translatoryce i językoznawstwie,2020

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 30.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

ocena z ćwiczeń: 20.00%

inne: 0.00%

projekty: 50.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Ćwiczenia - Ocena
Skrócony opis:

Developing intercultural skills, management issues, cross-cultural meetings and negotiations, cross-cultural communication, discussing different types of business culture.

Pełny opis:

The aim of the course is to raise students' awareness of business culture issues and practise cross cultural communication.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Bob Dignen, "Communicating Across Cultures", Cambridge University Press 2011

Literatura uzupełniająca:

online resources, newspaper articles, video material

Publikacje własne:

Agnieszka Mikołajewska, Katarzyna Staniszewska, Wykorzystanie narzędzi coachingowych w nauczaniu języka obcego,W: Komunikacja specjalistyczna w edukacji, translatoryce i językoznawstwie,2020;

Agnieszka Mikołajewska, Skills of the Future in the Face of Globalization, Digitalization and Automation: A Comparative Study of the Latest Research and the Implications of the Cultural Intelligence Training,W: red. Jacek Buko, Selected aspects of information civilization,2020;

Agnieszka Mikołajewska, Intercultural skills as one of key sets of skills in the globalised workplace of the 21st century,W: Komunikacja specjalistyczna w edukacji, translatoryce i językoznawstwie,2020

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 30.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

ocena z ćwiczeń: 20.00%

inne: 0.00%

projekty: 50.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Ćwiczenia - Ocena
Skrócony opis:

Developing intercultural skills, management issues, cross-cultural meetings and negotiations, cross-cultural communication, discussing different types of business culture.

Pełny opis:

The aim of the course is to raise students' awareness of business culture issues and practise cross cultural communication.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Bob Dignen, "Communicating Across Cultures", Cambridge University Press 2011

Literatura uzupełniająca:

online resources, newspaper articles, video material

Publikacje własne:

Agnieszka Mikołajewska, Katarzyna Staniszewska, Wykorzystanie narzędzi coachingowych w nauczaniu języka obcego,W: Komunikacja specjalistyczna w edukacji, translatoryce i językoznawstwie,2020;

Agnieszka Mikołajewska, Skills of the Future in the Face of Globalization, Digitalization and Automation: A Comparative Study of the Latest Research and the Implications of the Cultural Intelligence Training,W: red. Jacek Buko, Selected aspects of information civilization,2020;

Agnieszka Mikołajewska, Intercultural skills as one of key sets of skills in the globalised workplace of the 21st century,W: Komunikacja specjalistyczna w edukacji, translatoryce i językoznawstwie,2020 Doświadczenie zawodowe lub doświadczenie dydaktyczne: Żukowska, J., Mikołajewska, A., Staniszewska, K. (2021). ?Problematyka dezinformacji naukowej?. Edukacja Ekonomistów i Menedżerów, 61(3), s. 25-40, doi: 10.33119/EEIM.2021.61.2. 

Żukowska, J., Mikołajewska, A., Staniszewska, K. (2022). "Scientific Misinformation in the Light of the Smart World and Smart Organizations. Imperatives and Challenges". Problemy Zarządzania (Management Issues), 20(2), s. 252?268, https://doi.org/10.7172/1644-9584.96.13. 

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 50.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

ocena z ćwiczeń: 20.00%

inne: 0.00%

projekty: 30.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Ćwiczenia - Ocena
Skrócony opis:

Developing intercultural skills, management issues, cross-cultural meetings and negotiations, cross-cultural communication, discussing different types of business culture.

Pełny opis:

The aim of the course is to raise students' awareness of business culture issues and practise cross cultural communication.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Bob Dignen, "Communicating Across Cultures", Cambridge University Press 2011

Literatura uzupełniająca:

online resources, newspaper articles, video material

Publikacje własne:

Agnieszka Mikołajewska, Katarzyna Staniszewska, Wykorzystanie narzędzi coachingowych w nauczaniu języka obcego,W: Komunikacja specjalistyczna w edukacji, translatoryce i językoznawstwie,2020;

Agnieszka Mikołajewska, Skills of the Future in the Face of Globalization, Digitalization and Automation: A Comparative Study of the Latest Research and the Implications of the Cultural Intelligence Training,W: red. Jacek Buko, Selected aspects of information civilization,2020;

Agnieszka Mikołajewska, Intercultural skills as one of key sets of skills in the globalised workplace of the 21st century,W: Komunikacja specjalistyczna w edukacji, translatoryce i językoznawstwie,2020 Doświadczenie zawodowe lub doświadczenie dydaktyczne: Żukowska, J., Mikołajewska, A., Staniszewska, K. (2021). ?Problematyka dezinformacji naukowej?. Edukacja Ekonomistów i Menedżerów, 61(3), s. 25-40, doi: 10.33119/EEIM.2021.61.2. 

Żukowska, J., Mikołajewska, A., Staniszewska, K. (2022). "Scientific Misinformation in the Light of the Smart World and Smart Organizations. Imperatives and Challenges". Problemy Zarządzania (Management Issues), 20(2), s. 252?268, https://doi.org/10.7172/1644-9584.96.13. 

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 50.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

ocena z ćwiczeń: 20.00%

inne: 0.00%

projekty: 30.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0