Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing of Places

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 131421-D
Kod Erasmus / ISCED: 04.7 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0414) Marketing i reklama Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Marketing of Places
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Elective courses for MAN - bachelors
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

The student will be familiar with the place marketing concept's key elements and know how to use them in the sphere of territory management.

The student will be able to characterize market-oriented territorial units.The student will be familiar with key assumptions of the strategic marketing activities of nations.

The student will be familiar with foreign and Polish examples of marketing activities of places directed at different target groups (tourists, investors, inhabitants).

The student will know the main research methods used to analyze the market situation of places. The student will also be aware of the main elements in the strategic planning process of places.

Umiejętności:

The student will be able to conduct the marketing environment analysis in relation to places and specify their target groups of clients.

The student will be able to prepare basic strategic documents in places marketing (city marketing plan etc.).

The student will be capable of a critical evaluation of the strategic and operational materials used by marketers at the local, regional and national levels.

Kompetencje społeczne:

The student will be able to work in teams of 2-3 on case analyses

The student will be able to assess the work of other colleagues.

The student will be aware of the ethical aspects of social marketing activity.

Zajęcia w cyklu "Preferencje - Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Zajęcia prowadzącego więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Małgorzata Bombol, Izabela Kowalik, Michał Lutostański, Maia Maziashvili, Małgorzata Twardzik, Elżbieta Wąsowicz-Zaborek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Zajęcia prowadzącego - Ocena

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 14 godzin więcej informacji
Wykład, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Implementation of the marketing concept in managing territories and creating their competitiveness. Strategic analysis tools and marketing research methods to develop the places' offer targeted at different client groups. Introduction of the fundamentals of place branding and the use of integrated marketing communication system. Implementation of the place marketing concept in the sphere of international activity of places at the regional, national and supranational level.

Pełny opis:

To introduce the place marketing concept, as a philosophy of managing the territory in order to reach certain goals. To analyze examples of marketing activities of places (such as towns, regions, countries, country groupings). To introduce key concepts connected with strategic and tactical planning in place marketing. To discuss and evaluate the marketing research methods used in relation to territorial units.

Literatura:

Literatura podstawowa:

M. Pasquier, J-P. Villeneuve, Marketing Management and Communications in the Public Sector, Routledge 2018; Adriana Campelo, Handbook on Place Branding and Marketing, 2017 Edward Elgar; M. Bombol, R. Kasprzak, Place Marketing. Student Manual, SGH, Warszawa 2013.

Literatura uzupełniająca:

Marketing Tourism Places, Routledge 2014; K. Dinnie, P; A. Szromnik, Marketing terytorialny, Wydawnictwo Wolters Kluwer, Warszawa 2016.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 25.00%

egzamin testowy: 25.00%

ocena z ćwiczeń: 40.00%

inne: 10.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 14 godzin więcej informacji
Wykład, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Małgorzata Bombol
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Implementation of the marketing concept in managing territories and creating their competitiveness. Strategic analysis tools and marketing research methods to develop the places' offer targeted at different client groups. Introduction of the fundamentals of place branding and the use of integrated marketing communication system. Implementation of the place marketing concept in the sphere of international activity of places at the regional, national and supranational level.

Pełny opis:

To introduce the place marketing concept, as a philosophy of managing the territory in order to reach certain goals. To analyze examples of marketing activities of places (such as towns, regions, countries, country groupings). To introduce key concepts connected with strategic and tactical planning in place marketing. To discuss and evaluate the marketing research methods used in relation to territorial units.

Literatura:

Literatura podstawowa:

M. Pasquier, J-P. Villeneuve, Marketing Management and Communications in the Public Sector, Routledge 2018; Adriana Campelo, Handbook on Place Branding and Marketing, 2017 Edward Elgar; M. Bombol, R. Kasprzak, Place Marketing. Student Manual, SGH, Warszawa 2013.

Literatura uzupełniająca:

Marketing Tourism Places, Routledge 2014; K. Dinnie, P; A. Szromnik, Marketing terytorialny, Wydawnictwo Wolters Kluwer, Warszawa 2016.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 25.00%

egzamin testowy: 25.00%

ocena z ćwiczeń: 40.00%

inne: 10.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 14 godzin więcej informacji
Wykład, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Małgorzata Bombol, Rafał Kasprzak, Michał Lutostański
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Implementation of the marketing concept in managing territories and creating their competitiveness. Strategic analysis tools and marketing research methods to develop the places' offer targeted at different client groups. Introduction of the fundamentals of place branding and the use of integrated marketing communication system. Implementation of the place marketing concept in the sphere of international activity of places at the regional, national and supranational level.

Pełny opis:

To introduce the place marketing concept, as a philosophy of managing the territory in order to reach certain goals. To analyze examples of marketing activities of places (such as towns, regions, countries, country groupings). To introduce key concepts connected with strategic and tactical planning in place marketing. To discuss and evaluate the marketing research methods used in relation to territorial units.

Literatura:

Literatura podstawowa:

M. Pasquier, J-P. Villeneuve, Marketing Management and Communications in the Public Sector, Routledge 2018; Adriana Campelo, Handbook on Place Branding and Marketing, 2017 Edward Elgar; M. Bombol, R. Kasprzak, Place Marketing. Student Manual, SGH, Warszawa 2013.

Literatura uzupełniająca:

Marketing Tourism Places, Routledge 2014; K. Dinnie, P; A. Szromnik, Marketing terytorialny, Wydawnictwo Wolters Kluwer, Warszawa 2016.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 25.00%

egzamin testowy: 25.00%

ocena z ćwiczeń: 40.00%

inne: 10.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 14 godzin więcej informacji
Wykład, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Małgorzata Bombol, Rafał Kasprzak, Michał Lutostański
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Implementation of the marketing concept in managing territories and creating their competitiveness. Strategic analysis tools and marketing research methods to develop the places' offer targeted at different client groups. Introduction of the fundamentals of place branding and the use of integrated marketing communication system. Implementation of the place marketing concept in the sphere of international activity of places at the regional, national and supranational level.

Pełny opis:

To introduce the place marketing concept, as a philosophy of managing the territory in order to reach certain goals. To analyze examples of marketing activities of places (such as towns, regions, countries, country groupings). To introduce key concepts connected with strategic and tactical planning in place marketing. To discuss and evaluate the marketing research methods used in relation to territorial units.

Literatura:

Literatura podstawowa:

M. Pasquier, J-P. Villeneuve, Marketing Management and Communications in the Public Sector, Routledge 2018; Adriana Campelo, Handbook on Place Branding and Marketing, 2017 Edward Elgar; M. Bombol, R. Kasprzak, Place Marketing. Student Manual, SGH, Warszawa 2013.

Literatura uzupełniająca:

Marketing Tourism Places, Routledge 2014; K. Dinnie, P; A. Szromnik, Marketing terytorialny, Wydawnictwo Wolters Kluwer, Warszawa 2016.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 25.00%

egzamin testowy: 25.00%

ocena z ćwiczeń: 40.00%

inne: 10.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0