Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Strategie produktu i marki

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 130940-P
Kod Erasmus / ISCED: 04.7 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0414) Marketing i reklama Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Strategie produktu i marki
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty kierunkowe do wyboru NLLP-ZAR
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Student:

1. ma wiedzę z dziedziny nauki o zarządzaniu, w tym specjalistyczną wiedzę z zakresu zarządzania produktami i markami kreowanymi przez przedsiębiorstwo.

2. rozumie złożone procesy i zjawiska zachodzące w otoczeniu przedsiębiorstw wpływające na strategie produktu i strategie marki.

3. ma wiedzę pozwalająca mu diagnozować i rozwiązywać problemy związane z podstawowymi funkcjami i procesami zarządzania portfelem produktów i marek oferowanych przez przedsiębiorstwo.

Umiejętności:

Student:

1. umie docierać do źródeł wiedzy, korzystać z nich, przyswajać podstawowe wiadomości dotyczące podstaw i efektów strategii produktu / strategii marki.

2. umie diagnozować i rozwiązywać problemy związane z oceną sytuacji produktu/marki na rynku.

3. potrafi formułować problemy projektowe, planować strategię produktu / strategię marki oraz ocenić ich efekty.

Kompetencje społeczne:

Student:

1. potrafi pracować zespołowo.

2. jest zdolny do skutecznego komunikowania się, negocjowania i przekonywania innych członków zespołu projektowego.

3. wykazuje umiejętności podejmowania decyzji.

4. rozumie problemy prawne i etyczne w zarządzaniu marką.

Zajęcia w cyklu "Preferencje - Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Zajęcia prowadzącego więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Radosław Baran, Joanna Karwowska, Alicja Krzepicka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Zajęcia prowadzącego - Ocena

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Przedmiot "Strategie produktu i marki" jest subdyscypliną marketingu. Obejmuje przedstawienie zasad planowania i wdrażania strategii produktu i marki.

Pełny opis:

Zaprezentowanie znaczenia produktu i marki w koncepcji marketingowej, charakterystyka i analiza procesu planowania i wdrażania strategii produktu i strategii marki, prezentacja głównych strategii produktu i strategii marki.

Literatura:

Literatura podstawowa:

B. Sojkin (red.), Zarządzanie produktem, PWE Warszawa 2003; M. K. Witek - Hajduk, Zarządzanie marką, Difin, Warszawa 2001; K.L. Keller, Strategiczne zarządzanie marką, Wydawnictwo Nieoczywiste, 2016; M.K. Witek-Hajduk (red.), Zarządzanie silną marką, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2011; I.P. Rutkowski, Strategie produktu. Koncepcje i metody zarządzania ofertą produktową, PWE, Warszawa 2011.

Literatura uzupełniająca:

D. Lock (red.), Podręcznik zarządzania jakością, PWN Warszawa 2002; J. Marconi, Marketing marki, K. E. Liber s.c., Warszawa 2002; J. Kall, Silna marka. Istota i kreowanie, PWE Warszawa 2001; L. De Chernatony, Marka. Wizja i tworzenie marki, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2003.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00%

ocena z ćwiczeń: 50.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Przedmiot "Strategie produktu i marki" jest subdyscypliną marketingu. Obejmuje przedstawienie zasad planowania i wdrażania strategii produktu i marki.

Pełny opis:

Zaprezentowanie znaczenia produktu i marki w koncepcji marketingowej, charakterystyka i analiza procesu planowania i wdrażania strategii produktu i strategii marki, prezentacja głównych strategii produktu i strategii marki.

Literatura:

Literatura podstawowa:

B. Sojkin (red.), Zarządzanie produktem, PWE Warszawa 2003; M. K. Witek - Hajduk, Zarządzanie marką, Difin, Warszawa 2001; K.L. Keller, Strategiczne zarządzanie marką, Wydawnictwo Nieoczywiste, 2016; M.K. Witek-Hajduk (red.), Zarządzanie silną marką, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2011; I.P. Rutkowski, Strategie produktu. Koncepcje i metody zarządzania ofertą produktową, PWE, Warszawa 2011.

Literatura uzupełniająca:

D. Lock (red.), Podręcznik zarządzania jakością, PWN Warszawa 2002; J. Marconi, Marketing marki, K. E. Liber s.c., Warszawa 2002; J. Kall, Silna marka. Istota i kreowanie, PWE Warszawa 2001; L. De Chernatony, Marka. Wizja i tworzenie marki, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2003.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00%

ocena z ćwiczeń: 50.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Przedmiot "Strategie produktu i marki" jest subdyscypliną marketingu. Obejmuje przedstawienie zasad planowania i wdrażania strategii produktu i marki.

Pełny opis:

Zaprezentowanie znaczenia produktu i marki w koncepcji marketingowej, charakterystyka i analiza procesu planowania i wdrażania strategii produktu i strategii marki, prezentacja głównych strategii produktu i strategii marki.

Literatura:

Literatura podstawowa:

B. Sojkin (red.), Zarządzanie produktem, PWE Warszawa 2003; M. K. Witek - Hajduk, Zarządzanie marką, Difin, Warszawa 2001; K.L. Keller, Strategiczne zarządzanie marką, Wydawnictwo Nieoczywiste, 2016; M.K. Witek-Hajduk (red.), Zarządzanie silną marką, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2011; I.P. Rutkowski, Strategie produktu. Koncepcje i metody zarządzania ofertą produktową, PWE, Warszawa 2011.

Literatura uzupełniająca:

D. Lock (red.), Podręcznik zarządzania jakością, PWN Warszawa 2002; J. Marconi, Marketing marki, K. E. Liber s.c., Warszawa 2002; J. Kall, Silna marka. Istota i kreowanie, PWE Warszawa 2001; L. De Chernatony, Marka. Wizja i tworzenie marki, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2003.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00%

ocena z ćwiczeń: 50.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Przedmiot "Strategie produktu i marki" jest subdyscypliną marketingu. Obejmuje przedstawienie zasad planowania i wdrażania strategii produktu i marki.

Pełny opis:

Zaprezentowanie znaczenia produktu i marki w koncepcji marketingowej, charakterystyka i analiza procesu planowania i wdrażania strategii produktu i strategii marki, prezentacja głównych strategii produktu i strategii marki.

Literatura:

Literatura podstawowa:

B. Sojkin (red.), Zarządzanie produktem, PWE Warszawa 2003; M. K. Witek - Hajduk, Zarządzanie marką, Difin, Warszawa 2001; K.L. Keller, Strategiczne zarządzanie marką, Wydawnictwo Nieoczywiste, 2016; M.K. Witek-Hajduk (red.), Zarządzanie silną marką, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2011; I.P. Rutkowski, Strategie produktu. Koncepcje i metody zarządzania ofertą produktową, PWE, Warszawa 2011.

Literatura uzupełniająca:

D. Lock (red.), Podręcznik zarządzania jakością, PWN Warszawa 2002; J. Marconi, Marketing marki, K. E. Liber s.c., Warszawa 2002; J. Kall, Silna marka. Istota i kreowanie, PWE Warszawa 2001; L. De Chernatony, Marka. Wizja i tworzenie marki, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2003.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 50.00%

ocena z ćwiczeń: 50.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0