Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pricing and Distribution Strategies

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 130931-S
Kod Erasmus / ISCED: 04.7 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0414) Marketing i reklama Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Pricing and Distribution Strategies
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty kierunkowe do wyboru NLLS-ZAR
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

1. The student is able to explain the roles and functions of pricing and distribution strategies in the overall marketing strategy of the company.

2. The student is able to describe and explain characteristics of pricing and distribution strategies of various types.

3. The student is able to identify factors that influence the choice of a pricing and distribution strategy. She is also able to describe the mechanism and intensity of this influence.

Umiejętności:

1. The student is able to find and make correct use of sources of information which are essential during the process of creating a pricing and distribution strategy.

2. The student is able to apply methods of strategic and marketing analysis in a company for the purpose of creating a pricing and distribution strategy.

3. The student is able to independently create projects concerning pricing and distribution strategies which are well suited to target markets, competitive position and competitive conditions of the company on the above mentioned markets.

Kompetencje społeczne:

1. The student learns how to work as a team member.

2. The student improves creativity during the process of creating strategy projects.

Zajęcia w cyklu "Preferencje - Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Zajęcia prowadzącego więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Marek Dietl, Marcin Król
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Zajęcia prowadzącego - Ocena

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

The focus of the course is to deepen students' general knowledge of marketing by presenting functions of prices and distribution in marketing as well as indicating principles of effective and efficient ways of creating them. Course participants will learn what factors determine the choice of pricing and distribution strategy, what kinds of strategies may be applied depending on both competitive conditions and the overall marketing strategy of the company...

Pełny opis:

Deepening students' general marketing knowledge of principles and methods of creating pricing and distribution strategies as well as knowledge of effective implementation of the above mentioned strategies in enterprises acting in a competitive environment.

Developing students' ability to independently conduct analyses which are applied while drafting and implementing pricing and distribution strategies.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Ph. Kotler, G. Armstrong, Principles of Marketing, Pearson 2010; M. Christopher, H. Peck, Marketing Logistics, Routledge 2012.

Literatura uzupełniająca:

M. Christopher, Logistics and Supply Chain Management: Creating Value-Adding Networks: Pearsons Education 2005; T. T. Nagle, R. K. Holden, The Strategy and Tactics of Pricing. A Guide to Profitable Decision Making, Prentice Hall 2002.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 50.00%

studia przypadków: 50.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

The focus of the course is to deepen students' general knowledge of marketing by presenting functions of prices and distribution in marketing as well as indicating principles of effective and efficient ways of creating them. Course participants will learn what factors determine the choice of pricing and distribution strategy, what kinds of strategies may be applied depending on both competitive conditions and the overall marketing strategy of the company...

Pełny opis:

Deepening students' general marketing knowledge of principles and methods of creating pricing and distribution strategies as well as knowledge of effective implementation of the above mentioned strategies in enterprises acting in a competitive environment.

Developing students' ability to independently conduct analyses which are applied while drafting and implementing pricing and distribution strategies.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Ph. Kotler, G. Armstrong, Principles of Marketing, Pearson 2010; M. Christopher, H. Peck, Marketing Logistics, Routledge 2012.

Literatura uzupełniająca:

M. Christopher, Logistics and Supply Chain Management: Creating Value-Adding Networks: Pearsons Education 2005; T. T. Nagle, R. K. Holden, The Strategy and Tactics of Pricing. A Guide to Profitable Decision Making, Prentice Hall 2002.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 50.00%

studia przypadków: 50.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

The focus of the course is to deepen students' general knowledge of marketing by presenting functions of prices and distribution in marketing as well as indicating principles of effective and efficient ways of creating them. Course participants will learn what factors determine the choice of pricing and distribution strategy, what kinds of strategies may be applied depending on both competitive conditions and the overall marketing strategy of the company...

Pełny opis:

Deepening students' general marketing knowledge of principles and methods of creating pricing and distribution strategies as well as knowledge of effective implementation of the above mentioned strategies in enterprises acting in a competitive environment.

Developing students' ability to independently conduct analyses which are applied while drafting and implementing pricing and distribution strategies.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Ph. Kotler, G. Armstrong, Principles of Marketing, Pearson 2010; M. Christopher, H. Peck, Marketing Logistics, Routledge 2012.

Literatura uzupełniająca:

M. Christopher, Logistics and Supply Chain Management: Creating Value-Adding Networks: Pearsons Education 2005; T. T. Nagle, R. K. Holden, The Strategy and Tactics of Pricing. A Guide to Profitable Decision Making, Prentice Hall 2002.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 50.00%

studia przypadków: 50.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

The focus of the course is to deepen students' general knowledge of marketing by presenting functions of prices and distribution in marketing as well as indicating principles of effective and efficient ways of creating them. Course participants will learn what factors determine the choice of pricing and distribution strategy, what kinds of strategies may be applied depending on both competitive conditions and the overall marketing strategy of the company...

Pełny opis:

Deepening students' general marketing knowledge of principles and methods of creating pricing and distribution strategies as well as knowledge of effective implementation of the above mentioned strategies in enterprises acting in a competitive environment.

Developing students' ability to independently conduct analyses which are applied while drafting and implementing pricing and distribution strategies.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Ph. Kotler, G. Armstrong, Principles of Marketing, Pearson 2010; M. Christopher, H. Peck, Marketing Logistics, Routledge 2012.

Literatura uzupełniająca:

M. Christopher, Logistics and Supply Chain Management: Creating Value-Adding Networks: Pearsons Education 2005; T. T. Nagle, R. K. Holden, The Strategy and Tactics of Pricing. A Guide to Profitable Decision Making, Prentice Hall 2002.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 50.00%

studia przypadków: 50.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0