Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Strategie cen i dystrybucji

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 130930-S
Kod Erasmus / ISCED: 04.7 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0414) Marketing i reklama Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Strategie cen i dystrybucji
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty kierunkowe do wyboru NLLS-ZAR
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

1. Student zna podstawy teoretyczne kształtowania strategii cen i dystrybucji.

2. Student rozumie złożone procesy i zjawiska zachodzące w organizacjach i w otaczającym świecie mające wpływ na kształtowanie strategii cen i dystrybucji.

3. Student ma wiedzę pozwalającą mu diagnozować i rozwiązywać problemy związane z kształtowaniem strategii cen i dystrybucji.

Umiejętności:

1. Student umie docierać do źródeł wiedzy, korzystać z nich, przyswajać podstawowe wiadomości dotyczące strategii cen i dystrybucji.

2. Student umie diagnozować i rozwiązywać problemy związane z kształtowaniem strategii cen i dystrybucji.

3. Student umie logicznie myśleć, analizować i dokonywać syntezy.

Kompetencje społeczne:

1. Student potrafi pracować zespołowo.

2. Student wykazuje umiejętności podejmowania decyzji w zakresie ksztaltowania strategii cen i dystrybucji.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 6 godzin więcej informacji
Wykład, 8 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Funkcje cen i dystrybucji w marketingu oraz zasady efektywnego i skutecznego ich kształtowania. Czynniki determinujące wybór strategii cen i dystrybucji. Rodzaje strategii w zależności od warunków konkurowania i ogólnej strategii marketingowej firmy. Wzajemne powiązania między poszczególnymi strategiami narzędziowymi, zintegrowane podejście do ich projektowania i wdrażania.

Pełny opis:

Pogłębienie ogólnej wiedzy marketingowej studentów o zasadach i metodach tworzenia strategii cen i dystrybucji oraz ich skutecznego stosowania w przedsiębiorstwach działających w konkurencyjnym otoczeniu. Kształcenie umiejętności samodzielnego prowadzenia analiz wykorzystywanych w projektowaniu i implementacji strategii cen i dystrybucji.

Literatura:

Literatura podstawowa:

I. Ruskin-Brown, Skuteczna polityka cenowa. Aspekty praktyczne, Wolters Kluwer SA, Warszawa 2013; P. Waniowski, Strategie cenowe, PWE, Warszawa 2003; T.Domański, Strategie rozwoju handlu, PWE, 2005; L.W.Stern, A.I El-Ansary, A.T.Coughlan, Kanały marketingowe, PWN, 2002.

Literatura uzupełniająca:

G.Karasiewicz, Marketingowe strategie cen, PWE, 1997; J.J. Lambin, Strategiczne zarządzanie marketingowe, Wyd. Nauk. PWN, 2001, rozdz. 12; T.T. Nagle, J.E. Hogan, The strategy and tactics of pricing: a guide to growing more profitability, 4th edition, Pearson Prentice Hall, 2006; Logistyka dystrybucji. Specyfika. Tendencje. Dobre praktyki, praca zbiorowa pod red. K. Rutkowskiego, SGH, 2005; A. Czubała, Dystrybucja produktów, PWE, Warszawa 2001; Z. Spyra, Kanały dystrybucji. Kształtowanie relacji, CeDeWu, Warszawa 2007.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 50.00%

ocena z ćwiczeń: 50.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 6 godzin więcej informacji
Wykład, 8 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Funkcje cen i dystrybucji w marketingu oraz zasady efektywnego i skutecznego ich kształtowania. Czynniki determinujące wybór strategii cen i dystrybucji. Rodzaje strategii w zależności od warunków konkurowania i ogólnej strategii marketingowej firmy. Wzajemne powiązania między poszczególnymi strategiami narzędziowymi, zintegrowane podejście do ich projektowania i wdrażania.

Pełny opis:

Pogłębienie ogólnej wiedzy marketingowej studentów o zasadach i metodach tworzenia strategii cen i dystrybucji oraz ich skutecznego stosowania w przedsiębiorstwach działających w konkurencyjnym otoczeniu. Kształcenie umiejętności samodzielnego prowadzenia analiz wykorzystywanych w projektowaniu i implementacji strategii cen i dystrybucji.

Literatura:

Literatura podstawowa:

I. Ruskin-Brown, Skuteczna polityka cenowa. Aspekty praktyczne, Wolters Kluwer SA, Warszawa 2013; P. Waniowski, Strategie cenowe, PWE, Warszawa 2003; T.Domański, Strategie rozwoju handlu, PWE, 2005; L.W.Stern, A.I El-Ansary, A.T.Coughlan, Kanały marketingowe, PWN, 2002.

Literatura uzupełniająca:

G.Karasiewicz, Marketingowe strategie cen, PWE, 1997; J.J. Lambin, Strategiczne zarządzanie marketingowe, Wyd. Nauk. PWN, 2001, rozdz. 12; T.T. Nagle, J.E. Hogan, The strategy and tactics of pricing: a guide to growing more profitability, 4th edition, Pearson Prentice Hall, 2006; Logistyka dystrybucji. Specyfika. Tendencje. Dobre praktyki, praca zbiorowa pod red. K. Rutkowskiego, SGH, 2005; A. Czubała, Dystrybucja produktów, PWE, Warszawa 2001; Z. Spyra, Kanały dystrybucji. Kształtowanie relacji, CeDeWu, Warszawa 2007.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 50.00%

ocena z ćwiczeń: 50.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 6 godzin więcej informacji
Wykład, 8 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Funkcje cen i dystrybucji w marketingu oraz zasady efektywnego i skutecznego ich kształtowania. Czynniki determinujące wybór strategii cen i dystrybucji. Rodzaje strategii w zależności od warunków konkurowania i ogólnej strategii marketingowej firmy. Wzajemne powiązania między poszczególnymi strategiami narzędziowymi, zintegrowane podejście do ich projektowania i wdrażania.

Pełny opis:

Pogłębienie ogólnej wiedzy marketingowej studentów o zasadach i metodach tworzenia strategii cen i dystrybucji oraz ich skutecznego stosowania w przedsiębiorstwach działających w konkurencyjnym otoczeniu. Kształcenie umiejętności samodzielnego prowadzenia analiz wykorzystywanych w projektowaniu i implementacji strategii cen i dystrybucji.

Literatura:

Literatura podstawowa:

I. Ruskin-Brown, Skuteczna polityka cenowa. Aspekty praktyczne, Wolters Kluwer SA, Warszawa 2013; P. Waniowski, Strategie cenowe, PWE, Warszawa 2003; T.Domański, Strategie rozwoju handlu, PWE, 2005; L.W.Stern, A.I El-Ansary, A.T.Coughlan, Kanały marketingowe, PWN, 2002.

Literatura uzupełniająca:

G.Karasiewicz, Marketingowe strategie cen, PWE, 1997; J.J. Lambin, Strategiczne zarządzanie marketingowe, Wyd. Nauk. PWN, 2001, rozdz. 12; T.T. Nagle, J.E. Hogan, The strategy and tactics of pricing: a guide to growing more profitability, 4th edition, Pearson Prentice Hall, 2006; Logistyka dystrybucji. Specyfika. Tendencje. Dobre praktyki, praca zbiorowa pod red. K. Rutkowskiego, SGH, 2005; A. Czubała, Dystrybucja produktów, PWE, Warszawa 2001; Z. Spyra, Kanały dystrybucji. Kształtowanie relacji, CeDeWu, Warszawa 2007.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 50.00%

ocena z ćwiczeń: 50.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 6 godzin więcej informacji
Wykład, 8 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Funkcje cen i dystrybucji w marketingu oraz zasady efektywnego i skutecznego ich kształtowania. Czynniki determinujące wybór strategii cen i dystrybucji. Rodzaje strategii w zależności od warunków konkurowania i ogólnej strategii marketingowej firmy. Wzajemne powiązania między poszczególnymi strategiami narzędziowymi, zintegrowane podejście do ich projektowania i wdrażania.

Pełny opis:

Pogłębienie ogólnej wiedzy marketingowej studentów o zasadach i metodach tworzenia strategii cen i dystrybucji oraz ich skutecznego stosowania w przedsiębiorstwach działających w konkurencyjnym otoczeniu. Kształcenie umiejętności samodzielnego prowadzenia analiz wykorzystywanych w projektowaniu i implementacji strategii cen i dystrybucji.

Literatura:

Literatura podstawowa:

I. Ruskin-Brown, Skuteczna polityka cenowa. Aspekty praktyczne, Wolters Kluwer SA, Warszawa 2013; P. Waniowski, Strategie cenowe, PWE, Warszawa 2003; T.Domański, Strategie rozwoju handlu, PWE, 2005; L.W.Stern, A.I El-Ansary, A.T.Coughlan, Kanały marketingowe, PWN, 2002.

Literatura uzupełniająca:

G.Karasiewicz, Marketingowe strategie cen, PWE, 1997; J.J. Lambin, Strategiczne zarządzanie marketingowe, Wyd. Nauk. PWN, 2001, rozdz. 12; T.T. Nagle, J.E. Hogan, The strategy and tactics of pricing: a guide to growing more profitability, 4th edition, Pearson Prentice Hall, 2006; Logistyka dystrybucji. Specyfika. Tendencje. Dobre praktyki, praca zbiorowa pod red. K. Rutkowskiego, SGH, 2005; A. Czubała, Dystrybucja produktów, PWE, Warszawa 2001; Z. Spyra, Kanały dystrybucji. Kształtowanie relacji, CeDeWu, Warszawa 2007.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 50.00%

ocena z ćwiczeń: 50.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0