Global tourism market
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 130891-D |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.4
|
Nazwa przedmiotu: | Global tourism market |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Student knows and understands the role of the place of tourism in the modern world Student knows basic terms characterising different types of tourism and their functions, market structure, factors shaping demand and supply. Student knows and understands market aspects of selected types of tourism and its relations with the environment Umiejętności: Students will be able to observe, analyse and interpret social phenomena (cultural, political, legal, economic) occurring in tourism and its environment. The student is able to diagnose the needs of visitors and adapt proposals to the relevant group of interested parties Students will be able to predict various market situations and solve problems using the acquired knowledge on the functioning of the tourist market Kompetencje społeczne: Students will be able to explain the social and economic significance of tourism The student has the ability of multifaceted and complex perception of the functioning of entities operating on the global tourism market. |
Zajęcia w cyklu "Preferencje - Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Zajęcia prowadzącego
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Ewa Dziedzic | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Zajęcia prowadzącego - Ocena |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
The topics covered in the course include a wide range of issues related to the development and role of tourism in the global economy. This includes general conditions of tourism development, as well as detailed characteristics of its selected types. The course will equip graduates with modern, profiled and interdisciplinary knowledge and skills corresponding to the needs and realities of operating in the global tourism market, both internationally, as well as nationally and regionally. |
|
Pełny opis: |
Zapoznanie studentów z ogólną wiedzą i współczesnymi tendencjami rozwoju rynku turystycznego i uwarunkowań, w jakich działa; wyposażenie studenta w pogłębioną wiedzę na temat zjawisk ekonomicznych, demograficznych i kulturowych kształtujących trendy w turystyce i branżach turystycznych |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: - Sharpley, R. Travel and Tourism, Sage Publications, London 2006 - Holloway, C.; Humpreys. C., The Business of Tourism, 12th ed.,Sage Publications, London 2022 Literatura uzupełniająca: - Witt, S.; Brooke, M.; Buckley, P. The Management of International Tourism, Routledge, New York, 2013. - documents published by UNWTO Publikacje własne: , red. Elżbieta Biernat, Ewa Dziedzic, Trendy w turystyce,2017 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00% egzamin testowy: 50.00% egzamin ustny: 0.00% kolokwium: 0.00% referaty/eseje: 50.00% ocena z ćwiczeń: 0.00% inne: 0.00% projekty: 0.00% studia przypadków: 0.00% prezentacje indywidualne lub grupowe: 0.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Ewa Dziedzic | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Grupy łączone SLLD+NLLP: | D+P |
|
Skrócony opis: |
The topics covered in the course include a wide range of issues related to the development and role of tourism in the global economy. This includes general conditions of tourism development, as well as detailed characteristics of its selected types. The course will equip graduates with modern, profiled and interdisciplinary knowledge and skills corresponding to the needs and realities of operating in the global tourism market, both internationally, as well as nationally and regionally. |
|
Pełny opis: |
Zapoznanie studentów z ogólną wiedzą i współczesnymi tendencjami rozwoju rynku turystycznego i uwarunkowań, w jakich działa; wyposażenie studenta w pogłębioną wiedzę na temat zjawisk ekonomicznych, demograficznych i kulturowych kształtujących trendy w turystyce i branżach turystycznych |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: - Sharpley, R. Travel and Tourism, Sage Publications, London 2006 - Holloway, C.; Humpreys. C., The Business of Tourism, 12th ed.,Sage Publications, London 2022 Literatura uzupełniająca: - Witt, S.; Brooke, M.; Buckley, P. The Management of International Tourism, Routledge, New York, 2013. - documents published by UNWTO Publikacje własne: , red. Elżbieta Biernat, Ewa Dziedzic, Trendy w turystyce,2017 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00% egzamin testowy: 50.00% egzamin ustny: 0.00% kolokwium: 0.00% referaty/eseje: 50.00% ocena z ćwiczeń: 0.00% inne: 0.00% projekty: 0.00% studia przypadków: 0.00% prezentacje indywidualne lub grupowe: 0.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Ewa Dziedzic, Michał Koskowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Grupy łączone SLLD+NLLP: | D+P |
|
Skrócony opis: |
The topics covered in the course include a wide range of issues related to the development and role of tourism in the global economy. This includes general conditions of tourism development, as well as detailed characteristics of its selected types. The course will equip graduates with modern, profiled and interdisciplinary knowledge and skills corresponding to the needs and realities of operating in the global tourism market, both internationally, as well as nationally and regionally. |
|
Pełny opis: |
Zapoznanie studentów z ogólną wiedzą i współczesnymi tendencjami rozwoju rynku turystycznego i uwarunkowań, w jakich działa; wyposażenie studenta w pogłębioną wiedzę na temat zjawisk ekonomicznych, demograficznych i kulturowych kształtujących trendy w turystyce i branżach turystycznych |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: - Sharpley, R. Travel and Tourism, Sage Publications, London 2006 - Holloway, C.; Humpreys. C., The Business of Tourism, 12th ed.,Sage Publications, London 2022 Literatura uzupełniająca: - Witt, S.; Brooke, M.; Buckley, P. The Management of International Tourism, Routledge, New York, 2013. - documents published by UNWTO Publikacje własne: , red. Elżbieta Biernat, Ewa Dziedzic, Trendy w turystyce,2017 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00% egzamin testowy: 50.00% egzamin ustny: 0.00% kolokwium: 0.00% referaty/eseje: 50.00% ocena z ćwiczeń: 0.00% inne: 0.00% projekty: 0.00% studia przypadków: 0.00% prezentacje indywidualne lub grupowe: 0.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
The topics covered in the course include a wide range of issues related to the development and role of tourism in the global economy. This includes general conditions of tourism development, as well as detailed characteristics of its selected types. The course will equip graduates with modern, profiled and interdisciplinary knowledge and skills corresponding to the needs and realities of operating in the global tourism market, both internationally, as well as nationally and regionally. |
|
Pełny opis: |
Zapoznanie studentów z ogólną wiedzą i współczesnymi tendencjami rozwoju rynku turystycznego i uwarunkowań, w jakich działa; wyposażenie studenta w pogłębioną wiedzę na temat zjawisk ekonomicznych, demograficznych i kulturowych kształtujących trendy w turystyce i branżach turystycznych |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: - Sharpley, R. Travel and Tourism, Sage Publications, London 2006 - Holloway, C.; Humpreys. C., The Business of Tourism, 12th ed.,Sage Publications, London 2022 Literatura uzupełniająca: - Witt, S.; Brooke, M.; Buckley, P. The Management of International Tourism, Routledge, New York, 2013. - documents published by UNWTO Publikacje własne: , red. Elżbieta Biernat, Ewa Dziedzic, Trendy w turystyce,2017 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00% egzamin testowy: 50.00% egzamin ustny: 0.00% kolokwium: 0.00% referaty/eseje: 50.00% ocena z ćwiczeń: 0.00% inne: 0.00% projekty: 0.00% studia przypadków: 0.00% prezentacje indywidualne lub grupowe: 0.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.