Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Global tourism market

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 130891-D
Kod Erasmus / ISCED: 04.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0413) Zarządzanie i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Global tourism market
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Student knows and understands the role of the place of tourism in the modern world

Student knows basic terms characterising different types of tourism and their functions, market structure, factors shaping demand and supply.

Student knows and understands market aspects of selected types of tourism and its relations with the environment

Umiejętności:

Students will be able to observe, analyse and interpret social phenomena (cultural, political, legal, economic) occurring in tourism and its environment.

The student is able to diagnose the needs of visitors and adapt proposals to the relevant group of interested parties

Students will be able to predict various market situations and solve problems using the acquired knowledge on the functioning of the tourist market

Kompetencje społeczne:

Students will be able to explain the social and economic significance of tourism

The student has the ability of multifaceted and complex perception of the functioning of entities operating on the global tourism market.

Zajęcia w cyklu "Preferencje - Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30

Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Zajęcia prowadzącego więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Ewa Dziedzic
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Zajęcia prowadzącego - Ocena

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

The topics covered in the course include a wide range of issues related to the development and role of tourism in the global economy.

This includes general conditions of tourism development, as well as detailed characteristics of its selected types. The course will equip graduates with modern, profiled and interdisciplinary knowledge and skills corresponding to the needs and realities of operating in the global tourism market, both internationally, as well as nationally and regionally.

Pełny opis:

Zapoznanie studentów z ogólną wiedzą i współczesnymi tendencjami rozwoju rynku turystycznego i uwarunkowań, w jakich działa; wyposażenie studenta w pogłębioną wiedzę na temat zjawisk ekonomicznych, demograficznych i kulturowych kształtujących trendy w turystyce i branżach turystycznych

Literatura:

Literatura podstawowa:

- Sharpley, R. Travel and Tourism, Sage Publications, London 2006

- Holloway, C.; Humpreys. C., The Business of Tourism, 12th ed.,Sage Publications, London 2022

Literatura uzupełniająca:

- Witt, S.; Brooke, M.; Buckley, P. The Management of International Tourism, Routledge, New York, 2013.

- documents published by UNWTO

Publikacje własne:

, red. Elżbieta Biernat, Ewa Dziedzic, Trendy w turystyce,2017

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 50.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 50.00%

ocena z ćwiczeń: 0.00%

inne: 0.00%

projekty: 0.00%

studia przypadków: 0.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 0.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Ewa Dziedzic
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Grupy łączone SLLD+NLLP:

D+P

Skrócony opis:

The topics covered in the course include a wide range of issues related to the development and role of tourism in the global economy.

This includes general conditions of tourism development, as well as detailed characteristics of its selected types. The course will equip graduates with modern, profiled and interdisciplinary knowledge and skills corresponding to the needs and realities of operating in the global tourism market, both internationally, as well as nationally and regionally.

Pełny opis:

Zapoznanie studentów z ogólną wiedzą i współczesnymi tendencjami rozwoju rynku turystycznego i uwarunkowań, w jakich działa; wyposażenie studenta w pogłębioną wiedzę na temat zjawisk ekonomicznych, demograficznych i kulturowych kształtujących trendy w turystyce i branżach turystycznych

Literatura:

Literatura podstawowa:

- Sharpley, R. Travel and Tourism, Sage Publications, London 2006

- Holloway, C.; Humpreys. C., The Business of Tourism, 12th ed.,Sage Publications, London 2022

Literatura uzupełniająca:

- Witt, S.; Brooke, M.; Buckley, P. The Management of International Tourism, Routledge, New York, 2013.

- documents published by UNWTO

Publikacje własne:

, red. Elżbieta Biernat, Ewa Dziedzic, Trendy w turystyce,2017

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 50.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 50.00%

ocena z ćwiczeń: 0.00%

inne: 0.00%

projekty: 0.00%

studia przypadków: 0.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 0.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Ewa Dziedzic, Michał Koskowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Grupy łączone SLLD+NLLP:

D+P

Skrócony opis:

The topics covered in the course include a wide range of issues related to the development and role of tourism in the global economy.

This includes general conditions of tourism development, as well as detailed characteristics of its selected types. The course will equip graduates with modern, profiled and interdisciplinary knowledge and skills corresponding to the needs and realities of operating in the global tourism market, both internationally, as well as nationally and regionally.

Pełny opis:

Zapoznanie studentów z ogólną wiedzą i współczesnymi tendencjami rozwoju rynku turystycznego i uwarunkowań, w jakich działa; wyposażenie studenta w pogłębioną wiedzę na temat zjawisk ekonomicznych, demograficznych i kulturowych kształtujących trendy w turystyce i branżach turystycznych

Literatura:

Literatura podstawowa:

- Sharpley, R. Travel and Tourism, Sage Publications, London 2006

- Holloway, C.; Humpreys. C., The Business of Tourism, 12th ed.,Sage Publications, London 2022

Literatura uzupełniająca:

- Witt, S.; Brooke, M.; Buckley, P. The Management of International Tourism, Routledge, New York, 2013.

- documents published by UNWTO

Publikacje własne:

, red. Elżbieta Biernat, Ewa Dziedzic, Trendy w turystyce,2017

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 50.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 50.00%

ocena z ćwiczeń: 0.00%

inne: 0.00%

projekty: 0.00%

studia przypadków: 0.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 0.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

The topics covered in the course include a wide range of issues related to the development and role of tourism in the global economy.

This includes general conditions of tourism development, as well as detailed characteristics of its selected types. The course will equip graduates with modern, profiled and interdisciplinary knowledge and skills corresponding to the needs and realities of operating in the global tourism market, both internationally, as well as nationally and regionally.

Pełny opis:

Zapoznanie studentów z ogólną wiedzą i współczesnymi tendencjami rozwoju rynku turystycznego i uwarunkowań, w jakich działa; wyposażenie studenta w pogłębioną wiedzę na temat zjawisk ekonomicznych, demograficznych i kulturowych kształtujących trendy w turystyce i branżach turystycznych

Literatura:

Literatura podstawowa:

- Sharpley, R. Travel and Tourism, Sage Publications, London 2006

- Holloway, C.; Humpreys. C., The Business of Tourism, 12th ed.,Sage Publications, London 2022

Literatura uzupełniająca:

- Witt, S.; Brooke, M.; Buckley, P. The Management of International Tourism, Routledge, New York, 2013.

- documents published by UNWTO

Publikacje własne:

, red. Elżbieta Biernat, Ewa Dziedzic, Trendy w turystyce,2017

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 50.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 50.00%

ocena z ćwiczeń: 0.00%

inne: 0.00%

projekty: 0.00%

studia przypadków: 0.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 0.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0