Biznesowa gra symulacyjna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 130830-P |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.0
|
Nazwa przedmiotu: | Biznesowa gra symulacyjna |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Student posiada wiedzę z zarządzania organizacjami Student rozwiązuje problemy zarządzania w przedsiębiorstwie Student posiada wiedzę odnośnie strategii rozwoju przedsiębiorstw Umiejętności: Student potrafi diagnozować i interpretować problemy zarządcze, marketingowe i ekonomiczne (szanse i/lub zagrożenia) jakie pojawiają się w praktyce zarządzania przedsiębiorstwem funkcjonującym w warunkach konkurencji Posiada umiejętności w zakresie identyfikacji zjawisk przyczynowo- skutkowych w sytuacjach problemowych, wykorzystując wiedzę ekonomiczną. Student potrafi projektować i podejmować decyzje, adekwatne dla zdiagnozowanych przyczyn i przebiegu zjawisk/problemów przedsięwzięcia, prowadzące do ich sprawnego rozwiązania Kompetencje społeczne: Student posiada kompetencje w zakresie udziału w przedsięwzięciach zespołowych, pełniąc w nich różne role Student potrafi kreatywnie uczestniczyć w przedsięwzięciach (zespołach) związanych z rozwiązywaniem problemów, zwłaszcza z realizacją projektów rozwojowych przedsiębiorstwa Student potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Marta Ziółkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Interaktywna forma zajęć - gra biznesowa prowadzona synchronicznie on-line, której ramy wyznaczają grający (studenci), a prowadzący pełnią rolę regulatorów i administratorów gry, zgodne z ideą nauczania przez doświadczenie. Przedmiot jest prowadzony zdalnie w oparciu o licencję na wykorzystanie gry symulacyjnej. Istotą przedmiotu jest gra symulująca prowadzenie wirtualnych przedsiębiorstw w warunkach rynkowych. Studenci, w ramach konkurencji pomiędzy zespołami (firmami), sprawdzą swoje umiejętności pracy w grupie, oceniają sytuację przedsiębiorstwa, optymalizują proces podejmowania decyzji w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa oraz zarządzają zasobami przedsiębiorstwa w warunkach konkurencyjnego rynku. Studenci podejmują decyzje zarządcze i rynkowe dotyczące przedsiębiorstw rozwiązując problemy funkcjonowania przedsiębiorstwa z wykorzystaniem logiki gamifikacji. W trakcie symulacji (gry on-line) studenci zmierzą się z problematyką związaną z podejmowaniem optymalnych decyzji w następu |
|
Pełny opis: |
Interaktywna gra biznesowa polegająca na symulacji on-line działalności wirtualnego przedsiębiorstwa, która umożliwia uczestnikom synchroniczną rozgrywkę i sprawdzenie nabytej wiedzy w warunkach symulowanej rzeczywistości rynkowej. Studenci, w kilkuosobowych grupach, stanowiących kierownictwa konkurujących ze sobą przedsiębiorstw, prowadzą działalność zarządzając przedsiębiorstwem. Następnie podejmują decyzje dotyczące funkcjonowania przedsiębiorstwa otrzymując wyniki danej rozgrywki, dokonują kolejnych działań. Sekwencja tych akcji powtarza się wielokrotnie i odbywa się synchronicznie on-line. Podstawowym celem przedmiotu jest poznanie problemów i wyzwań związanych z praktycznym funkcjonowaniem przedsiębiorstwa w gospodarce rynkowej. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Scenariusz i instrukcja gry (materiały video) G. Gierszewska, M. Romanowska, Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2017, W. Bień, Zarządzanie finansami przedsiębiorstwa, Difin, Warszawa 2018 Literatura uzupełniająca: M. Ziółkowska, Management Essentials, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2015, ISBN 978-83-65416-05-6 A. Balcerak, J. Woźniak, Gry menedżerskie, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot 2016, ISBN 978-83-7489-673-3 Publikacje własne: Marta Ziółkowska, Model biznesu w małym i średnim przedsiębiorstwie ? narzędzia analizy i audytu,W: red. Barbara Bojewska, Anna Skowronek-Mielczarek, Narzędzia audytu biznesowego w małych i średnich przedsiębiorstwach,2019; Elena Pawęta, Rafał Kasprzak, Marcin Wojtysiak-Kotlarski, Albert Tomaszewski, Mariusz Strojny, Małgorzata Godlewska, Anna Masłoń-Oracz, Maria Pietrzak, Tomasz Pilewicz, Olga Pankiv, Bartosz Majewski, Mirosław Łukasiewicz, Hanna Rachoń, Kamil Flig, Anita Szuszkiewicz, Aleksandra Baka, Systemy wspierania startupów w krajach Europy Środkowo-Wschodniej,W: red. Agnieszka Chłoń-Domińczak, Roman Sobiecki, Mariusz Strojny, Bartosz Majewski, Raport SGH i Forum Ekonomicznego 2022,2022; Marta Ziółkowska, Audyt modeli biznesu w małych i średnich przedsiębiorstwach,W: red. Anna Skowronek-Mielczarek, Audyt biznesowy w działalności małych i średnich przedsiębiorstw,2018; Rafał Kasprzak, Albert Tomaszewski, Marta Ziółkowska, Operacjonalizacja modelu biznesu w przemysłach kreatywnych ? wstępne wyniki badań,W: red. Sylwester Gregorczyk, Grzegorz Urbanek, Zarządzanie strategiczne w dobie cyfrowej gospodarki sieciowej,2020 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00% egzamin testowy: 0.00% egzamin ustny: 0.00% kolokwium: 0.00% referaty/eseje: 10.00% ocena z ćwiczeń: 90.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT KON
SO KON
N KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Marta Ziółkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Interaktywna forma zajęć - gra biznesowa prowadzona synchronicznie on-line, której ramy wyznaczają grający (studenci), a prowadzący pełnią rolę regulatorów i administratorów gry, zgodne z ideą nauczania przez doświadczenie. Przedmiot jest prowadzony zdalnie w oparciu o licencję na wykorzystanie gry symulacyjnej. Istotą przedmiotu jest gra symulująca prowadzenie wirtualnych przedsiębiorstw w warunkach rynkowych. Studenci, w ramach konkurencji pomiędzy zespołami (firmami), sprawdzą swoje umiejętności pracy w grupie, oceniają sytuację przedsiębiorstwa, optymalizują proces podejmowania decyzji w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa oraz zarządzają zasobami przedsiębiorstwa w warunkach konkurencyjnego rynku. Studenci podejmują decyzje zarządcze i rynkowe dotyczące przedsiębiorstw rozwiązując problemy funkcjonowania przedsiębiorstwa z wykorzystaniem logiki gamifikacji. W trakcie symulacji (gry on-line) studenci zmierzą się z problematyką związaną z podejmowaniem optymalnych decyzji w następu |
|
Pełny opis: |
Interaktywna gra biznesowa polegająca na symulacji on-line działalności wirtualnego przedsiębiorstwa, która umożliwia uczestnikom synchroniczną rozgrywkę i sprawdzenie nabytej wiedzy w warunkach symulowanej rzeczywistości rynkowej. Studenci, w kilkuosobowych grupach, stanowiących kierownictwa konkurujących ze sobą przedsiębiorstw, prowadzą działalność zarządzając przedsiębiorstwem. Następnie podejmują decyzje dotyczące funkcjonowania przedsiębiorstwa otrzymując wyniki danej rozgrywki, dokonują kolejnych działań. Sekwencja tych akcji powtarza się wielokrotnie i odbywa się synchronicznie on-line. Podstawowym celem przedmiotu jest poznanie problemów i wyzwań związanych z praktycznym funkcjonowaniem przedsiębiorstwa w gospodarce rynkowej. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Scenariusz i instrukcja gry (materiały video) G. Gierszewska, M. Romanowska, Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2017, W. Bień, Zarządzanie finansami przedsiębiorstwa, Difin, Warszawa 2018 Literatura uzupełniająca: M. Ziółkowska, Management Essentials, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2015, ISBN 978-83-65416-05-6 A. Balcerak, J. Woźniak, Gry menedżerskie, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot 2016, ISBN 978-83-7489-673-3 Publikacje własne: Marta Ziółkowska, Model biznesu w małym i średnim przedsiębiorstwie ? narzędzia analizy i audytu,W: red. Barbara Bojewska, Anna Skowronek-Mielczarek, Narzędzia audytu biznesowego w małych i średnich przedsiębiorstwach,2019; Elena Pawęta, Rafał Kasprzak, Marcin Wojtysiak-Kotlarski, Albert Tomaszewski, Mariusz Strojny, Małgorzata Godlewska, Anna Masłoń-Oracz, Maria Pietrzak, Tomasz Pilewicz, Olga Pankiv, Bartosz Majewski, Mirosław Łukasiewicz, Hanna Rachoń, Kamil Flig, Anita Szuszkiewicz, Aleksandra Baka, Systemy wspierania startupów w krajach Europy Środkowo-Wschodniej,W: red. Agnieszka Chłoń-Domińczak, Roman Sobiecki, Mariusz Strojny, Bartosz Majewski, Raport SGH i Forum Ekonomicznego 2022,2022; Marta Ziółkowska, Audyt modeli biznesu w małych i średnich przedsiębiorstwach,W: red. Anna Skowronek-Mielczarek, Audyt biznesowy w działalności małych i średnich przedsiębiorstw,2018; Rafał Kasprzak, Albert Tomaszewski, Marta Ziółkowska, Operacjonalizacja modelu biznesu w przemysłach kreatywnych ? wstępne wyniki badań,W: red. Sylwester Gregorczyk, Grzegorz Urbanek, Zarządzanie strategiczne w dobie cyfrowej gospodarki sieciowej,2020 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00% egzamin testowy: 0.00% egzamin ustny: 0.00% kolokwium: 0.00% referaty/eseje: 10.00% ocena z ćwiczeń: 90.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Rafał Kasprzak, Marta Ziółkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Interaktywna forma zajęć - gra biznesowa prowadzona synchronicznie on-line, której ramy wyznaczają grający (studenci), a prowadzący pełnią rolę regulatorów i administratorów gry, zgodne z ideą nauczania przez doświadczenie. Przedmiot jest prowadzony zdalnie w oparciu o licencję na wykorzystanie gry symulacyjnej. Istotą przedmiotu jest gra symulująca prowadzenie wirtualnych przedsiębiorstw w warunkach rynkowych. Studenci, w ramach konkurencji pomiędzy zespołami (firmami), sprawdzą swoje umiejętności pracy w grupie, oceniają sytuację przedsiębiorstwa, optymalizują proces podejmowania decyzji w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa oraz zarządzają zasobami przedsiębiorstwa w warunkach konkurencyjnego rynku. Studenci podejmują decyzje zarządcze i rynkowe dotyczące przedsiębiorstw rozwiązując problemy funkcjonowania przedsiębiorstwa z wykorzystaniem logiki gamifikacji. W trakcie symulacji (gry on-line) studenci zmierzą się z problematyką związaną z podejmowaniem optymalnych decyzji w następu |
|
Pełny opis: |
Interaktywna gra biznesowa polegająca na symulacji on-line działalności wirtualnego przedsiębiorstwa, która umożliwia uczestnikom synchroniczną rozgrywkę i sprawdzenie nabytej wiedzy w warunkach symulowanej rzeczywistości rynkowej. Studenci, w kilkuosobowych grupach, stanowiących kierownictwa konkurujących ze sobą przedsiębiorstw, prowadzą działalność zarządzając przedsiębiorstwem. Następnie podejmują decyzje dotyczące funkcjonowania przedsiębiorstwa otrzymując wyniki danej rozgrywki, dokonują kolejnych działań. Sekwencja tych akcji powtarza się wielokrotnie i odbywa się synchronicznie on-line. Podstawowym celem przedmiotu jest poznanie problemów i wyzwań związanych z praktycznym funkcjonowaniem przedsiębiorstwa w gospodarce rynkowej. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Scenariusz i instrukcja gry (materiały video) G. Gierszewska, M. Romanowska, Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2017, W. Bień, Zarządzanie finansami przedsiębiorstwa, Difin, Warszawa 2018 Literatura uzupełniająca: M. Ziółkowska, Management Essentials, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2015, ISBN 978-83-65416-05-6 A. Balcerak, J. Woźniak, Gry menedżerskie, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot 2016, ISBN 978-83-7489-673-3 Publikacje własne: Rafał Kasprzak, Albert Tomaszewski, Marta Ziółkowska, Operacjonalizacja modelu biznesu w przemysłach kreatywnych ? wstępne wyniki badań,W: red. Sylwester Gregorczyk, Grzegorz Urbanek, Zarządzanie strategiczne w dobie cyfrowej gospodarki sieciowej,2020; Marta Ziółkowska, Audyt modeli biznesu w małych i średnich przedsiębiorstwach,W: red. Anna Skowronek-Mielczarek, Audyt biznesowy w działalności małych i średnich przedsiębiorstw,2018; Marta Ziółkowska, Model biznesu w małym i średnim przedsiębiorstwie ? narzędzia analizy i audytu,W: red. Barbara Bojewska, Anna Skowronek-Mielczarek, Narzędzia audytu biznesowego w małych i średnich przedsiębiorstwach,2019; Elena Pawęta, Rafał Kasprzak, Marcin Wojtysiak-Kotlarski, Albert Tomaszewski, Mariusz Strojny, Małgorzata Godlewska, Anna Masłoń-Oracz, Maria Pietrzak, Tomasz Pilewicz, Olga Pankiv, Bartosz Majewski, Mirosław Łukasiewicz, Hanna Rachoń, Kamil Flig, Anita Szuszkiewicz, Aleksandra Baka, Systemy wspierania startupów w krajach Europy Środkowo-Wschodniej,W: red. Agnieszka Chłoń-Domińczak, Roman Sobiecki, Mariusz Strojny, Bartosz Majewski, Raport SGH i Forum Ekonomicznego 2022,2022 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00% egzamin testowy: 0.00% egzamin ustny: 0.00% kolokwium: 0.00% referaty/eseje: 10.00% ocena z ćwiczeń: 90.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT KON
SO KON
N KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Rafał Kasprzak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Interaktywna forma zajęć - gra biznesowa prowadzona synchronicznie on-line, której ramy wyznaczają grający (studenci), a prowadzący pełnią rolę regulatorów i administratorów gry, zgodne z ideą nauczania przez doświadczenie. Przedmiot jest prowadzony zdalnie w oparciu o licencję na wykorzystanie gry symulacyjnej. Istotą przedmiotu jest gra symulująca prowadzenie wirtualnych przedsiębiorstw w warunkach rynkowych. Studenci, w ramach konkurencji pomiędzy zespołami (firmami), sprawdzą swoje umiejętności pracy w grupie, oceniają sytuację przedsiębiorstwa, optymalizują proces podejmowania decyzji w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa oraz zarządzają zasobami przedsiębiorstwa w warunkach konkurencyjnego rynku. Studenci podejmują decyzje zarządcze i rynkowe dotyczące przedsiębiorstw rozwiązując problemy funkcjonowania przedsiębiorstwa z wykorzystaniem logiki gamifikacji. W trakcie symulacji (gry on-line) studenci zmierzą się z problematyką związaną z podejmowaniem optymalnych decyzji w następu |
|
Pełny opis: |
Interaktywna gra biznesowa polegająca na symulacji on-line działalności wirtualnego przedsiębiorstwa, która umożliwia uczestnikom synchroniczną rozgrywkę i sprawdzenie nabytej wiedzy w warunkach symulowanej rzeczywistości rynkowej. Studenci, w kilkuosobowych grupach, stanowiących kierownictwa konkurujących ze sobą przedsiębiorstw, prowadzą działalność zarządzając przedsiębiorstwem. Następnie podejmują decyzje dotyczące funkcjonowania przedsiębiorstwa otrzymując wyniki danej rozgrywki, dokonują kolejnych działań. Sekwencja tych akcji powtarza się wielokrotnie i odbywa się synchronicznie on-line. Podstawowym celem przedmiotu jest poznanie problemów i wyzwań związanych z praktycznym funkcjonowaniem przedsiębiorstwa w gospodarce rynkowej. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Scenariusz i instrukcja gry (materiały video) G. Gierszewska, M. Romanowska, Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2017, W. Bień, Zarządzanie finansami przedsiębiorstwa, Difin, Warszawa 2018 Literatura uzupełniająca: M. Ziółkowska, Management Essentials, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2015, ISBN 978-83-65416-05-6 A. Balcerak, J. Woźniak, Gry menedżerskie, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot 2016, ISBN 978-83-7489-673-3 Publikacje własne: Rafał Kasprzak, Albert Tomaszewski, Marta Ziółkowska, Operacjonalizacja modelu biznesu w przemysłach kreatywnych ? wstępne wyniki badań,W: red. Sylwester Gregorczyk, Grzegorz Urbanek, Zarządzanie strategiczne w dobie cyfrowej gospodarki sieciowej,2020; Marta Ziółkowska, Audyt modeli biznesu w małych i średnich przedsiębiorstwach,W: red. Anna Skowronek-Mielczarek, Audyt biznesowy w działalności małych i średnich przedsiębiorstw,2018; Marta Ziółkowska, Model biznesu w małym i średnim przedsiębiorstwie ? narzędzia analizy i audytu,W: red. Barbara Bojewska, Anna Skowronek-Mielczarek, Narzędzia audytu biznesowego w małych i średnich przedsiębiorstwach,2019; Elena Pawęta, Rafał Kasprzak, Marcin Wojtysiak-Kotlarski, Albert Tomaszewski, Mariusz Strojny, Małgorzata Godlewska, Anna Masłoń-Oracz, Maria Pietrzak, Tomasz Pilewicz, Olga Pankiv, Bartosz Majewski, Mirosław Łukasiewicz, Hanna Rachoń, Kamil Flig, Anita Szuszkiewicz, Aleksandra Baka, Systemy wspierania startupów w krajach Europy Środkowo-Wschodniej,W: red. Agnieszka Chłoń-Domińczak, Roman Sobiecki, Mariusz Strojny, Bartosz Majewski, Raport SGH i Forum Ekonomicznego 2022,2022 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00% egzamin testowy: 0.00% egzamin ustny: 0.00% kolokwium: 0.00% referaty/eseje: 10.00% ocena z ćwiczeń: 90.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.