Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Programowanie dla każdego - podstawy tworzenia aplikacji mobilnych za pomocą platformy niskokodowej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 130560-D
Kod Erasmus / ISCED: 11.3 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0612) Database and network design and administration Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Programowanie dla każdego - podstawy tworzenia aplikacji mobilnych za pomocą platformy niskokodowej
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Student ...

... rozumie podstawowe zasady algorytmiki i tworzenia programów;

... zna rodzaje języków programowania i ideę programowania niskokodowego;

... rozumie znaczenie i perspektywy rozwoju programowania niskokodowego.

Umiejętności:

Student powinien umieć ...

... zbudować algorytm przetwarzania zgodny z postawionym problemem i zaprojektować aplikację;

... zakodować jego rozwiązanie na platformie niskokodowej;

... przetestować program, eliminując błędy logiczne.

Kompetencje społeczne:

Student ...

... rozwija kreatywność i zorientowanie na samodzielne rozwiązywanie problemów;

... kreuje postawę służącą wykonaniu zadania oraz rozwija kreatywność w opracowywaniu jego rozwiązania;

... nabywa postawę dbałości o szczegóły i zdolność myślenia analitycznego i organizowania pracy zespołowej.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Laboratorium - Ocena
Skrócony opis:

Według szacunków zapotrzebowanie na aplikacje rośnie pięć razy szybciej niż możliwości dostarczania ich przez działy IT.

Platformy niskokodowe (low-code development platform, LCDP) są oprogramowaniem umożliwiającym budowę aplikacji w sposób wizualny, bez znajomości języków programowania.

Celem przedmiotu jest nauczenie podstaw tworzenia aplikacji studentów nieznających języków programowania. Tworząc program korzystamy z mechanizmów drag-and-drop (przeciągnij i upuść) lub point-and-click (wskaż i kliknij) wbudowanych w graficzny interfejs użytkownika.

Citizen developer to nowy i ważny trend w informatyce. W ten sposób powstaje wiele, profesjonalnych, specjalistycznych aplikacji. Umiejętność posługiwania się tego typu narzędziami będzie w przyszłości prawdopodobnie tak potrzebna w życiu zawodowym jak dziś obsługa oprogramowania biurowego.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest nauczenie podstaw tworzenia aplikacji studentów nieznających języków programowania. Tworząc program korzystamy z mechanizmów drag-and-drop (przeciągnij i upuść) lub point-and-click (wskaż i kliknij) wbudowanych w graficzny interfejs użytkownika.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Podstawowym źródłem wiedzy jest, stworzona przez Massachusetts Institute of Technology, dedykowana strona edukacyjna: https://appinventor.mit.edu/. Zawiera ona potrzebne oprogramowanie, wskazówki i przykłady rozwiązań.

Literatura uzupełniająca:

Logan, l., Learn to Program with App Inventor: A Visual Introduction to Building Apps , 2019

Brask, T., Android App Inventor - DIY, 2018

Rollke, K_H, Android Apps with App Inventor 2: Easy App Development for Everyone

Publikacje własne:

Michał Goliński, Gospodarka cyfrowa, gospodarka informacyjna, gospodarka oparta na wiedzy ? różne określenia tych samych zjawisk czy te podobne pojęcia określające różne zjawiska?, W: Roczniki Kolegium Analiz Ekonomicznych,2018;

Michał Goliński, Pomiar gospodarki cyfrowej w badaniach Unii Europejskiej, W: Roczniki Kolegium Analiz Ekonomicznych,2019;

Michał Goliński, The impact of lifelong learning on the process of contemporary digitization, W: Education excellence and innovation management: a 2025 vision to sustain economic development during global challenges : Proceedings of the 35th International Business Information Management Association Conference (IBIMA 2020),2020

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 0.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 0.00%

ocena z ćwiczeń: 30.00%

inne: 70.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Laboratorium - Ocena
Skrócony opis:

Według szacunków zapotrzebowanie na aplikacje rośnie pięć razy szybciej niż możliwości dostarczania ich przez działy IT.

Platformy niskokodowe (low-code development platform, LCDP) są oprogramowaniem umożliwiającym budowę aplikacji w sposób wizualny, bez znajomości języków programowania.

Celem przedmiotu jest nauczenie podstaw tworzenia aplikacji studentów nieznających języków programowania. Tworząc program korzystamy z mechanizmów drag-and-drop (przeciągnij i upuść) lub point-and-click (wskaż i kliknij) wbudowanych w graficzny interfejs użytkownika.

Citizen developer to nowy i ważny trend w informatyce. W ten sposób powstaje wiele, profesjonalnych, specjalistycznych aplikacji. Umiejętność posługiwania się tego typu narzędziami będzie w przyszłości prawdopodobnie tak potrzebna w życiu zawodowym jak dziś obsługa oprogramowania biurowego.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest nauczenie podstaw tworzenia aplikacji studentów nieznających języków programowania. Tworząc program korzystamy z mechanizmów drag-and-drop (przeciągnij i upuść) lub point-and-click (wskaż i kliknij) wbudowanych w graficzny interfejs użytkownika.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Podstawowym źródłem wiedzy jest, stworzona przez Massachusetts Institute of Technology, dedykowana strona edukacyjna: https://appinventor.mit.edu/. Zawiera ona potrzebne oprogramowanie, wskazówki i przykłady rozwiązań.

Literatura uzupełniająca:

Logan, l., Learn to Program with App Inventor: A Visual Introduction to Building Apps , 2019

Brask, T., Android App Inventor - DIY, 2018

Rollke, K_H, Android Apps with App Inventor 2: Easy App Development for Everyone

Publikacje własne:

Michał Goliński, Gospodarka cyfrowa, gospodarka informacyjna, gospodarka oparta na wiedzy ? różne określenia tych samych zjawisk czy te podobne pojęcia określające różne zjawiska?, W: Roczniki Kolegium Analiz Ekonomicznych,2018;

Michał Goliński, Pomiar gospodarki cyfrowej w badaniach Unii Europejskiej, W: Roczniki Kolegium Analiz Ekonomicznych,2019;

Michał Goliński, The impact of lifelong learning on the process of contemporary digitization, W: Education excellence and innovation management: a 2025 vision to sustain economic development during global challenges : Proceedings of the 35th International Business Information Management Association Conference (IBIMA 2020),2020

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 0.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 0.00%

ocena z ćwiczeń: 30.00%

inne: 70.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Laboratorium - Ocena
Skrócony opis:

Według szacunków zapotrzebowanie na aplikacje rośnie pięć razy szybciej niż możliwości dostarczania ich przez działy IT.

Platformy niskokodowe (low-code development platform, LCDP) są oprogramowaniem umożliwiającym budowę aplikacji w sposób wizualny, bez znajomości języków programowania.

Celem przedmiotu jest nauczenie podstaw tworzenia aplikacji studentów nieznających języków programowania. Tworząc program korzystamy z mechanizmów drag-and-drop (przeciągnij i upuść) lub point-and-click (wskaż i kliknij) wbudowanych w graficzny interfejs użytkownika.

Citizen developer to nowy i ważny trend w informatyce. W ten sposób powstaje wiele, profesjonalnych, specjalistycznych aplikacji. Umiejętność posługiwania się tego typu narzędziami będzie w przyszłości prawdopodobnie tak potrzebna w życiu zawodowym jak dziś obsługa oprogramowania biurowego.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest nauczenie podstaw tworzenia aplikacji studentów nieznających języków programowania. Tworząc program korzystamy z mechanizmów drag-and-drop (przeciągnij i upuść) lub point-and-click (wskaż i kliknij) wbudowanych w graficzny interfejs użytkownika.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Podstawowym źródłem wiedzy jest, stworzona przez Massachusetts Institute of Technology, dedykowana strona edukacyjna: https://appinventor.mit.edu/. Zawiera ona potrzebne oprogramowanie, wskazówki i przykłady rozwiązań.

Literatura uzupełniająca:

Logan, l., Learn to Program with App Inventor: A Visual Introduction to Building Apps , 2019

Brask, T., Android App Inventor - DIY, 2018

Rollke, K_H, Android Apps with App Inventor 2: Easy App Development for Everyone

Publikacje własne:

Michał Goliński, The impact of lifelong learning on the process of contemporary digitization, W: Education excellence and innovation management: a 2025 vision to sustain economic development during global challenges : Proceedings of the 35th International Business Information Management Association Conference (IBIMA 2020),2020;

Michał Goliński, Gospodarka cyfrowa, gospodarka informacyjna, gospodarka oparta na wiedzy ? różne określenia tych samych zjawisk czy te podobne pojęcia określające różne zjawiska?, W: Roczniki Kolegium Analiz Ekonomicznych,2018;

Michał Goliński, Pomiar gospodarki cyfrowej w badaniach Unii Europejskiej, W: Roczniki Kolegium Analiz Ekonomicznych,2019

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 0.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 0.00%

ocena z ćwiczeń: 30.00%

inne: 70.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Michał Goliński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Laboratorium - Ocena
Grupy łączone SLLD+NLLP:

D+P

Skrócony opis:

Według szacunków zapotrzebowanie na aplikacje rośnie pięć razy szybciej niż możliwości dostarczania ich przez działy IT.

Platformy niskokodowe (low-code development platform, LCDP) są oprogramowaniem umożliwiającym budowę aplikacji w sposób wizualny, bez znajomości języków programowania.

Celem przedmiotu jest nauczenie podstaw tworzenia aplikacji studentów nieznających języków programowania. Tworząc program korzystamy z mechanizmów drag-and-drop (przeciągnij i upuść) lub point-and-click (wskaż i kliknij) wbudowanych w graficzny interfejs użytkownika.

Citizen developer to nowy i ważny trend w informatyce. W ten sposób powstaje wiele, profesjonalnych, specjalistycznych aplikacji. Umiejętność posługiwania się tego typu narzędziami będzie w przyszłości prawdopodobnie tak potrzebna w życiu zawodowym jak dziś obsługa oprogramowania biurowego.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest nauczenie podstaw tworzenia aplikacji studentów nieznających języków programowania. Tworząc program korzystamy z mechanizmów drag-and-drop (przeciągnij i upuść) lub point-and-click (wskaż i kliknij) wbudowanych w graficzny interfejs użytkownika.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Podstawowym źródłem wiedzy jest, stworzona przez Massachusetts Institute of Technology, dedykowana strona edukacyjna: https://appinventor.mit.edu/. Zawiera ona potrzebne oprogramowanie, wskazówki i przykłady rozwiązań.

Literatura uzupełniająca:

Logan, l., Learn to Program with App Inventor: A Visual Introduction to Building Apps , 2019

Brask, T., Android App Inventor - DIY, 2018

Rollke, K_H, Android Apps with App Inventor 2: Easy App Development for Everyone

Publikacje własne:

Michał Goliński, The impact of lifelong learning on the process of contemporary digitization, W: Education excellence and innovation management: a 2025 vision to sustain economic development during global challenges : Proceedings of the 35th International Business Information Management Association Conference (IBIMA 2020),2020;

Michał Goliński, Gospodarka cyfrowa, gospodarka informacyjna, gospodarka oparta na wiedzy ? różne określenia tych samych zjawisk czy te podobne pojęcia określające różne zjawiska?, W: Roczniki Kolegium Analiz Ekonomicznych,2018;

Michał Goliński, Pomiar gospodarki cyfrowej w badaniach Unii Europejskiej, W: Roczniki Kolegium Analiz Ekonomicznych,2019

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 0.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 0.00%

ocena z ćwiczeń: 30.00%

inne: 70.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0