Programowanie dla każdego - podstawy tworzenia aplikacji mobilnych za pomocą platformy niskokodowej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 130560-D |
Kod Erasmus / ISCED: |
11.3
|
Nazwa przedmiotu: | Programowanie dla każdego - podstawy tworzenia aplikacji mobilnych za pomocą platformy niskokodowej |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Student ... ... rozumie podstawowe zasady algorytmiki i tworzenia programów; ... zna rodzaje języków programowania i ideę programowania niskokodowego; ... rozumie znaczenie i perspektywy rozwoju programowania niskokodowego. Umiejętności: Student powinien umieć ... ... zbudować algorytm przetwarzania zgodny z postawionym problemem i zaprojektować aplikację; ... zakodować jego rozwiązanie na platformie niskokodowej; ... przetestować program, eliminując błędy logiczne. Kompetencje społeczne: Student ... ... rozwija kreatywność i zorientowanie na samodzielne rozwiązywanie problemów; ... kreuje postawę służącą wykonaniu zadania oraz rozwija kreatywność w opracowywaniu jego rozwiązania; ... nabywa postawę dbałości o szczegóły i zdolność myślenia analitycznego i organizowania pracy zespołowej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Laboratorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Według szacunków zapotrzebowanie na aplikacje rośnie pięć razy szybciej niż możliwości dostarczania ich przez działy IT. Platformy niskokodowe (low-code development platform, LCDP) są oprogramowaniem umożliwiającym budowę aplikacji w sposób wizualny, bez znajomości języków programowania. Celem przedmiotu jest nauczenie podstaw tworzenia aplikacji studentów nieznających języków programowania. Tworząc program korzystamy z mechanizmów drag-and-drop (przeciągnij i upuść) lub point-and-click (wskaż i kliknij) wbudowanych w graficzny interfejs użytkownika. Citizen developer to nowy i ważny trend w informatyce. W ten sposób powstaje wiele, profesjonalnych, specjalistycznych aplikacji. Umiejętność posługiwania się tego typu narzędziami będzie w przyszłości prawdopodobnie tak potrzebna w życiu zawodowym jak dziś obsługa oprogramowania biurowego. |
|
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest nauczenie podstaw tworzenia aplikacji studentów nieznających języków programowania. Tworząc program korzystamy z mechanizmów drag-and-drop (przeciągnij i upuść) lub point-and-click (wskaż i kliknij) wbudowanych w graficzny interfejs użytkownika. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Podstawowym źródłem wiedzy jest, stworzona przez Massachusetts Institute of Technology, dedykowana strona edukacyjna: https://appinventor.mit.edu/. Zawiera ona potrzebne oprogramowanie, wskazówki i przykłady rozwiązań. Literatura uzupełniająca: Logan, l., Learn to Program with App Inventor: A Visual Introduction to Building Apps , 2019 Brask, T., Android App Inventor - DIY, 2018 Rollke, K_H, Android Apps with App Inventor 2: Easy App Development for Everyone Publikacje własne: Michał Goliński, Gospodarka cyfrowa, gospodarka informacyjna, gospodarka oparta na wiedzy ? różne określenia tych samych zjawisk czy te podobne pojęcia określające różne zjawiska?, W: Roczniki Kolegium Analiz Ekonomicznych,2018; Michał Goliński, Pomiar gospodarki cyfrowej w badaniach Unii Europejskiej, W: Roczniki Kolegium Analiz Ekonomicznych,2019; Michał Goliński, The impact of lifelong learning on the process of contemporary digitization, W: Education excellence and innovation management: a 2025 vision to sustain economic development during global challenges : Proceedings of the 35th International Business Information Management Association Conference (IBIMA 2020),2020 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00% egzamin testowy: 0.00% egzamin ustny: 0.00% kolokwium: 0.00% referaty/eseje: 0.00% ocena z ćwiczeń: 30.00% inne: 70.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Laboratorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Według szacunków zapotrzebowanie na aplikacje rośnie pięć razy szybciej niż możliwości dostarczania ich przez działy IT. Platformy niskokodowe (low-code development platform, LCDP) są oprogramowaniem umożliwiającym budowę aplikacji w sposób wizualny, bez znajomości języków programowania. Celem przedmiotu jest nauczenie podstaw tworzenia aplikacji studentów nieznających języków programowania. Tworząc program korzystamy z mechanizmów drag-and-drop (przeciągnij i upuść) lub point-and-click (wskaż i kliknij) wbudowanych w graficzny interfejs użytkownika. Citizen developer to nowy i ważny trend w informatyce. W ten sposób powstaje wiele, profesjonalnych, specjalistycznych aplikacji. Umiejętność posługiwania się tego typu narzędziami będzie w przyszłości prawdopodobnie tak potrzebna w życiu zawodowym jak dziś obsługa oprogramowania biurowego. |
|
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest nauczenie podstaw tworzenia aplikacji studentów nieznających języków programowania. Tworząc program korzystamy z mechanizmów drag-and-drop (przeciągnij i upuść) lub point-and-click (wskaż i kliknij) wbudowanych w graficzny interfejs użytkownika. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Podstawowym źródłem wiedzy jest, stworzona przez Massachusetts Institute of Technology, dedykowana strona edukacyjna: https://appinventor.mit.edu/. Zawiera ona potrzebne oprogramowanie, wskazówki i przykłady rozwiązań. Literatura uzupełniająca: Logan, l., Learn to Program with App Inventor: A Visual Introduction to Building Apps , 2019 Brask, T., Android App Inventor - DIY, 2018 Rollke, K_H, Android Apps with App Inventor 2: Easy App Development for Everyone Publikacje własne: Michał Goliński, Gospodarka cyfrowa, gospodarka informacyjna, gospodarka oparta na wiedzy ? różne określenia tych samych zjawisk czy te podobne pojęcia określające różne zjawiska?, W: Roczniki Kolegium Analiz Ekonomicznych,2018; Michał Goliński, Pomiar gospodarki cyfrowej w badaniach Unii Europejskiej, W: Roczniki Kolegium Analiz Ekonomicznych,2019; Michał Goliński, The impact of lifelong learning on the process of contemporary digitization, W: Education excellence and innovation management: a 2025 vision to sustain economic development during global challenges : Proceedings of the 35th International Business Information Management Association Conference (IBIMA 2020),2020 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00% egzamin testowy: 0.00% egzamin ustny: 0.00% kolokwium: 0.00% referaty/eseje: 0.00% ocena z ćwiczeń: 30.00% inne: 70.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Laboratorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Według szacunków zapotrzebowanie na aplikacje rośnie pięć razy szybciej niż możliwości dostarczania ich przez działy IT. Platformy niskokodowe (low-code development platform, LCDP) są oprogramowaniem umożliwiającym budowę aplikacji w sposób wizualny, bez znajomości języków programowania. Celem przedmiotu jest nauczenie podstaw tworzenia aplikacji studentów nieznających języków programowania. Tworząc program korzystamy z mechanizmów drag-and-drop (przeciągnij i upuść) lub point-and-click (wskaż i kliknij) wbudowanych w graficzny interfejs użytkownika. Citizen developer to nowy i ważny trend w informatyce. W ten sposób powstaje wiele, profesjonalnych, specjalistycznych aplikacji. Umiejętność posługiwania się tego typu narzędziami będzie w przyszłości prawdopodobnie tak potrzebna w życiu zawodowym jak dziś obsługa oprogramowania biurowego. |
|
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest nauczenie podstaw tworzenia aplikacji studentów nieznających języków programowania. Tworząc program korzystamy z mechanizmów drag-and-drop (przeciągnij i upuść) lub point-and-click (wskaż i kliknij) wbudowanych w graficzny interfejs użytkownika. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Podstawowym źródłem wiedzy jest, stworzona przez Massachusetts Institute of Technology, dedykowana strona edukacyjna: https://appinventor.mit.edu/. Zawiera ona potrzebne oprogramowanie, wskazówki i przykłady rozwiązań. Literatura uzupełniająca: Logan, l., Learn to Program with App Inventor: A Visual Introduction to Building Apps , 2019 Brask, T., Android App Inventor - DIY, 2018 Rollke, K_H, Android Apps with App Inventor 2: Easy App Development for Everyone Publikacje własne: Michał Goliński, The impact of lifelong learning on the process of contemporary digitization, W: Education excellence and innovation management: a 2025 vision to sustain economic development during global challenges : Proceedings of the 35th International Business Information Management Association Conference (IBIMA 2020),2020; Michał Goliński, Gospodarka cyfrowa, gospodarka informacyjna, gospodarka oparta na wiedzy ? różne określenia tych samych zjawisk czy te podobne pojęcia określające różne zjawiska?, W: Roczniki Kolegium Analiz Ekonomicznych,2018; Michał Goliński, Pomiar gospodarki cyfrowej w badaniach Unii Europejskiej, W: Roczniki Kolegium Analiz Ekonomicznych,2019 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00% egzamin testowy: 0.00% egzamin ustny: 0.00% kolokwium: 0.00% referaty/eseje: 0.00% ocena z ćwiczeń: 30.00% inne: 70.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Michał Goliński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Laboratorium - Ocena |
|
Grupy łączone SLLD+NLLP: | D+P |
|
Skrócony opis: |
Według szacunków zapotrzebowanie na aplikacje rośnie pięć razy szybciej niż możliwości dostarczania ich przez działy IT. Platformy niskokodowe (low-code development platform, LCDP) są oprogramowaniem umożliwiającym budowę aplikacji w sposób wizualny, bez znajomości języków programowania. Celem przedmiotu jest nauczenie podstaw tworzenia aplikacji studentów nieznających języków programowania. Tworząc program korzystamy z mechanizmów drag-and-drop (przeciągnij i upuść) lub point-and-click (wskaż i kliknij) wbudowanych w graficzny interfejs użytkownika. Citizen developer to nowy i ważny trend w informatyce. W ten sposób powstaje wiele, profesjonalnych, specjalistycznych aplikacji. Umiejętność posługiwania się tego typu narzędziami będzie w przyszłości prawdopodobnie tak potrzebna w życiu zawodowym jak dziś obsługa oprogramowania biurowego. |
|
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest nauczenie podstaw tworzenia aplikacji studentów nieznających języków programowania. Tworząc program korzystamy z mechanizmów drag-and-drop (przeciągnij i upuść) lub point-and-click (wskaż i kliknij) wbudowanych w graficzny interfejs użytkownika. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Podstawowym źródłem wiedzy jest, stworzona przez Massachusetts Institute of Technology, dedykowana strona edukacyjna: https://appinventor.mit.edu/. Zawiera ona potrzebne oprogramowanie, wskazówki i przykłady rozwiązań. Literatura uzupełniająca: Logan, l., Learn to Program with App Inventor: A Visual Introduction to Building Apps , 2019 Brask, T., Android App Inventor - DIY, 2018 Rollke, K_H, Android Apps with App Inventor 2: Easy App Development for Everyone Publikacje własne: Michał Goliński, The impact of lifelong learning on the process of contemporary digitization, W: Education excellence and innovation management: a 2025 vision to sustain economic development during global challenges : Proceedings of the 35th International Business Information Management Association Conference (IBIMA 2020),2020; Michał Goliński, Gospodarka cyfrowa, gospodarka informacyjna, gospodarka oparta na wiedzy ? różne określenia tych samych zjawisk czy te podobne pojęcia określające różne zjawiska?, W: Roczniki Kolegium Analiz Ekonomicznych,2018; Michał Goliński, Pomiar gospodarki cyfrowej w badaniach Unii Europejskiej, W: Roczniki Kolegium Analiz Ekonomicznych,2019 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00% egzamin testowy: 0.00% egzamin ustny: 0.00% kolokwium: 0.00% referaty/eseje: 0.00% ocena z ćwiczeń: 30.00% inne: 70.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.