Marketing globalny
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 121450-S |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.7
|
Nazwa przedmiotu: | Marketing globalny |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe na programie NLLS-GBI Przedmioty obowiązkowe na programie NLLS-GLO |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Student rozumie rolę uwarunkowań marketingu w otoczeniu globalnym. Student rozumie koncepcję marketingu globalnego. Student zna najnowsze tendencje zmian w marketingu globalnym. Umiejętności: Student potrafi zidentyfikować i rozwiązywać problemy marketingu w otoczeniu globalnym. Student potrafi analizować międzynarodowe programy marketingowe. Student jest wrażliwy na międzykulturowość marketingu. Kompetencje społeczne: Student rozumie problemy etyczne w marketingu globalnym. Student umie współpracować w ramach kilkuosobowych grup. |
Zajęcia w cyklu "Preferencje - Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Zajęcia prowadzącego
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Ewa Baranowska-Prokop | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Zajęcia prowadzącego - Ocena |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Adam Oleksiuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Umiędzynarodowienie przedsiębiorstw. Marketing międzynarodowy i globalny. Standaryzacja i adaptacja. Otoczenie globalne. Dystans kulturowy. Badania marketingowe. Wybór rynków zagranicznych. Globalna segmentacja rynku. Czynniki wyboru form wejścia na rynki zagraniczne. Formy wejścia, ich aspekty marketingowe. Elementy produktu. Międzynarodowy cykl życia produktu. Marka i strategie marki. Decyzje cenowe. Kanały dystrybucji. Komunikowanie się (promocja). Efekt kraju pochodzenia. |
|
Pełny opis: |
Zaprezentowanie koncepcji i praktyki marketingu globalnego na tle procesów umiędzynarodowienia i globalizacji przedsiębiorstw. Charakterystyka i analiza uwarunkowań międzynarodowych marketingu globalnego (w tym m.in. otoczenia kulturowego). Prezentacja głównych form wejścia przedsiębiorstw na rynki zagraniczne, strategii marketingowych oraz działań marketingowych (4P) w otoczeniu globalnym. Przedstawienie wybranych elementów globalnych badań marketingowych. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: E. Duliniec, Marketing międzynarodowy, wyd. 2, PWE, 2009; J.W. Wiktor, R. Oczkowska, A. Żbikowska, Marketing międzynarodowy. Zarys problematyki, PWE, 2008. Literatura uzupełniająca: E. Duliniec (red.), Marketing międzynarodowy. Uwarunkowania, instrumenty, tendencje, SGH, 2007; A. Limański, I. Drabski, Marketing międzynarodowy, Difin, 2010. S.Hollensen, Global Marketing. A decision - oriented Approach' 6th ed, Pearson,2011 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 60.00% ocena z ćwiczeń: 40.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Ewa Baranowska-Prokop | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Umiędzynarodowienie przedsiębiorstw. Marketing międzynarodowy i globalny. Standaryzacja i adaptacja. Otoczenie globalne. Dystans kulturowy. Badania marketingowe. Wybór rynków zagranicznych. Globalna segmentacja rynku. Czynniki wyboru form wejścia na rynki zagraniczne. Formy wejścia, ich aspekty marketingowe. Elementy produktu. Międzynarodowy cykl życia produktu. Marka i strategie marki. Decyzje cenowe. Kanały dystrybucji. Komunikowanie się (promocja). Efekt kraju pochodzenia. |
|
Pełny opis: |
Zaprezentowanie koncepcji i praktyki marketingu globalnego na tle procesów umiędzynarodowienia i globalizacji przedsiębiorstw. Charakterystyka i analiza uwarunkowań międzynarodowych marketingu globalnego (w tym m.in. otoczenia kulturowego). Prezentacja głównych form wejścia przedsiębiorstw na rynki zagraniczne, strategii marketingowych oraz działań marketingowych (4P) w otoczeniu globalnym. Przedstawienie wybranych elementów globalnych badań marketingowych. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: E. Duliniec, Marketing międzynarodowy, wyd. 2, PWE, 2009; J.W. Wiktor, R. Oczkowska, A. Żbikowska, Marketing międzynarodowy. Zarys problematyki, PWE, 2008. Literatura uzupełniająca: E. Duliniec (red.), Marketing międzynarodowy. Uwarunkowania, instrumenty, tendencje, SGH, 2007; A. Limański, I. Drabski, Marketing międzynarodowy, Difin, 2010. S.Hollensen, Global Marketing. A decision - oriented Approach' 6th ed, Pearson,2011 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 60.00% ocena z ćwiczeń: 40.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Ewa Baranowska-Prokop | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Umiędzynarodowienie przedsiębiorstw. Marketing międzynarodowy i globalny. Standaryzacja i adaptacja. Otoczenie globalne. Dystans kulturowy. Badania marketingowe. Wybór rynków zagranicznych. Globalna segmentacja rynku. Czynniki wyboru form wejścia na rynki zagraniczne. Formy wejścia, ich aspekty marketingowe. Elementy produktu. Międzynarodowy cykl życia produktu. Marka i strategie marki. Decyzje cenowe. Kanały dystrybucji. Komunikowanie się (promocja). Efekt kraju pochodzenia. |
|
Pełny opis: |
Zaprezentowanie koncepcji i praktyki marketingu globalnego na tle procesów umiędzynarodowienia i globalizacji przedsiębiorstw. Charakterystyka i analiza uwarunkowań międzynarodowych marketingu globalnego (w tym m.in. otoczenia kulturowego). Prezentacja głównych form wejścia przedsiębiorstw na rynki zagraniczne, strategii marketingowych oraz działań marketingowych (4P) w otoczeniu globalnym. Przedstawienie wybranych elementów globalnych badań marketingowych. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: E. Duliniec, Marketing międzynarodowy, wyd. 2, PWE, 2009; J.W. Wiktor, R. Oczkowska, A. Żbikowska, Marketing międzynarodowy. Zarys problematyki, PWE, 2008. Literatura uzupełniająca: E. Duliniec (red.), Marketing międzynarodowy. Uwarunkowania, instrumenty, tendencje, SGH, 2007; A. Limański, I. Drabski, Marketing międzynarodowy, Difin, 2010. S.Hollensen, Global Marketing. A decision - oriented Approach' 6th ed, Pearson,2011 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 60.00% ocena z ćwiczeń: 40.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Umiędzynarodowienie przedsiębiorstw. Marketing międzynarodowy i globalny. Standaryzacja i adaptacja. Otoczenie globalne. Dystans kulturowy. Badania marketingowe. Wybór rynków zagranicznych. Globalna segmentacja rynku. Czynniki wyboru form wejścia na rynki zagraniczne. Formy wejścia, ich aspekty marketingowe. Elementy produktu. Międzynarodowy cykl życia produktu. Marka i strategie marki. Decyzje cenowe. Kanały dystrybucji. Komunikowanie się (promocja). Efekt kraju pochodzenia. |
|
Pełny opis: |
Zaprezentowanie koncepcji i praktyki marketingu globalnego na tle procesów umiędzynarodowienia i globalizacji przedsiębiorstw. Charakterystyka i analiza uwarunkowań międzynarodowych marketingu globalnego (w tym m.in. otoczenia kulturowego). Prezentacja głównych form wejścia przedsiębiorstw na rynki zagraniczne, strategii marketingowych oraz działań marketingowych (4P) w otoczeniu globalnym. Przedstawienie wybranych elementów globalnych badań marketingowych. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: E. Duliniec, Marketing międzynarodowy, wyd. 2, PWE, 2009; J.W. Wiktor, R. Oczkowska, A. Żbikowska, Marketing międzynarodowy. Zarys problematyki, PWE, 2008. Literatura uzupełniająca: E. Duliniec (red.), Marketing międzynarodowy. Uwarunkowania, instrumenty, tendencje, SGH, 2007; A. Limański, I. Drabski, Marketing międzynarodowy, Difin, 2010. S.Hollensen, Global Marketing. A decision - oriented Approach' 6th ed, Pearson,2011 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 60.00% ocena z ćwiczeń: 40.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.