Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing globalny

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 121450-P
Kod Erasmus / ISCED: 04.7 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0414) Marketing i reklama Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Marketing globalny
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty obowiązkowe na programie NLLP-GBI
Przedmioty obowiązkowe na programie NLLP-GLO
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Student rozumie rolę uwarunkowań marketingu w otoczeniu globalnym.

Student rozumie koncepcję marketingu globalnego.

Student zna najnowsze tendencje zmian w marketingu globalnym.

Umiejętności:

Student potrafi zidentyfikować i rozwiązywać problemy marketingu w otoczeniu globalnym.

Student potrafi analizować międzynarodowe programy marketingowe.

Student jest wrażliwy na międzykulturowość marketingu.

Kompetencje społeczne:

Student rozumie problemy etyczne w marketingu globalnym.

Student umie współpracować w ramach kilkuosobowych grup.

Zajęcia w cyklu "Preferencje - Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Zajęcia prowadzącego więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Ewa Baranowska-Prokop
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Zajęcia prowadzącego - Ocena

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 14 godzin więcej informacji
Wykład, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Adam Oleksiuk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Umiędzynarodowienie przedsiębiorstw. Marketing międzynarodowy i globalny. Standaryzacja i adaptacja. Otoczenie globalne. Dystans kulturowy. Badania marketingowe. Wybór rynków zagranicznych. Globalna segmentacja rynku. Czynniki wyboru form wejścia na rynki zagraniczne. Formy wejścia, ich aspekty marketingowe. Elementy produktu. Międzynarodowy cykl życia produktu. Marka i strategie marki. Decyzje cenowe. Kanały dystrybucji. Komunikowanie się (promocja). Efekt kraju pochodzenia.

Pełny opis:

Zaprezentowanie koncepcji i praktyki marketingu globalnego na tle procesów umiędzynarodowienia i globalizacji przedsiębiorstw. Charakterystyka i analiza uwarunkowań międzynarodowych marketingu globalnego (w tym m.in. otoczenia kulturowego). Prezentacja głównych form wejścia przedsiębiorstw na rynki zagraniczne, strategii marketingowych oraz działań marketingowych (4P) w otoczeniu globalnym. Przedstawienie wybranych elementów globalnych badań marketingowych.

Literatura:

Literatura podstawowa:

E. Duliniec, Marketing międzynarodowy, wyd. 2, PWE, 2009;

J.W. Wiktor, R. Oczkowska, A. Żbikowska, Marketing międzynarodowy. Zarys problematyki, PWE, 2008.

Literatura uzupełniająca:

E. Duliniec (red.), Marketing międzynarodowy. Uwarunkowania, instrumenty, tendencje, SGH, 2007; A. Limański, I. Drabski, Marketing międzynarodowy, Difin, 2010.

S.Hollensen, Global Marketing. A decision - oriented Approach' 6th ed, Pearson,2011

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 60.00%

ocena z ćwiczeń: 40.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 14 godzin więcej informacji
Wykład, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Umiędzynarodowienie przedsiębiorstw. Marketing międzynarodowy i globalny. Standaryzacja i adaptacja. Otoczenie globalne. Dystans kulturowy. Badania marketingowe. Wybór rynków zagranicznych. Globalna segmentacja rynku. Czynniki wyboru form wejścia na rynki zagraniczne. Formy wejścia, ich aspekty marketingowe. Elementy produktu. Międzynarodowy cykl życia produktu. Marka i strategie marki. Decyzje cenowe. Kanały dystrybucji. Komunikowanie się (promocja). Efekt kraju pochodzenia.

Pełny opis:

Zaprezentowanie koncepcji i praktyki marketingu globalnego na tle procesów umiędzynarodowienia i globalizacji przedsiębiorstw. Charakterystyka i analiza uwarunkowań międzynarodowych marketingu globalnego (w tym m.in. otoczenia kulturowego). Prezentacja głównych form wejścia przedsiębiorstw na rynki zagraniczne, strategii marketingowych oraz działań marketingowych (4P) w otoczeniu globalnym. Przedstawienie wybranych elementów globalnych badań marketingowych.

Literatura:

Literatura podstawowa:

E. Duliniec, Marketing międzynarodowy, wyd. 2, PWE, 2009;

J.W. Wiktor, R. Oczkowska, A. Żbikowska, Marketing międzynarodowy. Zarys problematyki, PWE, 2008.

Literatura uzupełniająca:

E. Duliniec (red.), Marketing międzynarodowy. Uwarunkowania, instrumenty, tendencje, SGH, 2007; A. Limański, I. Drabski, Marketing międzynarodowy, Difin, 2010.

S.Hollensen, Global Marketing. A decision - oriented Approach' 6th ed, Pearson,2011

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 60.00%

ocena z ćwiczeń: 40.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 14 godzin więcej informacji
Wykład, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Adam Oleksiuk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Umiędzynarodowienie przedsiębiorstw. Marketing międzynarodowy i globalny. Standaryzacja i adaptacja. Otoczenie globalne. Dystans kulturowy. Badania marketingowe. Wybór rynków zagranicznych. Globalna segmentacja rynku. Czynniki wyboru form wejścia na rynki zagraniczne. Formy wejścia, ich aspekty marketingowe. Elementy produktu. Międzynarodowy cykl życia produktu. Marka i strategie marki. Decyzje cenowe. Kanały dystrybucji. Komunikowanie się (promocja). Efekt kraju pochodzenia.

Pełny opis:

Zaprezentowanie koncepcji i praktyki marketingu globalnego na tle procesów umiędzynarodowienia i globalizacji przedsiębiorstw. Charakterystyka i analiza uwarunkowań międzynarodowych marketingu globalnego (w tym m.in. otoczenia kulturowego). Prezentacja głównych form wejścia przedsiębiorstw na rynki zagraniczne, strategii marketingowych oraz działań marketingowych (4P) w otoczeniu globalnym. Przedstawienie wybranych elementów globalnych badań marketingowych.

Literatura:

Literatura podstawowa:

E. Duliniec, Marketing międzynarodowy, wyd. 2, PWE, 2009;

J.W. Wiktor, R. Oczkowska, A. Żbikowska, Marketing międzynarodowy. Zarys problematyki, PWE, 2008.

Literatura uzupełniająca:

E. Duliniec (red.), Marketing międzynarodowy. Uwarunkowania, instrumenty, tendencje, SGH, 2007; A. Limański, I. Drabski, Marketing międzynarodowy, Difin, 2010.

S.Hollensen, Global Marketing. A decision - oriented Approach' 6th ed, Pearson,2011

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 60.00%

ocena z ćwiczeń: 40.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 14 godzin więcej informacji
Wykład, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Adam Oleksiuk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Umiędzynarodowienie przedsiębiorstw. Marketing międzynarodowy i globalny. Standaryzacja i adaptacja. Otoczenie globalne. Dystans kulturowy. Badania marketingowe. Wybór rynków zagranicznych. Globalna segmentacja rynku. Czynniki wyboru form wejścia na rynki zagraniczne. Formy wejścia, ich aspekty marketingowe. Elementy produktu. Międzynarodowy cykl życia produktu. Marka i strategie marki. Decyzje cenowe. Kanały dystrybucji. Komunikowanie się (promocja). Efekt kraju pochodzenia.

Pełny opis:

Zaprezentowanie koncepcji i praktyki marketingu globalnego na tle procesów umiędzynarodowienia i globalizacji przedsiębiorstw. Charakterystyka i analiza uwarunkowań międzynarodowych marketingu globalnego (w tym m.in. otoczenia kulturowego). Prezentacja głównych form wejścia przedsiębiorstw na rynki zagraniczne, strategii marketingowych oraz działań marketingowych (4P) w otoczeniu globalnym. Przedstawienie wybranych elementów globalnych badań marketingowych.

Literatura:

Literatura podstawowa:

E. Duliniec, Marketing międzynarodowy, wyd. 2, PWE, 2009;

J.W. Wiktor, R. Oczkowska, A. Żbikowska, Marketing międzynarodowy. Zarys problematyki, PWE, 2008.

Literatura uzupełniająca:

E. Duliniec (red.), Marketing międzynarodowy. Uwarunkowania, instrumenty, tendencje, SGH, 2007; A. Limański, I. Drabski, Marketing międzynarodowy, Difin, 2010.

S.Hollensen, Global Marketing. A decision - oriented Approach' 6th ed, Pearson,2011

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 60.00%

ocena z ćwiczeń: 40.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0