Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zachowania organizacyjne

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 120670-S
Kod Erasmus / ISCED: 14.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0313) Psychologia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Zachowania organizacyjne
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty obowiązkowe na programie NLLS-ZAR
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

1. Student posiada świadomość istnienia wielości i złożoności czynników wpływających na zachowania jednostek, grup i całych organizacji.

2. Zna nowe i klasyczne koncepcje i pojęcia teoretyczne przydatne do wyjaśniania zachowań ludzi w organizacjach.

3. Zna metody i techniki rozwiązywania problemów organizacyjnych.

Umiejętności:

1. Potrafi swobodnie posługiwać się kategoriami związanymi z nauką o zachowaniach w organizacji.

2. Potrafi analizować problemy wynikające z praktyki gospodarczej.

3. Potrafi zastosować podstawowe metody i techniki dla rozwiązania problemów organizacyjnych.

4. Umie wyjaśnić istotę podstawowych zachowań członków organizacji.

Kompetencje społeczne:

1. Widzi i rozumie potrzebę zmian w organizacji, prowadzących do wzrostu konkurencyjności i innowacyjności.

2. Dostrzega i docenia rolę istniejącego zróżnicowania zachowań, wzorów postępowania, wartości i postaw członków organizacji.

3. Jest przygotowany do uczestnictwa w dyskusji; ma świadomość konieczności aktywnego działania na rzecz zmian zarówno wewnątrz jak i w otoczeniu organizacji.

4. Jest zdolny do samodzielnego uczenia się i prezentowania swojej wiedzy.

Zajęcia w cyklu "Preferencje - Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Zajęcia prowadzącego więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Grażyna Aniszewska-Banaś, Aleksandra Stanek-Kowalczyk, Dariusz Turek, Agnieszka Wojtczuk-Turek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Zajęcia prowadzącego - Ocena

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Zachowania organizacyjne - istota i rodzaje. Rola wiedzy z zakresu ekonomii, socjologii i psychologii w rozumieniu i interpretacji zachowań ludzi. Pojęcie racjonalności działania. Podstawy rozumienia zachowań: temperament i inteligencja, procesy postrzegania. Wartości. Motywacja. Rola płci i jej wpływ na sprawowanie władzy i podejmowanie decyzji we współczesnych organizacjach. Grupy społeczne i komunikowanie. Kultura organizacyjna i jej wpływ na wprowadzanie i przebieg procesów zmian. Rola etyki w zachowaniach organizacyjnych.

Pełny opis:

Dostarczenie studentom podstawowych pojęć i kategorii, służących lepszemu rozumieniu zachowań człowieka w organizacji. 1.Zapoznanie studentów z głównymi koncepcjami teoretycznymi, przydatnym i do analizy zjawisk zachodzących we współczesnych organizacjach

2.Wykształcenie umiejętność stosowania zdobytej wiedzy do zwiększenia własnych umiejętności interpersonalnych, diagnozowania zachowań organizacyjnych indywidualnych i zbiorowych, zwiększania zdolności przewidywania zmiany zachowań w zmieniających się warunkach i wpływania na zachowania własne i innych.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. S.P.Robbins, T. Judge, Zachowania w organizacji, PWE, Warszawa 2012;

Literatura uzupełniająca:

1.K.Jasiecki. Kapitalizm po Polsku. Między modernizacją a peryferiami Unii Europejskiej. Wydawnictwo IFiS PAN, Warszawa 2013

2. Kultura i gospodarka. J.Kochanowicz, M.Marody red. Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2010

3. Wybrane numery Studiów Socjologicznych

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 60.00%

referaty/eseje: 25.00%

inne: 15.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Zachowania organizacyjne - istota i rodzaje. Rola wiedzy z zakresu ekonomii, socjologii i psychologii w rozumieniu i interpretacji zachowań ludzi. Pojęcie racjonalności działania. Podstawy rozumienia zachowań: temperament i inteligencja, procesy postrzegania. Wartości. Motywacja. Rola płci i jej wpływ na sprawowanie władzy i podejmowanie decyzji we współczesnych organizacjach. Grupy społeczne i komunikowanie. Kultura organizacyjna i jej wpływ na wprowadzanie i przebieg procesów zmian. Rola etyki w zachowaniach organizacyjnych.

Pełny opis:

Dostarczenie studentom podstawowych pojęć i kategorii, służących lepszemu rozumieniu zachowań człowieka w organizacji. 1.Zapoznanie studentów z głównymi koncepcjami teoretycznymi, przydatnym i do analizy zjawisk zachodzących we współczesnych organizacjach

2.Wykształcenie umiejętność stosowania zdobytej wiedzy do zwiększenia własnych umiejętności interpersonalnych, diagnozowania zachowań organizacyjnych indywidualnych i zbiorowych, zwiększania zdolności przewidywania zmiany zachowań w zmieniających się warunkach i wpływania na zachowania własne i innych.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. S.P.Robbins, T. Judge, Zachowania w organizacji, PWE, Warszawa 2012;

Literatura uzupełniająca:

1.K.Jasiecki. Kapitalizm po Polsku. Między modernizacją a peryferiami Unii Europejskiej. Wydawnictwo IFiS PAN, Warszawa 2013

2. Kultura i gospodarka. J.Kochanowicz, M.Marody red. Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2010

3. Wybrane numery Studiów Socjologicznych

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 60.00%

referaty/eseje: 25.00%

inne: 15.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Zachowania organizacyjne - istota i rodzaje. Rola wiedzy z zakresu ekonomii, socjologii i psychologii w rozumieniu i interpretacji zachowań ludzi. Pojęcie racjonalności działania. Podstawy rozumienia zachowań: temperament i inteligencja, procesy postrzegania. Wartości. Motywacja. Rola płci i jej wpływ na sprawowanie władzy i podejmowanie decyzji we współczesnych organizacjach. Grupy społeczne i komunikowanie. Kultura organizacyjna i jej wpływ na wprowadzanie i przebieg procesów zmian. Rola etyki w zachowaniach organizacyjnych.

Pełny opis:

Dostarczenie studentom podstawowych pojęć i kategorii, służących lepszemu rozumieniu zachowań człowieka w organizacji. 1.Zapoznanie studentów z głównymi koncepcjami teoretycznymi, przydatnym i do analizy zjawisk zachodzących we współczesnych organizacjach

2.Wykształcenie umiejętność stosowania zdobytej wiedzy do zwiększenia własnych umiejętności interpersonalnych, diagnozowania zachowań organizacyjnych indywidualnych i zbiorowych, zwiększania zdolności przewidywania zmiany zachowań w zmieniających się warunkach i wpływania na zachowania własne i innych.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. S.P.Robbins, T. Judge, Zachowania w organizacji, PWE, Warszawa 2012;

Literatura uzupełniająca:

1.K.Jasiecki. Kapitalizm po Polsku. Między modernizacją a peryferiami Unii Europejskiej. Wydawnictwo IFiS PAN, Warszawa 2013

2. Kultura i gospodarka. J.Kochanowicz, M.Marody red. Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2010

3. Wybrane numery Studiów Socjologicznych

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 60.00%

referaty/eseje: 25.00%

inne: 15.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Zachowania organizacyjne - istota i rodzaje. Rola wiedzy z zakresu ekonomii, socjologii i psychologii w rozumieniu i interpretacji zachowań ludzi. Pojęcie racjonalności działania. Podstawy rozumienia zachowań: temperament i inteligencja, procesy postrzegania. Wartości. Motywacja. Rola płci i jej wpływ na sprawowanie władzy i podejmowanie decyzji we współczesnych organizacjach. Grupy społeczne i komunikowanie. Kultura organizacyjna i jej wpływ na wprowadzanie i przebieg procesów zmian. Rola etyki w zachowaniach organizacyjnych.

Pełny opis:

Dostarczenie studentom podstawowych pojęć i kategorii, służących lepszemu rozumieniu zachowań człowieka w organizacji. 1.Zapoznanie studentów z głównymi koncepcjami teoretycznymi, przydatnym i do analizy zjawisk zachodzących we współczesnych organizacjach

2.Wykształcenie umiejętność stosowania zdobytej wiedzy do zwiększenia własnych umiejętności interpersonalnych, diagnozowania zachowań organizacyjnych indywidualnych i zbiorowych, zwiększania zdolności przewidywania zmiany zachowań w zmieniających się warunkach i wpływania na zachowania własne i innych.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. S.P.Robbins, T. Judge, Zachowania w organizacji, PWE, Warszawa 2012;

Literatura uzupełniająca:

1.K.Jasiecki. Kapitalizm po Polsku. Między modernizacją a peryferiami Unii Europejskiej. Wydawnictwo IFiS PAN, Warszawa 2013

2. Kultura i gospodarka. J.Kochanowicz, M.Marody red. Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2010

3. Wybrane numery Studiów Socjologicznych

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 60.00%

referaty/eseje: 25.00%

inne: 15.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0