Wychowanie fizyczne - badminton
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 112040-D |
Kod Erasmus / ISCED: |
16.1
|
Nazwa przedmiotu: | Wychowanie fizyczne - badminton |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Student powinien mieć znajomość podstaw budowy ciała oraz kultury fizycznej. Student powinien mieć wiedzę o prawidłowych nawykach aktywności ruchowej, sposobach odżywiania i wypoczynku. Student powinien znać podstawowe wiadomości z zakresu kultury fizycznej, promocji zdrowia, prewencji pierwotnej chorób cywilizacyjnych oraz higieny osobistej. Umiejętności: Student powinien umieć poprawnie wykonywać ćwiczenia oraz opanować podstawowe elementy techniczne charakterystyczne dla danej aktywności fizycznej. W szczególności student powinien umieć dobierać i wykonywać ćwiczenia dostosowane do swojej dysfunkcji, a zarazem rozwijające sprawność motoryczną. Student powinien podnieść swoją wydolność fizyczną, sprawność fizyczną i motoryczną. Student powinien umieć zastosować przepisy obowiązujące w danej dyscyplinie sportowej. Kompetencje społeczne: Promocja zdrowego stylu życia, kształtowanie postaw sprzyjających aktywności fizycznej przez całe życie. Docenianie roli wychowania fizycznego i sportu w kształtowaniu postaw prozdrowotnych młodego pokolenia. Docenianie wartości systematycznej pracy. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Marek Zasuwik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
Nauka i doskonalenie technik indywidualnych. Kształtowanie współpracy zespołowej. Poznanie podstawowych rozwiązań taktycznych w grze. Wykorzystanie poznanych technik i taktyki w grze właściwej. Przygotowanie motoryczne ogólne i ukierunkowane. Nauka i doskonalenie komunikacji w relacji zawodnik - zawodnik oraz zawodnik - sędzia. |
|
Pełny opis: |
Świadome i systematyczne poprawianie swojej sprawności fizycznej. Przygotowanie studenta do aktywnego uczestnictwa w kulturze fizycznej jako ważnego elementu utrzymania prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka i zapobiegania różnym schorzeniom. Kształtowanie charakteru, umiejętności współpracy, wyrobienie nawyków pomagających w osiągnięciu celu. Podniesienie ogólnego poziomu wiedzy o badmintonie, opanowanie podstawowych umiejętności w zakresie techniki indywidualnej, taktyki oraz komunikacji. Przygotowanie fizyczne i motoryczne do uprawiania dyscypliny. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Nawara H. (1989) Nauczanie techniki gry w badmintona - wskazówki metodyczne. PZBad, Warszawa. Nawara H., Nawara U. (1999) Gry i zabawy integracyjne AWF, Wrocław. Nawara H. (2000) Badminton. AWF, Wrocław. Ljach W. (2003) i (2007) Podręcznik dla studentów Akademii Wychowania Fizycznego Część I i II .Kraków Literatura uzupełniająca: Szalewicz A. 2001. Nauka badmintona w weekend. Wyd. Wiedza i życie S.A, Warszawa. Jaksik B.(Wołkowycka) 1997. Metodyka nauczania wybranych elementów techniki gry w badmintonie na etapie wstępnym. [praca dyplomowa] Akademia Wychowania Fizycznego. Wołkowycka B. 2005. Osiągnięcia sportowe juniorek młodszych w badmintonie a wyniki testów specjalnych. W: Efekty Kształcenia i Wychowania w Kulturze Fizycznej |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: inne: 100.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.