Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wychowanie fizyczne - badminton

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 112040-D
Kod Erasmus / ISCED: 16.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (1014) Nauki o sporcie i kulturze fizycznej Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Wychowanie fizyczne - badminton
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Student powinien mieć znajomość podstaw budowy ciała oraz kultury fizycznej.

Student powinien mieć wiedzę o prawidłowych nawykach aktywności ruchowej, sposobach odżywiania i wypoczynku.

Student powinien znać podstawowe wiadomości z zakresu kultury fizycznej, promocji zdrowia, prewencji pierwotnej chorób cywilizacyjnych oraz higieny osobistej.

Umiejętności:

Student powinien umieć poprawnie wykonywać ćwiczenia oraz opanować podstawowe elementy techniczne charakterystyczne dla danej aktywności fizycznej. W szczególności student powinien umieć dobierać i wykonywać ćwiczenia dostosowane do swojej dysfunkcji, a zarazem rozwijające sprawność motoryczną.

Student powinien podnieść swoją wydolność fizyczną, sprawność fizyczną i motoryczną.

Student powinien umieć zastosować przepisy obowiązujące w danej dyscyplinie sportowej.

Kompetencje społeczne:

Promocja zdrowego stylu życia, kształtowanie postaw sprzyjających aktywności fizycznej przez całe życie. Docenianie roli wychowania fizycznego i sportu w kształtowaniu postaw prozdrowotnych młodego pokolenia.

Docenianie wartości systematycznej pracy.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
6

Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Marek Zasuwik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie
Skrócony opis:

Nauka i doskonalenie technik indywidualnych. Kształtowanie współpracy zespołowej. Poznanie podstawowych rozwiązań taktycznych w grze. Wykorzystanie poznanych technik i taktyki w grze właściwej. Przygotowanie motoryczne ogólne i ukierunkowane. Nauka i doskonalenie komunikacji w relacji zawodnik - zawodnik oraz zawodnik - sędzia.

Pełny opis:

Świadome i systematyczne poprawianie swojej sprawności fizycznej. Przygotowanie studenta do aktywnego uczestnictwa w kulturze fizycznej jako ważnego elementu utrzymania prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka i zapobiegania różnym schorzeniom. Kształtowanie charakteru, umiejętności współpracy, wyrobienie nawyków pomagających w osiągnięciu celu. Podniesienie ogólnego poziomu wiedzy o badmintonie, opanowanie podstawowych umiejętności w zakresie techniki indywidualnej, taktyki oraz komunikacji. Przygotowanie fizyczne i motoryczne do uprawiania dyscypliny.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Nawara H. (1989) Nauczanie techniki gry w badmintona - wskazówki metodyczne. PZBad, Warszawa.

Nawara H., Nawara U. (1999) Gry i zabawy integracyjne AWF, Wrocław.

Nawara H. (2000) Badminton. AWF, Wrocław.

Ljach W. (2003) i (2007) Podręcznik dla studentów Akademii Wychowania Fizycznego Część I i II .Kraków

Literatura uzupełniająca:

Szalewicz A. 2001. Nauka badmintona w weekend. Wyd. Wiedza i życie S.A, Warszawa.

Jaksik B.(Wołkowycka) 1997. Metodyka nauczania wybranych elementów techniki gry w badmintonie na etapie wstępnym. [praca dyplomowa] Akademia Wychowania Fizycznego.

Wołkowycka B. 2005. Osiągnięcia sportowe juniorek młodszych w badmintonie a wyniki testów specjalnych. W: Efekty Kształcenia i Wychowania w Kulturze Fizycznej

Uwagi:

Kryteria oceniania:

inne: 100.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0