Wychowanie fizyczne - Przekrojowy trening funkcjonalny
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 111690-P |
Kod Erasmus / ISCED: |
16.1
|
Nazwa przedmiotu: | Wychowanie fizyczne - Przekrojowy trening funkcjonalny |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: |
Grupa przedmiotów wychowania fizycznego Grupa przedmiotów wychowania fizycznego - studia popołudniowe |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Jest to program treningu siłowo-kondycyjnego mającego na celu wzrost wszystkich cech motorycznych człowieka. W tego typu treningu ćwiczy się jednocześnie podnoszenie ciężarów, sprawność atletyczną i umiejętności gimnastyczne oraz wyrabia odporność krążeniową i oddechową, kształtuje siłę i wytrzymałość mięśni, gibkość, szybkość, psychomotorykę, równowagę i precyzję. |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest podniesienie poziomu sprawności fizycznej, a także podstawowych umiejętności technicznych z zakresu podnoszenia ciężarów, kulturystyki, lekkiej atletyki, gimnastyki oraz w ćwiczeniach gdzie opór stanowi ciężar własnego ciała. Cele pośrednie to: ogólne usprawnienie psychofizyczne, integracja pracy w grupie, podniesienie poziomu zdrowia własnego organizmu oraz uzyskanie odpowiedniej wiedzy i umiejętności w zakresie treningu siłowego, atletycznego i gimnastycznego. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Ch. Pourcelot [2015] 100% Cross- Trening. Ćwiczenia, program treningowy, metodologia. Wyd. Aha Literatura uzupełniająca: 2. T. J. Murphy [2014] Siła. Sprawność. Witalność. Jak Crossfit zmienił moje życie. Wyd. SQN. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Po zrealizowaniu programu przedmiotu student ma ogólną wiedzę dotyczącą budowania jednostki treningowej P.T.F oraz techniki wykonywania ćwiczeń P.T.F Po zrealizowaniu programu przedmiotu student zna podstawowe środki treningowe oraz inne ćwiczenia doskonalące sprawność fizyczną Po zrealizowaniu programu przedmiotu student rozpoznaje potrzeby własnego organizmu w zakresie aktywności fizycznej Umiejętności: Po zrealizowaniu programu przedmiotu student umie stosować aktywność fizyczną w celach sportowych i zdrowotnych, jak również sformułować cele i zadania własnej aktywności fizycznej Po zrealizowaniu programu przedmiotu student umie prowadzić zajęcia ogólnorozwojowe w zakresie nauczania prostych form ruchu Po zrealizowaniu programu przedmiotu student umie ocenić poziom sportowy własny i innych Kompetencje społeczne: Po zrealizowaniu programu przedmiotu student wykazuje zdolność pracy w zespole oraz zrozumienie potrzeb innych osób Po zrealizowaniu programu przedmiotu student wykazuje otwartość na doświadczenia własne i innych oraz współodpowiedzialność za wykonanie zadania |
Metody i kryteria oceniania: |
inne: 100.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.