Filozofia (blended learning)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 110625-S |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.1
|
Nazwa przedmiotu: | Filozofia (blended learning) |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: 1. Student pozna podstawowe pojęcia, stanowiska i nurty filozoficzne. 2. Student zdobędzie orientację w najważniejszych metodach badawczych filozofii i stosowanych w niej strategiach argumentacyjnych. 3.Student zyska wgląd w problematykę etyczną i nauczy się rozpoznawać moralnie istotne aspekty różnych sytuacji. 4. Student będzie sobie uświadamiał relacje między różnymi obszarami wiedzy, a także między wiedzą teoretyczną a praktyką. Umiejętności: 1. Student operuje podstawowymi pojęciami filozoficznymi, ocenia formalną poprawność argumentów i potrafi sam argumentować. 2.Student rozwija swoją wrażliwość etyczną. 3. Student umie samodzielnie poszukiwać informacji rozszerzających wiedzę zdobytą w trakcie zajęć oraz jest w stanie odnosić się do źródeł informacji w sposób krytyczny. 4.Student potrafi w sposób kreatywny i zarazem zdyscyplinowany uczestniczyć w dyskusji. Kompetencje społeczne: 1. Student umie formułować uzasadnione sądy dotyczące ważnych kwestii społecznych, naukowych i etycznych, co umożliwia mu zajęcie wobec nich racjonalnej postawy. 2. Student jest wyposażony w intelektualne narzędzia potrzebne do krytycznej analizy i oceny procesów społecznych. 3.Student umie konstruktywnie interpretować i prezentować cudze poglądy, umie zachować obiektywizm w ocenach i sądach; jest otwarty i krytyczny. Postawie szacunku dla odmiennych niż własny punktów widzenia towarzyszy umiejętność wytyczenia granic konsensusu. 4. Student zdaje sobie sprawę z tego, że niekiedy zachodzi potrzeba podejmowania decyzji w sytuacji konfliktu wartości; potrafi trafnie ocenić wagę przeciwstawnych racji i rozumie odpowiedzialność ciążącą na tym, kto podejmuje autonomiczną decyzję. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 14 godzin
Kurs internetowy, 7 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Problemy, stanowiska, idee i dzieła tworzące zrąb europejskiej kultury intelektualnej. W płaszczyźnie historycznej - dzieje zachodniej filozofii od starożytności po współczesność; w płaszczyźnie systematycznej - problemy ontologiczne i epistemologiczne oraz zagadnienia filozofii praktycznej: etyki, filozofii społecznej i politycznej. |
|
Pełny opis: |
Zaznajomienie słuchaczy z głównymi pojęciami, problemami i sporami filozoficznymi występującymi w dziejach kultury Zachodu i kształtującymi współczesność. Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstów, oceny argumentacji i samodzielnego argumentowania, rozpoznawania związków między różnymi obszarami wiedzy oraz zależności między teorią a praktyką. Budowanie teoriopoznawczych podstaw do samodzielnego poszerzania wiedzy oraz do pracy naukowej. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Antologia tekstów filozoficznych, red. S. Piwko, OW SGH, Warszawa 1998; O. Höffe, Mała historia filozofii, Warszawa, 2004, 2006 lub W. Tatarkiewicz, Historia filozofii, dowolne wydanie; Materiały przygotowywane przez wykładowców. Literatura uzupełniająca: J. Migasiński, Filozofia nowożytna. Postacie, idee, problemy, Warszawa 2011; M. Środa, Etyka dla myślących, Warszawa 2011; A. Szahaj, M.N. Jakubowski, Filozofia polityki, Warszawa 2005. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin ustny: 80.00% inne: 20.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 14 godzin
Kurs internetowy, 7 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Problemy, stanowiska, idee i dzieła tworzące zrąb europejskiej kultury intelektualnej. W płaszczyźnie historycznej - dzieje zachodniej filozofii od starożytności po współczesność; w płaszczyźnie systematycznej - problemy ontologiczne i epistemologiczne oraz zagadnienia filozofii praktycznej: etyki, filozofii społecznej i politycznej. |
|
Pełny opis: |
Zaznajomienie słuchaczy z głównymi pojęciami, problemami i sporami filozoficznymi występującymi w dziejach kultury Zachodu i kształtującymi współczesność. Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstów, oceny argumentacji i samodzielnego argumentowania, rozpoznawania związków między różnymi obszarami wiedzy oraz zależności między teorią a praktyką. Budowanie teoriopoznawczych podstaw do samodzielnego poszerzania wiedzy oraz do pracy naukowej. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Antologia tekstów filozoficznych, red. S. Piwko, OW SGH, Warszawa 1998; O. Höffe, Mała historia filozofii, Warszawa, 2004, 2006 lub W. Tatarkiewicz, Historia filozofii, dowolne wydanie; Materiały przygotowywane przez wykładowców. Literatura uzupełniająca: J. Migasiński, Filozofia nowożytna. Postacie, idee, problemy, Warszawa 2011; M. Środa, Etyka dla myślących, Warszawa 2011; A. Szahaj, M.N. Jakubowski, Filozofia polityki, Warszawa 2005. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin ustny: 80.00% inne: 20.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 14 godzin
Kurs internetowy, 7 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Problemy, stanowiska, idee i dzieła tworzące zrąb europejskiej kultury intelektualnej. W płaszczyźnie historycznej - dzieje zachodniej filozofii od starożytności po współczesność; w płaszczyźnie systematycznej - problemy ontologiczne i epistemologiczne oraz zagadnienia filozofii praktycznej: etyki, filozofii społecznej i politycznej. |
|
Pełny opis: |
Zaznajomienie słuchaczy z głównymi pojęciami, problemami i sporami filozoficznymi występującymi w dziejach kultury Zachodu i kształtującymi współczesność. Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstów, oceny argumentacji i samodzielnego argumentowania, rozpoznawania związków między różnymi obszarami wiedzy oraz zależności między teorią a praktyką. Budowanie teoriopoznawczych podstaw do samodzielnego poszerzania wiedzy oraz do pracy naukowej. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Antologia tekstów filozoficznych, red. S. Piwko, OW SGH, Warszawa 1998; O. Höffe, Mała historia filozofii, Warszawa, 2004, 2006 lub W. Tatarkiewicz, Historia filozofii, dowolne wydanie; Materiały przygotowywane przez wykładowców. Literatura uzupełniająca: J. Migasiński, Filozofia nowożytna. Postacie, idee, problemy, Warszawa 2011; M. Środa, Etyka dla myślących, Warszawa 2011; A. Szahaj, M.N. Jakubowski, Filozofia polityki, Warszawa 2005. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin ustny: 80.00% inne: 20.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 14 godzin
Kurs internetowy, 7 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Problemy, stanowiska, idee i dzieła tworzące zrąb europejskiej kultury intelektualnej. W płaszczyźnie historycznej - dzieje zachodniej filozofii od starożytności po współczesność; w płaszczyźnie systematycznej - problemy ontologiczne i epistemologiczne oraz zagadnienia filozofii praktycznej: etyki, filozofii społecznej i politycznej. |
|
Pełny opis: |
Zaznajomienie słuchaczy z głównymi pojęciami, problemami i sporami filozoficznymi występującymi w dziejach kultury Zachodu i kształtującymi współczesność. Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstów, oceny argumentacji i samodzielnego argumentowania, rozpoznawania związków między różnymi obszarami wiedzy oraz zależności między teorią a praktyką. Budowanie teoriopoznawczych podstaw do samodzielnego poszerzania wiedzy oraz do pracy naukowej. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Antologia tekstów filozoficznych, red. S. Piwko, OW SGH, Warszawa 1998; O. Höffe, Mała historia filozofii, Warszawa, 2004, 2006 lub W. Tatarkiewicz, Historia filozofii, dowolne wydanie; Materiały przygotowywane przez wykładowców. Literatura uzupełniająca: J. Migasiński, Filozofia nowożytna. Postacie, idee, problemy, Warszawa 2011; M. Środa, Etyka dla myślących, Warszawa 2011; A. Szahaj, M.N. Jakubowski, Filozofia polityki, Warszawa 2005. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin ustny: 80.00% inne: 20.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.