Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Management

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 110591-S
Kod Erasmus / ISCED: 04.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0410) Biznes i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Management
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

The student understands management science's links to economics, sociology, psychology and other disciplines of science.

The student knows the types of organizations and ways of their classification and definition.

The student knows the basic areas of organization management and the most important theoretical concepts that explain conditions and rules of solving different cases of organizational problems.

The student understands the nature of organization's environment and its impact on the organization.

The student knows the most important megatrends in today's environment of organizations.

Umiejętności:

The student defines the various problems of organization and management using the terminology of management science and theoretical models.

The student knows how to use in practice the basic tools for researching and solving organizational problems.

The student knows how to define the nature of the environment and its impact on the organization.

The student knows how to define roles and functions of management.

The student knows how to define management styles and assess their relevancy.

Kompetencje społeczne:

The student can apply the theoretical knowledge to explain the actual organisations.

The student recognizes the importance of scientific knowledge of the organization and management for smooth operation in every area of life.

Zajęcia w cyklu "Preferencje - Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Zajęcia prowadzącego więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Patryk Dziurski, Celina Sołek-Borowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Zajęcia prowadzącego - Ocena

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Traditional and Contemporary Issues and Challanges. Insights of the Behavioral Management Approaches. Foundations of Modern Management Thinking. The Key Issues in Organization-Environment Relationship. Essence of Ethical Behavior. Global Business Challenges. Fundamentals of Planning, Organizing and Control. Cross-Cultural Competence. Modern Communications. Strategizing for Success. Managing Change and Conflict. Motivation and Performance.

Pełny opis:

The aim of the course is to provide solid grounding in management to successfully manage large or small, profit and nonprofit organizations in twenty-first century. Knowledge and skills gained through attendance in this course should interest students in management issues, show the relationship of the management science with other disciplines of science and indicate ways of improving organizations, provided by knowledge of theories and scientific methods of organization and management. The course is designed to help students explore essentials of management discipline and understand their personal potential in developing useful career skills.

Literatura:

Literatura podstawowa:

M. Ziółkowska, Management essentials, SGH Publishing, Warsaw 2015; J. R. Schermerhorn, Introduction to Management, 11th ed., John Wiley & Sons 2012

Literatura uzupełniająca:

R. Griffin, Management: Principles and Practices,10th ed., South-Western 2011

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 100.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Traditional and Contemporary Issues and Challanges. Insights of the Behavioral Management Approaches. Foundations of Modern Management Thinking. The Key Issues in Organization-Environment Relationship. Essence of Ethical Behavior. Global Business Challenges. Fundamentals of Planning, Organizing and Control. Cross-Cultural Competence. Modern Communications. Strategizing for Success. Managing Change and Conflict. Motivation and Performance.

Pełny opis:

The aim of the course is to provide solid grounding in management to successfully manage large or small, profit and nonprofit organizations in twenty-first century. Knowledge and skills gained through attendance in this course should interest students in management issues, show the relationship of the management science with other disciplines of science and indicate ways of improving organizations, provided by knowledge of theories and scientific methods of organization and management. The course is designed to help students explore essentials of management discipline and understand their personal potential in developing useful career skills.

Literatura:

Literatura podstawowa:

M. Ziółkowska, Management essentials, SGH Publishing, Warsaw 2015; J. R. Schermerhorn, Introduction to Management, 11th ed., John Wiley & Sons 2012

Literatura uzupełniająca:

R. Griffin, Management: Principles and Practices,10th ed., South-Western 2011

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 100.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Traditional and Contemporary Issues and Challanges. Insights of the Behavioral Management Approaches. Foundations of Modern Management Thinking. The Key Issues in Organization-Environment Relationship. Essence of Ethical Behavior. Global Business Challenges. Fundamentals of Planning, Organizing and Control. Cross-Cultural Competence. Modern Communications. Strategizing for Success. Managing Change and Conflict. Motivation and Performance.

Pełny opis:

The aim of the course is to provide solid grounding in management to successfully manage large or small, profit and nonprofit organizations in twenty-first century. Knowledge and skills gained through attendance in this course should interest students in management issues, show the relationship of the management science with other disciplines of science and indicate ways of improving organizations, provided by knowledge of theories and scientific methods of organization and management. The course is designed to help students explore essentials of management discipline and understand their personal potential in developing useful career skills.

Literatura:

Literatura podstawowa:

M. Ziółkowska, Management essentials, SGH Publishing, Warsaw 2015; J. R. Schermerhorn, Introduction to Management, 11th ed., John Wiley & Sons 2012

Literatura uzupełniająca:

R. Griffin, Management: Principles and Practices,10th ed., South-Western 2011

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 100.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Traditional and Contemporary Issues and Challanges. Insights of the Behavioral Management Approaches. Foundations of Modern Management Thinking. The Key Issues in Organization-Environment Relationship. Essence of Ethical Behavior. Global Business Challenges. Fundamentals of Planning, Organizing and Control. Cross-Cultural Competence. Modern Communications. Strategizing for Success. Managing Change and Conflict. Motivation and Performance.

Pełny opis:

The aim of the course is to provide solid grounding in management to successfully manage large or small, profit and nonprofit organizations in twenty-first century. Knowledge and skills gained through attendance in this course should interest students in management issues, show the relationship of the management science with other disciplines of science and indicate ways of improving organizations, provided by knowledge of theories and scientific methods of organization and management. The course is designed to help students explore essentials of management discipline and understand their personal potential in developing useful career skills.

Literatura:

Literatura podstawowa:

M. Ziółkowska, Management essentials, SGH Publishing, Warsaw 2015; J. R. Schermerhorn, Introduction to Management, 11th ed., John Wiley & Sons 2012

Literatura uzupełniająca:

R. Griffin, Management: Principles and Practices,10th ed., South-Western 2011

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 100.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0