Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Study Methodology Proseminar

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 110011-P
Kod Erasmus / ISCED: 14.9 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0319) Programy i kwalifikacje związane z naukami społecznymi, gdzie indziej niesklasyfikowane Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Study Methodology Proseminar
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0.50 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Knows the basic techniques of academic writing.

Knows how to use data sources, information and databases.

Has theoretical-methodological insights needed to structure the argument in the thesis.

Umiejętności:

Can formulate research subjects and select research methods.

Is able to obtain trustworthy sources of scientific information, find and appraise data, conduct a review of a body of academic literature on a given subject, evaluate the worth of a text for academic purposes.

Prepares a draft thesis within the scope of economics and/or broader social science, demonstrating the capacity for formal academic writing.

Kompetencje społeczne:

Possesses an ethical disposition toward academic work, respect for intellectual property rights is selection and use of sources.

Hones the readiness for teamwork and participation in discussions as well as ease in presenting the research results.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie
Skrócony opis:

The methods and techniques of writing and presenting economic and broader social science theses and essays. Communicating research results. Critical selection and analysis of information sources. Shaping the research toolkit and honing writing skills. Relevant legal frameworks of intellectual property rights.

Pełny opis:

The goal of the course is to convey and solidify the skills necessary for analysing academic texts

in economics and broader social science, developing accurate scientific vocabulary, making a

sound choice of the subject of research, designing the structure of the argument, obtaining the

statistical data and the access to the body of literature on the subject, writing concise academic

papers and summaries. During the course the student will learn how to correctly quote, compile

academic work, understand the sources, present the research results and abide by scholarly ethics

in his work, including avoiding plagiarism.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Swales, J. M., and Feak, C.B. (1994) Academic Writing for Graduate Students: A Course for Nonnative Speakers of English. Ann Arbor.

Neugeboren, R. (2005) The Student's Guide to Writing Economics. New York.

Lilly T., Curry M.J. (2010) Academic Writing in a Global Context: The Politics and Practices of Publishing in English, London.

Bailey S (2020) Academic Writing for International Students of Business and Economics. New York.

Literatura uzupełniająca:

Szenberg, M., ed. (1998) Passion and Craft: Economists at Work. Ann Arbor.

Thomson, W. (2011) A Guide for the Young Economist, 2nd edition, Cambridge.

Wyrick, T.L. (1994) The Economist's Handbook: A Research and Writing Guide. St. Paul.

McCloskey, D.N. (2000) Economical Writing. 2nd ed. Long Grove.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

referaty/eseje: 100.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie
Skrócony opis:

The methods and techniques of writing and presenting economic and broader social science theses and essays. Communicating research results. Critical selection and analysis of information sources. Shaping the research toolkit and honing writing skills. Relevant legal frameworks of intellectual property rights.

Pełny opis:

The goal of the course is to convey and solidify the skills necessary for analysing academic texts

in economics and broader social science, developing accurate scientific vocabulary, making a

sound choice of the subject of research, designing the structure of the argument, obtaining the

statistical data and the access to the body of literature on the subject, writing concise academic

papers and summaries. During the course the student will learn how to correctly quote, compile

academic work, understand the sources, present the research results and abide by scholarly ethics

in his work, including avoiding plagiarism.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Swales, J. M., and Feak, C.B. (1994) Academic Writing for Graduate Students: A Course for Nonnative Speakers of English. Ann Arbor.

Neugeboren, R. (2005) The Student's Guide to Writing Economics. New York.

Lilly T., Curry M.J. (2010) Academic Writing in a Global Context: The Politics and Practices of Publishing in English, London.

Bailey S (2020) Academic Writing for International Students of Business and Economics. New York.

Literatura uzupełniająca:

Szenberg, M., ed. (1998) Passion and Craft: Economists at Work. Ann Arbor.

Thomson, W. (2011) A Guide for the Young Economist, 2nd edition, Cambridge.

Wyrick, T.L. (1994) The Economist's Handbook: A Research and Writing Guide. St. Paul.

McCloskey, D.N. (2000) Economical Writing. 2nd ed. Long Grove.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

referaty/eseje: 100.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie
Skrócony opis:

The methods and techniques of writing and presenting economic and broader social science theses and essays. Communicating research results. Critical selection and analysis of information sources. Shaping the research toolkit and honing writing skills. Relevant legal frameworks of intellectual property rights.

Pełny opis:

The goal of the course is to convey and solidify the skills necessary for analysing academic texts

in economics and broader social science, developing accurate scientific vocabulary, making a

sound choice of the subject of research, designing the structure of the argument, obtaining the

statistical data and the access to the body of literature on the subject, writing concise academic

papers and summaries. During the course the student will learn how to correctly quote, compile

academic work, understand the sources, present the research results and abide by scholarly ethics

in his work, including avoiding plagiarism.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Swales, J. M., and Feak, C.B. (1994) Academic Writing for Graduate Students: A Course for Nonnative Speakers of English. Ann Arbor.

Neugeboren, R. (2005) The Student's Guide to Writing Economics. New York.

Lilly T., Curry M.J. (2010) Academic Writing in a Global Context: The Politics and Practices of Publishing in English, London.

Bailey S (2020) Academic Writing for International Students of Business and Economics. New York.

Literatura uzupełniająca:

Szenberg, M., ed. (1998) Passion and Craft: Economists at Work. Ann Arbor.

Thomson, W. (2011) A Guide for the Young Economist, 2nd edition, Cambridge.

Wyrick, T.L. (1994) The Economist's Handbook: A Research and Writing Guide. St. Paul.

McCloskey, D.N. (2000) Economical Writing. 2nd ed. Long Grove.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

referaty/eseje: 100.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie
Skrócony opis:

The methods and techniques of writing and presenting economic and broader social science theses and essays. Communicating research results. Critical selection and analysis of information sources. Shaping the research toolkit and honing writing skills. Relevant legal frameworks of intellectual property rights.

Pełny opis:

The goal of the course is to convey and solidify the skills necessary for analysing academic texts

in economics and broader social science, developing accurate scientific vocabulary, making a

sound choice of the subject of research, designing the structure of the argument, obtaining the

statistical data and the access to the body of literature on the subject, writing concise academic

papers and summaries. During the course the student will learn how to correctly quote, compile

academic work, understand the sources, present the research results and abide by scholarly ethics

in his work, including avoiding plagiarism.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Swales, J. M., and Feak, C.B. (1994) Academic Writing for Graduate Students: A Course for Nonnative Speakers of English. Ann Arbor.

Neugeboren, R. (2005) The Student's Guide to Writing Economics. New York.

Lilly T., Curry M.J. (2010) Academic Writing in a Global Context: The Politics and Practices of Publishing in English, London.

Bailey S (2020) Academic Writing for International Students of Business and Economics. New York.

Literatura uzupełniająca:

Szenberg, M., ed. (1998) Passion and Craft: Economists at Work. Ann Arbor.

Thomson, W. (2011) A Guide for the Young Economist, 2nd edition, Cambridge.

Wyrick, T.L. (1994) The Economist's Handbook: A Research and Writing Guide. St. Paul.

McCloskey, D.N. (2000) Economical Writing. 2nd ed. Long Grove.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

referaty/eseje: 100.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0