Lobbing i wywieranie wpływu na procesy decyzyjne, zakres przedmiotowy i podmiotowy
Interesariusze i grupy interesu, typologie i przykłady
Taktyki, strategie, metody i narzędzia lobbingu, charakterystyka i klasyfikacje
W celu wyróżnienia pozostałych tematów można wprowadzić słowa kluczowe
Znaczenie lobbingu w systemie politycznym UE oraz w państwach członkowskich (w tym w Polsce)
Lobbing organizacji biznesu w politykach sektorowych w państwach członkowskich i w UE (ERT, BusinessEurope, UAPME, Amcham, COLIPA, APPE, CEFIC, ACEA)
Analiza case study: lobbing organizacji biznesu i koncernów transnarodowych w sprawie dyrektywy tytoniowej
Organizacje pozarządowe jako grupy interesu w UE: interesy społeczne, publiczne, ekologiczne, mniejszości
Lobbing przedsiębiorstw, organizacji biznesu i NGOs w sprawie umowy handlowej UE-USA (umowa TTIP)
Organizacje reprezentujące interesy sektora finansów i bankowości w UE i ich wpływ na proces tworzenia Europejskiej Unii Bankowej
Reprezentacje organizacji zawodowych, w tym rolniczych, medycznych, prawniczych
Lobbing ekspertów i grup doradczych, w tym think tanks
Polskie organizacje i proces ich europeizacji
Relacje bezpośrednie z Komisją Europejską jako dominująca forma lobbingu bezpośredniego
Warsztaty z praktykami lobbingu: analiza wybranych kampanii lobbingowych w UE
Warsztaty z praktykami lobbingu: przygotowanie i prezentacja kampanii lobbingowej w wybranej polityce gospodarczej UE
|