Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zachowania organizacyjne 120670-S
Wykład (WYK) Semestr letni 2019/20

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 14
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Ocena
Zakres tematów:

Zachowania w organizacji - istota i rodzaje. Społeczne i kulturowe uwarunkowania

zachowań indywidualnych i zbiorowych

Kierowanie i kierownicy na przełomie XX i XXI wieku.

Zachowania indywidualne. Działanie jako szczególny rodzaj zachowania

człowieka. Cele i efekty działania. Rozumienie racjonalność działania

Zachowania wyuczone, nabyte i spontaniczne. Wewnętrzne i zewnętrzne

uwarunkowania zachowań organizacyjnych.

Osobowość jako determinanta zachowań indywidualnych.

Czynniki kształtujące osobowość. Typy osobowości a zachowania.

Typy osobowości jako predyspozycje do wykonywania zawodu czy

podejmowania określonych działań. Osobowość psychopatyczna vs mistyka przywództwa

Postawa człowieka. Aspekt behawioralny postawy. Rodzaje postaw. Dysonans poznawczy i możliwości jego zmniejszenia. Wpływ temperamentu i inteligencji na zachowanie człowieka w organizacji.

Proces postrzegania i jego wpływ na zachowanie jednostki.

Zniekształcanie percepcji i sposoby jego przezwyciężania.

Wartości. Wartości ludzi w środowisku pracy. Diagnoza wartości poszczególnych osób. Zarządzanie wartościami.

Motywacja. Koncepcje motywacji. Motywacja i motywowanie. Narzędzia motywowania.

Rola motywacji i motywowania w inicjowaniu i utrwalaniu zachowań.

Sterowanie zachowaniem się człowieka przez motywację.

Władza. Typy władzy. Autorytet i przywództwo. Style kierowania.

Kobiety na stanowiskach kierowniczych.

Decyzje. Proces decyzyjny. Decyzje indywidualne i grupowe podejmowanie decyzji.

Bariery racjonalności decyzji i ich przezwyciężanie. Syndrom grupowego myślenia I.Janisa

Zespoły i grupy robocze. Podobieństwa i różnice. Rodzaje zespołów. Przekształcanie grupy w zespół

Komunikacja społeczna. Sposoby komunikowania się. Bariery w komunikowaniu się i sposoby ich przezwyciężania. Skuteczność kontaktu informacyjnego.

Konflikt i negocjacje. Rodzaje konfliktów. Ewolucja poglądów na konflikt.

Modele konfliktu. Zmiany w zachowaniach pod wpływem konfliktu.

Rodzaje interwencji w sytuacjach konfliktowych. Zarządzanie konfliktem.

Kultura organizacyjna. Poziomy i wyznaczniki kultury organizacyjnej. Wymiary i rodzaje kultury organizacyjnej. Kultura wysokiej tolerancji niepewności jako katalizator zmian zachowań organizacyjnych. Kierowanie grupami pracowników w warunkach wielokulturowości. Tożsamość indywidualna i zbiorowa. Tożsamość indywidualna w zbiorowości. Typy zachowań wynikające z poczucia tożsamości indywidualnej i zbiorowej.

Etyka w zachowaniach organizacyjnych. Proces rozwoju moralnego człowieka. Spójność wartości własnych i narzuconych przez grupę lub kulturę organizacyjną. Model zachowań etycznych w organizacji. Społeczna odpowiedzialność organizacji i menedżera.

Organizacje i sieci. Organizacje. Sieci. Co zamiast biurokracji?

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Akcje
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0